Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ennes »

Tristan schreef:Voor echte zwartrijders zijn die poortjes geen (lastig te bedwingen) obstakel, voor direct omwonenden die niet in het bezit zijn van een ov-shitkaart wel.
De echte zwartrijder hou je niet tegen, maar degrootste groep zwartrijdes, de "smoes-" zwartrijders die ga je wel voor een heel groot deel uitbannen, en dat is dus ook de groep waar je veel gezeur mee hebt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Daar ben ik het dus niet mee eens. De "smoes"-zwartrijders bezorgen NS alleen financiële schade. De agressieve groep zwartrijders zorgt voor financiële schade èn voor het geweld. En laat dát nou net de groep zijn die de poortjes openschoppen.

Kortom: de groep zwartrijders die de poortjes echt tegen zouden moeten houden, worden er niet door tegengehouden. De agressie neemt niet of nauwelijks af, terwijl de kosten (voor stroom en onderhoud) stijgen. Per saldo is de "winst" dus 0: geen verlies, want er wordt een heel klein deel van zwartrijders tegengehouden; geen winst, want de kosten zijn hoger. Poortjes zorgen alleen voor overlast bij degenen die de stations gebruiken voor een veilige en korte route van de ene naar de andere kant van de stad.

Poortjes? Nutteloos!
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Geert »

Misschien leuk als je ook op de andere reacties ingaat, of erken je dat de overlast voor omwonenden in Woerden niet zo groot is?
Tristan schreef:Per saldo is de "winst" dus 0: geen verlies, want er wordt een heel klein deel van zwartrijders tegengehouden; geen winst, want de kosten zijn hoger.
Wat knap dat je dat zonder cijfers uit kunt rekenen, en dat een heel concern dat blijkbaar mét alle cijfers niet lukt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ennes »

Tristan schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens. De "smoes"-zwartrijders bezorgen NS alleen financiële schade. De agressieve groep zwartrijders zorgt voor financiële schade èn voor het geweld. En laat dát nou net de groep zijn die de poortjes openschoppen.

Kortom: de groep zwartrijders die de poortjes echt tegen zouden moeten houden, worden er niet door tegengehouden. De agressie neemt niet of nauwelijks af, terwijl de kosten (voor stroom en onderhoud) stijgen. Per saldo is de "winst" dus 0: geen verlies, want er wordt een heel klein deel van zwartrijders tegengehouden; geen winst, want de kosten zijn hoger. Poortjes zorgen alleen voor overlast bij degenen die de stations gebruiken voor een veilige en korte route van de ene naar de andere kant van de stad.

Poortjes? Nutteloos!
Nu kan jij het daar niet mee eens zijn, maar ik baseer mijn mening op dagelijkse praktijk die ikzelf ervaar. De kleine groep notoire zwartrijders die ook geweldadig (kunnen) worden hou je hiermee inderdaad niet tegen, dat ben ik tot zover wel met je eens, maar de veel grotere groep "smoes"-zwartrijders, zijn vaak veel onvoorspelbaarder in hun gedrag, waardoor de situatie heel snel kan escaleren, en dit neem je met de poortjes wel voor een groot deel weg.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

waldo79 schreef:De plaat blijft hangen :Y
Goede/verstandige berichten moeten constant herhaald worden ;) Dus: poortjes? nutteloos! :P
Geert schreef: Wat knap dat je dat zonder cijfers uit kunt rekenen, en dat een heel concern dat blijkbaar mét alle cijfers niet lukt.
Ik heb dan ook een cijfermatige opleiding gedaan. Ik ben dus relatief goed in het inschatten van financiële situaties.
Geert schreef:of erken je dat de overlast voor omwonenden in Woerden niet zo groot is?
De situatie in Woerden ken ik niet goed omdat ik daar nooit kom. Ik ben meer van de driehoek Rotterdam - Gouda - Utrecht en dan met name Gouda en Utrecht en van Gouda weet ik dus dat de situatie daar ongewenst is.

Gelukkig worden politici op dit onderwerp langzaam, maar zeker verstandiger en zijn steeds meer politici tegen het sluiten van de poortjes *O* Nu maar hopen dat Wilma Mansveld en Melanie Schultz uiteindelijk ook gaan zwichten voor de kritiek.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

De situatie in Gouda is "ongewenst" omdat de gemeente Gouda liever haar geld in een stroopwafelvormig stadhuis stopt dan in het onderhoud van een belangrijke tunnel. Exact het probleem waar veel andere gemeenten ook last van hebben, het probleem over de schutting van de spoorwegen gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Vinny »

Stroopwafels zijn bijna net zo lekker als vrouwen met rood haar, Bee ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Wubbo »

Tristan schreef:
Geert schreef:Wat knap dat je dat zonder cijfers uit kunt rekenen, en dat een heel concern dat blijkbaar mét alle cijfers niet lukt.
Ik heb dan ook een cijfermatige opleiding gedaan. Ik ben dus relatief goed in het inschatten van financiële situaties.
Ik neem aan dat je die schattingen dan ook met ons kan delen, zodat je ons ook kan overtuigen dat jouw beredenering beter is dan die van NS?
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door lint41 »

Wubbo schreef:
Tristan schreef:
Geert schreef:1) Hoe zeker ben je dat een controle al binnen vijf minuten op dit soort websites staat? Ik vind het erg snel en een nogal boude bewering zonder cijfers.
1) Heb ik (deels) zelf meegemaakt. Ergens halverwege 2013 kwam er bij halte Janskerkhof controle in de bus van (toen nog) GVU. Deze controle stond toen nog niet op de site vermeld, maar toen ik uitstapte was dit al wel het geval. Goed, ik weet niet of die controle toen inderdaad net begonnen was, dus een exacte tijdsindicatie kan ik niet geven, maar het is wel razendsnel bekend.
Lees ik hier nu werkelijk dat je op basis van één waarneming concludeert dat het altijd zo is? Dan zou ik je willen aanraden om een willekeurig stukje statistiek te lezen, daarin zal je duidelijk worden dat je op basis van 1 waarneming geen conclusies kan trekken over grote aantallen.
Ik kwam 10 minuten geleden een controle tegen in Utrecht, en die staat er nog niet op. En met deze n=1 kan je wel concluderen dat het niet altijd binnen 5 minuten vermeld staat.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door wouter15 »

Poortjes station langer open

LEIDEN - Ze had nog een klein nieuwtje meegenomen voor haar partijgenoten. Volgens staatsecretaris Wilma Mansveld (PvdA/infrastructuur en milieu) blijven de poortjes op het Leidse station in ieder geval tot 2016 open voor álle voetgangers. Daar zijn de Leidse sociaaldemocraten blij mee. ,,Want dan geeft de gemeente tot die tijd de mogelijkheid om samen met NS tot een oplossing te komen’’, aldus PvdA-lijsttrekker Gijs Holla.

Mansveld zou al eerder naar Leiden komen om de gewraakte poortjes op Leiden Centraal met eigen ogen te bewonderen. Dat bezoek werd afgezegd, maar gisteren was ze keurig op tijd om met Holla en campagnegevolg een overdekt wandelingetje te maken en daarna enkele rode rozen uit te delen aan passanten. Het is immers verkiezingstijd. Lees verder
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

One down *O* , 81 to go :6
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Hainje »

Ergens heb ik zo maar het gevoel dat Tristan op termijn nog zijn zin gaat krijgen. :X
Dan niet zo zeer omdat het onveilig zou zijn, maar meer om de praktische redenen.
De tijd zal het ons leren.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Uitstel is geen afstel, ook al gaat het spreekwoord zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door wouter15 »

Weet iemand of de proef op Wd eerder gestopt is? De hele week in de spits geen NSer gezien en het brede poortje was ook gewoon open.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

En we gaan doorrrrrrrrr *O*

Op 7 april gaat het op Almere Centrum tijdens de spits dicht _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

En vandaag is station Enschede veranderd in een gevangenis :(

Bron: RTV Oost
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Z2N »

Correctie: Station Enschede is nu een plek die zwartrijders tegenhoudt. :)

Serieus: wat mensen toch tegen poortjes hebben.. Alle grote wereldsteden hebben poortjes op de metro tegen zwartrijders, het is gewoon een kwestie van wennen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Geert »

Zeker. Ik vind het wel jammer dat de Nederlandse poortjes zo langzaam zijn vergeleken met buitenlandse poortjes. De poortjes van de London Underground zijn bijvoorbeeld een stuk sneller.
benza

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door benza »

Z2N schreef:Correctie: Station Enschede is nu een plek die zwartrijders tegenhoudt. :)

Serieus: wat mensen toch tegen poortjes hebben.. Alle grote wereldsteden hebben poortjes op de metro tegen zwartrijders, het is gewoon een kwestie van wennen. :Y
Gewoon omdat er nog geen oplossing voor alle internationale reizigers is. Of denk gewoon mensen die kopen een papier kaart.


Trouwens, op welke plek worden de poortjes op sloterdjik geplaatst? Naast de trappen?
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Z2N schreef:Alle grote wereldsteden hebben poortjes op de metro tegen zwartrijders, het is gewoon een kwestie van wennen. :Y
Dat is dus net zo'n flauwekulargument als de werkelijke reden waarom NS toeslag rekent op wegwerpkaartjes: "Zij doen het, dus doen wij het ook!"

Bron: Tweet van Rover
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Z2N »

benza schreef:
Z2N schreef:Correctie: Station Enschede is nu een plek die zwartrijders tegenhoudt. :)

Serieus: wat mensen toch tegen poortjes hebben.. Alle grote wereldsteden hebben poortjes op de metro tegen zwartrijders, het is gewoon een kwestie van wennen. :Y
Gewoon omdat er nog geen oplossing voor alle internationale reizigers is. Of denk gewoon mensen die kopen een papier kaart.
Mensen die uit Duitsland komen komen in Enschede voor 99% uit Gronau, het perron voor de treinen naar Duitsland ligt buiten de poortjes. En voor de overige 1% is er altijd NS-personeel of een NS-zuil binnen de poortjes, anders zijn de poortjes namelijk tegen de wet.
Tristan schreef:
Z2N schreef:Alle grote wereldsteden hebben poortjes op de metro tegen zwartrijders, het is gewoon een kwestie van wennen. :Y
Dat is dus net zo'n flauwekulargument als de werkelijke reden waarom NS toeslag rekent op wegwerpkaartjes: "Zij doen het, dus doen wij het ook!"
Zij doen het, omdat het, echt waar, zwartrijders tegenhoudt. Als je de NS niet gelooft, geloof mij dan, ik kom uit de regio Parijs, en daar doen de poortjes wel hun werk! :) Precies daarom plaatst NS ook poortjes, maar alleen op stations met relatief veel zwartrijders, waaronder de gehele regio's groot-Amsterdam en Rijnmond.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Dan heb ik nieuws voor je: het is wel eens voorgekomen dat ik een reis moest maken van het ene (metro)station dat met poortjes afgesloten was naar het andere (metro)station dat met poortjes afgesloten was. Op mijn chipkaart had ik te weinig saldo om de reis volledig af te leggen en ik was mijn portemonnee vergeten mee te nemen, waardoor ik ook niet kon opladen. Toch is het mij, zonder al te veel moeite te moeten doen, gelukt om de reis, zowel heen als terug, volledig zwart af te leggen.

Kortom: notoire zwartrijders worden er niet door tegengehouden en (een deel van de) incidentele zwartrijders dus ook niet. Wel kosten die poortjes gigantisch veel geld aan stroom en onderhoud.

En wie gaan die gigantisch hoge, onnodige kosten betalen? De ov-chipkaartgebruikers.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Z2N »

Dan ben je knalhard in overtreding, en heb je het recht niet om te klagen. :evil:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ardan »

Loop toch niet zo te zeiken om het zeiken Tristan. Als je geen geld (bij je) hebt om te reizen dan wel opladen, zoek dan een alternatief. Dat jij zwartreisde omdat je je portemonnee vergeten was heeft geen ene ruk met de chipkaart te maken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Als de strippenkaart er nog was geweest en je had geen geld bij je maar niet genoeg strippen om heen en terug te gaan had je hetzelfde probleem gehad. Daar hebben de poortjes helemaal niets mee te maken, maar ze helpen wel om niet te vergeten in te checken of een kaartje te kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten