Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Je hebt het helemaal correct Rick, alhoewel ik ook chauffeurs ken die die avondpendel graag rijden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Ik hoorde gisteren van een chauffeur dat alle Ambassadors van Veolia al verkocht zijn en dus sowieso op 14 december 2014 ingeleverd moeten worden. De chauffeur van wie ik dit gehoord heb is altijd wel betrouwbaar in dat soort dingen. Maar we zullen het vanzelf wel zien.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ai, dat wordt dus huurbussen dan voor Veolia (misschien van Connexxion) als de concessie West-Brabant verlengd moet worden. Of de stadsdienst van Tilburg moet genoeg bussen hebben om tijdelijk dienst te kunnen doen op de streekdienst van West-Brabant (als die ook al niet verkocht zijn). Overigens snap ik het wel dat Veolia alle bussen al verkocht hadden. De nieuwe concessie eiste min of meer op den duur nieuwe bussen of bussen die omgebouwd moesten worden.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Het is niet Veolia, maar VDL die de bussen al verkocht heeft. Ik ken de contracten niet, maar dit kan ook een een gevalletje de huid verkopen voordat ... zijn. Maar goed die beruchte chauffeur is doorgaans betrouwbaar, dus er zal een kern van waarheid in zitten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Als VDL de eigenaar is neem ik aan dat Veolia de bussen heeft geleased. En dan zal Veolia de lease hebben opgezegd alvorens VDL tot verkoop is overgegaan.

Verder mag ik toch aannemen dat bij dat alles een voorbehoud is gemaakt voor het geval de definitieve gunning niet conform de voorlopige gunning van december zou zijn. Zo niet, dan getuigt dat van juridische onnozelheid.

Overigens als het waar zou zijn waarom wil Veolia dan gaan procederen? Dat brengt ze immers zelf in problemen. Ik ben er daarom nog niet van overtuigd dat het verhaal van de chauffeur voor 100% klopt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het met Oost-Brabant? Heeft Arriva de huidige bussen ook geleased? Of hebben ze die wel gekocht?
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Geen idee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Je hebt hier geen inschatting of aanname over? Valt me toch een beetje van je tegen François!
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Hier is volgens mij al wel ter sprake gekomen wat er in Oost-Brabant zou moeten gebeuren met het wagenpark, maar ik weet het niet meer en dit topic is inmiddels groot geworden. Kon Arriva niet in Oost-Brabant de huidige vloot Amba's (en Citaro's) nog een tijdje blijven gebruiken? Want indien ja dan kunnen die niet eventueel voor een overbruggingsperiode in West gebruikt worden.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hainje schreef:Je hebt hier geen inschatting of aanname over? Valt me toch een beetje van je tegen François!
Geen idee, ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat de bussen gewoon eigendom van Veolia en Arriva waren, maar kennelijk is dat toch niet zo vanzelfsprekend.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Kon Arriva niet in Oost-Brabant de huidige vloot Amba's (en Citaro's) nog een tijdje blijven gebruiken? Want indien ja dan kunnen die niet eventueel voor een overbruggingsperiode in West gebruikt worden.
De Citaro's kunnen ze gewoon blijven gebruiken, de Amba's ook mits ze een airco-unit krijgen. Die zijn dus niet beschikbaar voor West.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Maar is Arriva ook van plan die Amba's aan te passen? Zo niet dan zouden die Amba's voor een overgangsperiode wel in West kunnen rijden (dan maar tijdelijk daar bussen zonder airco).
Laatst gewijzigd door fogeltje op wo 19 mar 2014, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Arriva heeft in december aangegeven de huidige bussen voor Oost te blijven gebruiken en wil de Amba's dus kennelijk aanpassen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Dat is duidelijk. Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik zet het wel even op een rij voor je Fogeltje ;).

- In de huidige concessies Oost-Brabant en Meijerij blijft Arriva de huidige bussen gebruiken. In ieder geval de amba's en de citaro's. De Procity's en de Sprinter City zullen misschien vervangen worden door Citea MLE's, al dan niet aangevuld worden.
- In de huidige concessie Midden-Brabant komen voor Arriva nieuwe bussen (zullen ze toch moeten aangezien ze de bussen van Veolia niet zomaar kunnen overnemen en ze geen gelede bussen meer over hebben).
- In de huidige concessie West-Brabant komen bij beide vervoerders nieuwe bussen (of het nu Arriva wordt of Veolia maakt niet uit). Veolia had namelijk niet aangekondigd de huidige bussen te gaan hergebruiken bij de nieuwe concessie en voor de stadsdienst van Breda kwamen bij Veolia sowieso nieuwe elektrische bussen.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Het kan natuurlijk ook zijn dat de huidige amba's van oost brabant naar de stadsdienst Tilburg gaan, aangezien airco in de stad niet verplicht is.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Theoretisch kan dat, maar de Amba's zijn qua inrichting en deuren wel erg onpraktisch voor stadsvervoer.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 19 mar 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Op de website van het Reizigersoverleg staat te lezen dat het formele bezwaar (buiten de termijn) van Veolia geen betrekking heeft op West-Brabant maar op Oost-Brabant. Veolia wil in feite tegen de gunning van beide concessies gaan procederen. Ook Oost-Brabant kan dus vertraagd worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Frans F schreef:Theoretisch kan dat, maar de Amba's zijn qua inrichting en deuren wel erg onpraktisch voor stadsvervoer.
Met de "drukte" van de stadsdiensten in het deel van Brabant dat onder de provincie valt zal dat ook wel meevallen. Dat zijn nou niet bepaald de zware stadsdiensten waar je een driedeursbus voor nodig hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Het ging om Amba's op de stadsdienst Tilburg, en geloof me dat gaat niet passen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Frans F schreef:Op de website van het Reizigersoverleg staat te lezen dat het formele bezwaar (buiten de termijn) van Veolia geen betrekking heeft op West-Brabant maar op Oost-Brabant. Veolia wil in feite tegen de gunning van beide concessies gaan procederen. Ook Oost-Brabant kan dus vertraagd worden.
Dat leek me ook logisch, aangezien Veolia tot voor kort geen reden had om bezwaar aan te tekenen tegen de gunning van West-Brabant. :wink:
Maar ik denk dat het bezwaar van Veolia tegen Oost-Brabant niet eens behandeld zal worden, aangezien het te laat was ingeleverd. De concessie Oost-Brabant kan dan gewoon dit jaar ingaan, lijkt me.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hoewel de Provincie het bezwaar op formele gronden (buiten de tijd) zal afwijzen zal dat Veolia gezien de uitspraken van Ben Dwars niet weerhouden om voor Oost naar de rechter te stappen en uiteindelijk na een nieuw besluit voor West hetzelfde te doen. Het BRU-scenario is de Transdev-groep kennelijk goed bevallen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

jwalk1 schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat de huidige amba's van oost brabant naar de stadsdienst Tilburg gaan, aangezien airco in de stad niet verplicht is.
Gelede bussen op de stadsdienst zijn sowieso handig. Vooral op de lijnen richting de Universiteit en richting de Rooi Pannen. De aantal keren dat ik in Tilburg voor school aanwezig moest zijn zaten zelfs de 18m bussen soms overvol met scholieren. Daarnaast kan het zo zijn dat de huidige amba's gewoon omgebouwd gaan worden. Overigens is er nooit gezegd dat de amba's definitief alleen op de stadsdienst ingezet zullen worden, laat staan definitief op de streekdienst of omgebouwd worden met airco. Er kwam wel ooit iemand hier eerder met die suggestie dat de amba's ingezet zullen worden op de stadsdienst, maar daar is nooit bewijs voor geleverd.

Daarnaast rijden er nu 40 Volvo 7700's en 11 (of meer) Volvo 7700A's op de stadsdienst van Tilburg, tegenover de 44 Amba's (82xx-serie) die bij Arriva rijden. Qua 12m kan het misschien wel. Maar dan heb je nog steeds enkele geledes nodig.

Overigens, nog voor de geïnteresseerden over de afbakening van de concessies heb ik hier een link naar een Geografische kaart: http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... 20E6AD.pdf
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 20 mar 2014, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

huibe schreef:Het ging om Amba's op de stadsdienst Tilburg, en geloof me dat gaat niet passen.
Nou op lijn 7 en 8 gaat het sowieso wel lukken en op lijn 6 gaat het op zich ook best prima hoor. Lijn 5 is tricky omdat er twee ROC's langs liggen. Lijn 9 kan ook op zich wel, dat is eigenlijk een verkapte streeklijn. Bij lijn 1, 2, 3, 4 en 11 is het wel zeer onpraktisch, daar heb je zeker wel driedeurs (of geleed) voor nodig.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef:Bij lijn 1, 2, 3, 4 en 11 is het wel zeer onpraktisch, daar heb je zeker wel driedeurs (of geleed) voor nodig.
Volgens mij rijden op die lijnen ook een aantal slagen gelede bussen. Tenminste lijn 1, 2 en 4 sowieso.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten