OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

Klopt, groot ongeval bij Oss vanochtend heeft de hele dag op het wegennet voor een veekeersinfarct gezorgd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Milco »

Toen ik vanmiddag op station Nijkerk uit lijn 103 vanuit Ermelo stapte, liep ik naar het zebrapad om over te steken. Toen ik daar eenmaal stond om over te steken, wachtte ik nog even voor de zekerheid en dat was maar goed ook: de chauffeuse van lijn 103 waar ik net uitstapte vond stoppen niet belangrijk (ondanks dat een auto die van de andere kant kwam wel netjes stopte) en ze baggerde gewoon door. :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Morgen moet weer een trein/busdagkaart op, dus er ligt een plannetje klaar. Eerste bus naar Eindhoven, om 8:02 richting Utrecht (moet ter plekke uitzoeken hoe dat met die NS-bussen morgen moet, er zijn werkzaamheden na 's-Hertogenbosch). Vanuit Utrecht per stoptrein naar Baarn, dan naar Weesp en dan via de Hanzelijn naar Zwolle. Vandaar naar Zutphen en met de Arrivatrein naar Apeldoorn (de enige regionale trein die me de vorige niet gelukt is in dat gebied). Daar trein naar Amersfoort en dan met de Valleilijn helemaal naar Wageningen. Dan met Breng lijn 53 naar Arnhem Zuid en vanaf daar de IC terug naar 's-Hertogenbosch en naar huis. Heb het helaas niet voor elkaar gekregen om lijn 50 Utrecht - Wageningen en lijn 400 Apeldoorn - Arnhem ingebouwd te krijgen, oa door die werkzaamheden en omdat ik 's avonds een beetje op tijd thuis moet zijn. Maar beloofd toch een leuk dagje te worden.
"Een touringcar is geen bus"
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door busburger »

fogeltje schreef:Morgen moet weer een trein/busdagkaart op, dus er ligt een plannetje klaar. Eerste bus naar Eindhoven, om 8:02 richting Utrecht (moet ter plekke uitzoeken hoe dat met die NS-bussen morgen moet, er zijn werkzaamheden na 's-Hertogenbosch). Vanuit Utrecht per stoptrein naar Baarn, dan naar Weesp en dan via de Hanzelijn naar Zwolle. Vandaar naar Zutphen en met de Arrivatrein naar Apeldoorn (de enige regionale trein die me de vorige niet gelukt is in dat gebied). Daar trein naar Amersfoort en dan met de Valleilijn helemaal naar Wageningen. Dan met Breng lijn 53 naar Arnhem Zuid en vanaf daar de IC terug naar 's-Hertogenbosch en naar huis. Heb het helaas niet voor elkaar gekregen om lijn 50 Utrecht - Wageningen en lijn 400 Apeldoorn - Arnhem ingebouwd te krijgen, oa door die werkzaamheden en omdat ik 's avonds een beetje op tijd thuis moet zijn. Maar beloofd toch een leuk dagje te worden.
Leuk plan, maar rijdt Breng-lijn 53 dan op zaterdag?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Schijnbaar niet :') Maar er rijdt meer in Wageningen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Mr-W »

Zou Lijn 45 Tiel Station - Wageningen Busstation willen aanraden,volgens mij is dat een mooie route en bussen van Arriva/Juijn Rossem zijn comfortabeler dan de Breng bussen naar Arnhem.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

Liever lijn 44 dan 45. 45 is een rechttoe rechtaan route met standaard Arriva materiaal.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Ik ken zowel de 44 en 45 al :) 44 vond ik een erg mooie lijn.

Ik wijzig ib Zwolle zojuist spontaan van plan. Ik ga via Almelo naar Deventer en daar de trein naar Zutphen. Dan kan ik ook de boemel richting Nijverdal nl meepikken. Uur extra reistijd maar dat moet kunnen. Eventueel skip ik in Ede de bus.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren in Zaandam in de t865 gestapt. Vanaf Amsterdam Centraal waren er inens heel veel staplaatsen. De HC riep om dat de trein korter was, omdat een treinstel van onze trein werd gebruikt voor een andere trein, waar een treinstel defect was gegaan. Dus dat was lekker knus voor de rest van de rit tot in ieder geval Den Bosch (waar ik er uit moest).
Vervolgens naar Breda, waar er een mooie hindernisbaan was richting de bushaltes. :)

Vanmiddag de ICD van 12:27 van Breda naar Rotterdam Centraal, waar ik geen toeslag hoefde te betalen (maakt eht allemaal lekker consistent als alleen Rotterdam-Schiphol niet toeslagvrij is). Om de Intercity Direct extra aantrekkelijk te maken is de aankomsttijd in Rotterdam precies dezelfde tijd als het vertrek van de s2600 richting Lelystad, dus kon ik (geheel conform de reisplanner) een kwartiertje wachten op de t2238. Is daar niet een cross-platform overstap mogelijk ofzo?
De t2238 reed overigens met ICM. Hoewel er nog wel wat plek was, leek het mij logischer deze met VIRM te rijden, aangezien dit de enige IC-serie is tussen Leiden en Haarlem in verband met werkzaamheden. Tussen Rotterdam en Schiedam waren er werkzaamheden met één beschikbaar spoor, waardoor we +3 opliepen i.v.m. het wachten op de tegentrein.
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ronald »

In Wuppertal gaan de postbodes ook gewoon met de bus, compleet met postkarretje. Dat het geen fietsstad is was me overigens wel duidelijk.
En wat een pauperzooi is dat Hbf trouwens. Ik was er wel vaker geweest maar het viel me nu extra op. Het hele voorplein is nu een diepe krater dus moet je verplicht door de smalle, lange en vieze tunnelpassage. Niet fijn daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Wuppertal Hbf is behoorlijk pauper inderdaad, al heb ik vernomen dat in ieder geval die jaren zeventig gruwelellende aan de voorzijde tegen de vlakte gaat (al is tegen de heuvel wellicht toepasselijker aldaar). Die tunnel kunnen ze het beste dichtgieten met beton, daar is geen redden meer aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Gisteren (15 maart 2014) werd op Rotterdam Alexander omgeroepen dat de t551 was opgeheven ivm een te hoge vertraging wat veroorzaakt werd door een brandmelding.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje:

Afgelopen donderdag (13 maart 2014) werd er door verschillende media een beschadigd viaduct gemeld tussen Rotterdam Centraal en Gouda.

Is er iemand die weet om welk viaduct dit gaat?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Gisteren dus op pad geweest met zo een OV-dagkaart van Kruidvat. Wat mij opviel is dat vervoerders hun personeel nog steeds niet goed inlichten over zulke kaarten. Twee conducteurs en een buschauffeur hadden dat ding nog nooit eerder gezien.

Aangezien ik 's avonds een handbalwedstrijd had ben ik vroeg begonnen, namelijk de eerste 21 naar Eindhoven. Deze was vijf minuten te laat op de Otterweg maar uiteindelijk op tijd of zelfs een minuut te vroeg in Eindhoven. Er zaten al mensen in toen ik opstapte. Dat viel dus niet tegen. Ik was derhalve ruim op tijd voor de IC van 8:02 naar Utrecht, een VIRMpje.

Wegens werkzaamheden moest ik 's-Hertogenbosch overstappen op een bus naar Zaltbommel. Dat was allemaal goed aangegeven en geregeld. Ik zat achterin de trein en kwam bij de trap uit. Derhalve was ik de eerste uit mijn trein die bij de bussen was en de bus reed een minuut nadat ik was ingestapt al aan, amper kwart vol. Ritje naar Zaltbommel verliep voorspoedig. Zaltbommel had wel een leuk stationnetje. De IC (VIRM) stond te wachten en we waren ruim op tijd om door te stomen naar Utrecht.

In Utrecht heb ik de stoptrein naar Baarn gepakt, SGMetje. Dat was voor mij ook meteen het mooiste ritje van de dag, tenminste zodra we Den Dolder uit waren. Bossen en pittoreske dorpjes waar de lijn dwars doorheen gaat. In Baarn had ik even tijd en heb kort de stationsomgeving bekeken. Het ligt er mooi bij. Daarna heb ik de Sprinter, wederom SGM, naar Weesp gepakt. Beide routes waren nieuw voor mij. in Weesp had ik iets meer tijd en heb even het busstationnetje bekeken en NS via Twitter verwittigd dat er een hoopje braaksel bij de rolstoelramp lag. Dat zag er niet zo smakelijk uit.

In Weesp heb ik vervolgens de Sprinter, dit keer een SLT, naar Zwolle gepakt, mijn eerste ritje over de nieuwe Hanzelijn. Ik ben weleens naar Almere Oostvaarders geweest, maar de rest van de route was geheel nieuw voor mij, inclusief spookstation Lelystad Zuid.

In Zwolle wilde ik eigenlijk de trein naar Zutphen pakken maar besloot op het laatste moment om de trein naar Almelo te pakken. De vorige keer dat ik een rondreisje plande is me die lijn op het forum al aangeraden, dus dat was een mooie gelegenheid om het alsnog te doen (vorige keer kwam het er niet van). De NS had een DM'90 klaar staan en de lijn was schitterend. Veel landelijk gebied. Het was moeilijk kiezen of ik nu de reis naar Baarn of deze mooier vond. Uiteindelijk wint Baarn omdat ook het dorpelijke gebied daar wel iets had. Enfin, vanuit Almelo ben ik met twee NS IC's (ICMm en VIRM) via Deventer naar Zutphen gegaan.

In Zutphen heb ik vervolgens de Arrivatrein naar Apeldoorn gepakt. Ook deze had ik al in de planning staan de vorige keer maar het kwam er niet van. Erg mooi lijntje was het. Helaas was het niet zo een Spurt als op de Vechtdallijnen, dat vond ik de fijnste treintjes van de vorige keer, met enkele plekken met echte tafels enzo. Helaas was het maar een kort ritje. Vanuit Apeldoorn ben ik met de IC naar Amersfoort gegaan, dit keer ICM.

In Amersfoort moest ik even opschieten om de Connexxionboemel naar Ede-Wageningen te halen. Deze reis was een beetje een deceptie. De route was wel aardig maar de Protos viel erg tegen. Er zaten geen informatieschermen in (wel behuizing), de snoepautomaat was uitgeschakeld, de loungeplekken vielen tegen. Ik had er meer van verwacht, maar het voelde als een kale GTW. De reis was verder wel aardig, alleen had ik bij tijden zwaar omdat ik al lang op pad was. Vooral op het eerste stuk vanuit Amersfoort heb ik even mijn ogen dichtgedaan. In Ede had ik de Valleilijn willen afmaken met lijn 88 maar ik zat er inmiddels behoorlijk doorheen en besloot toch maar langzaam op huis aan te gaan.

Ik wilde in eerste instantie de IC naar Nijmegen pakken maar toen kwam net een Plan V als boemeltje uit Arnhem binnenrijden. Die kon ik niet laten schieten. Wie weet hoe lang ik nog in een Plan V kan zitten. In Arnhem kon ik dankzij een sprintje de IC naar 's-Hertogenbosch halen, helaas VIRM. Had gehoopt op ICRm zodat ik vrijwel alle treintypes die dag gehad zou hebben. In Nijmegen zag ik een DDZ klaar staan, maar ik besloot toch maar gewoon te blijven zitten. In 's-Hertogenbosch stond de VIRM naar Heerlen al klaar. Ik besloot op het laatste moment niet in Eindhoven de 121 van 18:07 te pakken maar in de gereedstaande SGM naar Helmond te stappen om daar de 25 van 18:17 te pakken. Zo heb ik de dag nog leuk kunnen afsluiten.

Station Helmond vordert, het busstation ligt er en er staan DRIS-borden. Iemand een idee wanneer het in gebruik genomen gaat worden? Al in al was het leuk dagje. Helaas was ik alleen dit keer, met zijn tweeën is toch leuker. Ook heb ik geen foto's gemaakt, ik heb besloten meer te kijken en de omgeving beter in me op te nemen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Michael »

In de Protossen zitten wel informatieschermen. Vermoedelijk stonden die uit in jouw trein.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef: Aangezien ik 's avonds een handbalwedstrijd had ben ik vroeg begonnen, namelijk de eerste 21 naar Eindhoven. Deze was vijf minuten te laat op de Otterweg maar uiteindelijk op tijd of zelfs een minuut te vroeg in Eindhoven. Er zaten al mensen in toen ik opstapte. Dat viel dus niet tegen. Ik was derhalve ruim op tijd voor de IC van 8:02 naar Utrecht, een VIRMpje.
Ook bij lijn 21 veel te ruime rijtijden ? Op lijn 22 speelt hetzelfde 'probleem' de bus kan makkelijk 5 minuten later vertrekken uit Helmond en nog steeds te vroeg aankomen in Eindhoven en vice versa,zelfs in de spits zijn de rijtijden te ruim.
fogeltje schreef: Station Helmond vordert, het busstation ligt er en er staan DRIS-borden. Iemand een idee wanneer het in gebruik genomen gaat worden?
Volgens Buschauffeurs gaat het busstation in April open,hopelijk zijn de problemen met de OV-chipkaart dan ook opgelost.
Op Lijn 52 en Lijn 54 schrijft hij vanwege de verbouwing van het station namelijk de vorige halte af.(alleen richting Straakven en Brandevoort,in de richting Rijpelberg schrijft hij wel netjes het station af.Richting Brouwhuis weet ik niet)

Gisteren was het trouwens een relatief drukke dag op Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort tussen het station en Brandevoort. Meerdere ritten reden met meer dan 5 reizigers door Mierlo-Hout. De rit van 13:22 had 12 reizigers tot Kasteel Traverse en 8 andere reizigers naar Mierlo-Hout/Brandevoort :D Hopelijk zet deze groei zich voort. (Lijn 52 heeft op dat trajectdeel 8000 reizigers per jaar,+- 25 reizigers per dag.)
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 16 mar 2014, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:In de Protossen zitten wel informatieschermen. Vermoedelijk stonden die uit in jouw trein.
Die staan wel vaker uit. Vorig jaar heb ik een aantal keer in de protos gezeten (wel in verschillende stellen) en bij de meeste ritten die ik gemaakt heb stonden de infoschermen uit.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ronald »

Ook bij Rheinbahn (Düsseldorf) rijden Citea's. Ik heb het idee dat dit type bus veel meer een exportproduct is dan z'n voorganger, de Ambassador.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Als nieuwe bus lijkt dat er wel op ja. Ambassadors zijn vooral in grotere aantallen tweedehands naar het buitenland gegaan, bijvoorbeeld de grote series die er in de loop der jaren door verloren concessies bij Connexxion uit zijn gegaan. Daarvan rijden er diverse in Duitsland en ook een behoorlijke reeks in Ivoorkust.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:In de Protossen zitten wel informatieschermen. Vermoedelijk stonden die uit in jouw trein.
Nee, de kastjes waar ze in zouden moeten zitten waren leeg, want ik had extra goed gekeken. En dat gold voor alle kastjes in dat treinstel.
Mr-W schreef: Ook bij lijn 21 veel te ruime rijtijden ? Op lijn 22 speelt hetzelfde 'probleem' de bus kan makkelijk 5 minuten later vertrekken uit Helmond en nog steeds te vroeg aankomen in Eindhoven en vice versa,zelfs in de spits zijn de rijtijden te ruim.
Hou er wel rekening mee dat dit zaterdag in de vroege ochtend (eerste rit) was, dan is het zowel in de bus als op de weg nog niet zo druk.
Mr-W schreef: Volgens Buschauffeurs gaat het busstation in April open,hopelijk zijn de problemen met de OV-chipkaart dan ook opgelost.
Op Lijn 52 en Lijn 54 schrijft hij vanwege de verbouwing van het station namelijk de vorige halte af.(alleen richting Straakven en Brandevoort,in de richting Rijpelberg schrijft hij wel netjes het station af.Richting Brouwhuis weet ik niet)
Dat heeft te maken met waypoints, welke voor de haltes gebruikt worden. Die dingen hebben een bepaald bereik. Omdat ze nu aan de zijkant stoppen registreert Infoxx waarschijnlijk dat ze het station al voorbij zijn. Ik had in Nijmegen ooit hetzelfde met lijn 300 op het station. Daar werd steevast teveel geld afgeschreven omdat ik altijd de halte voor het station werd ingecheckt (andersom ging het goed, idem met andere lijnen diezelfde route reden). Twittermans heeft dat doorgespeeld en het was binnen een paar muisklikken aangepast.
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Per aanstaande dinsdag ook mogelijk om met creditcard te betalen op de volgende stations:
- Amsterdam Duivendrecht
- Amsterdam Bijlmer Arena
- Amsterdam Sloterdijk
- Amsterdam Zuid
- Rotterdam Centraal
- Den Haag Centraal
- Utrecht Centraal
- Eindhoven
- Arnhem
- Maastricht
- Groningen
- Hengelo
- Roosendaal
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Hmm, zo te zien alleen de grote stations en een aantal stations bij de grens. Vreemd dat Schiphol hier niet tussen staat. Of kon het op Schiphol al?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Op Shl en Asd kon het al inderdaad.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Waarom wel Dvd maar niet Asa?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Per aanstaande dinsdag ook mogelijk om met creditcard te betalen op de volgende stations:
- Amsterdam Duivendrecht
- Amsterdam Bijlmer Arena
- Amsterdam Sloterdijk
- Amsterdam Zuid
- Rotterdam Centraal
- Den Haag Centraal
- Utrecht Centraal
- Eindhoven
- Arnhem
- Maastricht
- Groningen
- Hengelo
- Roosendaal
@ Thom91: Heb je misschien ook een brom van dit lijstje?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten