Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Rond 8uur misschien. Maar verder rijden alle geledes op lijn 1. Lijn 2 en 4 verder sowieso niet. Lijn 2/3/4 zijn aan elkaar gekoppeld overigens.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik zei ook niet voor niets enkele slagen ;). Maar meende ooit enkele geledes op de 2 en 3 te hebben gezien. Op 4 weet ik het niet zeker. Van lijn 11 vond ik overigens een foto uit 2009 met daarop een gelede bus. Overigens kan het ook zo zijn dat tegenwoordig alleen maar op lijn 1 (en misschien nog 1 lijn meer) gelede bussen worden ingezet en dat enkele gelede bussen van de stadsdienst naar de streekdienst verplaatst zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Dat van lijn 11 kan ik in ieder geval bevestigen, ik werkte in die tijd als postbode in Goirle en zag een tijd lang dagelijks elk uur een gelede bus voorbij komen. Maar of dat nu nog zo is weet ik echt niet, in heb de laatste paar jaar een dergelijk luxe leventje dat ik tijdens de ochtendspits nog op een oor lig en in Goirle kom ik lang niet zo vaak meer.

Lijn 2 en 3 kan wel incidenteel een gelede bevatten. Ik zou weer eens een keer vroeg uit de veren moeten om een keer te gaan schouwen op het station, ben nu eigenlijk best wel benieuwd. :P
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Volgens de wiki hier hebben de volgende lijnen gelede bussen.

- Lijn 1
- Lijn 2
- Lijn 4

Maar zoals ik al zei heb ik een paar jaar geleden, gelede bussen op lijn 3 gezien. Hoe de situatie nu is weet ik niet, maar met de vele scholen die Tilburg heeft die niet allemaal in de buurt van een station liggen (soortgelijke situatie als in Eindhoven dus) zijn gelede bussen handig en mogelijk noodzakelijk. Of je moet een hogere frequentie gaan aanbieden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Nou ja, ik ben geboren en getogen in Tilburg en ik woon er nog steeds. Ben ook een frequent buspassagier, dus ik heb wel aardig zicht op wat er hier word ingezet. Nu ik even nadenk klopt het wat je zegt, maar dat was nog de oude verknoping. Tot januari 2013 werd lijn 2, 3 en 5 met elkaar verknoopt (in de spits reden die lijnen ook nog elk kwartier, nu de hele dag 20'). En inderdaad zaten er dan een paar omloopjes met een gelede tussen, maar met de nieuwe verknoping (lijn 2/3/4) is dat volgens mij veranderd. Als het volgende week ergens een beetje goed weer is dan zal ik wel eens gaan posten, dan zal ik eens wat gaan rondvragen bij chauffeurs. De informatie zal ik dan wel hier met jullie delen.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Gelede bussen op de stadsdienst zijn sowieso handig. Vooral op de lijnen richting de Universiteit en richting de Rooi Pannen. De aantal keren dat ik in Tilburg voor school aanwezig moest zijn zaten zelfs de 18m bussen soms overvol met scholieren.
De vraag is voor welk percentage van de ritten ritten je nu werkelijk een gelede bus nodig hebt. Als dat klein is kan af en toe een versterkingsbus in de spits goedkoper zijn dan een groot deel van de dag met driekwart lege gelede bussen te rijden.

Het zelfde rekensommetje zal gelden voor gelede streeklijnen als bijv. 300 en 301 die buiten de spits vaak met minder dan 10 passagiers rondrijden. Ik heb soms toch de indruk dat Veolia wat doorgeslagen was met de aanschaf van gelede bussen.
Er kwam wel ooit iemand hier eerder met die suggestie dat de amba's ingezet zullen worden op de stadsdienst, maar daar is nooit bewijs voor geleverd.
Er rijden momenteel al een stel Amba's op de stadsdienst Den Bosch, die hebben alleen wat minder zitplaatsen dan die voor de streek. Op drukke lijnen als 60, 68, 69 en 70 zie je ze echter maar heel zelden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Gelede bussen op de stadsdienst zijn sowieso handig. Vooral op de lijnen richting de Universiteit en richting de Rooi Pannen. De aantal keren dat ik in Tilburg voor school aanwezig moest zijn zaten zelfs de 18m bussen soms overvol met scholieren.
De vraag is voor welk percentage van de ritten ritten je nu werkelijk een gelede bus nodig hebt. Als dat klein is kan af en toe een versterkingsbus in de spits goedkoper zijn dan een groot deel van de dag met driekwart lege gelede bussen te rijden.

Het zelfde rekensommetje zal gelden voor gelede streeklijnen als bijv. 300 en 301 die buiten de spits vaak met minder dan 10 passagiers rondrijden. Ik heb soms toch de indruk dat Veolia wat doorgeslagen was met de aanschaf van gelede bussen.
Ik zou het zo niet weten. Ik ben niet bekend genoeg met de situatie in Tilburg om daar antwoord op te geven. Daarvoor zal er iemand de hele dag moeten gaan posten in Tilburg (wie heeft er hier geen leven :roll:?) Overigens hebben ze regelmatig voor de lijnen 303 en 304 (iig de eftelinglijnen) juist wel gelede bussen hard nodig.
Frans F schreef:
Er kwam wel ooit iemand hier eerder met die suggestie dat de amba's ingezet zullen worden op de stadsdienst, maar daar is nooit bewijs voor geleverd.
Er rijden momenteel al een stel Amba's op de stadsdienst Den Bosch, die hebben alleen wat minder zitplaatsen dan die voor de streek. Op drukke lijnen als 60, 68, 69 en 70 zie je ze echter maar heel zelden.
Ik weet dat er Amba's rijden op de stadsdienst van Den Bosch. Dat was ik vergeten. Ik meen dat het er 8 of 9 zijn die er dagelijks rijden (als het er intussen niet minder zijn geworden).

Dat maakt het nog minder mogelijk om de Amba's in te gaan zetten op de stadsdienst van Tilburg. Er zijn 44 Amba's uit de 82xx-serie en 40 Volvo 7700's (de 12m bussen dan). Nu kan het misschien zo zijn dat er enkele lijnen gaan vervallen in Den Bosch, maar je blijft een tekort houden aan capaciteit op sommige lijnen en aantal beschikbare bussen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 20 mar 2014, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Het aantal stads-Amba's is volgens mij niet zoveel veranderd de laatste tijd, dat kan ook niet want er zijn doodeenvoudig te weinig Citaro's. De stads-Amba's zijn destijds tussentijds aangeschaft als uitbreiding. Arriva was ontevreden over de vele mankementen aan de Citaro's en heeft toen maar voor een stadsversie van de Amba gekozen.

Onduidelijk is wat er gaat gebeuren met de pendelbussen in Den Bosch. Als die wegvallen heb je op de drukste uren straks 6 bussen minder nodig dan nu, zo niet dan is er geen reductie in de nieuwe concessie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Frans F schreef:Het aantal stads-Amba's is volgens mij niet zoveel veranderd de laatste tijd, dat kan ook niet want er zijn doodeenvoudig te weinig Citaro's. De stads-Amba's zijn destijds tussentijds aangeschaft als uitbreiding. Arriva was ontevreden over de vele mankementen aan de Citaro's en heeft toen maar voor een stadsversie van de Amba gekozen.
Arriva is de Concessie begonnen met 44 Ambassadors. Vandaag de dag zijn het er nog steeds 44. Alleen zijn later een aantal Ambassadors omgebouwd voor de stad. Arriva heeft nooit extra Ambassadors besteld.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Rick Vlodrop schreef: Voor Veolia is verder lijn 131 nog van belang. Deze wordt volgens mij door Breda gereden, dus een lijn uit Midden gereden door een stalling uit West. Lijn 121, 633 en 634 zijn de enige lijnen die van de stalling Waalwijk overblijven, zal een lekker dienstenpakket worden. Lijn 127 blijft inderdaad bij West, vraag mij alleen af of de directe ritten in de ochtendspits naar Stappegoor blijven bestaan. Die ritten zitten nu stampvol. En lijn 135 zal denk ik in de avonduren en op zondag niet meer doorrijden naar Wijk en Aalburg Dorp, maar keren bij Kromme Nol.
- Lijn 131 wordt gereden door Breda en Baarle-Nassau.
- Stalling Waalwijk zal niet overblijven met lijnen 121, 633 en 634. Het is juist andersom: deze lijnen zullen juist verdwijnen uit het pakket van Waalwijk. Al verwacht ik meer dat lijn 633 onder Midden valt (en dus onder Waalwijk zal blijven vallen) en de hier nog niet genoemde lijn 628 juist uit het pakket van Waalwijk verdwijnt en elders ondergebracht zal moeten worden.

Deze 2 punten hangen uiteraard ook nog af van wie nu definitief welke concessie gegund gaat krijgen, dus bovenstaande veronderstellingen zijn nog onder voorbehoud!!

Lijnen 127 en 132 zijn dan wel de enige Provincie Noord-Brabant streeklijnen in Tilburg die niet onder Midden maar onder West vallen. Al is er wel het akkefietje dat lijn 132 in Baarle Nassau eigenlijk ook wel geknipt zou kunnen worden in een deel Midden en een deel West, maar of dit nog steeds als optie opengehouden wordt is mij niet bekend. Eerst de definitieve gunning maar eens afwachten!

Kromme Nol zal in de praktijk nog een heel gedoe gaan worden, waarbij de avondritten nog het minste zorgen baren. Met name in de spits rijdt 's morgens lijn 121 een rit met een gelede bus en deze rijdt vanaf de Kromme Nol door als 635 naar Den Bosch. Deze rit maar dan van een kwartier later wordt met een Ambassador gedaan, ook deze zit stampvol. Met een concessieknip op de Kromme Nol zal dat een drukte van belang worden qua overstappers (en de bijbehorende check-out en weer check-ins van de OV chipkaart, dit vreet tijd).
Wederom is ook dit weer onder voorbehoud, als Arriva beide gebieden zou winnen kan het natuurlijk zijn dat Arriva er voor kiest om dit zonder overstappen op te gaan lossen zoals Veolia nu ook al doet.
Laatst gewijzigd door Daan76 op vr 21 mar 2014, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Frans F schreef:
Hainje schreef:Je hebt hier geen inschatting of aanname over? Valt me toch een beetje van je tegen François!
Geen idee, ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat de bussen gewoon eigendom van Veolia en Arriva waren, maar kennelijk is dat toch niet zo vanzelfsprekend.
De tijd dat bussen in eigendom van de vervoerder waren ligt ver achter ons. Inmiddels werken diverse vervoerders al jaren en jaren (in de BBA tijd zelfs al) met een lease-contructie, al dan niet via interne lease.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Gelede bussen op de stadsdienst zijn sowieso handig. Vooral op de lijnen richting de Universiteit en richting de Rooi Pannen. De aantal keren dat ik in Tilburg voor school aanwezig moest zijn zaten zelfs de 18m bussen soms overvol met scholieren.
De vraag is voor welk percentage van de ritten ritten je nu werkelijk een gelede bus nodig hebt. Als dat klein is kan af en toe een versterkingsbus in de spits goedkoper zijn dan een groot deel van de dag met driekwart lege gelede bussen te rijden.

Het zelfde rekensommetje zal gelden voor gelede streeklijnen als bijv. 300 en 301 die buiten de spits vaak met minder dan 10 passagiers rondrijden. Ik heb soms toch de indruk dat Veolia wat doorgeslagen was met de aanschaf van gelede bussen.
Veolia heeft haar aanschaf van aantallen gelede bussen niet op eigen houtje uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op de eisen van PNB (Provincie Noord Brabant) van destijds. Er werd bijvoorbeeld geëist dat lijnen 137/300 zoveel mogelijk met geleed doordeweeks overdag zouden rijden in combinatie met een halfuur-frequentie.
Er kwam wel ooit iemand hier eerder met die suggestie dat de amba's ingezet zullen worden op de stadsdienst, maar daar is nooit bewijs voor geleverd.
Ik weet niet meer van wie deze quote was, doet er ook niet toe. De bedoeling van Arriva is niet om de huidige Amba's op de stadsdiensten in de nieuwe concessie in te gaan zetten. Ze willen de Amba's gewoon als streekwagen blijven gebruiken en er zal dan inderdaad onder andere airco voor de passagiers ingebouwd moeten gaan worden om aan de eisen te voldoen.

Er worden momenteel wel Amba's op de stadsdienst ingezet, in Den Bosch zijn dit enkele wagens waar ze een paar jaar geleden wat stoelen uitgehaald hebben zodat het een stads-interieur werd (dit zijn dus geen nieuw aangeschafte wagens zoals ik elders in dit topic las).
Wat er met deze wagens gaat gebeuren qua inzet is uiteraard nog niet bekend. Het enige wat er bekend is is dat Arriva ze gewoon zal blijven gebruiken in de nieuwe concessie. Ze zullen bij ingang nieuwe concessie plenty bussen tekort komen en dus bij moeten bestellen, dan gaan ze echt geen bussen afvoeren die met wat aanpassingen nog jaren meekunnen en aan de PNB-eisen voldoen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:
Frans F schreef:Het aantal stads-Amba's is volgens mij niet zoveel veranderd de laatste tijd, dat kan ook niet want er zijn doodeenvoudig te weinig Citaro's. De stads-Amba's zijn destijds tussentijds aangeschaft als uitbreiding. Arriva was ontevreden over de vele mankementen aan de Citaro's en heeft toen maar voor een stadsversie van de Amba gekozen.
Arriva is de Concessie begonnen met 44 Ambassadors. Vandaag de dag zijn het er nog steeds 44. Alleen zijn later een aantal Ambassadors omgebouwd voor de stad. Arriva heeft nooit extra Ambassadors besteld.
Arriva heeft een aantal 80xx Amba's uit andere gebieden doorgeschoven. Dat zijn er ongeveer 10 geloof ik vooral 805x en 806x. Dus ze hebben wel degelijk meer. Maar die bussen zijn dus ook meteen weer ouder. Weet niet hoe oud.
"Een touringcar is geen bus"
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Michael schreef:
Frans F schreef:Het aantal stads-Amba's is volgens mij niet zoveel veranderd de laatste tijd, dat kan ook niet want er zijn doodeenvoudig te weinig Citaro's. De stads-Amba's zijn destijds tussentijds aangeschaft als uitbreiding. Arriva was ontevreden over de vele mankementen aan de Citaro's en heeft toen maar voor een stadsversie van de Amba gekozen.
Arriva is de Concessie begonnen met 44 Ambassadors. Vandaag de dag zijn het er nog steeds 44. Alleen zijn later een aantal Ambassadors omgebouwd voor de stad. Arriva heeft nooit extra Ambassadors besteld.
Bijna goed.
Arriva heeft een aantal jaar geleden wat Amba's uit een ander gebied naar Brabant gehaald. Ik geloof dat dit voormalig Noordned wagens zijn maar pin me daar niet exact op vast. Betreffen wagens uit de 8000-serie waar de 'echte' Brabantse Amba's in de 8200-serie huizen. En nee, ik geloof niet dat deze nou helemaal aan de eisen van PNB voldoen maar dit zal ongetwijfeld vooraf goed afgesproken zijn met PNB.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Ow ja. Die Ambassadors uit de 80** serie was ik even vergeten.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Kan de provincie bij mogelijke bezwaren en procedures en het in gevaar komen van de deadline ook kiezen voor onderhandse gunning aan arriva voor beide concessies met de nieuwe eisen voor 1 jaar? vooruitlopend op de waarschijnlijke toewijzing?

Verder herinner ik me nog heel goed alle oude meuk die arriva aan het begin van de concessie ingezet heeft. Ik verwacht voor het begin weer zo'n oplossing, iig zullen ze door de krappe tijd gaan vragen of de eisen tijdelijk lager mogen zijn en dat alle bussen dus overal gewoon ingezet willen worden. denk aan de verplichte airco.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Voor een tijdelijk concessie ter overbrugging mag de Provincie iedere willekeurige vervoerder inhuren. Desnoods huren ze 100 touringcars in.

Vandaag heeft de verantwoordelijke gedeputeerde van Hulten in de Staten bekend gemaakt dat de fout bij de aanbesteding niet door de eigen ambtenaren is gemaakt maar door het bureau dat was ingehuurd om de aanbesteding te organiseren. De Provincie onderzoekt of eventuele schade te verhalen is.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20839 ... rvoer.aspx

Inmiddels heb ik op internet gevonden dat het falende bureau inno-v uit Amsterdam blijkt te zijn.
http://www.inno-v.nl/nieuws/aanbesteding-noord-brabant/

Voor de echte liefhebbers staat op de site van OVPro inmiddels een gedetailleerde uitleg van wat er nu precies is misgegaan. Toch wat ingewikkelder en mistiger dan de Provincie tot nu toe voorspiegelde.
http://www.ovpro.nl/bus/2014/03/18/brab ... usvervoer/
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Daan76 schreef: Arriva heeft een aantal jaar geleden wat Amba's uit een ander gebied naar Brabant gehaald. Ik geloof dat dit voormalig Noordned wagens zijn maar pin me daar niet exact op vast. Betreffen wagens uit de 8000-serie waar de 'echte' Brabantse Amba's in de 8200-serie huizen.
Die moeten toen toch nog behoorlijk nieuw geweest zijn, gezien de staat van het interieur toen ze kwamen. Misschien zijn ze opgeknapt, ze zijn sowieso overgeschilderd in de Brabantse kleuren.
Laatst gewijzigd door Frans F op vr 21 mar 2014, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Die Ambassadors uit de 8000 serie komen uit 2004.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:Die moeten toen toch nog behoorlijk nieuw geweest zijn, gezien de staat van het interieur toen ze kwamen. Misschien zijn ze opgeknapt, ze zijn sowieso overgeschilderd in de Brabantse kleuren.
Ze verkeerden inderdaad in vrije goede staat toen ze in Brabant arriveerden. In eerste instantie reden enkele nog in Arrivakleuren rond, de blijvertjes hebben vrij snel een Brabantse kleur gekregen. Er reden toen tijdelijk nog meer 80xx rond (oa enkele bussen met airco), maar die waren tijdelijk omdat volgens mij toen enkele van die Amba's een aanpassing voor de stadsdienst kregen en tijdelijk uit de roulatie waren.

Weet iemand overigens of ze bij eventuele ombouw (airco) ook armleuningen krijgen? Alle Hermes/SRE Amba's rijden namelijk met armleuningen (aan het gangpad) rond, dat is wel nice eigenlijk.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef: Weet iemand overigens of ze bij eventuele ombouw (airco) ook armleuningen krijgen? Alle Hermes/SRE Amba's rijden namelijk met armleuningen (aan het gangpad) rond, dat is wel nice eigenlijk.
Dan zou Arriva heel het interieur moeten vervangen en nieuwe stoelen moeten bestellen bij Kiel.
Ik kan het huidige modelstoelen van Arriva en Veolia Limburg (Citea) niet vinden. Waarschijnlijk zijn die gemaakt door een andere fabrikant. Ik vind ze in ieder geval te smal en waardeloos zitten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Dat over de Ambassadors bij Arriva over hoe dat zit met de "stadsambassadors". Arriva had vanaf het begin af aan (toen de eerste Amba's instroomden) 3 (of 4) Amabassadors met stadsinterieur. Ik heb in 2007 namelijk in een gezeten, waarbij een ouder paar (in ieder geval de man) zelfs moest blijven staan omdat er niet genoeg zitplaatsen waren. Dit was nog voordat alle Citaro's in dienst waren. Die 3 (of 4) Amabassadors zijn de 8201, 8202 en 8203 (en misschien 8204). Pas later zijn er 19 bussen vanuit Groningen en Friesland naar Brabant gegaan. Dat waren: 8001, 8014, 8028, 8029 en 8055-8069, waarvan de 8064-8069 ex-Noordned bussen zijn en afwijkend zijn van de overige bussen. De 8014 was nog tijdelijk overgeplaatst naar de concessie Rivierenland-Achterhoek (al dan niet permanent). Ongeveer 9 tot 10 bussen doen afwisselend dienst op de stadsdienst van Den Bosch. Eerst waren er bussen met speciaal daarvoor de letters Stadsbus op de voorkant, maar later is dat veranderd naar afwisselend met de streekdienst (zag regelmatig een streekbus op de stadsdienst en een stadsbus op de streekdienst, waarbij zelfs 1x een citaro op lijn 156 richting Eindhoven).

Overigens, dat van de 8204 weet ik niet zeker omdat ik hem maar zelden ben tegengekomen, laat staan in heb gereden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Je kunt toch vast wel gewoon de huidige dingen die erop zitten afschroeven en vervangen door een fatsoenlijke leuning? Of denk ik dan te simpel?
"Een touringcar is geen bus"
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rick Vlodrop »

Frans F schreef: Inmiddels heb ik op internet gevonden dat het falende bureau inno-v uit Amsterdam blijkt te zijn.
http://www.inno-v.nl/nieuws/aanbesteding-noord-brabant/
Ik heb gehoord dat Inno-V ook de tender Limburg aanstuurt, dat belooft wat!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

En ook die van de SRE trouwens.

Ik vind het sowieso belachelijk dat nu de Provincies al 10 jaar verantwoordelijk zijn voor het busvervoer dat ze nog steeds niet zelf de expertise in huis hebben hebben om een aanbesteding te organiseren en daar een peperduur bureau voor moeten inhuren. Wat doen die ambtenaren op die OV-afdelingen (in Brabant alleen al 30) eigenlijk? Misschien kunnen ze beter 5 man in dienst nemen die verstand van OV-zaken hebben dan 30 papierschuivers met een een opleiding bestuurskunde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten