Presentatie Qbuzz Rotterdam

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Presentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Vanochtend was in Rotterdam op het parkeerterrein bij De Kuip, de presentatie van de bussen van Qbuzz.
Helaas was ik nogal sloom en kwam aan, net toen de bussen één voor één de weg opgingen. Gelukkig zijn er 88 bussen, zodat ik toch nog enkele foto’s kon maken. :wink:

De eerste Qbuzz kwam ik tegen toen die net de parkeerplaats af wilde rijden.:
Afbeelding

Nog ééntje stond een stukje verder in de rij:
Afbeelding

Op het parkeerterrein zelf stonden ook nog een groot aantal bussen, zoals deze twee neus aan neus:
Afbeelding

Enkele bussen voor De Kuip:
Afbeelding

Op de Stadionweg stonden ze op elkaar te wachten om gezamenlijk naar het Hofplein te gaan. Op deze foto de eerste bus van de lange rij bussen:
Afbeelding

Een chauffeur vroeg me nog voor welke site ik die foto’s maakte, dus ik heb gelijk een beetje reclame voor deze site gemaakt. :wink: Daarop vroeg hij me ook zijn bus op de foto te zetten, met dit als resultaat:
Afbeelding

De betreffende chauffeur:
Afbeelding

Vervolgens liep ik verder naar de kruisisng van de Stadionweg met de Korte Stadionweg, om een Lion’s City naast een ZGT op de foto te zetten:
Afbeelding

Hierna mocht ik echter hard over het Stadionviaduct rennen om bij de gelijknamige halte die eerdergenoemde ZGT te nemen naar het Wilhelminaplein.
Hier maakte ik een foto van de bussen, terwijl ze de Erasmusbrug oprijden:
Afbeelding

Daarna pakte ik de metro naar het Stadhuis om enkele bussen voor het Stadhuis vast te leggen op de gevoelige plaat:
Afbeelding

Hierna splitste de rij zich over de verschillende vestigingen. De bussen voor Ridderkerk moesten keren bij het Hofplein, zodat er ook nog bussen naast de fontein op de foto mochten:
Afbeelding

Dan nog even kijken wat de komst van Qbuzz nog voor gevolgen heeft.
Connexxion verdwijnt uit deze regio en dat heeft ook het verdwijnen van enkele bussoorten tot gevolg.
Een daarvan is de Ambassador200, hier gefotografeerd op de buffer op het Kruisplein:
Afbeelding

Een ander verdwijnend bustype is de Alliance. Hier heb ik vandaag wel een foto van gemaakt, maar bij nader inzien niet zo mooi. Dus grijp ik terug op een foto van eind augustus:
Afbeelding

Het laatste belangrijke bustype dat hier verdwijnt (en wat ik het meest ga missen) is de Integro. Hiervan heb ik helemaal geen foto van vandaag, dus alweer eentje van eind augustus:
Afbeelding

Uiteraard verdwijnen er wel meer bustypes uit Rotterdam, zoals de Caetano, maar hiervan heb ik geen foto. Bovendien is de Caetano nog in de regio Delft ruim aanwezig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 17:57

Re: Presentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Roel »

Hallo, Ik ben Roel de betreffende chauffeur.

Ik wil je bedanken voor de foto.

Als jullie nog meer hierover willen weten, info [at] asief [punt] nl

Melttrain jij bent een top fotograaf. Ik heb er spijt van dat ik je niet had gevraagd om mee te liften naar de stadhuis.
volgende keer beter.

Ik zal wat vaker komen op deze Forum.
Laatst gewijzigd door Ruben op za 13 dec 2008, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres Spamproof gemaakt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Presentatie Qbuzz Rotterdam

Bericht door Ruben »

Roel schreef:Ik zal wat vaker komen op deze Forum.
Gezellig! En Welkom uiteraard. Leuk om de betreffende buschauffeur op het forum te hebben. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten