Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
De Kamer heeft de motie van de ChristenUnie aangenomen waarin wordt uitgesproken dat een kwartierdienst op de hele Valleilijn (Ede-Wageningen - Amersfoort) wenselijk is. In februari liet staatssecretaris Mansveld weten het niet nodig te vinden om de kwartierdienst op de Valleilijn door te trekken van Barneveld naar Ede-Wageningen en het ook niet nodig te vinden de lijn door te laten rijden naar Arnhem.
Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber: “Er is nu gelukkig een meerderheid in de Tweede Kamer die erkent dat er wat moet gebeuren. De Valleilijn zit aan de grenzen van de capaciteit en treinen zijn regelmatig overvol. Met een kwartierdienst kunnen reizigers zich beter over de treinen verspreiden en ontstaat er ruimte voor de lijn om verder te groeien.” Lees verder
De Kamer heeft de motie van de ChristenUnie aangenomen waarin wordt uitgesproken dat een kwartierdienst op de hele Valleilijn (Ede-Wageningen - Amersfoort) wenselijk is. In februari liet staatssecretaris Mansveld weten het niet nodig te vinden om de kwartierdienst op de Valleilijn door te trekken van Barneveld naar Ede-Wageningen en het ook niet nodig te vinden de lijn door te laten rijden naar Arnhem.
Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber: “Er is nu gelukkig een meerderheid in de Tweede Kamer die erkent dat er wat moet gebeuren. De Valleilijn zit aan de grenzen van de capaciteit en treinen zijn regelmatig overvol. Met een kwartierdienst kunnen reizigers zich beter over de treinen verspreiden en ontstaat er ruimte voor de lijn om verder te groeien.” Lees verder
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Kan dit niet beter naar Oost-Nederland?
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
De Valleilijn is zo'n beetje de middelste spoorlijn van Nederland. Maar ja, er is geen OV-midden Nederland
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Het grootste deel ligt in Gelderland, dus Oost-Nederland
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Precies. Topic is daarom verplaatst naar Oost-Nederland :)
-
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Ik vind verlenging naar Arnhem belangrijker dan een kwartiersdienst.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Was de Valleilijn niet de verantwoordelijkheid van de provincie in plaats van de Rijksoverheid/Tweede Kamer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Niet zodra infra nodig is ;)
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Dat kan dan wel zo zijn, maar als treinen propvol zijn, vind ik een kwartierdienst echt belangrijker.Erno-BE schreef:Ik vind verlenging naar Arnhem belangrijker dan een kwartierdienst.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
De noodzaak van een kwartierdienst Barneveld-Ede blijft me ontgaan. Een verlenging naar Arnhem zou wel een goed idee zijn, maar Wilma Mansveld (het schoothondje van NS) zal dat echter ten koste van alles willen voorkomen.
Het enige probleem op dit moment is dat CXX gewoon te weinig materieel heeft en dus ook in de spits losse tweewagenstellen inzet.
Het enige probleem op dit moment is dat CXX gewoon te weinig materieel heeft en dus ook in de spits losse tweewagenstellen inzet.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Deze lijn is toch belangrijk genoeg om als omleiding tussen Amsterdam en Arnhem te gebruiken als Utrecht eruit ligt.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Als de treinen overvol zijn en er blijkbaar vraag is, vind ik het niet nutteloos.Frans F schreef:De noodzaak van een kwartierdienst Barneveld-Ede blijft me ontgaan.
Bovendien: een hogere frequentie kan weer tot meer vraag leiden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Je zou ook de treinen wat kunnen verlengen natuurlijk (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Een paar GTW-tjes zijn zo bij gekocht hoor.Frans F schreef:De noodzaak van een kwartierdienst Barneveld-Ede blijft me ontgaan. Een verlenging naar Arnhem zou wel een goed idee zijn, maar Wilma Mansveld (het schoothondje van NS) zal dat echter ten koste van alles willen voorkomen.
Het enige probleem op dit moment is dat CXX gewoon te weinig materieel heeft en dus ook in de spits losse tweewagenstellen inzet.
🍉
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Als NS ook zou besluiten uitsluitend losse tweewagenstellen in te zetten kun je zo meteen het halve spoorwegnet 4-sporig maken. CXX moet gewoon eerst eens materieel bij kopen en vierwagentreinen inzetten.Meltrain schreef: Als de treinen overvol zijn en er blijkbaar vraag is, vind ik het niet nutteloos.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Ja, maar dat gebeurt dus niet.Hainje schreef:Een paar GTW-tjes zijn zo bij gekocht hoor.
Het is net als met PHS op Eindhoven-Utrecht. Daar moeten miljarden in geïnvesteerd worden om een 10-minutendienst te kunnen rijden, terwijl NS de afgelopen anderhalf jaar vrijwel alle huidige treinen tot één los stel heeft ingekort.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Ook dan moeten nieuwe treinen komen. Als je dan nog nieuwe stellen aanschaft zou ik liever een kwartierdienst maken dan langere treinen. Hogere frequentie is aantrekkelijker voor reizigers.Bee schreef:Je zou ook de treinen wat kunnen verlengen natuurlijk (A)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Daar was ik van op de hoogte Fogeltje, maar ik probeer even de oogkleppen van OMG kwartierdienst af te doen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Natuurlijk is dat tot op heden nog niet gebeurd, dat doet CXX natuurlijk pas als de overheid dat van ze verlangt. Met die motie ligt het een stuk meer voor de hand dat het nu wel gaat gebeuren.Frans F schreef:Ja, maar dat gebeurt dus niet.
🍉
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Een direct verband tussen meer infrastructuur en meer materieel is er niet. Zie PHS op Eindhoven-Utrecht: steeds meer investeringen in infra en steeds minder materieel in de treindiensten.
-
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Off-topic: maar wel over de Valleilijn: is het niet handiger om in de toekomst de Valleilijn (en eigenlijk ook Zutphen-Apeldoorn, maar door praktische redenen zit deze lijn bij Achterhoek-Rivierenland) te integreren in de concessie Veluwe?
Die kwartiersdienst is gewoon niet nodig. Als de provincie coulant is en inzet van oud materieel (LINT) in de spits toestaat, kunnen er in de spits langere treinen worden ingezet. Problem Solved.
Over ETMET: in Arnhem zie ik meestal de s3000 met een VIRM6 en de s3100 VIRM4 rijden. Dit is buiten de spits, maar geeft wel aan dat er niet zo zeer behoefte is aan een 10-minutendienst.
Die kwartiersdienst is gewoon niet nodig. Als de provincie coulant is en inzet van oud materieel (LINT) in de spits toestaat, kunnen er in de spits langere treinen worden ingezet. Problem Solved.
Over ETMET: in Arnhem zie ik meestal de s3000 met een VIRM6 en de s3100 VIRM4 rijden. Dit is buiten de spits, maar geeft wel aan dat er niet zo zeer behoefte is aan een 10-minutendienst.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Als de Valleilijn in de concessie Veluwe komt zou dat of moeten betekenen dat syntus de treindienst gaat rijden of dat connexxion de busdienst gaat rijden. Beide opties zijn zeer moeilijk
Ik heb geen onderschrift
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Beide concessies lopen in 2016 af, dus samenvoegen is zeker een optie.
Diesel onder de draad? Daar maak je geen vrienden mee.Erno-BE schreef:Die kwartiersdienst is gewoon niet nodig. Als de provincie coulant is en inzet van oud materieel (LINT) in de spits toestaat, kunnen er in de spits langere treinen worden ingezet. Problem Solved.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Voor die enkele ritten per dag. Elektrisch materieel is aardig beperkt (op Plan V na, maar dat is museummat) en diesels in overschot.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 13 mar 2014, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
Re: Kamer steunt kwartierdienst op de Valleilijn
Die LINTen zijn er slechter aan toe dan Plan V hoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten