Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Nooit geloven wat docenten zeggen, eerste wat ik leerde.
Komt wel goed schatje.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Toch niet van een docent geleerd he?
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Laat het een factor 4 zijn in auto:trein, dan nog blijft de boodschap overeind van het mijden van Den Haag.
En leveranciers, koeriers en ander busjesvolk krijg je niet eens in de trein. Dat zie ik ook niet voor me :)
En leveranciers, koeriers en ander busjesvolk krijg je niet eens in de trein. Dat zie ik ook niet voor me :)
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ik denk dat Heeg ver genoeg weg is...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Het grootste risico voor de bereikbaarheid van Den Haag zijn toch de HTM-wisseltjes bij Forepark/Leidschenveen
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Hier en daar kun je natuurlijk huidige series waarin VIRM rijdt verlengen en ICM vervangen door VIRM. Maar volgensmij rijden bijvoorbeeld de s2100, s2200 en s2600 al met aardige lange VIRM's (en er rijden ook wat omloopjes ICM in bijvoorbeeld de s2100). Ik heb ook al gehoord dat het traject Leiden-Rotterdam best knus is in de spits. Dus op een geven moment zou je misschien echt, afhankelijk van hoeveel extra reizigers je verwacht, maar wat treinenritten bijplannen.Vinny schreef:Met 12 bakken VIRM kun je een hoop reizigers wegwerken. Tussen grote steden is de modal split overigens ongeveer 50% voor de trein en 50% van de auto.
Als je niet wilt dat andere treinseries het slachtoffer worden (iets met materieel 'wegsnoepen', zoals bij de ETMET-proef gebeurde), zou je dan niet met DDM-1 kunnen rijden, als dat materieel nog rijwaardig is? Want hoeveel reservecapaciteit is er eigenlijk?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Als het goed is, is ICM sinds 3 februari volledig verdwenen uit de s700, s12700, s2100 en s2200.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
zouden de 1800 serie loc's nog bestaan dan?VIRM schreef: Als je niet wilt dat andere treinseries het slachtoffer worden (iets met materieel 'wegsnoepen', zoals bij de ETMET-proef gebeurde), zou je dan niet met DDM-1 kunnen rijden, als dat materieel nog rijwaardig is? Want hoeveel reservecapaciteit is er eigenlijk?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Het zou ook met een 1700 kunnen. Maar je kan er van uitgaan dat afgedankt materieel dat al bijna twee jaar op een zijspoortje staat weg te rotten niet meer rijvaardig is.
Maar waarom zou je DDM-1 in willen zetten als je ook DD-AR kan gebruiken? Als het plan toch al is dat het in april weer gaat rijden kan dat misschien een paar weken eerder ook al.
Of gewoon creatief zijn met wat nu al beschikbaar is. Vorig jaar bijvoorbeeld reed tijdens de huishoudbeurs een stam ICRm dagelijks heen-en-weer in de s800 (om VIRM vrij te spelen voor treinen van/naar de RAI).
Maar waarom zou je DDM-1 in willen zetten als je ook DD-AR kan gebruiken? Als het plan toch al is dat het in april weer gaat rijden kan dat misschien een paar weken eerder ook al.
Of gewoon creatief zijn met wat nu al beschikbaar is. Vorig jaar bijvoorbeeld reed tijdens de huishoudbeurs een stam ICRm dagelijks heen-en-weer in de s800 (om VIRM vrij te spelen voor treinen van/naar de RAI).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Zojuist vast het een en ander op de wiki toegevoegd voor wat betreft de aanpassingen aan de buslijnen rondom Den Haag tijdens het NSS. Aangezien er vooral complete trajectdelen vervallen in uiteenlopende tijdsperiodes staat dit onder een apart kopje op de pagina i.p.v. met verstoringssjabloon.
Eén ding waar ik nog even niet uit kwam: Arriva heeft het over pendeldiensten tussen Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis / Oegstgeest en Leiden Centraal, maar er staat nergens hoe die pendels eigenlijk rijden en waar ze stoppen.
Veolia had het beter voor elkaar met een mooi kaartje van de pendelbus 44 en de vervallen lijndelen, net als HTM trouwens die ook een goede overzichtskaart van de maatregelen op de site hebben gezet.
Eén ding waar ik nog even niet uit kwam: Arriva heeft het over pendeldiensten tussen Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis / Oegstgeest en Leiden Centraal, maar er staat nergens hoe die pendels eigenlijk rijden en waar ze stoppen.
Veolia had het beter voor elkaar met een mooi kaartje van de pendelbus 44 en de vervallen lijndelen, net als HTM trouwens die ook een goede overzichtskaart van de maatregelen op de site hebben gezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Vandaag is de P2000 eruit gegaan ivm de NSS 2014 de brandweer van Rotterdam-Rijnmond zal van 17-03-2014 tot 27-03-2014
gaan via C2000.
De P2000 melding stond als volgende:
VANAF 17-03 T/M 27-3 WERKEN WE IVM DE NSS MET C2000 IN DMO. MEER INFO BIJ UW LEIDINGGEVENDE OF OD. EINDE KAZERNETEST VRR.
gaan via C2000.
De P2000 melding stond als volgende:
VANAF 17-03 T/M 27-3 WERKEN WE IVM DE NSS MET C2000 IN DMO. MEER INFO BIJ UW LEIDINGGEVENDE OF OD. EINDE KAZERNETEST VRR.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Brandweer werkt al jaren via C2000. Wat nu gemeld wordt is dat de gesprekken via DMO (Direct Mode Operation) gaan.
Door de directe communicatie wordt het netwerk ontlast zodat daarop ruimte vrij komt/blijft.
Door de directe communicatie wordt het netwerk ontlast zodat daarop ruimte vrij komt/blijft.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Dat weet ik maar bijvoorbeeld een auto ongeluk gaat nu niet meer via P2000 hier.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Wat gaat NS nu precies doen met aanpassingen aan de dienstregeling rondom Den Haag?
Op de NS-website staat doodleuk dat door langere treinen op andere trajecten treinen korter kunnen zijn. Dat zal vast op prijs worden gesteld...
Op de NS-website staat doodleuk dat door langere treinen op andere trajecten treinen korter kunnen zijn. Dat zal vast op prijs worden gesteld...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Vind het allemaal maar erg overdreven, grote dure grap. :neg: :neg: de halve randstad lijdt er onder
Ov liefhebber, reizen.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Je begrijpt het niet, het organiseren van de NSS is positief voor het imago van ons geliefde vaderland en ten glorie van ons allemaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
En uiteindelijk levert het ook een hoop geld op lijkt me. Al die hoge piefen die hier overnachten en lunchen/dineren.
Mijn werkgever zet overigens pendelbussen in tussen het werk en het station. (y) Op zich een goed initiatief maar ik verwacht niet zoveel effect met een pendelbus twee keer per uur als er al zeven bussen per uur rijden in de spits en nog zes trams. :?
Mijn werkgever zet overigens pendelbussen in tussen het werk en het station. (y) Op zich een goed initiatief maar ik verwacht niet zoveel effect met een pendelbus twee keer per uur als er al zeven bussen per uur rijden in de spits en nog zes trams. :?
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Bee lijkt zijn bijdrage wel op de Krim te hebben geschreven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Volgens mij betaalt de gastheer (Nederland dus) dat soort dingen, je nodigt iemand uit of niet eh... Maar met een paar lunches haal je echt niet alle kosten voor de rompslomp er uit; het afsluiten van de Polderbaan of het opnieuw in gebruik nemen van Vliegkamp Valkenburg kost wel iets meer dan een paar broodjes ganzenlever.Daantje schreef:En uiteindelijk levert het ook een hoop geld op lijkt me. Al die hoge piefen die hier overnachten en lunchen/dineren.
(...)
Het is een spectrum.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Via Somda:
In de reisplanner is echter wel het een en ander te zien, met name spoorwijzigingen van treinen naar een andere perronfase, wat duidt op korter materieel. Zo snel gekeken lijkt het erop dat op maandag de t524, t555, t559 en t567 een stel moeten inleveren. Op dinsdag lijken de t524, t556, t555, t12561, t12565 en t567 het slachtoffer te worden van de NSS. Ongetwijfeld zullen er bij meer treinseries wel stellen weggehaald worden.
Ook andersom is te zien, spoorwijzigingen van een perronfase naar het hele perron, een verlenging dus. Dit is onder andere te zien bij Ledn in de 2200, vanaf 10 bakken worden deze op spoor 4 gepland ipv 4a, en er zijn inderdaad een aantal treinen extra op spoor 4 aangegeven, onder andere de t2254, t2256 en t2258 die er dus een stel bij te krijgen. In Zl worden de t718 (ma) en t722 (ma&di) aangegeven als verlengd op deze manier.
In de reisplanner is echter wel het een en ander te zien, met name spoorwijzigingen van treinen naar een andere perronfase, wat duidt op korter materieel. Zo snel gekeken lijkt het erop dat op maandag de t524, t555, t559 en t567 een stel moeten inleveren. Op dinsdag lijken de t524, t556, t555, t12561, t12565 en t567 het slachtoffer te worden van de NSS. Ongetwijfeld zullen er bij meer treinseries wel stellen weggehaald worden.
Ook andersom is te zien, spoorwijzigingen van een perronfase naar het hele perron, een verlenging dus. Dit is onder andere te zien bij Ledn in de 2200, vanaf 10 bakken worden deze op spoor 4 gepland ipv 4a, en er zijn inderdaad een aantal treinen extra op spoor 4 aangegeven, onder andere de t2254, t2256 en t2258 die er dus een stel bij te krijgen. In Zl worden de t718 (ma) en t722 (ma&di) aangegeven als verlengd op deze manier.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Kan de s2200 (en s2600) niet met 12 bakken gereden worden? Of levert dat op de route van deze serie problemen op?
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
En de s2600?
Kan ik nog langere treinen verwachten in de s5000 / s5100 / s15100?
Kan ik nog langere treinen verwachten in de s5000 / s5100 / s15100?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Mag toch hopen dat dit hele circus uit een speciaal Europees/Geopolitiek potje betaald word. Anders ga ik mijn onderbuikbraaksels binnenkort maar eens even spauwen op een niet nader te noemen site.
🍉
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ah, thx. Jammer dat voor zo'n suf IC-station de treinen niet twee bakken langer kunnen, de drukste s2200-treinen rijden in een normale spits al met 10 bakken en dat wordt dus niet langer tijdens de NSS.Thom91 schreef:Had heeft max 10
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten