Nieuwe dienstregeling
Nieuwe dienstregeling
Goed vandaag is dus de nieuwe dienstregeling ingegaan. Ik was wel even benieuwd naar hoe en wat het er aan toe ging. Ben dus even van Hoorn naar Utrecht centraal gegaan op en neer.
Het eerste wat me opvalt is dat zowel op de vertrekstaten als op de CTA in Hoorn de s4500 als Intercity Amsterdam Bijlmer Arena wordt aangegeven, en niet Gouda (zoals dat met de s4000 serie altijd was in bv Alkmaar) of Rotterdam Centraal.
Na lekker langs Purmerend en Zaandam gekachelt te zijn ben ik gaan overstappen op station Asb
Daar zag ik deze CTA:
Vanaf Bijlmer stopt er helemaal geen trein meer naar Uitgeest :?
Ook de vertrektijd op die CTA klopt niet, aangezien deze wel kloppen:
Lekker verwarrend dus.
Daarna op de s3100 gewacht, die cross platform zou vertrekken, maar helaas was opgeheven vandaag. Zal toch niet een soort s3500 worden die het eerste jaar er ook telkens uitvloog?
In Utrecht Centraal was verder niet zo veel loos, behalve dat de drukke TV kok Pierre Wind er stond te koken voor de Appie:
Geen Slt zien rijden helaas daar.
Daarna met de IC naar Amsterdam Sloterdijk gegaan om bij de nieuwe perronsporen te kijken.
Het was er nog erg leeg en kaal:
Wel mooi uitzicht.
En glad was het zeker, lagen her en der bevroren plassen op het perron, wat het nog zonder overkapping moet doen.
Kaartautomaten deden het nog niet, Arie had ook een bandje ingesproken wat werd gedraaid. Dus dat is weer een wandeling van een minuut of 10 (heen en terug bij elkaar)
En tot slot nog wat karige vertrekstaten:
Nadat ik weer naar beneden was gegaan bleven er erg veel mensen voor Zaandam en Purmerend in de s4500 te zitten, wat enkele minuten vertraging opleverde voordat ze allemaal snapten dat hij daar niet meer zou stoppen.
In Hoorn aangekomen zag ik dat ALLE stadsbussen en bijna Alle streekbussen andere lijnnummers hebben gekregen, maar de lijnnetkaarten zijn nog niet aangepast, dus maar vragen aan de chauffeur. Ook signaleerde ik er een voormalige Frysker op lijn 161 naar Zuid Scharwoude.
Het eerste wat me opvalt is dat zowel op de vertrekstaten als op de CTA in Hoorn de s4500 als Intercity Amsterdam Bijlmer Arena wordt aangegeven, en niet Gouda (zoals dat met de s4000 serie altijd was in bv Alkmaar) of Rotterdam Centraal.
Na lekker langs Purmerend en Zaandam gekachelt te zijn ben ik gaan overstappen op station Asb
Daar zag ik deze CTA:
Vanaf Bijlmer stopt er helemaal geen trein meer naar Uitgeest :?
Ook de vertrektijd op die CTA klopt niet, aangezien deze wel kloppen:
Lekker verwarrend dus.
Daarna op de s3100 gewacht, die cross platform zou vertrekken, maar helaas was opgeheven vandaag. Zal toch niet een soort s3500 worden die het eerste jaar er ook telkens uitvloog?
In Utrecht Centraal was verder niet zo veel loos, behalve dat de drukke TV kok Pierre Wind er stond te koken voor de Appie:
Geen Slt zien rijden helaas daar.
Daarna met de IC naar Amsterdam Sloterdijk gegaan om bij de nieuwe perronsporen te kijken.
Het was er nog erg leeg en kaal:
Wel mooi uitzicht.
En glad was het zeker, lagen her en der bevroren plassen op het perron, wat het nog zonder overkapping moet doen.
Kaartautomaten deden het nog niet, Arie had ook een bandje ingesproken wat werd gedraaid. Dus dat is weer een wandeling van een minuut of 10 (heen en terug bij elkaar)
En tot slot nog wat karige vertrekstaten:
Nadat ik weer naar beneden was gegaan bleven er erg veel mensen voor Zaandam en Purmerend in de s4500 te zitten, wat enkele minuten vertraging opleverde voordat ze allemaal snapten dat hij daar niet meer zou stoppen.
In Hoorn aangekomen zag ik dat ALLE stadsbussen en bijna Alle streekbussen andere lijnnummers hebben gekregen, maar de lijnnetkaarten zijn nog niet aangepast, dus maar vragen aan de chauffeur. Ook signaleerde ik er een voormalige Frysker op lijn 161 naar Zuid Scharwoude.
Re: Nieuwe dienstregeling
Da's een bewuste keus geweest. Tot Ass is het Asb, daarna wordt het Gouda, vanaf -ik meen- Breukelen pas Rtd. Andere kant op is het nu dus Breukelen, vanaf Gd Asd en vanaf Asb Ekz.Caspar schreef:Het eerste wat me opvalt is dat zowel op de vertrekstaten als op de CTA in Hoorn de s4500 als Intercity Amsterdam Bijlmer Arena wordt aangegeven, en niet Gouda (zoals dat met de s4000 serie altijd was in bv Alkmaar) of Rotterdam Centraal.
Re: Nieuwe dienstregeling
Weet je toevallig ook de achterliggende redenen daarvoor?
De s4000 is bijzonder in trek (lees: staanplaatsen in de spits) voor forensen tussen Rotterdam en de gebieden Bijlmer en Amstel. Ik kan me voorstellen dat overzichtelijkheid op de CTA wenselijk is, maar dit is wel erg karig. Mede omdat er voor reizigers tussen die genoemde gebieden ook geen sneller alternatief is, vind ik het onlogisch om pas bij Breukelen (indien dat inderdaad daar pas is) verdere bestemmingen weer te geven :)
De s4000 is bijzonder in trek (lees: staanplaatsen in de spits) voor forensen tussen Rotterdam en de gebieden Bijlmer en Amstel. Ik kan me voorstellen dat overzichtelijkheid op de CTA wenselijk is, maar dit is wel erg karig. Mede omdat er voor reizigers tussen die genoemde gebieden ook geen sneller alternatief is, vind ik het onlogisch om pas bij Breukelen (indien dat inderdaad daar pas is) verdere bestemmingen weer te geven :)
Re: Nieuwe dienstregeling
Ach hebben we weer een 'stoptrein, stopt niet op alle tussengelegen stations'?? Leve NS-Commercie. Wat een grap.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Nieuwe dienstregeling
Op de t4500 in Hoorn staat op de trein zelf wel Rotterdam Centraal. Dat is dan weer verwarrend ten opzichte van de CTA.
Re: Nieuwe dienstregeling
De s7600 deed het ook wel aardig op de eerste dag met SGMm, al hadden een aantal CTA's onenigheid over de treinsoort: die in Est toonde keurig Sprinter, die in Ahp toonde D-trein met toeslag en in Zp stond er Stoptrein...
Ook de omroep voor Ah was apart: Loes meldde dat er overgestapt kon worden voor Utrecht Centraal, Doetinchem en Gaanderen
Ook de omroep voor Ah was apart: Loes meldde dat er overgestapt kon worden voor Utrecht Centraal, Doetinchem en Gaanderen
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nieuwe dienstregeling
Tja, Sprinter is nieuw voor deze hoek van het land he ;) Vage omroep idd: misschien toch nog maar een updatje zodat 't "Zevenaar, Doetichem en Winterswijk" wordt ofz...
Re: Nieuwe dienstregeling
Hey ik zie dat de nachtsprinter Utrecht - Heerhugowaard in de dienstregeling blijft. Ik zat er gisternacht bij toeval in, omdat de intercity leek te worden opgeheven; die zou planmatig één minuut na de sprinter vertrekken. Het is een trein die in ieder geval niet binnen de sprinterstructuur past...,
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe dienstregeling
Volgens mij komt dat ding zelfs uit Rhenen Ik had hem al eens eerder gezien dacht ik, toen was ik er ook verbaasd over, want wat heeft een trein nu te zoeken in Heerhugowaard?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe dienstregeling
Ja, is een Sprinter uit Rhenen die niet eindigt bij Breukelen (was niet naar A'dam Zuid), maar als serie 4000 doorrijdt naar Amsterdam Centraal en meteen ook maar de lijn verder omhoog meepakt. Totale ritduur was geloof ik ruim 2.5 uur. Maar de mooiste Sprinter komt morgen nog wel. De spitspendel uit Veenendaal die doorrijden naar A'dam Centraal; stoppen NIET op Amstel en Muiderpoort...
Stephan
Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: Nieuwe dienstregeling
En soms ook niet op Veenendaal West...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe dienstregeling
En dat zal voorlopig ook nog niet gebeuren: NS heeft de nieuwe stellen nog niet overgenomen omdat er nog te veel kinderziektes in zitten. Ik denk niet dat ze dit jaar nog de reizigersdienst in gaan.Caspar schreef:In Utrecht Centraal was verder niet zo veel loos, (...)
Geen Slt zien rijden helaas daar.
Re: Nieuwe dienstregeling
Nu tussen Utrecht en Amsterdam was de sprinter vrij druk, echter eigenlijk alleen maar voor mensen van/naar Amsterdam Bijlmer-ArenA en Duivendrecht... :?Stephan schreef:Ja, is een Sprinter uit Rhenen die niet eindigt bij Breukelen (was niet naar A'dam Zuid), maar als serie 4000 doorrijdt naar Amsterdam Centraal en meteen ook maar de lijn verder omhoog meepakt. Totale ritduur was geloof ik ruim 2.5 uur. Maar de mooiste Sprinter komt morgen nog wel. De spitspendel uit Veenendaal die doorrijden naar A'dam Centraal; stoppen NIET op Amstel en Muiderpoort...
Stephan
Vanaf Amsterdam Centraal stroomde de sprinter helemaal vol, kennelijk voldoet die toch aan een behoefte: terugkerende stappers uit de Kop van Noord-Holland denk ik.
Misschien een idee om dit af te splitsen? Er zijn wel meer treinen die 's avonds/'s nachts een aparte dienstregeling rijden; veel intercity's rijden bijv. als laatste rit als stoptrein...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe dienstregeling
Misschien dat ik morgen even wat fotos ga maken van het oude en nieuwe station van Krommenie Assendelft :D
Re: Nieuwe dienstregeling
De late stoptreinen van Amsterdam naar het Noorden zijn altijd goed in trek, met in de weekendnachten eigenlijk altijd staanplaatsen tot in elk geval Zaandam. De trein van 1.06 zit op vrijdag en zaterdag écht altijd goed vol, en blijft dat ook tot Alkmaar (daar ga ik er altijd uit en weet ik het niet meer.) Het is natuurlijk niet voor niks dat op vrijdag en zaterdag vanaf dit jaar een extra stoptrein rijdt om 1.36 naar Alkmaar. ;-)Vinny schreef: Nu tussen Utrecht en Amsterdam was de sprinter vrij druk, echter eigenlijk alleen maar voor mensen van/naar Amsterdam Bijlmer-ArenA en Duivendrecht... :?
Vanaf Amsterdam Centraal stroomde de sprinter helemaal vol, kennelijk voldoet die toch aan een behoefte: terugkerende stappers uit de Kop van Noord-Holland denk ik.
Misschien een idee om dit af te splitsen? Er zijn wel meer treinen die 's avonds/'s nachts een aparte dienstregeling rijden; veel intercity's rijden bijv. als laatste rit als stoptrein...
Re: Nieuwe dienstregeling
De laatste trein naar Enkhuizen zit ook helemaal vol in het weekend; zelfs in Hoorn stappen er weer enkele tientallen mensen op. Door de weeks is mijn ervaring dat het heel erg sterk kan verschillen. Zo is de ene week de laatste stoptrein naar Alkmaar op een dinsdag bijna leeg, en een week of dag later bv voor 3/4 gevuld. Het weer, een voetbal/concert/festival agenda dragen erg bij in dit geval.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten