Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door iljitsch »

Ik kwam gister een poster tegen met https://www.milieudefensie.nl/luchtkwal ... ieswijzer/

Dit is de kieswijzer luchtkwaliteit van Milieudefensie. Een groot deel van de standpunten waarvoor de partijen van verschillende steden groen/geel/rood (of een X) krijgen gaan over het openbaar vervoer.

Ik heb dit maar in OV in geheel NL gezet omdat de kiezers / OV-liefhebbers van elders het ook over andere steden willen hebben. :-)

Maar ik ga even in op Den Haag:

Een zooi partijen wil randstadrail naar HS en/of Scheveningen doortrekken. Is dit realistisch?

PvdA, Groen Links en SP willen het OV frequenter laten rijden en CDA wil dat er een haltegarantie binnen 500 meter komt. De Haagse Stadspartij wil dat het OV goedkoper wordt. Nou zijn dat allemaal dingen die we allemaal wel willen, behalve dat als je iedere 300 meter gaat stoppen (zoals 12 bijvoorbeeld op sommige stukken doet) de nu al niet erg snelle trams helemaal niet meer vooruit te branden zijn, en hogere frequenties betekent dat de kostendekking alleen maar slechter wordt en het stadsvervoer dus tot in lengte van dagen aan het infuus van publiek geld blijft liggen, waar de belastingbetaler niet beter van wordt en het OV vaak ook niet.

(Ik heb ondertussen het debat van zaterdag op RTV West opstaan, wat een gekibbel zeg...)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door waldo79 »

Ik heb helemaal niets met Milieudefensie :(
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door iljitsch »

Maar toch wel handig dat ze een hoop standpunten van partijen naast elkaar gezet hebben?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door waldo79 »

Daae is niks mis mee, maar het standpunt van milieudefensie is in mijn ogen eenzijdig. Tegenstanders worden met oneigenlijke argumenten bestookt. Afschuwelijk...
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door Frans F »

iljitsch schreef: PvdA, Groen Links en SP willen het OV frequenter laten rijden en CDA wil dat er een haltegarantie binnen 500 meter komt.
De linkse partijen beloven weer eens meer dan ze ooit kunnen waarmaken.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door iljitsch »

Dit in tegenstelling tot rechtse partijen, die nooooit belastingverlaging zullen beloven en die dan ongerealiseerd blijft...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door Suus »

Al zo lang ik leef roept de VVD dat een eigen huis geen melkkoe van de gemeente is, maar die OZB gaat echt alleen maar omhoog hoor :wink:

Maar zal ik je eens iets moois vertellen: De VVD was de vorige keer de grootste in mijn gemeente, is door haar eigen falen niet in de coalitie terecht gekomen (die bestaat hier uit PvdA + GL + SP + D66) en die coalitie heeft de OZB verlaagd. En nu hangt de hele gemeente vol met posters van de VVD dat een eigen huis geen melkkoe van de gemeente mag zijn. Dikke doei, daar heb je de VVD niet voor nodig :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Suus op di 18 mar 2014, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door deadlock »

Frans F schreef:
iljitsch schreef: PvdA, Groen Links en SP willen het OV frequenter laten rijden en CDA wil dat er een haltegarantie binnen 500 meter komt.
De linkse partijen beloven weer eens meer dan ze ooit kunnen waarmaken.
Je begrijpt de basis van compromispolitiek toch?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kieswijzer luchtkwaliteit Milieudefensie

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Al zo lang ik leef roept de VVD dat een eigen huis geen melkkoe van de gemeente is, maar die OZB gaat echt alleen maar omhoog hoor :wink:
En ondertussen wel de rest van de Nederlanders die walgelijke levens kostende hypotheekrenteaftrek laten betalen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten