Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Suus »

De perrons van Heemstede zijn in mijn herinnering nog niet eens zo gek lang verleden verlengd, met 345 meter zouden volgens mij twaalf bakken moeten passen (VIRM-VI is 162 meter, dus ga maar na).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Thom91 »

Is dan heel recent geweest..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Suus »

Ze staan als 345 meter in het recent eindelijk volledig vernieuwde overzicht nuttige perronlengten *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Zo snel gekeken lijkt het erop dat op maandag de t524, t555, t559 en t567 een stel moeten inleveren. Op dinsdag lijken de t524, t556, t555, t12561, t12565 en t567 het slachtoffer te worden van de NSS.
Dat zou alleen nog een aanvoer van versterkingsstellen vanuit het noorden op maandagochtend betekenen, maar in de maandagse ochtendspits heb je daar dan nog niet zoveel aan. Dat zou dan dus nog elders vandaan moeten komen.
De t12561 op dinsdag waag ik te betwijfelen, die rijdt met ICM namelijk. Of het moet ergens via een ingenieuze ruiling IRM vrijmaken. (Die 12561 inkorten zou trouwens een los ICM-viertje vol in de spits opleveren, dat lijkt me op zich al een behoorlijke uitdaging :P ) De avondspits-500'en met een los stel gaat op de maandag nog wel zonder heel extreme problemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Wubbo »

Ik kan me een ruiling tussen IRM en ICM voorstellen in een serie als bijvoorbeeld de s3500 of s1500. Ik verwacht ook nog wel wat ICM dat vrijkomt uit de s2000 (en dan gelijk de s2800) er van uitgaande dat die series ook op volle sterkte gaan rijden ipv met 7 bakken ICM zoals een aantal treinen dat nu doet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daniel »

Volgens berichten op Somda lijken er bizar genoeg treinen korter te worden tussen Utrecht en Den Haag...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Versterking alleen tussen Amsterdam - Den Haag - Rotterdam?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Wubbo »

Erg handig, als er overal wordt gewaarschuwd voor drukkere wegen ivm omrijdende automobilisten, om dan ook nog de treinen in te korten. Ik ben in ieder geval blij dat ik me voorbereid heb op thuiswerken door de gebrekkige informatie...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daniel »

Verbaasde mij ook al behoorlijk ja. In de tussentijd kwam op Somda nog een bevestiging langs dat men dus alleen Leiden - Rotterdam v.v. versterkt en dat er niks in de dienstregeling gewijzigd wordt.

Had mij veel efficiënter geleken om Utrecht - Den Haag los te knippen van de doorgaande series en minstens op de huidige sterkte (liefst versterkt) te rijden. Dat zou je met enige moeite voor elkaar moeten kunnen krijgen met bv. een kering van de (1)1700 op de s2000 en omgekeerd omdat de s11700 / s1700 vanuit Den Haag qua tijdligging wat lastig op zichzelf kan keren in Utrecht.
En mocht dat niet gelukt zijn dan zou een materieelbesparende optie waarbij je toch kunt versterken nog kunnen zijn om een 11700 te rijden op de tijd dat normaal de 1700 rijdt, waarbij de trein van/naar Schiphol dan juist altijd naar Enschede gaat.

Maargoed, het wordt dus proppen... ik zag al gerucht op basis van perronfases (tegenwoordig blijken die heel redelijk de inzet te laten voorspellen) langskomen dat de t1718 met zes bakken zou kunnen gaan rijden. Toen die trein dat planmatig deed zat 'ie bij de hoog scorende ritten op het meldpunt volle treinen voor het deel na Utrecht, dus laat staan wat dat wordt als er nog mensen zijn die het advies opvolgen vooral de trein naar Den Haag te pakken :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Etienne »

Op Facebook kwam een foto voorbij van pendelbussen voor het NSS (o.a. meerdere ambassadors van Cxx en Van Hools van het GVU). Nu ben ik er inmiddels gedeeltelijk achter op welke routes deze rijden en waar ze zoal geparkeerd worden. Ik wil hier wellicht een poging gaan doen om deze op foto te krijgen (en nee, niet bij het World Forum).

Geldt er in de regio van Den Haag ook een fotografieverbod zoals in de Haarlemmermeer en zo ja, wat zijn de grenzen daarvan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Voor zover ik weet is er geen fotografieverbod hier.
De informatievoorziening van de gemeente laat trouwens wel te wensen over, nu is blijkbaar maandag het hele park om de hoek afgesloten (eerst was het alleen de straat er om heen en kon je nog wel lopen). Benieuwd of er nog meer verrassingen uit de hoge hoed komen :(
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door waldo79 »

Geert, plannen kunnen ad-hoc veranderd worden. Wees voorbereid op verrassingen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Tuurlijk, maar de informatie is nu gewoon tegenstrijdig. Gemeente en politie spreken elkaar tegen bijvoorbeeld, en informatie is slecht vindbaar. Voor een evenement dat al maanden voorbereid wordt vind ik dat een slechte zaak. Ik wil me best aanpassen voor een paar dagen maar het is nogal een verschil of er twee straten afgesloten zijn of de halve wijk :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Karl »

Vandaag las ik ergens dat er vandaag nog routes uitgezet worden voor de politici en diplomaten. :X
Het is een spectrum.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door zone5324bericht... »

er zou gisteravond begonnen worden met rijdn.
dat is geschrapt.

er is gisteren overdag getst.
toen bleken de meeste routes niet volgens de planning gerden te kunnen worden.
ook is de kans xeer groot, dat routes tijdens de dag aangepast worden en de dag erop weer anders kunnen zijn.

vervoer vind vanuit 2 locaties plaats naar zo'n 15 steunpunten in Den Haag (en natuurlijk ook weer terug).

Vanuit 1 locatie betreft het vervoer van politiefunctionarissen.
Pas dan dus zeker op met fotograveren. Je weet maar nooit of er dan iemand tussen zit, die moeilijk gaat doen...:-)

er wordt veel gerden met mensen van buiten Den Haag, dus je zult om meerdere rden nog wel eens een bus op een andere plek dan verwacht tegen kunnen komen...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door htm_tram »

Etienne schreef:Op Facebook kwam een foto voorbij van pendelbussen voor het NSS (o.a. meerdere ambassadors van Cxx en Van Hools van het GVU). Nu ben ik er inmiddels gedeeltelijk achter op welke routes deze rijden en waar ze zoal geparkeerd worden. Ik wil hier wellicht een poging gaan doen om deze op foto te krijgen (en nee, niet bij het World Forum).

Geldt er in de regio van Den Haag ook een fotografieverbod zoals in de Haarlemmermeer en zo ja, wat zijn de grenzen daarvan?
Welke routes gaan deze rijden en welke personeel?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Op Den Haag Centraal werd via de omroep gevraagd om van en naar Den Haag buiten de spits te reizen maandag en dinsdag.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Etienne »

Ik ben er inmiddels achter dat deze pendelbussen de hele dag door gaan rijden en dat het verzamelpunt of stallingspunt Defensie in Rijswijk/Delft Noord zal zijn.

Maar met 15 routes is het eigenlijk niet te achterhalen welke routes allemaal gereden worden. Als iemand dat nou ff wist, dan is het wat makkelijker om er achteraan te gaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Geven de afgesloten straten geen hints?
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Etienne »

Ja, dat wel. Maar in de omgeving van het World Forum is bijvoorbeeld nauwelijks te komen, maar waarschijnlijk zijn de pendelbussen daar wel voor een groot deel te onderscheppen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Op Den Haag Centraal werd via de omroep gevraagd om van en naar Den Haag buiten de spits te reizen maandag en dinsdag.
In Amersfoort en Utrecht ook, hard nodig ook met die ingekorte treinen naar Den Haag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door groningen »

Ja; prestige mag wat kosten. Alsof alles thuis van achter een PC kan worden afgewerkt. Trouwens buiten de spits reizen. Ik denk dat alle dagen dat die conferentie plaats vindt geen dalmoment te vinden zal zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door Geert »

Voor wat het waard is (over de treinen Den Haag - Utrecht):
@NS_online schreef:Er zal rekening worden gehouden met het materieelinzet, ook op dit traject. Treinen worden dus niet korter.
https://twitter.com/NS_online/status/446574894802038784

U weet de webcare te vinden als de treinen toch korter blijken maandag :)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door marlies »

Ik ben cynisch genoeg om daar geld op te durven zetten :X
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag

Bericht door mijack1985 »

Ik mag een gelede uit Amersfoort brengen voor de pendeldiensten. Opstelplaats is ADO stadion.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten