Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Nooit geloven wat docenten zeggen, eerste wat ik leerde.
Komt wel goed schatje.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door IC140 »

Toch niet van een docent geleerd he?
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door waldo79 »

Laat het een factor 4 zijn in auto:trein, dan nog blijft de boodschap overeind van het mijden van Den Haag.

En leveranciers, koeriers en ander busjesvolk krijg je niet eens in de trein. Dat zie ik ook niet voor me :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Vinny »

Ik denk dat Heeg ver genoeg weg is... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Anne »

Het grootste risico voor de bereikbaarheid van Den Haag zijn toch de HTM-wisseltjes bij Forepark/Leidschenveen :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door VIRM »

Vinny schreef:Met 12 bakken VIRM kun je een hoop reizigers wegwerken. Tussen grote steden is de modal split overigens ongeveer 50% voor de trein en 50% van de auto.
Hier en daar kun je natuurlijk huidige series waarin VIRM rijdt verlengen en ICM vervangen door VIRM. Maar volgensmij rijden bijvoorbeeld de s2100, s2200 en s2600 al met aardige lange VIRM's (en er rijden ook wat omloopjes ICM in bijvoorbeeld de s2100). Ik heb ook al gehoord dat het traject Leiden-Rotterdam best knus is in de spits. Dus op een geven moment zou je misschien echt, afhankelijk van hoeveel extra reizigers je verwacht, maar wat treinenritten bijplannen.

Als je niet wilt dat andere treinseries het slachtoffer worden (iets met materieel 'wegsnoepen', zoals bij de ETMET-proef gebeurde), zou je dan niet met DDM-1 kunnen rijden, als dat materieel nog rijwaardig is? Want hoeveel reservecapaciteit is er eigenlijk?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Meltrain »

Als het goed is, is ICM sinds 3 februari volledig verdwenen uit de s700, s12700, s2100 en s2200.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door dylanwild94 »

VIRM schreef: Als je niet wilt dat andere treinseries het slachtoffer worden (iets met materieel 'wegsnoepen', zoals bij de ETMET-proef gebeurde), zou je dan niet met DDM-1 kunnen rijden, als dat materieel nog rijwaardig is? Want hoeveel reservecapaciteit is er eigenlijk?
zouden de 1800 serie loc's nog bestaan dan?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door reisthijs »

Het zou ook met een 1700 kunnen. Maar je kan er van uitgaan dat afgedankt materieel dat al bijna twee jaar op een zijspoortje staat weg te rotten niet meer rijvaardig is.

Maar waarom zou je DDM-1 in willen zetten als je ook DD-AR kan gebruiken? Als het plan toch al is dat het in april weer gaat rijden kan dat misschien een paar weken eerder ook al.

Of gewoon creatief zijn met wat nu al beschikbaar is. Vorig jaar bijvoorbeeld reed tijdens de huishoudbeurs een stam ICRm dagelijks heen-en-weer in de s800 (om VIRM vrij te spelen voor treinen van/naar de RAI).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daniel »

Zojuist vast het een en ander op de wiki toegevoegd voor wat betreft de aanpassingen aan de buslijnen rondom Den Haag tijdens het NSS. Aangezien er vooral complete trajectdelen vervallen in uiteenlopende tijdsperiodes staat dit onder een apart kopje op de pagina i.p.v. met verstoringssjabloon.

Eén ding waar ik nog even niet uit kwam: Arriva heeft het over pendeldiensten tussen Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis / Oegstgeest en Leiden Centraal, maar er staat nergens hoe die pendels eigenlijk rijden en waar ze stoppen.
Veolia had het beter voor elkaar met een mooi kaartje van de pendelbus 44 en de vervallen lijndelen, net als HTM trouwens die ook een goede overzichtskaart van de maatregelen op de site hebben gezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door casper_rzb »

Vandaag is de P2000 eruit gegaan ivm de NSS 2014 de brandweer van Rotterdam-Rijnmond zal van 17-03-2014 tot 27-03-2014
gaan via C2000.
De P2000 melding stond als volgende:
VANAF 17-03 T/M 27-3 WERKEN WE IVM DE NSS MET C2000 IN DMO. MEER INFO BIJ UW LEIDINGGEVENDE OF OD. EINDE KAZERNETEST VRR.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Anne »

Brandweer werkt al jaren via C2000. Wat nu gemeld wordt is dat de gesprekken via DMO (Direct Mode Operation) gaan.
Door de directe communicatie wordt het netwerk ontlast zodat daarop ruimte vrij komt/blijft.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door casper_rzb »

Dat weet ik maar bijvoorbeeld een auto ongeluk gaat nu niet meer via P2000 hier.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door VIRM »

Wat gaat NS nu precies doen met aanpassingen aan de dienstregeling rondom Den Haag?

Op de NS-website staat doodleuk dat door langere treinen op andere trajecten treinen korter kunnen zijn. Dat zal vast op prijs worden gesteld...
Beul van de blindegeleidelijn
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door donny2290 »

Vind het allemaal maar erg overdreven, grote dure grap. :neg: :neg: de halve randstad lijdt er onder
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Suus »

Je begrijpt het niet, het organiseren van de NSS is positief voor het imago van ons geliefde vaderland en ten glorie van ons allemaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daantje »

En uiteindelijk levert het ook een hoop geld op lijkt me. Al die hoge piefen die hier overnachten en lunchen/dineren.

Mijn werkgever zet overigens pendelbussen in tussen het werk en het station. (y) Op zich een goed initiatief maar ik verwacht niet zoveel effect met een pendelbus twee keer per uur als er al zeven bussen per uur rijden in de spits en nog zes trams. :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Vinny »

Bee lijkt zijn bijdrage wel op de Krim te hebben geschreven... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Karl »

Daantje schreef:En uiteindelijk levert het ook een hoop geld op lijkt me. Al die hoge piefen die hier overnachten en lunchen/dineren.
(...)
Volgens mij betaalt de gastheer (Nederland dus) dat soort dingen, je nodigt iemand uit of niet eh... Maar met een paar lunches haal je echt niet alle kosten voor de rompslomp er uit; het afsluiten van de Polderbaan of het opnieuw in gebruik nemen van Vliegkamp Valkenburg kost wel iets meer dan een paar broodjes ganzenlever.
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Via Somda:

In de reisplanner is echter wel het een en ander te zien, met name spoorwijzigingen van treinen naar een andere perronfase, wat duidt op korter materieel. Zo snel gekeken lijkt het erop dat op maandag de t524, t555, t559 en t567 een stel moeten inleveren. Op dinsdag lijken de t524, t556, t555, t12561, t12565 en t567 het slachtoffer te worden van de NSS. Ongetwijfeld zullen er bij meer treinseries wel stellen weggehaald worden.

Ook andersom is te zien, spoorwijzigingen van een perronfase naar het hele perron, een verlenging dus. Dit is onder andere te zien bij Ledn in de 2200, vanaf 10 bakken worden deze op spoor 4 gepland ipv 4a, en er zijn inderdaad een aantal treinen extra op spoor 4 aangegeven, onder andere de t2254, t2256 en t2258 die er dus een stel bij te krijgen. In Zl worden de t718 (ma) en t722 (ma&di) aangegeven als verlengd op deze manier.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Kan de s2200 (en s2600) niet met 12 bakken gereden worden? Of levert dat op de route van deze serie problemen op?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Had heeft max 10
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Meltrain »

En de s2600?
Kan ik nog langere treinen verwachten in de s5000 / s5100 / s15100? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Hainje »

Mag toch hopen dat dit hele circus uit een speciaal Europees/Geopolitiek potje betaald word. Anders ga ik mijn onderbuikbraaksels binnenkort maar eens even spauwen op een niet nader te noemen site. :twisted:
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Had heeft max 10
Ah, thx. Jammer dat voor zo'n suf IC-station de treinen niet twee bakken langer kunnen, de drukste s2200-treinen rijden in een normale spits al met 10 bakken en dat wordt dus niet langer tijdens de NSS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten