(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Een ware invasie van BRU-bussen op Utrecht Centraal vanmiddag. Opvallend, want vanochtend reed er nog geen een, nu reed alles met gele Amba's! :shock:
Dat was precies zo de bedoeling: de bussen zijn vanmorgen gepresenteerd en zouden vervolgens gelijk de dienst op gaan :wink:

Qbuzz heeft in Dordrecht trouwens nog wat werk te doen: de stickers van lijn 144 zijn weliswaar keurig overgeplakt met een nieuwe van 141 (een Arriva-lijnsticker overigens, waar die lijn gezamelijk mee gereden wordt) en ook de vertrekstaten van 141 zijn opgehangen inclusief een sticker met info over de verandering van de route t.o.v. 144.
Lijn 140 echter heeft op alle Dordtse haltes nog een connexxion-sticker op 't haltebord (op zich geen ramp), maar daarnaast ook nog slechts de connexxion vertrekstaten. Bij halte centrum hangen zelfs in het geheel geen vertrekstaten van de 140.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Arriva is trouwens ook niet een van de snelste. Op de website is nog geen spoor te vinden van die nieuwe lijn 141 en ook staat lijn 144 er nog gewoon op zonder wijzigingen. Ook een nieuwe dienstregeling van lijn 92 voor in de avond lijkt me wel handig. De reizigers van Dordt naar Ridderkerk hebben anders een -2 overstap bij het Banckertplein in Hendrik Ido Ambacht op het busje 141 naar Ridderkerk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Tja, Arriva zal het er wel op houden dat die drgl op 4 januari ingaat ofzo :P Dat melden ze tenminste ook voor de MerwedeLingeLijn en daar klopt dat ook niet erg (en veranderd er niks, want de enige wijziging zit 'm in de gaten door het onderhoudsrooster)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Aking »

Geert schreef:Een ware invasie van BRU-bussen op Utrecht Centraal vanmiddag. Opvallend, want vanochtend reed er nog geen een, nu reed alles met gele Amba's! :shock:

Ze stonden al een paar dagen klaar op het hessing terrein aan de Utrechtseweg, en zijn vanmiddag door 40 vrijwilligers omgewisseld op de Utrechtseweg zelf.

Alsin er komt een oude bus bij de halte (ik geloof Kerklaan)en de nieuwe staat er al, mensen en chauffeur uit de oude in de nieuwe, en weer verder. Waarna die oude bus bij hessing geparkeerd werd.

Als je uit utrecht komt kun je de oude bussen zien staan achter de showroom
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Ook lekker klantvriendelijk manier om dat te doen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Gistermiddag reed op een van de laatste BBA ritten lijn 143 (Woerden - Breukelen - Maarssen) een buurtbusje. Waarschijnlijk omdat er ergens anders eerder een bus was uitgevallen. Breukelen heeft namelijk op een gegeven moment twee uur moeten wachten op de bus naar Woerden.

Vandaag fungeert lijn 143 als 'stadslijn'. Deze rijdt de hele dag in een uurdienst tussen Breukelen NS en Breuklen Vrijheidslaan. Een ritje van welgeteld tien minuten.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag mijn eerste rit gemaakt in een Lion's City van Qbuzz op lijn 145 vanaf het Zuidplein naar de Keizerswaard in Rotterdam. Hij ruikt nog lekker nieuw, zit best goed en het rijdt lekker. Ook hangt er een mooi infoscherm voorin de bus met de aankomsttijden bij de eerstvolgende 5 haltes, de aankomsttijd bij de eindhalte, een beeld van de camera bij de instapdeur en een mooi blauw beeld. Het gekke was alleen dat rechtsonderaan het scherm Connexxion stond. :? Foto's van de eerste Qbuzzen in dienst volgen nog.

Bij de RET is de nieuwe dienstregeling ook ingegaan en daar is o.a. een nieuwe lijn 71 bijgekomen. Deze gaat vanaf het Zuidplein naar het Maastadziekenhuis Clara. Dit was vroeger het MCRZ Clara, maar 2 maanden terug is het van naam veranderd, omdat het gaat fuseren met het Zuider. Nu zou je denken dat bij de nieuwe dienstregeling de nieuwe naam er gelijk in zou staan, maar nee lijn 71 filmde nog gewoon MCRZ Clara, terwijl alle lijnstickers al over het Maastad Ziekenhuis spreken. :roll:

Ook was het volgens de dienstregelingsfolders de bedoeling dat alle lijnen op Zuid gereden zouden worden door Citaro's vandaag. Maar, niets was minder waar, want er reden minimaal 3 Alliance's op lijn 70, 71 en 73. Het is pas de eerste dag, dus ik hoop dat het daaraan ligt (hoewel ik Alliance's ook niet erg vind om in te zitten).
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door BR628 »

Vandaag in Leeuwarden enkele Alliance B95 bussen gezien, het lijkt alsof er niets is veranderd t.o.v. de oude dienstregeling. Onder andere de 2507 (lijn 72) en de 8028 (ex-Hermes, lijn 95) gezien. Lijn 350 Leeuwarden-Alkmaar van 13:00 werd gereden door de blauwe Integro 2907. Ook Qbuzz kwam kijken met een mooie MAN Lion City in het blauw, de 2037. Foto's staan hier
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

We blijven toch Hollanders dus was het goed druk hier in de regio Eindhoven met het gratis reizen vandaag. Er waren wel versterkingsbussen, maar die zaten bijna leeg, omdat die pas vanaf de laatste haltes voor het station reden en het daar altijd al rustiger is..
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Vanmiddag eens wezen kijken op Utrecht Centraal. Meest opvallende was wel een Alliance op lijn 20 (Utrecht - Maarssen)! Even ter informatie; dit is een provincie-lijn. Deze uiteraard genomen en in Maarssen overgestapt op een Amba naar Breukelen.

Blijkbaar een voormalig BBA chauffeur, bij de halte Markt besefte hij zich dat er naar het station gereden moest worden. Dus dat werd keren op deze drukke doorgaande weg. Wat waren die automoibilsten toch vrolijk. Vervolgens wezen kijken bij station Breukelen. Daar heb ik lijn 130 naar Uithoorn geheel met Amba's zien rijden. De Volvo's schijnen niet op zondag te rijden.. En van dorpslijn 143 was geen spoor te bekennen.

In de wijk Vleuterweide is de busbaan toch wel in gebruik. Tussen station Vleuten en Veldhuizen rijden 8- persoons pendelbusjes. De echte lijn 28 loopt namelijk ook nog ees vertraging op door een omleiding nabij De Meern.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

't was vandaag echt achtelijk druk in de Dordtse bussen... Tja, gratis vervoer, goed weer, koopzondag en kerstmarkt dus dat wil wel. Tot een uurtje of drie reden alle lijnen (op 2/10 na) standaard met twee bussen en stonden er ook nog drie reserves klaar, maar daarna begon het echte werk pas: de massale uittocht uit het centrum.

Op 'n zeker moment zelfs 3x lijn 7 achter elkaar met in alledrie de bussen staanplaatsen en verder op vrijwel alle lijnen naast de dubbele bussen ook nog extra's tussendoor om de mensen weg te krijgen.
Uiteindelijk zijn er ook nog wat stadswagens bij gaan springen op de pendeldienst naar het grote parkeerterrein voor de kerstmarkt, want daarvoor stond een rij van 150 meter met meerdere mensen naast elkaar :shock:

En in de vroege avond nog een leuk ritje mee geweest: na samen met Tsov al wat ritjes meegereden te hebben met een bekende chauffeur op een van de versterkingsbussen werd die bus opgeroepen met de vraag "Durf je ook naar Papendrecht?". Het werd uiteindelijk zelfs nog Sliedrecht, want er waren wat mensen achtergebleven die niet meer in het taxibusje pasten.
Dus daar gingen we dan, met een stadsbus een streeklijn op waar zowel de chauffeur als ik de route niet helemaal van kenden :P Eenmaal de brug naar Papendrecht maar even een passagier naar voren geroepen die de weg kon wijzen :) Opvallend was trouwens dat de ontvangst op het bakkie in Papendrecht werkelijk kraakhelder was, terwijl dat ding in de Dordtse buitenwijken vaak slechts een hoop gekraak voortbrengt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Iets was er gisteren toch niet helemaal goed gegaan bij de verdeling van de bussen over de stallingen van Qbuzz, want ik had vanmiddag de 1011 die eigenlijk vanuit Zevenhuizen hoort te rijden. :P
(Of Zevenhuizen moet een ritje in Ridderkerk rijden? :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Jurjen »

De nieuwe dienstregeling is begonnen, dus je zou verwachten dat de bussen in NHN nu een beetje op de lijnen rijden waarvoor ze bedoelt zijn... Maar nee hoor, in Alkmaar zag ik lijn 350 rijden met een gelede Maxx bus. Van Maxx Leeuwarden! ;-) Raar gezicht in Alkmaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Gevalletje heel erg oeps... het DRIS in Dordrecht kondigde vanmorgen vroeg doodleuk een lijn 144 naar Zuidplein aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen al de eerste ex-RET Alliance in dienst voor Qbuzz gezien. Het was de 810 en hij reed om 7:14 uur op lijn 184 van Zuidplein naar Barendrecht NS. Aan de buitenkant van de bus was helemaal niks te zien dat de bus voor Qbuzz reed. Alle RET-stickers zaten er namelijk nog op. Op de display stond gewoon "184 Barendrecht", dus ik heb nog geen idee of alle Qbuzz-bestemmingen erin staan. Barendrecht is namelijk ook het eindpunt voor nachtlijn B-11.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

De nieuwe lijn 43 sneldienst Rotterdam Centraal - Bedrijventerrein Noord-West beviel goed vanochtend. Er zaten maar liefst 3 reizigers in de bus, maar dat zal ook wel aan het typische RET-net-niet-gehalte hebben gelegen: de halte voor de 43 is bij de streekbussen, dus 200m rechts van het station. Handig, de andere bus richting de Beukelsbrug vertrek wel gewoon voor het CS :roll:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Vanmorgen met Qbuzz van Dordt naar Rotterdam gereisd en dat ging best goed. We hadden helaas +10 doordat de Drechttunnel eventjes afgesloten was... Ook heb ik vrij lang op het Koningsplein in Ridderkerk gestaan, maar dat was omdat ik was vergeten dat 143 minder vaak rijdt, omdat 146 veel vaker rijdt :)
De Infoxx (ik weet niet hoe dat systeem genoemd wordt, maar 't is iig een Infoxx-variant) voor reizigers werkte nog in geen van beide bussen.
Overigens op de Rotterdamseweg 2 RET 800's gespot, eentje op 290 en de ander op 145. Ik weet, net als mb90, niet of ze de goede bestemmingen hebben, want Ridderkerk en Kralingse Zoom zijn ook RET-bestemmingen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door BR628 »

tsov schreef:De Infoxx (ik weet niet hoe dat systeem genoemd wordt, maar 't is iig een Infoxx-variant) voor
Ik meen dat dat Qbis heet.

Vanmorgen in Leeuwarden:
- 1x Duvedec, 1x Citaro en 1x Ambassador op de scholierenlijnen 9 en 12.
- Citaro op lijn 66 (Lw-Holwerd Ameland express)
- Wel 10 verschillende ex-Hermes Alliance B95'en gezien op de streek en ook de groene B95'en waren nog ruim aanwezig.
- Geen enkele Connexxion MAN Lion City vanuit Utrecht gezien.

Qbuzz:
- een Volvo 8700 op lijn 10
- enkele bussen waren nu al behoorlijk zwart aan de achterkant....

Enkele foto's staan hier
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Cookie »

Er is schijnbaar weer eens een tekort aan Valleilijnbussen op lijn 88 (Ede-Wageningen <-> Wageningen): vandaag rijden er onder andere Amba's en Van Hool AG300'en (met BBA-logo's er nog op)...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

De pendeldienst tussen Houten en Houten Castellum wordt gereden met (o.a.) een ex-Hermes Ambassador uit de 1800 serie. Kon niet zien of de Hermes stickers er nog op zitten.

Verder een puinhoop op het Eindhovense station door de nieuwe dienstregeling: alle bussen staan ergens anders en er is een groot ruimtegebrek.
Laatst gewijzigd door Raymond op ma 15 dec 2008, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Misschien een idee om een Qbuzz-verbeterpunten-topic te openen, aangezien er toch iemand van Qbuzz meeleest.

Wat mij opviel (SRR):
- Krimpen aan den IJssel autobusstation heeft op alle halteborden nog de CXX-nummers staan. De - overigens onzinnige - lijnen 197 en 198 ontbreken.
- Dezelfde halte kent geen vertrekstaat voor lijn 96
- De vertrekstaat voor lijn 97 aldaar heeft een voetnoot met "Rijdt tot Capelsebrug" of iets in die trant, in ieder geval ontbreken de letters bij diverse ritten voor een doordeweekse morgenpiek.
- Er wordt 097 getoond, maar wel 96. Dat laatste is mijn inziens duidelijker. Dat oranje werkt sowieso wel goed.
- De enkele MAN bussen die ik zag waren vanmiddag al ontzettend goor, echt zwart, zit er een roetfilter op zo'n ding? Kan toch niet na anderhalve dag ritjes maken...

Voor CXX:
- Op lijn 195 reed nu weer wat anders dan een Leidse amba of iets vreemds, namelijk een amba die wel een klok had, een stoplampje (niet met de letters STOP), een VDL-logo en er waren bagagerekken aangebracht boven de linkerstoelrij. Ik wilde een nummer van de bus aflezen, maar dat ging niet, aangezien deze bus zo ontzettend vies was dat ik het nummer niet kan zien. Iemand enig idee?
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Karl schreef:- De enkele MAN bussen die ik zag waren vanmiddag al ontzettend goor, echt zwart, zit er een roetfilter op zo'n ding? Kan toch niet na anderhalve dag ritjes maken...
Roetfilter is volgens mij al een tijdje verplicht bij nieuw spul. Daarnaast vriest het elke nacht en ligt er dus een flinke lading pekel op de wegen :wink:
Karl schreef:- Op lijn 195 reed nu weer wat anders dan een Leidse amba of iets vreemds, namelijk een amba die wel een klok had, een stoplampje (niet met de letters STOP), een VDL-logo en er waren bagagerekken aangebracht boven de linkerstoelrij. Ik wilde een nummer van de bus aflezen, maar dat ging niet, aangezien deze bus zo ontzettend vies was dat ik het nummer niet kan zien. Iemand enig idee?
Ik gok op een eerste generatie Amba (81xx), mede omdat ik elders spots heb gezien van 8100'en op 195 :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Aan zo'n 81xx-Amba zat ik ook te denken, ja. Delft had een stuk of 10 van die bussen (8120-8130 of iets in die richting), maar daar staan nu geen 12m-Ambassadors meer. Wellicht dat die zijn doorgeschoven :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Wubbo »

Vandaag voor het eerst met een gele BRU-amba meegeweest. Ik moest op het plaatje heel erg wennen aan de kleurstelling, maar dat valt van dichtbij heel erg mee. Het interieur met donkerblauw met oranje accentjes ziet er ook wel strak uit. En mijn lijn 52 (die vaker is gaan rijden) was nog lekker rustig ook, top dus :pos: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Justin »

Die nieuwe gele zien er idd erg gelikt uit. Nog niet mee gereisd, maar ze hebben naar mijn mening wel een mooie gele kleur eigenlijk. Beetje schuimbanaangeel haast :P. Naja, ook niet echt. Anyways, ziet er leuk uit :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten