Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Geert »

Op Streetview is de situatie wel duidelijk te zien: https://www.google.nl/maps/@52.047874,4 ... rN5eqA!2e0

Je zou het paadje ook wat kunnen verleggen zodat de trap gewoon bereikbaar is zonder door een poortje te gaan :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Vinny »

Je zou ook kunnen beweren dat een poortje daar best open kan blijven. Een (potentiële) zwartrijder komt ook niet verder dan de bushalte en vice versa. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die speciaal met de Q liner daar uitstappen om goedkoper met de stoptrein naar Den Haag te reizen, hoewel je het natuurlijk nooit kunt uitsluiten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door busburger »

Hainje schreef:Ik kan niet ontdekken over welke relatie je het nu hebt. Heb je het nu op een overstap van bus 380/381/382/383 op een andere bus of op een trein of de RR?
Nee, dit gaat over iedereen die daar uit de bus stapt. De inmiddels getoonde straatbeelden (dank!) maken dat duidelijker.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door busburger »

Geert schreef:Staat er geen servicezuil naast het poortje? Lijkt me dat dat de makkelijkste oplossing is, dan kan NS op afstand het poortje openen.
't Zou kunnen dat er wel een servicezuil staat of dat NS die wil aanbrengen (mede op basis van enquête). Ik kom er zelf slechts af en toe (meestal als een bevriende chauffeur in de ochtendspits op de bus rijdt), maar zal nog eens opletten.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door busburger »

busburger schreef:
Geert schreef:Staat er geen servicezuil naast het poortje? Lijkt me dat dat de makkelijkste oplossing is, dan kan NS op afstand het poortje openen.
't Zou kunnen dat er wel een servicezuil staat of dat NS die wil aanbrengen (mede op basis van enquête). Ik kom er zelf slechts af en toe (meestal als een bevriende chauffeur in de ochtendspits op de bus rijdt), maar zal nog eens opletten.
Er staat inderdaad een "praatpaal" bij! Als die nu maar correct gaat functioneren, zal de kans op problemen voor "opgesloten" reizigers dus minimaal zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Suus »

Ik heb in het verleden meermaals gebruik gemaakt van de NS Servicezuil op diverse stations, eigenlijk nooit problemen gehad, behalve als het halve land plat lag door sneeuwval, dan wordt je nog wel eens lang in de wacht gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door deadlock »

Waarom zou je dat ding gebruiken?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Hainje »

Als er bijvoorbeeld een paraplu op het spoor is gewaaid, dan kun je de machinsten op die manier laten waarschuwen.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21356
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Meltrain »

Ik gebruik de servicezuil meestal om door te geven dat er weer eens een OVC-lezer van een poortje kapot is.
Maar sinds afgelopen week hebben we op Rlb nieuwe lezers (die gele i.p.v. die witte/grijze) dus met een beteje geluk zijn de storingen nu voorbij. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Geert »

Dat is toch alleen een nieuw stukje plastic er over heen?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Opstand tegen ov-poortjes dreigt

Bericht door Freek »

Jep, is inderdaad alleen maar een stukje plastic. Topkap is geloof ik de officiele naam, moet in poortrijen met meerdere vervoerders het verschil tussen de vervoerders aangeven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten