Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door microshit »

Dat dat ook anders kan lieten ze meestal wel zien bij de Spar op de Uithof in Utrecht. Een aantal van die kerels draaiden met gemak 2 kassa's tegelijk. Maar dat werkt eigenlijk alleen maar als de meeste klanten pinnen en niet meer dan 5 artikelen hebben. Dan kun je van de één de artikelen scannen terwijl de ander staat te pinnen.

Ik heb alleen zelf al jaren m'n record niet meer verbroken (bij AH): 2,21. Dat is het gemiddeld aantal secondes tussen het registreren van 2 artikelen (timing start zodra je wat scant en stopt als je naar het subtotaal gaat).
Ter beeldvorming: een nieuwe caissière hangt enkele weken tussen de 5 en 4,5 en vanaf 3,0 wordt het als "lekker vlot" ervaren. Bij Aldi ligt de norm nóg sneller (2400 artikelen per uur, omgerekend verwerk ik er 1700 op topsnelheid).
Dus ja... Trage caissières zijn best irritant :p
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door dylanwild94 »

bij de aldi vind ik het soms echt te snel gaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Bij de Aldi is er maar een oplossing om de kassier of caissière bij te houden: met van die grote schuifarmen zo alles in het gereedstaande winkelwagentje vegen en maar hopen dat alles heel blijft, alles wat je na het afrekenen breekt wordt niet vergoed (is bij de Albert Heijn wel zo)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Vroeger (10 jaar geleden, dus nog best recent) moesten de kassamedewerkers bij de Aldi de 5-cijferige codes voor het gehele productassortiment uit hun hoofd kennen zodat ze die konden intoetsen. Dat was met de techniek van toen namelijk sneller dan met barcode-scanners die vaak de code niet in 1 keer pakten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Michael »

Ik vind persoonlijk de Aldi echt een k*tsupermarkt. Ellendig lange rijen bij de kassa's als het een beetje druk is en dan gaat er nog geen eens een extra kassa open. Ze ronden niet af dus je krijgt nog die irritante 1 en 2 centjes terug. En het personeel is ook allesbehalve vriendelijk (Althans bij de Aldi waar mijn moeder vaak boodschappen doet).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:bij de aldi vind ik het soms echt te snel gaan.
Moet ook wel, kassamedewerkers worden door het bedrijf afgerekend (haha) op het aantal producten dat ze per uur scannen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

marlies schreef:Vroeger (10 jaar geleden, dus nog best recent) moesten de kassamedewerkers bij de Aldi de 5-cijferige codes voor het gehele productassortiment uit hun hoofd kennen zodat ze die konden intoetsen. Dat was met de techniek van toen namelijk sneller dan met barcode-scanners die vaak de code niet in 1 keer pakten.
Yup, en je kon er tot een paar jaar geleden ook niet pinnen want Aldi was van mening dat de transactiekosten te hoog waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Haha, ja, bizar. De McDonalds heeft dat ook idioot lang afgehouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Bij McDonald's loopt de investering per restaurant niet gelijk, sommige restaurants hadden nog heel lang oude kassa's waar men niet met pinnen kon omgaan. De McDonald's Goudse Poort in Gouda had in 2009 nog een pinautomaat op zo'n zwaaistok, voor het gehele restaurant vreetschuur* was er maar een pinautomaat :')

*Voordat er kritiek komt (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Ik vind het bij de Aldi en Lidl altijd zo'n groot nadeel dat er geen band is ná de bliepmiep, zodat je ruuustig aan alles ook nog een beetje systematisch in je tas kunt pakken. Nu moet ik alles er maar gewoon ingooien en bij de tafel nóg eens inpakken maar dan fatsoenlijk.
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Ik vind het nog veel vervelender dat ze geen fuck geven om de lengte van de rij. Snap dat minder personeel nodig hebben een van de redenen is dat ze zo goedkoop zijn maar ik heb persoonlijk wel iets beters te doen dan vanaf de achterkant van de winkel in de rij staan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

Tja, het is of wat meer betalen en snel geholpen worden of goedkoop uit zijn en wat langer moeten wachten. :P
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door deadlock »

Hainje schreef:Tja, het is of wat meer betalen en snel geholpen worden of goedkoop uit zijn en wat langer moeten wachten. :P
Of je gaat naar de Jumbo en dan ben je snel en goedkoop. Hotseflots.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

Goedkoop inderdaad, maar niet zo goedkoop als bij de Aldi.

Overigens ga ik zelf ook altijd naar de Jumbo hoor. :P
Het gaat hier dus niet zo zeer om mij.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Ik ga ook meestal naar de Jumbo, al zit die vijf keer zo ver weg als mijn Lidl. Enige nadeel is dat daar nog geen zelfscan is voor een toch grote winkel. Wél 11 gewone kassa's volgens mij. Vrij veel iig.
Ook vaak naar die op de Veemarkt geweest in Zwolle. Áltijd zelfscan gedaan :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

Bij mij in de buurt is pas een Lidl geopend, ideaal maar ik ben er nog niet geweest. De Aldi vind ik toch minder dan de Lidl (al verkopen ze er één keer per jaar perfecte wielrenhandschoentjes voor het roeien dus daar ga ik binnenkort weer ff op af :lol: ). Verder kom ik bij de AH of de Jumbo. AH is dichter in de buurt maar Jumbo heeft soms fijnere producten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

Naar de Aldi ga ik eigenlijk alleen voor de curry en het pannenkoekenmeel. AH eigenlijk alleen nog maar voor het brood (Pain de Bologne Afbeelding). De rest haal ik enkel nog bij de Jumbo, vooral de kwaliteit van de versproducten is daar vele malen beter.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

De Jumbo heeft geen mango-chili-paaseitjes, toch een absolute prioriteit van een supermarkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door waldo79 »

Dat meen je niet, Bee. OMG :)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Bee schreef:De Jumbo heeft geen mango-chili-paaseitjes, toch een absolute prioriteit van een supermarkt.
Ik heb ze gekocht en ik moet je gelijk geven *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

Ik heb ze in mijn handen gekocht maar vond ze nogal duur. Had ook nog capucchino eitjes gezien, ook niet gekocht want al die eitjes zijn melk en eigenlijk houd ik alleen van puur.

Ik ga bij voorkeur naar de AH voor het brood, wc-papier, eierkoeken, maaltijdsalades, gehakt (dat van andere supermarkten ziet er eng uit en naar de Jumbo voor groente en fruit, frisdrank, kruiden, vis. Volgens mij nog wel meer dingen maar daar kom ik nu even niet op.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Ik ga zelf bijna alleen maar naar AH. Als je je impulsaankopen een beetje onder controle hebt (heb ik niet ;) ) en braaf alleen maar Euroshopper/AH Basic koopt en huismerk als Basic voor dat product niet volstaat/bestaat is het helemaal geen dure supermarkt. Af en toe ga ik ook nog wel naar de Jumbo, ook prima, maar gewoon net even iets verder weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Zoals die fantastische supermarktmanager wel eens in de reclame riep: "ik eet, drink en adem Albert Heijn huismerk". Zelfs de meest obscure artikelen vind je in het huismerk, en de kwaliteit is altijd uitstekend. Op het afwasmiddel na, daarvoor gebruik ik alleen maar Dreft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

Pindakaas moet perse van Calvé, vanillevla perse van Campina (of hoe dat tegenwoordig heet, Friesche Vlag ofzo), spaghetti vind ik huismerk ook niet lekker, cola ook perse coca cola, cup a soup ook perse A-merk (huismerk lost slecht op), vlees het liefst biologisch. Ik probeer altijd eerst het goedkoopste en als dat niet bevalt neem ik duurdere en die koop ik van bij voorkeur in de aanbieding.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Bee schreef:Zoals die fantastische supermarktmanager wel eens in de reclame riep: "ik eet, drink en adem Albert Heijn huismerk". Zelfs de meest obscure artikelen vind je in het huismerk, en de kwaliteit is altijd uitstekend. Op het afwasmiddel na, daarvoor gebruik ik alleen maar Dreft.
Jep, er zijn weinig producten die ik niet van het huismerk (of ah basic) koop.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten