OV-verbinding met Lelystad Airport

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: A6 krijgt twee keer drie rijstroken

Bericht door Vinny »

Ik zou dat dan toch echt in Lelystad-Zuid bouwen. In Lelystad Centrum zit het de overige functies van het station veel te veel in de weg. Overigens is het idee van Marlies niet zo heel gek natuurlijk, zijn meerdere vliegvelden die een vergelijkbaar systeem hebben en voor het ooit geplande vliegveld in zee (voor de kust bij IJmuiden) werd ook een vergelijkbaar model voorzien.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: A6 krijgt twee keer drie rijstroken

Bericht door Somoht »

marlies schreef:Vanuit een psychologisch oogpunt valt er nog wel wat te zeggen om Lelystad-Zuid af te bouwen onder de naam Lelystad Airport, er een vertrekhalletje neer te zetten en vervolgens ingecheckte passagiers vanaf dat punt met de bus naar het daadwerkelijke vliegveld te brengen naar voorbij de douane. Slaat natuurlijk nergens op, maar geeft denk ik wel een heel andere beleving qua bereikbaarheid. Maar ja, dat zou ik alleen doen als je toch al een nieuwe hal moet bouwen en da's geloof ik niet aan de orde.
Ik vermoed dat er zowiezo een nieuwe hal moet komen, het huidige gebouw wat voor terminal moet doorgaan is nogal klein. Rondom Lelystad Centrum is er nauwelijks ruimte (helaas, P+R/K+R faciliteiten zijn nu al bagger en stropen het verkeer op)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten