OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Hainje »

Ik zal het wel voor je melden dan.
Heb ook bijna enkel hiervoor twitter hoor :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Zojuist in de 401 te Eindhoven gestapt en het is geen graf Phileas ( insert buscheery smiley die ik op mijn mobiel zo snel niet gevonden krijg)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ardan »

*bus*
Alsjeblieft!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Ardan schreef:*bus*
Alsjeblieft!
Dank :mrgreen: Hopelijk kan ik de code onthouden voor de volgende keer dat ik op mijn mobiel zit.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Frans F »

Ronald schreef:En wat een pauperzooi is dat Hbf trouwens. Ik was er wel vaker geweest maar het viel me nu extra op. Het hele voorplein is nu een diepe krater dus moet je verplicht door de smalle, lange en vieze tunnelpassage. Niet fijn daar.
Nooit een ritje met de Schwebebahn gemaakt?
Dan zie je meteen dat de rest van de stad grotendeels dezelfde gribuszooi is als het Hbf.
Iets met vergane industriële glorie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ronald »

Een paar jaar terug een keer. Maar toen was ik meer onder de indruk van die zweeftrein, dus niet zo opgevallen :-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Deur 4 in SGM m2117 gaat al dicht voor hij goed en wel geopend is.
Erg onpraktisch.
Hainje schreef:Al gemeld bij @NS_online? Vinden ze erg fijn als je dergelijke dingen bij hen meldt.
Het lijkt me praktischer als je dit meldt bij een conducteur en of machinist :idea: .
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door mijack1985 »

vanavond op Utrecht Centraal deze brute diesel gezien per toeval.

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Ik had een mooi reisplan naar Nijmegen klaar liggen maar dankzij dat incompetente schijtarriva gaat het niet door. Die reden doodleuk een omleiding om het dorp heen die pas maandag in gaat.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Het plan was om via Horst met Veolia lijn 60 naar Well en lijn 83. Plan kan nog steeds blijkt maar dan via Eindhoven en daar oo trein naar het Limbosche te stappen. Dan ben ik half uur later in Nijmegen maar nog steeds ruim op tijd voor een afspraak. Had gedacht dat die 60 maar 1× per uur zou rijden. Nu maar hopen dat Hermes, NS en Veolia niet ook incompetent zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

mijack1985 schreef:vanavond op Utrecht Centraal deze brute diesel gezien per toeval.

Afbeelding
Oei ... dat is wel een mooie ja :wink: .

Weet je misschien ook het tijdstip dat de deze foto maakte?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door mijack1985 »

KM46 schreef: Oei ... dat is wel een mooie ja :wink: .

Weet je misschien ook het tijdstip dat de deze foto maakte?
ja dat was rond 22:30/ 22:35 ongeveer.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar Eindhoven geweest met de bus,zodat ik geld bespaar en niet in oud materieel hoef te zitten.
Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station was lekker vol in Helmond 12 reizigers en vanaf Nuenen(Park)zaten we met 20+ in de bus.
Op Nuenen busstation stapte een Belgisch echtpaar in en vroeg of de Omnipas ook geldig was in Nederland.
[url=ttps://www.google.nl/search?q=Omnipas+65%2B&so ... 252Fd%252F]Voorbeeld[/url]
Chauffeur zei tegen hun dat er vroeger de stadspas was voor 65+,maar dat die is afgeschaft en ze een ritkaartje voor €3,5 per persoon moesten kopen.Ook kregen ze het advies van de chauffeur als ze vaker in Nederland de bus nemen om een persoonlijk OVC aan te schaffen. Chauffeur vertelde later tegen mij dat hij dat ding nog nooit had gezien. Ik vertelde hem dat het een abonnement van De Lijn was en dat iedere 65+er die gratis krijgt in heel Vlaanderen.

Daarna met Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station teruggegaan naar Helmond. Mijn overstap op Lijn 52naar Brandevoort werd krap vanwege vertraging van 8 minuten. Gelukkig was Lijn 52niet zoals gebruikelijk te vroeg op St. Anthoniusweg waardoor ik de overstap net haalde *bus* (Anders kon ik 15 minuten door de regen lopen of 1 uur wachten op de volgende bus)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

mijack1985 schreef:
KM46 schreef: Oei ... dat is wel een mooie ja :wink: .

Weet je misschien ook het tijdstip dat de deze foto maakte?
ja dat was rond 22:30/ 22:35 ongeveer.
Bedankt :wink: . Op de site van Nico (spilt) staat inmiddels ook een foto. Ook deze is op 21 maart 2014 genomen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Ik moest dus gisterenmiddag even in Nijmegen zijn en daar wilde ik toeristisch heen en later 's middags nog wat onbekende lijnen pakken. Mijn plan werd al meteen verstoord doordat lijn 25 naar Helmond een omleiding reed die pas maandag ingaat. Daardoor werd mijn halte overgeslagen. Daardoor maar de 122 naar Eindhoven genomen en de trein naar Horst-Sevenum gepakt. Op het station heb ik even de bouwwerkzaamheden bewonderd omdat ik gewoon slaapdronken perron 2 op gewandeld was ipv perron 3/4.

In Horst heb ik Veolia lijn 60 van Venlo naar Venray gepakt. Ik had die bus eigenlijk in Venlo willen pakken maar dat ging door incompetentie van Arriva dus niet door. Lijn 60 reed een leuk stukje, heb ook de hele rit met de chauffeur zitten kleppen die erg geïnteresseerd was in de OVInfo app. De naam heeft hij opgeschreven en wilde dat in zijn pauze eens gaan downloaden. Dus wellicht heeft Somoth een nieuwe gebruiker erbij. In Venray heb ik nog even naar de oude Hermes-stalling bij het busstation gekeken. Het Hermes-bord hangt er nog steeds, na zeven jaar.

In Venray stond het kleine busje van lijn 60 naar Well al klaar. Lijn 60 rijdt alleen op werkdagen overdag de hele route Venlo - Well. Het busje was een gewoon taxibusje van UWO/Van Dijk. De chauffeur beschikte wel over alles, stempels, kaartjes, chipkaartlezer en zelfs een bakkie waarmee hij Veolia-bussen kon oproepen. Voor de zekerheid werd voor mij en een medepassagier uit Wanssum de bus in Well opgeroepen.

Veolia 5111 stond daar al te wachten als lijn 83 naar Venlo maar we waren uiteindelijk ruim op tijd. Lijn 83 is een mij bekend ritje, dus ik gebruikte te tijd nu even om de krant wat door te spitten. Mijn telefoon was inmiddels ook al op 30%, dus daar zette ik maar even de internetfunctionaliteit uit (geen idee waarom dat die dag zo hard gegaan, buitengewoon veel had ik niet zitten fiepen op dat ding).

In Nijmegen ging ik even langs de balie om een boekje van de stadsdienst Arnhem te halen, gezien ik daar nog plannen had. Nog even goedendag gezegd tegen de dame die er vrijwel altijd zit. Daarna heb ik lui lijn 1 naar Plein 1944 gepakt omdat het begonnen was te regenen. Daar ben ik even door de stad gelopen. Nadat ik wat mensen had ontmoet heb ik met lijn 15 even een rondje CS/Centrum - Lent gedaan.

Weer terug in Nijmegen kwam ik toevallig Frank tegen en wij hebben na even wat te hebben gedronken samen de 331 naar Arnhem gepakt om daar nog een paar rondjes mee te pikken. Eerst met een Hess Trolley naar Burgers Zoo op lijn 3 en vervolgens terug naar Ziekenhuis Rijnstate. Daar was het even wachten op lijn 8 naar Presikhaaf die we helemaal tot het einde gepakt hebben. Daar met een oude trolley op lijn 5 helemaal naar Schuytgraaf. We hebben het gehele rondje gemaakt (halverwege wordt het weer lijn 5 Presikhaaf) en zijn bij station Zuid uitgestapt omdat het inmiddels avond was. Daar hebben we de stoptrein richting Nijmegen gepakt om ons te begeven naar huis.

Al in al zeker een leuk dagje. Het stukje Limburg was erg mooi en de buslijnen door Arnhem-Noord zijn ook echt een aanrader! Dat had ik niet gedacht, maar het had echt een dorpsgevoel (beetje ook als Sonsbeek).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Lijn 2 in Arnhem vind ik zelf ook een leuke, al is het wel iets minder nu de laatste Volvo's (5177 en 5180) weg zijn. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Ik zal eraan denken. Frank en ik willen nog een keer wat in Arnhem gaan rondtoeren. Zelf wil ik in Nijmegen ook nog eens naar Oosterhout en met lijn 57 naar Kranenburg en de buurtbusjes (met uitzondering van 564, daar heb ik al eens mee gereisd), dan heb ik alle trajecten van Breng rond Nijmegen een keer bereden. Vooral de buurtbusjes lijkt me leuk om een keer te doen. Met een bus naar Beek, vandaar lijn 562 naar Malden, overstappen op de 561 naar Wijchen, rondje Batenburg met lijn 563 en afsluiten met de 565 naar Beuningen (en daar de stadsdienst pakken). Die buurtbusjes verwacht ik veel van. De 561 rijdt onder andere door Overasselt waar ook lijn 9 gedeeltelijk rijdt en dat is een mooi gebied, idem met Beek en Malden.
"Een touringcar is geen bus"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door microshit »

NS mag voortaan de stop op Utl van de s6000 weer inplannen... Ben inmiddels te tel kwijtgeraakt hoe vaak er alsnog gestopt wordt :X (om daadwerkelijk passagiers in- en uit te laten stappen)
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

^^Inderdaad, die lachwekkende inconsequentie mag er uit gehaald worden. Voortaan in beide richtingen stoppen te Utl (A)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door marlies »

Gister ongeplanned het rondje Groningen - Rotterdam CS - Dordrecht - Rotterdam CS - Gouda - Rotterdam CS - Zwolle - Groningen gemaakt..

Oftewel, ik was op bezoek bij een vriend in Dordrecht en op de terugweg konden we door een wisselstoring niet verder dan Gouda. Uiteindelijk ging onze trein terug naar Rotterdam en daar hadden ze de laatste trein richting Zwolle maarliefst een kwartier op ons laten wachten (heel fijn), maar die ging dus wel via Schiphol/Amsterdam CS en de Hanzelijn. Ze kwamen tussen Almere en Lelystad ook wel keurig langs om te inventariseren wie waarheen moest zodat ze taxis konden regelen. Maar daar was iets misgegaan in de communicatie dus toen we in Zwolle stonden was er nog niets besteld. Sta je daar met een stuk of 15 reizigers (plus een groepje passagierend personeel inclusief de HC van mijn oorspronkelijke trein die niet verder kon dan Gouda), zelfs tot het punt dat het licht op het station uitging en de invasie van baanwerkers en bouwvakkers begon. Uiteindelijk was ik na 3 uur 's nachts thuis. Maar ik ben wel heel blij dat ik het bedrag dat op de taximeter stond niet hoefde te betalen of op een bankje op station Zwolle had moeten slapen ;)

Afgezien van dat gedoe met niet-bestelde taxis was de communicatie wel echt goed trouwens.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag weer feest met storingen *O*

Ik wilde de s3000 van 14:05 van Zaandam naar Amstel nemen. Tuffy riep om dat hij 5 minuten vertraging had. Ondertussen zat overigens op spoor 2 een VIRM uit z'n neus te peuteren, geen idee waarom. Toen riep Tuffy plotseling om dat de s800 van 14:10 naar Alkmaar van spoor 4 zou vertrekken, die ook een minuut later binnenkwam. Deze s800 bleef echter ook uit z'n neus peuteren op spoor 4.
En om het feestje compleet te maken, kwamen er omroepen over dat er een storing tussen Zaandam en Wormerveer was, maar dad het niet duidelijk was wat er aan de hand was en dat we zouden worden geinformeerd. Dit 'geinformeerd' worden was, zoals te vaak bij NS gebeurt tijdens storingen, weer gebakken lucht. Nadat een s1500 Zaandam passeerde via spoor 55, besloot de VIRM op spoor 2 in actie te komen, sloot de deuren en reed richting Amsterdam. Geen omroep daarover, niks. Nadat spoor 2 weer was bezet door een SLT vanuit de richting Amsterdam, besloot de s3000 binnen te komen op spoor 5, overigens zonder dat het werd omgeroepen. De HC riep bij binnenkomst op Amsterdam Centraal om dat we +17 hadden. En op Amstel bleek volgens de omroep dat er een sein- en wisselstoring was.

Overigens: op het Amstelstation besloot het GVB dat het niet nodig was om een bestemmingsomroep aan te hebben staan, ondanks dat er drie verschillende metrolijnen gebruik maken van hetzelfde perronspoor richting Gaasperplas/Gein/Westwijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Tochjo »

waldo79 schreef:^^Inderdaad, die lachwekkende inconsequentie mag er uit gehaald worden. Voortaan in beide richtingen stoppen te Utl (A)
Beter van niet. Dat komt mijn overstap op de sprinter van Utrecht naar Den Haag niet ten goede 8-)
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

Ha ha :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Etienne »

De t2052 waar ik vanmiddag in zat reed in Den Haag via een toeristische route. Op de Binckhorst kwamen we voor een rood staan, er bleek namelijk een trein defect te staan in de wisselstraat voor spoor 5,6 in Den Haag. Waardoor wij niet binnen konden komen, de treindienstleider loste dat handig op door ons naar Den Haag HS te sturen en aldaar konden we cross-platform overstappen om met de t1952 naar Centraal te reizen. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door microshit »

Tochjo schreef:
waldo79 schreef:^^Inderdaad, die lachwekkende inconsequentie mag er uit gehaald worden. Voortaan in beide richtingen stoppen te Utl (A)
Beter van niet. Dat komt mijn overstap op de sprinter van Utrecht naar Den Haag niet ten goede 8-)
Ach nog even en dan gaat Vaartsche Rijn open en is 'ie alsnog naar de knoppen ;p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten