De bussen en lijnen die verdwijnen van het Zuidplein

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

De bussen en lijnen die verdwijnen van het Zuidplein

Bericht door mb90 »

Na morgen gaat er een hoop veranderen op het Zuidplein. De meeste buslijnen van Connexxion gaan naar Qbuzz en ook het lijnennet van de RET wijzigt flink. Eerst Connexxion.
De kleinste serie die gaat verdwijnen zijn de 3 ex-Oostnet Alliance's, zoals deze 2249:
Afbeelding

Maar, ook de B95 Alliance's zullen van het Zuidplein verdwijnen, zoals deze 2644 in de winterzon:
Afbeelding

Tot slot zullen ook deze Integro's het veld moeten ruimen, zoals deze 2742 op een lijnnummer die gaat verdwijnen:
Afbeelding

Dan naar de RET. De bussen die gaan verdwijnen staan al in een ander topic, maar de lijnen nog niet. Lijn 72 gaat flink veranderen. De afgelopen 2 jaar kwam het overigens maar weinig voor dat de goede bestemming op de bus stond, maar op de laatste dag was er toch een bus die het kon:
Afbeelding

Zoals ik al in het opvallende dingen-topic zei, was de alliance 817 vanaf Noord voor de laatste dag overgekomen en reed hij op lijn 73. Hier die 817 met een bestemming die overgaat naar lijn 72:
Afbeelding

De volgende bus op lijn 73 was een nieuwe Citaro. Die zullen niet meer naar de Sluisjesdijk rijden (althans niet verder dan de remise daar), dus daarom een foto van de 342:
Afbeelding

Dan weer naar lijn 72. De traditie moest toch op de laatste dag in stand blijven, dus hier weer eens een bus zonder bestemming:
Afbeelding

De enige lijn die zal verdwijnen vanaf Zuidplein is lijn 75 naar het MCRZ Clara. Die naam zal overigens ook verdwijnen van de bussen:
Afbeelding

Tot slot wens ik jullie alvast:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De bussen en lijnen die verdwijnen van het Zuidplein

Bericht door tsov »

76 Prettige Feestdagen? :shock: Ik vind 4 wel genoeg :mrgreen:
Maar mooie foto's en leuk ideetje :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: De bussen en lijnen die verdwijnen van het Zuidplein

Bericht door Stefan »

Leuke foto's! :D

Wordt waarschijnlijk wel even wennen als ik de 20e op Zuidplein kom.. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten