OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

De Mat '64 trein in de s2100 is niet meer met de nieuwe dienstregeling... de t2123 werd vandaag gereden door een doodgewone IRM-VI en de t5123 bleek gepromoveerd tot 2x Plan V (was 1x).

Verder roept Loes nu ook bij Schiedam Centrum om "U kunt hier overstappen op het metronetwerk van Rotterdam". Da's nu daar dus ook al doorgedrongen na Amsterdam, volgende stap de aansluitende buslijnen? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Stappen er al veel reizigers op in Den Haag richting Rotterdam/ Dordrecht bij de t2123? De t3021 zit bv met een Virm 6je goed vol ter hoogte van Ass. 2x V lijkt me zo krap?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Wat ik altijd zie bij aankomst van de t2123 in Rtd in het verleden zaten die twee V'tjes precies vol. Dat wil zeggen: iedereen zit en een enkeling moet staan. Dus dat was blijkbaar voldoende.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door tsov »

Ik zat net in de nieuwbakken stopintercity Rtd - Ekz die afwijkend met SGMm werd gereden. Daardoor viel op dat die trein door Loes een IC wordt genoemd :shock: Op de CTA's wordt wel consequent over Stoptrein gesproken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Op welk traject zat je er dan in? Asd - Ekz is een IC, Rtd - Asd is stoptrein ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Op de stations Amsterdam Centraal t/m Hoorn staat het ook als IC op de CTA. Vind het vervelend dat er zo veel Sgmm in Hoorn opduikt sinds de nieuwe dienstregeling. :(
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door tsov »

Ik zat erin tussen Rtd en Asdm :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Freek »

Zo eerste werkdag met de nieuwe dienstregeling. Ik moest vandaag in Den-Haag zijn, kon dus direct gebruik maken van de nieuwe s3100. Hoewel keurig optijd vertrokken uit Ah hadden we in Ut een kleine + (2 min). Echter omdat iemand heeft bedacht dat een overstap van 5 minuten in utrecht, van spoor 5 naar 19 wel te halen is wordt dit in de reisplanner vrolijk aangegeven. Mooi niet dus, aansluiting was weg toen ik op het perron arriveerde.

Terug bewees de buffer die de s3600 op station Ah heeft meteen zijn nut. Hoewel het in de avonduren was (had de s3600 van 22.10 uit Ah naar Zwolle) kwam deze 2 (ipv 5/6) minuten voor tijd pas voor rijden, door de buffer was de vertraging weer ingelopen.
Laatst gewijzigd door Freek op di 16 dec 2008, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

De s3700 bestaat niet meer, 'tis nu over het hele traject de s3600 :wink:

Vanmorgen ging 't alweer lekker: tweede ochtendspits van drgl 2009 en de s14100 lag er al weer volledig uit. Verder ook nog een losse SGMm in de t4019 en de kerende t4020, da's toch wat kleiner dan de geplande DDAR.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Ik trof in Gouda om 12:44 twee keer SGMm-III, die stopten bij een CTA van een sprinter naar Uitgeest die na Amsterdam op alle tussengelegen stations stopt. De omroep in de trein noemde zichzelf een Intercity.

Er was duidelijk geen haast, vroeg afremmen, langzaam optrekken bleef maar doorgaan, Amsterdam Holendrecht werd omgeroepen als Amsterdam Bijlmer ArenA, net zoals Bijlmer ArenA zelf. Vervolgens stond de trein minstens vijf minuten stil voor Amsterdam Centraal, we bereden een vreemde wissel vlak voor binnenkomst en stonden helemaal aan het uiteinde van spoor 10, helemaal buiten de kap. De machinist deed de deuren niet open, zo roepte hij om, want we zouden niet op het juiste spoor staan. Op het spoor van aankomst stond de CTA op sprinter naar Almere Oostvaarders, op spoor 8 kwam een ICE binnen, en stond de CTA al op de IC naar Enkhuizen van een half uur later. De machinist had geen idee waar de trein heenging, en verzocht toen maar iedereen om uit te stappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Freek »

Reiziger Ddrs schreef:De s3700 bestaat niet meer, 'tis nu over het hele traject de s3600 :wink:
Dat is waar ook, nog even wennen aan de nieuwe dienstregeling :lol: . Zal het aanpassen.
Overigens hoorde ik ook van een passagier in de s7600 dat de HC ook nog moest wennen aan de nieuwe dienstregeling. Deze had tussen Nm en Ah aan haar collega gevraagd waar allemaal gestopt werd. "Dus echt overal" was haar reactie geweest. Voor Ah werd de omroep door haar ingezet, echter halverwege was ze de kluts kwijt en werd het verder afgemaakt met dat "deze sprinter stopt op alle tussen gelegen stations". Overings begrijp ik dan weer niet wat er zo bijzonder is aan een sprinter die stopt op alle stations.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daan »

Vanmogen was van GTW 10310 de omroep/koersdisplays kapot. De machinist riep ieder station keurig om :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Beide omlopen in de s14100 rijden met een SGMm-III vandaag. Het stel dat de t14127 e.v. moest gaan rijden was blijkbaar snel ergens anders vandaag gehaald, want die had "Bestemming Alkmaar" op de koersdisplays. (Al ging het andere stel naar "Update 14 dec" :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Na nog even de slaap uit m'n ogen gewreven te hebben bleek ik het toch echt goed te hebben gezien: op Vlaardingen Centrum kruiste een DDAR als t4125 mijn trein :!:

Verder wederom SGMm in de s14100 vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend (8.15 uur) op Den Haag HS:
Stoptrein t5018 ligt twee minuutjes achter op schema, het personeel van trein t2118 besluit om geen enkele minuut te wachten, maar wel om die trein op tijd te laten vertrekken. Enkele tientallen overstappende reizigers lopen daardoor minstens +15 op (normale overstaptijd: 2 minuten, rijtijdspeling Gv-Ledn in praktijk ongeveer 3 minuten).
Op het andere perroneiland een vergelijkbaar tafereel:
Trein t5029 ligt blijkbaar wat achter op schema (omroep heeft het over een vertrek in 'enkele minuten'). Trein t2129 moet daar dus noodgedwongen achterhangen en komt dus ook ietsje later binnen. Overstappende reizigers zagen jammer genoeg de stoptrein wegrijden op het moment dat de deuren van de VIRM opensprongen.

Ik dacht dat de NS weer de reiziger i.p.v. de treinen centraal had staan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door webguy »

Gister was het rond 16:15 heerlijk op Utrecht :P De trein van 16:15 (s1700) en 16:28 (s2000) stonden aangekondigd naast elkaar op spoor 8 en 9 resp. Er komt een trein binnen op spoor 8, maar dat bleek de trein naar Rtd van 16:18. Verwarring allom, want dat laatste stond nog niet op de CTAs: ook de mcn voor de s1700 zat in de verkeerde trein en zij "doe maar rustig aan, ik moet 'm rijden" :) . Er zaten geloof ik reizigers naar Den Haag in alle drie de treinen: uiteindelijk vertrok de s1700 met +5 en kwam met +10 aan op Gvc.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Marc »

Gistermiddag had een deur van VIRM-stel 9473 trek in mensenvlees: na het splitsen van de trein in Sittard drukte ik op het knopje om de deur te openen, maar de deur ging direct weer dicht en na enkele seconden automatisch weer open. Nadat enkele reizigers uitgestapt waren ging de deur wéér dicht...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door STF »

Diezelfde melding kwam hier van de week ook al een keer voorbij geloof ik, of anders was het op een ander forum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Klopt, in dit topic zelfs, op de vorige pagina :) http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 673#p29673
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Vanavond trok een groepje Antillianen aan de noodrem in t5776 voorbij Nieuw Vennep. Krijg je meteen een leuke file met de t2600 erachter etc.

Afgelopen week 6 ritten gemaakt met de trein, alle in Ddar, en 3 van de 6 toevallig in stel 7402 :D Lekker die gedeclasseerde bak in dat stel!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen de t1914 met liefst +20 in Dordrecht, waardoor ik 'm nog makkelijk kon halen. Scheelde me weer een krappe overstap in Rotterdam.
Erg hard ging het niet met die trein de Willemsspoortunnel uit trouwens en na Rotterdam werd 'ie achter de t5114 aangestuurd, heb zo'n vermoeden dat 'ie z'n kering op Den Haag Centraal niet gehaald heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Jurjen »

Gisteren met IC t776 de reis van Zl naar Amr aangevangen. Omdat m'n vriendin last van d'r knie heeft, gingen we op Hvs i.p.v. Amf overstappen. In Amf bleven we echter nog even staan na vertrektijd. Na een tijdje een omroep. De HC was kwijt. Hij werd opgezocht en daarna zouden we gaan rijden. Mijn vrees werd bevestigd: IC t1576 reed als eerste weg. Ook al waren we na de omroep alsnog overgestapt, hadden we die niet meer kunnen halen.

In Hvs was 'ie natuurlijk ook al lang vertrokken, dus verder met de Stoptrein naar Asd en daar i.p.v. IC t3076 dus maar gewacht op IC t3078. Je voelt 'm al aankomen: 8 minuten vertraging. Tot Utg achter de Sprinter aanhobbelen. Uiteindelijke vertraging zo'n 45 minuten, omdat we 5 minuten later vertrokken uit Amf nadat er geen HC te vinden was...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Marc »

Afbeelding
Vanmiddag zag ik pas dat deze tekst op een ruit van de Belgische I11-rijtuigen stond. Wie heeft nou hoge nood om door het raam naar binnen te klimmen :mrgreen:...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Jurjen »

Marc schreef:Afbeelding
Vanmiddag zag ik pas dat deze tekst op een ruit van de Belgische I11-rijtuigen stond. Wie heeft nou hoge nood om door het raam naar binnen te klimmen :mrgreen:...
Toch handig voor hulpdiensten om te weten, hoe ze binnen kunnen komen mocht dat door wat voor reden ook niet via de deur lukken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Stefan »

Vandaag van Bremen naar Rotterdam gereisd, ging opzich wel aardig. :) Het begon ook al leuk, ik keek in thuis nog even op internet of de IC2023 vertraagd was, en ja hoor.. +30. Ik had een valse hoop dat het minder zou worden, aangezien ik een overstap op Osnabrück van 18 minuten had. Uiteindelijk werd dit +20 en was bij aankomst in Osnabrück teruggedrongen tot +18. Gelukkig wachtte de 243 netjes tot 'wij' allemaal ingestapt waren, anders had ik denk ik niet vrolijk geworden. :mrgreen: De 243 heeft eigenlijk de hele weg met -2 gereden. :) Het was overigens opmerkelijk rustig, ik zat er in van Osnabrück tot Amersfoort in, de hele weg heb ik alleen gezeten. In Amersfoort na een kwartier overgestapt op de 538/20538 die +15 had. Bij aankomst in Rotterdam had 'ie 'slechts' +12. Al met al heb ik dus wel een aardige reis gehad, gelukkig. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten