Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik ben van mening dat lijn 345 Lelystad - Emmeloord er niet op vooruit is gegaan met XX, sterker nog de 345 is er behoorlijk op achteruit gegaan. De bussen zijn regelmatig te laat / niet schoon / hebben niet dat comfort dat je van een snelwegbuslijn mag verwachten.
Ze hadden beter de 315 (Arriva) door kunnen laten rijden als Q-liner naar Lelystad.
Dat scheelt een overstap en is comfortabeler.
Ze hadden beter de 315 (Arriva) door kunnen laten rijden als Q-liner naar Lelystad.
Dat scheelt een overstap en is comfortabeler.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
En precies dat laatste is nou juist de reden waarom de 345 in het leven geroepen is. Vanaf Lelystad ben je namelijk met de trein eerder in Groningen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
En de trein is nog goedkoper ook. Met 40 % korting zeker.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De huidige businzet op lijn 345 is tijdelijk. Als ik het goed begrepen heb, komen er binnenkort 15-meter-VDL Citea's voor deze lijn. Of ik daarmee liever zal reizen dan met de huidige bussen (meestal Volvo 8700's), betwijfel ik sterk. De Mercedes Integro's waarmee ARRIVA reed, zijn comfortabel, maar hebben geen lage vloer, en dat wordt op lijn 345 waarschijnlijk niet meer geaccepteerd door de provincie.
Dat er meer vertraging is dan voorheen, zal wel te maken hebben met de koppeling aan lijn 148 van/naar Harderwijk en de korte keertijd te Emmeloord ten opzichte van de vorige dienstregeling. Bij de vorige dienstregeling zou het een bus hebben uitgespaard als de lijnen 315 en 345 te Emmeloord onderling gekoppeld waren gebleven (allebei ARRIVA). Maar dat mocht blijkbaar niet vanwege vermeende NS-belangen (denk ook aan de verbinding tussen Lelystad en Heerenveen).
Dat er meer vertraging is dan voorheen, zal wel te maken hebben met de koppeling aan lijn 148 van/naar Harderwijk en de korte keertijd te Emmeloord ten opzichte van de vorige dienstregeling. Bij de vorige dienstregeling zou het een bus hebben uitgespaard als de lijnen 315 en 345 te Emmeloord onderling gekoppeld waren gebleven (allebei ARRIVA). Maar dat mocht blijkbaar niet vanwege vermeende NS-belangen (denk ook aan de verbinding tussen Lelystad en Heerenveen).
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De 15 meter Citea's zijn prima bussen. Snel en comfortabel. Ik weet zeker dat die bus eerder weg is van het stoplicht dan auto's naast hem.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Waarom zou een lijn 345 wat gemiddeld nog geen 10 reizigers per rit heeft een bus van 15 meter nodig hebben?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Per zondag 6 april gaat lijn 160 alsnog naar Amersfoort Vathorst rijden. Aankomst daar is om :53, vertrek om :57. De tijden op het ongewijzigde traject, zijn met enkele minuten verschoven.
Wat zal de route van lijn 160 worden? N301 - A28 - Verbindingsweg - Boerderijenboulevard - Laakboulevard - keren bij rotonde - Station Vathorst? Vanaf Nijkerksluis doet lijn 160 er 13 minuten over naar Vathorst, maar is dit wel te redden? Van Nijkerkersluis naar station Nijkerk doet ie er al zo'n 8 tot 10 minuten over...
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwe bussen, maar ik blijf me verbazen over het feit dat er maar 6 15-meter bussen komen... :? Ze hadden beter de 14 ex-Hanzeliner bussen (5685-5698) de huisstijl van OV Regio IJsselmond kunnen geven, het zijn naar mijn mening goede en comfortabele bussen.
Wat zal de route van lijn 160 worden? N301 - A28 - Verbindingsweg - Boerderijenboulevard - Laakboulevard - keren bij rotonde - Station Vathorst? Vanaf Nijkerksluis doet lijn 160 er 13 minuten over naar Vathorst, maar is dit wel te redden? Van Nijkerkersluis naar station Nijkerk doet ie er al zo'n 8 tot 10 minuten over...
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwe bussen, maar ik blijf me verbazen over het feit dat er maar 6 15-meter bussen komen... :? Ze hadden beter de 14 ex-Hanzeliner bussen (5685-5698) de huisstijl van OV Regio IJsselmond kunnen geven, het zijn naar mijn mening goede en comfortabele bussen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Een andere route is er niet vanaf de NijkerkersluisMilco schreef:Wat zal de route van lijn 160 worden? N301 - A28 - Verbindingsweg - Boerderijenboulevard - Laakboulevard - keren bij rotonde - Station Vathorst?
Die route naar station Nijkerk gaat natuurlijk wel via tragere wegen, je wint vast wel wat met dat stuk via de A28. Alleen schijnt de ring van Vathorst in de spits vast te staan en is het stuk tussen de Verbindingsweg en station Vathorst busbaanloos, dus op de terugweg naar Almere zou wel wat vertraging kunnen optreden.Vanaf Nijkerksluis doet lijn 160 er 13 minuten over naar Vathorst, maar is dit wel te redden? Van Nijkerkersluis naar station Nijkerk doet ie er al zo'n 8 tot 10 minuten over...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat er geen andere route is, wist ik niet, ik dacht misschien is er nog ergens een busbaan of zo. ;)
Over een eventuele file: gelukkig is de route langs de Eemhof vrij rustig qua verkeer dus daar kan dan even het gas ingetrapt worden.
Over een eventuele file: gelukkig is de route langs de Eemhof vrij rustig qua verkeer dus daar kan dan even het gas ingetrapt worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Een busbaan voor een bus die (nog) er niet is? Alles van Nijkerk naar Vathorst (Hooglanderveen) gaat via de Nijkerkerstraat en dan de tunnel door, maar qua rijtijd valt een route dwars door Nijkerk al snel af
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik weet niet of er een verbinding is / komt tussen de Oeverweg en Lovink, maar anders lijkt me dat een snellere route.
Of lijn 160 moet aan het eind van de Oeverweg eindigen (hier)?
Vermoedelijk ziet die weg er tegenwoordig wel anders uit?
Of lijn 160 moet aan het eind van de Oeverweg eindigen (hier)?
Vermoedelijk ziet die weg er tegenwoordig wel anders uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Daar heb ik dan geen idee van, maar ik vind wel dat de bus aardig wat omwegen en (onnodige) bochten moet maken om vanaf de A28 op station Vathorst uit te komen.
Daarnaast vind ik het ook vrij opvallend dat deze wijziging eerst in december zou plaatsvinden, de nieuwe dienstregeling stond zelfs op www.connexxion.nl, later is dat weer teruggedraaid nog voor de ingang van dienstregeling 2014 en nu gaat de 160 ineens alsnog naar Amersfoort rijden. Misschien heeft dit iets met de infrastructuur te maken of zo, of zou hier een andere reden voor (kunnen) zijn?
Daarnaast vind ik het ook vrij opvallend dat deze wijziging eerst in december zou plaatsvinden, de nieuwe dienstregeling stond zelfs op www.connexxion.nl, later is dat weer teruggedraaid nog voor de ingang van dienstregeling 2014 en nu gaat de 160 ineens alsnog naar Amersfoort rijden. Misschien heeft dit iets met de infrastructuur te maken of zo, of zou hier een andere reden voor (kunnen) zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
@Meltrain: De situatie rondom de Oeverweg is in elk geval niet meer zoals het er op Google Streetview uit ziet want toen was men daar nog druk aan het bouwen en inmiddels is de boel in die omgeving al behoorlijk definitief. Voor de details kan ik wel een keer een kijkje gaan nemen daar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Lekker bezig met bezuinigingen: lijn 70 reed vandaag met een grote bus, ipv een kleine bus. Zal vast te maken hebben met de steeds grotere drukte van toeristen in Giethoorn.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat is een 'kleine bus' in de concessie IJsselmond?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Taxibusje van CTS
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Waardeloos. Taxibusjes mogen wat mij betreft geen OV genoemd worden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat is dan jouw oplossing voor ritten / lijnen waar maar weinig reizigers gebruik van maken? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Hij zou ze laten vervallen denk ikMeltrain schreef:Wat is dan jouw oplossing voor ritten / lijnen waar maar weinig reizigers gebruik van maken? :)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Taxibusjes die eruit zien als ov bussen. (dus in de huisstijl en met lijnfilm e.d.)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik zou de taxibusjes paars verven met rood-zwarte lieveheersbeestjes erop, dan noem je het "lieve heer busjes" speciaal voor de zondagsdiensten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat mag ook met Optares gaan gebeurenBee schreef:Ik zou de taxibusjes paars verven met rood-zwarte lieveheersbeestjes erop, dan noem je het "lieve heer busjes" speciaal voor de zondagsdiensten
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nee, ik sluit me aan bij onderstaande reactie.CamilleKreemers schreef:Hij zou ze laten vervallen denk ikMeltrain schreef:Wat is dan jouw oplossing voor ritten / lijnen waar maar weinig reizigers gebruik van maken? :)
CX1000 schreef:Taxibusjes die eruit zien als ov bussen. (dus in de huisstijl en met lijnfilm e.d.)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dus alsnog taxibusjes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Maar wel fatsoenlijker!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten