Nieuwe buurtbus Laarbeek

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Staat daar niet al jaren een abri? Of heb ik de verkeerde locatie in gedachten (komende over Steenweg bij de brug met Veestraat naar links en dan rechts de vaste brug over).
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Etienne »

Volgens een Streetviewfoto uit juli 2009 stond er al een abri (welke lijn is daar ooit langsgeweest dan?).

Edit:
https://maps.google.nl/maps?q=Havenplei ... .59,,0,1.9
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Mr-W »

Oja,dat is waar dat hok stond er al :oops:. De Abri is mij een tijdje niet opgevallen vanwege sloopwerkzaamheden van het gebouw en er vaak bouwverkeer erom heen. Zelfs het nummer is nog hetzelfde als in 2009 (5707 010)
Welke buslijn daar ooit heeft gereden zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Geen enkele buslijn. Ik dacht ik in eerste instantie altijd dat het een populaire plek om mensen op te halen of te wachten op de taxi en dat hij er daarom stond. Maar het zou ook kunnen zijn dat de gemeente ooit het plan had om daar iets te laten stoppen. Maar dat hokje staat er al langer, volgens mij al voor 2009.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Mr-W »

Vandaag kwam ik de nieuwe halte Keyserinnedael tegen toen ik naar de Albert Heijn fietste. Eindhalte Havenplein is nog niet geplaatst vanwege bouwwerkzaamheden,ook staat de bovenstaande abri op het Havenplein achter bouwhekken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Route bevalt me prima *bus* Alleen ben ik bang dat de rijtijden toch wat krap kunnen zijn als er meerdere mensen onderweg instappen. We zullen zien. Het zag er in ieder geval niet goed uit voor de norm vandaag. 9 reizigers totaal in de eerste twee diensten. De derde dienst heeft minstens 3 reizigers gehad (ik zelf twee keer en nog iemand anders), maar mogelijk had de laatste rit nog wat semi-vaste reizigers.

En de paal bij het Havenplein staat nu wegens de verbouwing "aan de verkeerde kant". Abri ook nog steeds afgesloten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Nieuwe dienstregeling Buurtbus ‘schot in de roos’

Laarbeek - De Stichting Buurtbus Laarbeek-Helmond is op 6 april begonnen met het uitvoeren van de nieuwe dienstregeling. Naar nu blijkt is de aanpassing van de route van de buurtbus een schot in de roos.

Lees verder
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Mr-W »

Vandaag was buurtbus laarbeek weer een schot in de roos.
Ik nam om 14:35 de bus samen met 2 vrouwen die waren wezen winkelen in Helmond.Onderweg stapte in Aarle-Rixtel nog een meisje in die meereed tot Bavaria en daar overstapte op lijn 121. Uiteindelijk stond de teller bij het Gemeentehuis al op 14 reizigers *bus*(verdeeld over de hele dag)
Daarna Lijn 21 Beek en Donk Brug Donk - Eindhoven Station genomen met conexxionschermen 8-) Daar zaten tot Nuenen Busstation eveneens 4 reizigers in :lol:
Afbeelding
In Lijn 21 heb ik de speciale buurtbusfolder van buurtbus Laarbeek doorgelezen. Hij is zeer uitgebreid met een kaartje van de route en zelfs de OVChipkaart oplaadpunten in Laarbeek staan vermeld :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten