GR/EP Verkiezingstopic 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Karl »

De laatste tijd heb ik een beetje de standpunten van 'mijn' partijen in de gemeenteraad proberen te volgen en je kan er geen touw aan vast knopen. In relatie tot landelijke standpunten doet VVD soms meer aan SP denken en D66 aan CU, laat staan hoe dat zit in relatie tot oorspronkelijke idealen van een partij. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik zal stemmen. -o-

Iemand een idee of de komst van diverse partijen die het moeten hebben van niet-westerse allochtonen de PvdA-koninkrijkjes doen afbrokkelen (grote steden?) en daarnaast speelt in de twee grootste steden ook nog de ontmanteling van de huidige deelgemeentes.

Amsterdam: http://www.dichtbij.nl/amsterdam-centru ... ingen.aspx

Rotterdam: http://www.rijnmond.nl/nieuws/05-02-201 ... -rotterdam
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door deadlock »

Ik vind dat de VVD juist meer aan PVV en CDA doet denken. Liberaal zijn ze in ieder geval niet meer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Etienne »

Ik ga waarschijnlijk niet eens stemmen, echt veel beter kan het in dit land toch al niet meer gaan. Indien ik wel ga stemmen, zal het een rechtse partij gaan worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Ik raad je dan GemeenteBelangen aan. :pos:
Die zijn voor een tramverbinding tussen Delft en Zoetermeer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Het niveau van werkelijk elk televisiedebat de afgelopen week is uitermate teleurstellend. Hopelijk zijn de Europese lijsttrekkers in mei daar wat beter in dan onze nationale parlementariërs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

De debatleiders zijn ook niet van hoog niveau hoor. Dat mens dat het debat in Arnhem "leidde" liet bijna niemand uitspreken en hun punt maken. Hoogst irritant, maar nog niet zo erg als dat kleutergestampvoet van Wilders... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

Ik weet nogsteeds niet waar ik op ga stemmen :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Ik Geloof dat ik nu weL weet ik op wat ik ga stemmen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daantje »

Voor de gemeenteraad ben ik er al heel lang uit en voor de gebiedscommissie kies ik maar voor dezelfde partij, anders lijkt het me niet heel handig besluiten nemen en verder zeggen al die mensen me toch niets.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me ondertussen (naar aanleiding van het televisiedebat) af of er een onderzoek is gedaan naar criminaliteitscijfers onder de stemmers op Wilders, en hoe hij hier op zou reageren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daniel »

Haha, subtiel Meltrain :P Die wordt het bij mij dit keer niet, ondanks dat ik er een behoorlijke tijd trouw op gestemd heb.

De afgelopen tijd maar eens goed de media in de gaten gehouden, vooral ook de interviews met de lijsttrekkers in de lokale kranten. Daardoor alleen weer van m'n oorspronkelijke keus afgedwaald en aan het twijfelen geraakt tussen drie verschillende lokale partijen die eigenlijk allemaal wel standpunten hebben waarvan ik denk "ja, daar kan ik me in vinden". Alleen zit dat steeds ergens anders in het programma, dus het maakt nog wel uit welke keuze ik daar uit maak. Best lastig om (volgens het kieskompas althans) rechts progressief te zijn want in dat hokje valt geenenkele partij :mrgreen:

Maargoed, ik ben er nu volgens mij uit... al zal de keuze uiteindelijk wel pas vallen met een rood potlood in de hand :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Voor de gemeenteraad ben ik er al heel lang uit en voor de gebiedscommissie kies ik maar voor dezelfde partij, anders lijkt het me niet heel handig besluiten nemen en verder zeggen al die mensen me toch niets.
O ja, de gebiedscommissie. :') Die hadden we ook nog.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Ik heb in het verleden regelmatig op de Haagse Stadspartij gestemd. Ik kwam zaterdag bij het boodschappen doen een raadslid van de VVD tegen dat een goed verhaal had, jammer alleen dat ze voor goedkope parkeerplaatsen zijn, eventueel ten koste van bomen. Maar ik vind de HSP toch weer wat te links, ik denk dat het dan toch maar D66 wordt, staan maar een paar dingen in hun programma waar ik problemen mee heb.

Wat ik Europees ga doen weet ik nog niet, heb ik in het verleden vaak blanco voor gestemd omdat ik het totaal onzinnig vind dat je voor Europese verkiezingen alleen op Nederlanders* mag stemmen. Maar als de PVV groot dreigt te worden misschien daar ook D66 ter compensatie, want ik vind dat Sophie in 't Veld daar goed werk doet.

* nouja, mensen die in Nederland wonen.

Nu alleen nog een leuk stembureau kiezen morgen. Anderhalf jaar geleden heb ik op het strand gestemd in Noordwijk. :-D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:[O ja, de gebiedscommissie. :') Die hadden we ook nog.
Ik dacht dat het nu allemaal 'gewone burgers' waren op wie je kon stemmen maar blijkbaar zijn het toch gewoon partijen. Ik zie het verschil met de deelgemeente niet zo eigenlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Positief puntje: #hermandeschermman is morgenavond weer op TV.
Nog positiever puntje: Ik ga het lekker niet zien, heb iets veel leukers te doen in Paradiso :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Nu alleen nog een leuk stembureau kiezen morgen. Anderhalf jaar geleden heb ik op het strand gestemd in Noordwijk. :-D
Je kunt in de Tweede Kamer stemmen ;) Had ik twee jaar geleden met de Tweede Kamerverkiezingen gedaan, vond het wel toepasselijk. Morgen maar in het wijkcentrum denk ik, of het station (als ik 's ochtends aan mijn stempas denk) :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Tweede kamer? Voor de mensen die niet het hele eind naar stembureau 1 kunnen lopen? En dan zit er ook nog één in de bibliotheek...

Maar als OVinNLer moet ik toch eigenlijk wel gebruikmaken van de stembus of stemtram. :-D Of anders is hotel Des Indes ook wel sjiek.

http://www.stembureausindenhaag.nl
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Het zijn een beetje relicten uit de tijd dat je niet zomaar een stembureau mocht kiezen. Zo was het tot de vorige verkiezingen hier zo dat zowel in het gemeentehuis als in het theater er direct naast een stembureau te vinden was.

De afgelopen keren heb ik in een portocabin gestemd die naast het station werd geplaatst, dit jaar is het een café :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Ardan »

Ik stem altijd gewoon bij mij in de buurt, hoewel ik morgen nog wel de stad in moet dus misschien ook wel ergens anders. Twee jaar terug op het stadhuis gedaan toen ik daar zat :) En een paar keer meegeholpen met tellen.

Ben er alleen nog steeds niet uit... Geen stemwijzer of zo ook, waardeloos dat dat maar voor zo weinig gemeenten er is. Ik denk dat ik maar voor GL ga, daar ben ik de laatste jaren wel aardig trouw aan met stemmen..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daniel »

Ondanks de verwachte lage opkomst stond er vanmorgen vroeg gewoon een flinke rij voor het stembureau in Utrecht Centraal. Dat bevindt zich dit jaar overigens in een partytent naast de toiletten in het nieuwe stuk stationshal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Geert »

In Den Haag stond ook een flinke rij, maar leek wel korter dan twee jaar geleden met de kamerverkiezingen. Zelf onderweg gestemd in het wijkcentrum en daar was ik meteen aan de beurt, dus ik was uiteindelijk lekker vroeg op het station. De VVD stond bij de ingang van het CS nog ontbijtkoek uit te delen. Heb de man maar niet verteld dat ik al gestemd heb :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Voor de Europese Verkiezingen heb ik alvast een opvallend stembureau gevonden: http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... eer__.html

Een duikboot :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door MLouter »

Meltrain schreef:Ik raad je dan GemeenteBelangen aan. :pos:
Die zijn voor een tramverbinding tussen Delft en Zoetermeer.
Ik stem op STIP, die willen er een naar het Vliegveld! (Studenten Techniek in de Politiek)

Sowieso als student stem je in Delft al vrij snel op STIP, maar ik was het dit keer ook erg met ze eens. Ben zelf een groot voorstander van pragmatisch denken, iets wat er bij STIP wel in zit. Tevens kijken ze voor studenten in Delft, maar ook voor niet studenten. Als je dan andere partijen ziet is het vaak of-of.

Daarbij hebben ze al flink wat jaren bewezen mee te kunnen besturen, ze zitten al 12 jaar in de coalitie geloof ik. Dus ik stem STIP, op de voorzitter van m'n vereniging :Y
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Ardan »

Ik zie nu trouwens pas een fout op de stempas. Je moet een identiteitsbewijs meenemen dat minimaal geldig is tot 20 maart 2009 :')
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door marlies »

Da's geen fout, je mag stemmen met een identiteitsbewijs dat op de dag van de verkiezingen minder dan 5 jaar verlopen is. Dus dat klopt precies.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten