Mag ik even kwijt #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Geert »

Bee schreef:Britten zijn zowieso dol op fluoriserende spullen volgens mij. Politie, verkeersborden enzovoort.
Haha, inderdaad. :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door webguy »

Britten zijn gek op alles qua veiligheid. Heb er een jaar gewoond, en de brandeisen zijn ook erg strict. Paar keer erg vroeg uit bed geweest dat jaar vanwege brandalarm.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daantje »

In sommige landen is het verplicht om voor elke inzittende een veiligheidshesje in de auto te hebben liggen, dacht oa Slovenie (iig iets op de route Nederland - Kroatie, weet niet meer voor welke landen precies :P ) maar ik weet niet hoe dat dan met bussen enzo zit.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Raymond »

Bee schreef: Wel erg heldere displays, wat is dat voor spul :pos:
De "ouderwetse" koersrollen zo te zien.. Maar wel in een erg duidelijk lettertype.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Vinny »

Precies. Dat was in Nederland vroeger ook zo:
Afbeelding
Bestemming en lijnnummer perfect te lezen. Met de huidige digitale schermen heb ik dat veel minder. Vooral als er 'creatief' mee wordt omgegaan door in kleinere letters te schrijven zodat er tussenbestemmingen op passen of, nog erger, als de boel meescrollt.
Daarnaast vind ik dit gewoon mooie bussen, met een bolle voorkant. Sowieso vraag ik me wel eens af waar de bussen van medio jaren '90 allemaal gebleven zijn. Jammer dat in die tijd amper digitale camera's bestonden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door BR628 »

Ook Qbuzz heeft zo'n irritante digitale lijnfilm. Erg jammer is dat op foto's.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door mb90 »

Inderdaad jammer. Ik dacht gisteren dat het aan mijn camera lag, maar ik zie dus dat het display ook bij jouw foto vaag is. Als de bussen stil staan is het gelukkig wel beter.

Gisteren ben ik overigens 2 vertrekstaten van de RET-Buslijnen 70 en 76 rijker geworden. Deze werden gisteren tijdens het fotograferen bij station Lombardijen vernieuwd en toen vroeg diegene of ik ze toevallig wilde hebben, omdat ze anders toch weggegooid zouden worden. Nou, voor zulke dingen heb ik altijd wel een plekje. :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Wat een ongelofelijk lamme zondag :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door JeePee »

Wat een weekend...

Zaterdag 5.30 op. Naar Rotterdam voor de buspresentatie, daarna half Rotterdam afracen om wat zaken te controleren. Hele telefoon leeggebeld. 's Avonds bijeenkomst in vestiging Ridderkerk. Om 1 uur, half 2 in bed.

Zondag 6.00 op. Naar Krimpen voor de uitruk en gezamenlijk ontbijt. Vervolgens nog even meegeweest met een paar ritten. Naar Amersfoort gegaan, waar ik om 14.30 aanwam. Nu late dienst back-up VL tot 1.30 - 1.45. Daarna weer naar hotelletje wandelen...

Maar gaaf dat het is!!! 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

BR628 schreef:Ook Qbuzz heeft zo'n irritante digitale lijnfilm. Erg jammer is dat op foto's.
Ik denk dat het eerder aan het model bus ligt, de Lion's City van Connexxion in Amstellanden hebben dezelfde displays op voor- en zijkant. Maar oranje is wel beter leesbaar dan het groen van sommige bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door math1985 »

Justin schreef:Vraag me dan ook af, of ik überhaupt wel mag assisteren als ik tijdelijk geen student meer ben, maar dat is weer een ander vraagstuk.
Officieel wel: In de CAO van de universiteiten staat "Het dienstverband met de student-assistent eindigt in ieder geval zodra de student zijn status van student verliest.".
Of de UU er ook actief achteraan gaat weet ik niet zeker, maar ik kan me voorstellen van wel, dus controleer het in elk geval even.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Bij het opruimen van mijn verhuisdozen kom ik de dienstregeling voor de TGV in Frankrijk uit 1987 tegen, een gidsje waarin alle TGV's zijn opgenomen. Het zijn in totaal 21 bladzijdes :D
Maar wat me het meest opvalt zijn de treintarieven: een enkele reis volle prijs Parijs- Lyon koste toen nog 307F (46€)
Als ik diezelfde rit vanavond ook zou maken kost een enkele reis volle prijs: 108,90€
Bij de horeca zegt men dus dat de prijzen sinds de euro in 2 jaar zijn verdubbeld, de SCNF doet er ongeveer 20 jaar over.

Hoe zit dat in Nederland bij de NS?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Nieuw in de dienstregeling 2009 :pos: Een directe Sprinter Utrecht - Baarn via 's-Hertogenbosch en Best :mrgreen:

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Caspar schreef: Bij de horeca zegt men dus dat de prijzen sinds de euro in 2 jaar zijn verdubbeld, de SCNF doet er ongeveer 20 jaar over.

Hoe zit dat in Nederland bij de NS?
Het oudste vervoerbewijs in mijn collectie is een enkeltje Rotterdam Lombardijen - Gilze Rijen vol tarief op 18 mei 1992, ƒ 12,25 ( = € 5,56). Heutzutage, ruim 16½ jaar later, kost dat € 8,60. Op het eerste gezicht lijkt het dus eigenlijk best mee te vallen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door STF »

Daantje schreef:In sommige landen is het verplicht om voor elke inzittende een veiligheidshesje in de auto te hebben liggen, dacht oa Slovenie (iig iets op de route Nederland - Kroatie, weet niet meer voor welke landen precies :P ) maar ik weet niet hoe dat dan met bussen enzo zit.
Bij touringcar vervoer is het in Italie volgens mij verplicht om voor elke reiziger een hesje te hebben, waarschijnlijk ook wel voor een lijnbus.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Stefan »

Bee schreef:
BR628 schreef:Ook Qbuzz heeft zo'n irritante digitale lijnfilm. Erg jammer is dat op foto's.
Ik denk dat het eerder aan het model bus ligt, de Lion's City van Connexxion in Amstellanden hebben dezelfde displays op voor- en zijkant. Maar oranje is wel beter leesbaar dan het groen van sommige bussen.
Het probleem is de verversingsgraad. ;) Bij de lijnfilms van Qbuzz moet je een sluitertijd van 1/160s of langer hebben, dan heb je 'm er wel helemaal op. ;) Vergelijk het maar met een CRT scherm, daar heb je 't zelfde probleem mee. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door STF »

Daarom heb ik vorig jaar speciaal een fotocamera gekocht, die volledig handbediend kan worden. ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Oh en ik heb nu een paar mooie haltevetrekstaten :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Afbeelding

Keeej.... morgenavond weer wat te doen dus.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door BR628 »

Stefan schreef:Het probleem is de verversingsgraad. ;) Bij de lijnfilms van Qbuzz moet je een sluitertijd van 1/160s of langer hebben, dan heb je 'm er wel helemaal op. ;) Vergelijk het maar met een CRT scherm, daar heb je 't zelfde probleem mee. :)
Hmm, leuk voor stilstaande bussen, maar voor rijdende bussen heb je daar dus niets aan helaas..
Laatst gewijzigd door Chauf21 op zo 14 dec 2008, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

math1985 schreef:Officieel wel: In de CAO van de universiteiten staat "Het dienstverband met de student-assistent eindigt in ieder geval zodra de student zijn status van student verliest.".
Of de UU er ook actief achteraan gaat weet ik niet zeker, maar ik kan me voorstellen van wel, dus controleer het in elk geval even.
Goed dat je het zegt, ik ga er vanmiddag even achter aan. Moet aan het einde van dit cursusjaar namelijk bij twee vakken assisteren. Misschien dat ik me daarvoor 'inschrijf' (alhoewel ik beide vakken in het verleden met een 8 heb gevolgd). Anders maar buitenom aanvragen, moet ik zelf wel belastingaangifte doen, denk ik. Eigenlijk levert dat zo'n 5 euro per uur meer op :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door tsov »

Ik liep net richting m'n huisje en toen sloeg me ff de schrik om het hart! De deur stond op een kier terwijl ik sinds zaterdagmiddag weg was geweest :shock: Gelukkig bleek binnen alles nog te zijn zoals ik het had achtergelaten, inclusief waardevolle spullen. Blijkbaar had ik de deur wat te vlug op slot gedraaid, want de deur was wel op slot, maar zat niet in het slot... :x
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Stefan »

Zo, dat doe je hopelijk ook maar 1 keer.. :shock: Fijn dat alles er nog ligt. Ik heb laatst ook ontzettend geluk gehad, deed de voordeur dicht, sleutels lagen nog binnen, goed dat ik de deur niet té hard dicht deed, en dat ik 'm nog open kon doen. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Stefan schreef:Zo, dat doe je hopelijk ook maar 1 keer.. :shock: Fijn dat alles er nog ligt. Ik heb laatst ook ontzettend geluk gehad, deed de voordeur dicht, sleutels lagen nog binnen, goed dat ik de deur niet té hard dicht deed, en dat ik 'm nog open kon doen. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. :mrgreen:
Neuh dat komt ook wel vaker dan een keer voor. Ik ben wel eens twee weken op vakantie gegaan terwijl de achterdeur wijd open stond :p

Maar; goede buurt en de buurman kijkt regelmatig een filmpje op mijn apparatuur als zijn vrouw een cursus geeft.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Oei, dat had ik in 2004 ook een keer geflikt, tijdens een zomer, maakte ik een uitstapje naar Amersfoort, en had vergeten de deur dicht gedaan... gelukkig was alles er nog :O.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten