OVer je OV-Chipkaart #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Ook als er een busreis tussen zit? Stel je gaat van station A naar station B, neemt de bus (om wat voor reden dan ook) naar station C en stapt daar weer op de trein (uitcheck bij station B 40 minuten geleden)?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Die vraag is te moeilijk voor me. Vraag het Eva!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Hainje »

Is het eigenlijk normaal dat je met VDU geen korting krijgt op een traject van Veolia?
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door dennistd »

Heb je daarvoor toevallig met een bus gereisd? Volgens mij werkt het dan niet..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Hainje »

Neen, had daarvoor met een gratis excuuskaartje gereisd. Dus ik was daarvoor niet ingecheckt met de betreffende chipkaart.
🍉
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Freek »

Zou werk gewoon moeten werken bij Veolia.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Wow. Dinsdag heb ik een nieuwe chipkaart aangevraagd omdat mijn eerste kaart volgende maand verloopt, vandaag viel hij al in de bus!
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Mr-W »

Heb net reactie gehad van Hermes/CXX op mijn onterecht niet afgeschreven dalkorting,via het lange restitutie formulier
CXX-Klantenservice schreef: Hartelijk dank voor uw klachtenformulier.



Wij vinden het spijtig voor u dat er mogelijk een te hoog saldo is afgeschreven van uw ov-chipkaart. Door middel van het restitutieformulier, dat u viahttp://www.connexxion.nl/vergoeding-ov- ... kaart/1159 kunt invullen, vraagt u het bedrag terug.



Als het gaat om meerdere foutief afgeschreven bedragen, dan kunt u deze samen op één formulier invullen. Wij adviseren u om het totaal van de afgeschreven bedragen te vermelden op het formulier en om dan vervolgens bij de toelichting de specifieke data te vermelden. Uw aanvraag wordt na ontvangst zo spoedig mogelijk door ons in behandeling genomen.



Als uw restitutie-aanvraag door ons is goedgekeurd, zullen wij de oorzaak van de foutieve afschrijving proberen te verhelpen. Het restitutiebedrag zal vervolgens door ons als bestelling voor uw ov-chipkaart worden klaargezet. U kunt deze ophalen en op uw ov-chipkaart laden bij één van de vele oplaadpunten.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Op 5 maart 2014 is mijn oude studenten-OV-chipkaart verlopen. Nu gebruik ik die al anderhalf jaar niet meer, maar ik had toch nog wel een brief van TLS verwacht hierover. Worden alleen brieven verstuurd naar kaarthouders die recent nog met een bijna verlopen kaart reizen? Worden er überhaupt brieven verstuurd voor het verlopen van oude studentenkaarten?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Hainje »

Momenteel heb ik ook twee OV-chipkaarten in mijn bezit. Een zoiets soortgelijks vroeg ik mij dus ook af. Wat ik van de NS Klantenservice begrepen heb is dat ik voor mijn oude kaart niets hoefde te doen en dat mijn meest recente kaart automatisch vernieuwd word (weet alleen niet of je daar weer € 7,50 voor moet betalen, zal wel weer). Je krijgt daar dus ook geen brief voor. Ik veronderstel dat ze bij TLS wel kunnen zien wanneer je meest recente POV-kaart vervalt en dat ze aan de hand van die gegevens anticiperen.
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Oh, ik heb nog vier andere kaarten, dus als het om de meest recente gaat, dan duurt het nog wel even voor ik zo'n brief krijg :mrgreen:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Freek »

Ik heb ook geen brief gehad terwijl mijn situatie gelijk is aan Tochjo (oké, ik heb 5 p-kaarten)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Ik heb er ook vijf :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Suus »

Tochjo schreef:Op 5 maart 2014 is mijn oude studenten-OV-chipkaart verlopen. Nu gebruik ik die al anderhalf jaar niet meer, maar ik had toch nog wel een brief van TLS verwacht hierover. Worden alleen brieven verstuurd naar kaarthouders die recent nog met een bijna verlopen kaart reizen? Worden er überhaupt brieven verstuurd voor het verlopen van oude studentenkaarten?
Ja, die van mij verliep eind januari en ik ben daarover geïnformeerd door TLS. Volkomen nutteloze brief verder, want al in januari 2013 had ik al mijn saldo over laten boeken door NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:Ik heb er ook vijf :)
Ik zeven inmiddels :P De eerste daarvan is eind 2008 ingegaan, dus die zou inmiddels verlopen moeten zijn (een datum staat op dat type NS-kaart niet), maar nooit een brief daarover gehad. Die zal in 2015 wel komen, want dan verloopt een kaart die in de min staat :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Je zult wel enkele jaren eerder begonnen zijn met het verzamelen van trajectkaarten dan k :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Haha ja, in 2008 dus al (eerste twee waren nog OV-jaarkaarten gezien de afstand destijds). En nog een P-kaart extra van de TrajectVrij proef vorig jaar :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Op 5 maart 2014 is mijn oude studenten-OV-chipkaart verlopen. Nu gebruik ik die al anderhalf jaar niet meer, maar ik had toch nog wel een brief van TLS verwacht hierover. Worden alleen brieven verstuurd naar kaarthouders die recent nog met een bijna verlopen kaart reizen? Worden er überhaupt brieven verstuurd voor het verlopen van oude studentenkaarten?
Ik had drie persoonlijke kaarten, twee keer NS en een keer SOV. Van de SOV kreeg ik geen brief dat die ging verlopen, maar die kaart heb ik ook nooit gebruikt (alleen reisrecht laten afhalen). Mijn eerste NS kaart, waar inmiddels al vier jaar geen abo meer op staat, daar kreeg ik van TLS een brief over. Die heb ik verlengd. Binnen twee dagen lag er een nieuwe in de bus. Die brief was van de NS, die OVC is ook in de nieuwe NS-stijl (de oude was in de oude NS-stijl).
Volgend jaar verloopt rond april mijn huidige NS-kaart. Als ik de reacties hier begrijp zou die dus automatisch verlengd moeten worden, want daar staat een NS abo op. Bij mijn ouders ging dat ook zo.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Freek »

Tochjo schreef:Je zult wel enkele jaren eerder begonnen zijn met het verzamelen van trajectkaarten dan k :P
Ook zonder trajectkaarten kom je een heel eind. Want die zitten er bij mij niet tussen. :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Zou werk gewoon moeten werken bij Veolia.
Maar soms werkt het niet. In 2012 of 2013 heeft het enkele weken niet gewerkt, daar kwam ik achter omdat ik vaker de trein van Heyendaal naar CS pakte. Ik heb voor alle ritten mijn geld terug gekregen maar moest het wel handmatig allemaal terug vragen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Hainje »

Hmm, dan ga ik daar van de week maar eens achteraan. Het verschil was niet veel, maar elke euro is er een nietwaar? Geld moet rollen, bij voorkeur mijn kant op. :P
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Tochjo »

De kaartautomaten van NS in Doetinchem en Doetinchem De Huet zijn inmiddels toch uitgerust met een OV-chipkaartlezer. Het ding functioneerde nog niet toen ik mijn OV-chipkaart ervoor hield; daar zal nog wel een softwareaanpassing voor nodig zijn.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: kan een HC bij het scannen van je chipkaart op zijn apparaat meteen zien wat voor abonnement je hebt?

Eerder vanavond werd ik in de trein gecontroleerd, waarbij de HC opmerkte dat ik niet was ingecheckt. Toen ik zei dat ik dat doelbewust niet doe, betichtte hij mij in feite van zwartrijden. Toen ik opmerkte dat ik een Week OV had, zei hij dat hij dat niet had gezien en was er verder niks aan de hand.

Kan een HC het abonnement meteen zien?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Suus »

Ja, dat kan een conducteur zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten