OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

NS service forum.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Bedankt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daantje »

Goede ontwikkeling (y)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door webguy »

Bee schreef:Waarom wel Dvd maar niet Asa?
Een van de risico's van creditcards in automaten is dat ze gebruikt worden om gestolen creditcards leeg te maken. Ik vermoed dat er op Dvd meer (camera)toezicht is? Anderzijds is het ook gewoon een proef.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Is Duivendrecht niet nog steeds een belangrijker overstapstation richting Schiphol? Of valt dat tegenwoordig wel mee?
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Klaasje »

Voor metroreizigers uit Amsterdam is het een belangrijk overstapstation richting Schiphol en Noordoost Nederland. Daarnaast is het vooral een station met een regionaal belang.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Of een kwestie van, stopte daar de IC-Berlijn niet? Jawel toch? Ja we doen het daar ook. Net als die schermen voor rijtuigvolgorde nadat de trein er al weg was.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Ik sta al acht minuten naar het instapproces van de Thalys op Amsterdam Centraal te kijken maar pas twee minuten na vertrektijd komt de trein pas in beweging. Het is een mooie trein, maar het ontwerp is niet bedacht op instappers met koffers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door reisthijs »

Het ontwerp is gewoon helemaal niet bedacht op instappers. Wees blij dat er überhaupt deuren in zitten (A)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Reiziger Delft »

Ligt vooral aan reizigers die aan het begin van het gangpad stil gaan staan om nog even wat spullen uit hun tas te halen en rustig hun jas uit doen, of niets van het reserveringssysteem snappen. Van tevoren op je ticket kijken wat je zit, in het goede rijtuig stappen en snel in je stoel te schuiven zou erg helpen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Etienne »

Door een weglekkend grondwater bij metrostation Leuvehaven rijdt metrolijn D over één spoor tussen Leuvehaven en Rijnhaven. Metrolijn E is hierdoor ingekort tot Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal. Maar kennelijk zitten er wat treinen aan de zuidkant opgesloten, want op het noordelijke deel ontstonden vanochtend intervallen tot +30.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Michael »

Het was inderdaad een groot zooitje bij de RET qua metro. Ikzelf heb niks gemerkt van het enkelspoor rijden. Rond 14:00 kwam ik langs Leuvehaven richting Spijkenisse en rond 17:00 weer terug. We reden beide keren gewoon over de gebruikelijke sporen. Wel was op vrijwel elke DRIM op de D lijn het woord oponthoud te vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

De t2651 had er een stelletje bijgekregen in Rotterdam aldus de conducteur vlak na het instappen op Delft, maar de vertraging die dat veroorzaakte is eigenlijk tot Amsterdam Centraal nooit verdwenen. Zit die serie nu zo krap in de tijd of ligt het aan mij :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Vijf minuten per uur lijkt dus niet voldoende.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Bee schreef:De t2651 had er een stelletje bijgekregen in Rotterdam aldus de conducteur vlak na het instappen op Delft, maar de vertraging die dat veroorzaakte is eigenlijk tot Amsterdam Centraal nooit verdwenen. Zit die serie nu zo krap in de tijd of ligt het aan mij :?
s2600 is in de spits in beide richtingen vrijwel altijd +2 op het gedeelte in de randstad. Snap ook niet waarom ze tegenwoordig in Rtd aftrappen en combineren, is het tussen Ddr en Rtd niet meer druk?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Door een weglekkend grondwater bij metrostation Leuvehaven rijdt metrolijn D over één spoor tussen Leuvehaven en Rijnhaven. Metrolijn E is hierdoor ingekort tot Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal. Maar kennelijk zitten er wat treinen aan de zuidkant opgesloten, want op het noordelijke deel ontstonden vanochtend intervallen tot +30.
In de ochtendspits stond er ook een Randstadrail defect vlakbij Laan van NOI, dat zal niet geholpen hebben voor metrolijn E.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Milco »

Lijn 150 die om 6.36 uur vanaf Molenbuurt Noord in Almere vertrekt, naar Utrecht, reed vanochtend met -5 langs de Bouwmeesterbuurt. Ik hoefde niet mee, maar voor mensen die wel met lijn 150 mee moesten, vind ik dit knap lullig. Zeker als je je bedenkt dat de volgende lijn 150 pas om 6.59 uur uit de Molenbuurt vertrekt... :neg:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Mr-W »

Heb vandaag de laatste rit van Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort gemist omdat hij te vroeg was en mocht dus vanaf halte hoofdstraat 25 minuten naar huis lopen.
Klanterservice van Hermes/Connexxion zei dien thuis maar een klacht in,nou dat ga ik ook zeker doen omdat het vaker voorkomt dat ritten 5 of meer minuten te vroeg zijn op een stadsdienst.
Helaas is het in de regio Helmond gebruikelijk dat bussen te vroeg vertrekken,naast de stadsdienst vertrekt Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station vetrekt ook vaak te vroeg vanaf het station zodat overstappers vanuit de s1900 hun overstap missen. Lijn 24 en 22 vertrekken altijd te laat omdat die ruim in rijtijd zitten.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Etienne »

En jahoor, daar was hij weer vanmiddag. De t2852 stond met de losse m4221 op 12b bijna in Driebergen, terwijl hij vrolijk over geheel 12 aangekondigd was. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Een vergissinkje is zo gemaakt natuurlijk... vanmorgen zag ik ineens een 247 naar Hoograven rechtdoor gaan op het Europaplein in Utrecht om vervolgens vlak voor halte Europaplein de ventweg van de Europalaan op te draaien zodat de bus vlak voor de stalling vanaf de ventweg weer linksaf terug de hoofdrijbaan op kon draaien om alsnog naar de Constant Erzeijstraat te kunnen rijden.
Tenminste, als de chauffeur niet teveel tijd had verloren met het de ventweg op komen want hij had zo te zien de nodige moeite met de krappe bocht waar een wegversmalling vlak achter zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef: Helaas is het in de regio Helmond gebruikelijk dat bussen te vroeg vertrekken,naast de stadsdienst vertrekt Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station
Volgens OVradar en OVInfo reed lijn 25 richting station zelfs met -16 vandaag. Of dat klopte weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom die bus opeens in Helmond verschijnt terwijl hij nog in Beek en Donk had moeten staan. Als enige verklaring daarvoor zou ik hebben dat die chauffeur het zaterdagrooster in zijn hoofd had zitten, want dan vertrekt de 25 18 minuten eerder dan op werkdagen richting Helmond.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Hainje »

Dan zit ie wel flink te slapen, ook op de CVL. Dat moet toch opvallen op het scherm. In de bus Prodata geeft alle kleuren van de regenboog als je 5 minuten te vroeg zit, laat staan bij -16.

Wel weet ik dat er rond de klok van 2 vanmiddag een GOVI storing was (ben nu te lui om op te zoeken of dat de juiste naam is, excuus). Hierdoor lag bijvoorbeeld OVinfo er ook even uit. Het kan dus zijn dat dit wel iets met elkaar te maken heeft.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Deur 4 in SGM m2117 gaat al dicht voor hij goed en wel geopend is.
Erg onpraktisch.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Hainje »

Al gemeld bij @NS_online? Vinden ze erg fijn als je dergelijke dingen bij hen meldt.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Ik doe niet aan Twitter. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten