GR/EP Verkiezingstopic 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daantje »

Ik ben vanmiddag geweest en het was hier nog best druk en dat midden op de dag in een probleemwijk (y)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door marlies »

Ik moet nog kiezen voor welk stembureau ik ga... :P

Ik bedacht me vanmorgen dat ik het wel leuk vond om dat eens niet in de recreatiezaal van een bejaardentehuis te doen maar op een wat inspirerendere plek.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Ik kon het niet laten even een paar plaatjes van de stemtram te schieten op het kerkplein, waar een groep van burgers die de stemgerechtigde leeftijd zo te zien nog niet bereikt hebben de meeste belangstelling toonde. De 1210 stond wel wat verdekt opgesteld achter alle wagens met materiaal voor 't een of ander (uitslagavond?) in de grote kerk, maar natuurlijk was vlak naast het oude stadhuis wel de geëigende plek. (Bij 't nieuwe zou de stemtram wat in de weg staan...)

Afbeelding

Daarna me verdekt opgesteld bij de oude bibliotheek om een plaatje te schieten als-ie via de oude route van tram 3 naar 't savornin lohmanplein zou rijden, maar blijkbaar heeft-ie de nieuwe route van RR 3 genomen want ik heb 'm niet gezien.

Straks nog een poging wagen bij het eindpunt van RR 2 en dan ga ik zelf ook stemmen.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door waldo79 »

Vanavond na het eten maar langs het stembureau gaan. De dichtstbijzijnde :idea: Niks geen stationsstemmen of tramstemmen voor mij :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Ik kreeg een gratis koffie van het café en een gevulde koek van de supermarkt als dank voor mijn stem :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Frans F »

Wij hoeven niet te stemmen in NO-Brabant, gebeurt pas eind november.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

Net ook mijn stem uitgebracht. Net op tijd trouwens, want toen ik terugliep naar huis ging de hele buurt op stap richting het stembureau. Ik kon gelukkig gelijk mijn stem uitbrengen :)

En vanaf nu ga ik me maar eens verdiepen in de partijen voor de verkiezingen van het Europees Parlement :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Srananbloke »

Ik heb gestemd bij een autobedrijf bij mij om te hoek. Een jongen in een D66 jasje werd gesommeerd zijn jasje uit te doen, omdat hij daarmee stemmers zou kunnen beïnvloeden.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Vinny »

marlies schreef:Ik moet nog kiezen voor welk stembureau ik ga... :P

Ik bedacht me vanmorgen dat ik het wel leuk vond om dat eens niet in de recreatiezaal van een bejaardentehuis te doen maar op een wat inspirerendere plek.
Ben het wel met je eens, maar om nou 10 kilometer te moeten fietsen voor een stembureau op een inspirerende locatie is ook weer zo wat, als er ook een stembureau bij je in de buurt zit. Wel in een bejaardentehuis inderdaad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daniel »

Ik heb 't maar bij het hoogstgenummerde stembureau gehouden... nummer 89 van de 89 die er hier zijn, oftewel die op de traverse in het station.
Bleek een goed plan geweest even door te lopen vanuit de trein: had maar één persoon vlak voor me, toen ik het stembureau uit liep had zich inmiddels een rij gevormd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door MLouter »

Zo, NU.nl & NOS gaan al los, heb al vier push up berichten gekregen met allemaal nutteloze info gekregen. Laten we hopen dat dat niet door blijft gaan.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Als het nog iemand wat interesseert heb ik nog wat foto's en een video van de PCC 1210 stemtram op mijn blog gezet.

(Sorry, geen zin de plaatjes te verkleinen voor alhier, en ze zijn nogal groot.)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Ardan »

Wat is Herman de Schermman toch heerlijk aan het klungelen :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

Heerlijke uitspraken ook. :wink:
*Er is blijkbaar geen Visie meer in Renswoude* :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Wat was trouwens het stembiljet bizar groot in Den Haag.

En ben ik de enige die verschrikkelijk de zenuwen krijgt van die tekst die onder in beeld loopt bij de uitslagenuitzending?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

Dat Journaal tussendoor... Vooral om die twee forse reclameblokken waarschijnlijk? Statement tegen de bezuinigingen op de publieke omroep?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Ik hoop dat de VVD in Rotterdam maximaal 2 zetels haalt, want dan is een coalitie LR/VVD/CDA onmogelijk.
Ik hoop een combinatie van LR en D66 met (liefst) SP of CDA erbij. :)
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 19 mar 2014, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Karl »

Dan is die Tuthola van Infra en Havens weg. (y)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

Voorlopige einduitslag van mijn gemeente is binnen.
SP is van 2 naar 5 zetels gegaan en is met 6 stemmen meer de grootste partij geworden. *O*
Echter in zetelaantal staan we voorlopig gelijk met D66 die van 3 naar 5 zijn gegaan.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Uitslag van mijn gemeente is binnen. Door een forse groei van het aantal inwoners groeit de omvang van de gemeenteraad, die bestaat nu uit 19 zetels maar dat worden er 21, dus de uitslag is wat lastig te vergelijken, maar toch.

In absoluut aantal stemmen heeft D66 de meeste stemmen, maar door een lijstverbintenis van de PvdA met GroenLinks blijft de PvdA stabiel op 4 zetels, de D66 groeit van 2 naar 3. De SP gaat ook van 2 naar 3, GroenLinks van 3 naar 2. De huidige coalitie van PvdA + D66 + GL + SP wint in totaal een zetel. VVD, bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij, verliest een zetel en gaat van 4 naar 3. Ik verwacht eigenlijk dat alles zo blijft zoals het was.

Amsterdam is wel een forse aardverschuiving, daar lijkt de PvdA na 66 jaar haar positie als grootste partij kwijt te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Het is zelfs definitief: D66 is de grootste in Amsterdam met 15 zetels (van de 45).

In Delft is D66 ook (weer) de grootste (nu zelfs ook qua zetels) en ook STIP is gestegen.
D66 en STIP hebben samen 12 van de 37 zetels, dus die twee partijen mogen nu samen twee andere partners zoeken. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Ardan »

Flinke aardverschuiving in Amsterdam inderdaad :shock:
In Deventer niet, alles een beetje achteruit en Gemeentebelangen en SP flink vooruit. Weinig spannend eigenlijk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Geert »

In Den Haag lijkt (na 90% geteld) D66 de grootste partij te worden en de PVV 2e. PvdA derde, die was nog de grootste partij met de verkiezingen in 2010. Gelukkig is de PVV niet de grootste partij geworden. Wat een uitspraken weer van Wilders :roll: maar goed, zal wel bij de tactiek horen om te voorkomen dat hij in de coalitie komt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Maar de grootste partij is dan wel maar zo'n 15%. Dan heb je dus minstens vier maar eerder vijf partijen nodig voor een college...

Ik kan zo snel niet vinden wat de percentages waren in 2010 (zou ook te makkelijk zijn als de link "verkiezingen 2010" op denhaag.nl naar de uitslag van de verkiezingen van 2010 ging...) maar is 14,1% niet een stuk minder dan vier jaar geleden voor de PVV?

En de opkomst heeft zoals voorspeld een historisch dieptepunt bereikt: wel 0,3% lager dan in 2010!

Oftewel: de peilers hebben weer prutswerk verricht. Hopelijk wordt het gezeur over wie er hoog en laag in de peilingen staat nu eindelijk eens wat minder nu keer op keer blijkt dat er maar heel weinig van klopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daniel »

De voorlopige uitslag in Amersfoort laat een bijna verdubbeld D66 zien en ook een verdubbeling voor de SP. VVD, PvdA en GL verliezen licht, CU heeft juist een kleine winst. Grootste verliezer hier is de BPA met nog maar eenderde van het aantal stemmen in 2010. Deels zijn die stemmen naar de afsplitsingen Amersfoort 2014 en Amersfoort Anders gegaan die zo'n 3 danwel 2% van de stemmen kregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten