Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door BrengMe »

Maar qua ruimte misschien wel. Er zitten ten slotte allemaal passagiers in die naar het vliegveld gaan met veel bagage.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Er zijn 3 bussen nodig voor de dienstuitvoering en er zijn er ook 3 beschikbaar. Dat betekend dus als er storingen of onderhoud aan de Airportbussen zijn, dan zal er een andere wagen op zitten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Lijkt me ook dat het dan eerder om verkoudheid van de andere bussen gaat. Zelf moest ik vrijdag bij Airport zijn. Toen reed op lijn 401 een 12-meter MAN. Qua capaciteit overigens op dat moment ruim voldoende, maar ik denk dat toen ook de geledes even niet beschikbaar waren. Ik vond het best, want ik was al bang dat ik in een Phileas had moeten zitten. Op de terugweg een van de Airportshuttles op de 400. Ik moet overigens zeggen dat de 400 een verrassend mooie route heeft. Vooral het eerste deel vanaf Airport was een mooi stukje, door het bos enzo.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Ja, dat is de Lansard met de 400. erg mooi stukje. Maar wel erg krap, zeker bij tegemoet komend 'groot' verkeer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dat viel me inderdaad ook op! Er moet geen vertraging ontstaan dusdanig dat de bussen elkaar daar zouden gaan kruisen. Dan kunnen beide door de berm gaan scheuren.
"Een touringcar is geen bus"
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Ederveen »

Hans schreef:Ja, dat is de Lansard met de 400. erg mooi stukje. Maar wel erg krap, zeker bij tegemoet komend 'groot' verkeer.
Hebben ze die weg inmiddels opgeknapt? Toen ik er enkele jaren terug dagelijks overheen fietste naar mijn werk was de wegkwaliteit van de Landsard nogal beroerd (slechte berm, gaten in de weg). Ben benieuwd of dit inmiddels verholpen is, of dat ze het zo laten en pas er iets aan gaan doen als ze hierover of -langs de HOV 3 gaan aanleggen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hov3 heeft niets met de route van 400 van doen. De Lansard is nog steeds hetzelfde. Gaten zitten er niet in en volgensmij heeft de weg nieuwe steenslag gekregen een paar jaar geleden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Gaten zijn mij niet opgevallen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Ederveen schreef:
Hans schreef:Ja, dat is de Lansard met de 400. erg mooi stukje. Maar wel erg krap, zeker bij tegemoet komend 'groot' verkeer.
Hebben ze die weg inmiddels opgeknapt? Toen ik er enkele jaren terug dagelijks overheen fietste naar mijn werk was de wegkwaliteit van de Landsard nogal beroerd (slechte berm, gaten in de weg). Ben benieuwd of dit inmiddels verholpen is, of dat ze het zo laten en pas er iets aan gaan doen als ze hierover of -langs de HOV 3 gaan aanleggen.
HOV3 betreft naar mijn weten de Huizingalaan.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Daar komt de 400 en 401 niet.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Ederveen »

Hainje schreef:HOV3 betreft naar mijn weten de Huizingalaan.
huibf schreef:Hov3 heeft niets met de route van 400 van doen. De Lansard is nog steeds hetzelfde. Gaten zitten er niet in en volgensmij heeft de weg nieuwe steenslag gekregen een paar jaar geleden.
HOV3 is naast de Huizingalaan ook de route door Ekkersrijt en de as Marathonloop - Station Airport - De Schakel - Airport, je zou het HOV3b kunnen noemen, maar op de website hier staat het vermeld als HOV3:
http://www.hovnet.nl/pagina/51/gepland-netwerk/

Gezien de geplande route via De Schakel is de Landsard dan ongetwijfeld onderdeel van de route.

Ik dacht dat jullie dat wel zouden weten...
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Wegwerkzaamheden Europaweg
Bereikbaarheid Mierlo-Hout, Stiphout en Helmond West
Van april tot en met augustus is er geen kruisend verkeer mogelijk tussen de Hortsedijk en de Mierloseweg. Mierlo-Hout en de winkels bij de Hoofdstraat zijn te bereiken via de omleidingsroute Brandevoortsedreef – Geldropseweg.

Hoe gaat Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort rijden naar Brandevoort ?
De oude route via de Cortenbachstraat is onmogelijk vanwege de afsluiting van die overweg per 5 april.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Volgens het wijkblad de Brandevoorter Courant (maart 2014) gaat Hermes 1x per uur van het Station naar De Veste(Centrum van Brandevoort) rijden met een klein busje.Is dit een buurtbusproject,Of gaat een taxibedrijf deze ritten rijden in opdracht van Hermes ?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Dat zal wel een taxibusje worden, aangezien het denk ik vanwege de werkzaamheden aan de Europaweg is? (Ik kan het artikel namelijk niet lezen, niet goed ingescand denk ik(?))
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Dat zal wel een taxibusje worden, aangezien het denk ik vanwege de werkzaamheden aan de Europaweg is?
Dat vind ik juist zo opmerkelijk want de werkzaamheden duren tot augustus,maar wijkkrantjes maken wel meer van dat soort stumpertjes.(Zie ook de berichtgeving bij het begin van Lijn 461)
Hainje schreef:(Ik kan het artikel namelijk niet lezen, niet goed ingescand denk ik(?))
Digitale Versie op pagina 9 staat het artikel uit de papieren versie.Het is een zeer minimaal stukje en hoop eigenlijk dat medeforumers er mee over weten,of het nou om een tijdelijke Pendelbus gaat of om een buurtbus project.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Hmmm, een pilot. Ga er dan maar van uit dat dit een taxibusje zal worden. Mocht het een succes blijken, dan is er nog snel genoeg een buurtbuslijn van gemaakt. Als het vanaf station Brandevoort gaat rijden, dan is het traject wel heel kort (ca. 200 meter, man ga weeeeeegg!! :')) Zeker met een frequentie van 1x/uur betwijfel ik het dan ook ten zeerste of het een succes gaat worden. Ik ga wel lopen en grootmoeders zie ik hier ook niet zo snel gebruik van maken.
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Ik vind het traject ook belachelijk kort en heb een ideetje bedacht voor de lijntaxi waarbij hij iets van nut gaat hebben
Afbeelding
Vooral 552 A acht ik kansrijk vanwege het Dierenrijk en de gebiedsontwikkeling rondom De Gulberg (Skihal en Bungalowpark) Ook wordt er door minstens 4 reizigers uit Brandevoort wel eens overgestapt op lijn 22 naar Nuenen en vice versa.
Lijn 552B lost het probleem op van geen (buurt)bus door Luchen op en kan enkele reizigers voor de trein opleveren.
Waarom zou je een pilot lijntaxi omzetten in een buurtbus bij succes,de capaciteit blijft hetzelfde.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Vergeet het maar. Dat busje is er volgens mij enkel omdat de winkeliersvereniging daarop aangedrongen heeft en een lijntaxi zie ik al helemaal niet gebeuren. Mensen hebben doorgaans geen zin om een uur van te voren te bellen dat ze een ritje willen maken met een busje. Dan lopen of fietsen ze wel naar het station of een andere bushalte. Voor de ouderen in Brandevoort hoef je het ook niet te doen, want die zijn er doorgaans niet. De ouderen die er wel zijn, kunnen vaak nog best een stukje lopen/fietsen of zitten vast geroest in hun auto.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
Hainje schreef:Dat zal wel een taxibusje worden, aangezien het denk ik vanwege de werkzaamheden aan de Europaweg is?
Dat vind ik juist zo opmerkelijk want de werkzaamheden duren tot augustus,maar wijkkrantjes maken wel meer van dat soort stumpertjes.(Zie ook de berichtgeving bij het begin van Lijn 461)
Hainje schreef:(Ik kan het artikel namelijk niet lezen, niet goed ingescand denk ik(?))
Digitale Versie op pagina 9 staat het artikel uit de papieren versie.Het is een zeer minimaal stukje en hoop eigenlijk dat medeforumers er mee over weten,of het nou om een tijdelijke Pendelbus gaat of om een buurtbus project.
Ik weet het niet. Maar het artikel (klikken en vergroten) schrijft dat het busproject van Hermes ingaat in Augustus en dan denk ik dat dat 17 augustus gaat worden.
Mij is wel bekend dat er e.e.a staat te gebeuren met flex-bussen Helmond NS<>Brandevoort en een bus naar de Automotive Campus.
Het zou dus goed mogelijk zijn dat lijn 52 wordt verlegd naar Automotive en een Flexbus komt te rijden tussen Helmond NS en Brandevoort Centrum.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Deze lijntaxi is het volgende project uit de SRE maatwerkpilots en vorig jaar al besloten, tegelijk met de nieuwe bussen Bergeijk-Eersel en de scholierenlijn Maarheeze. Ook de buurtbussen in Geldrop zaten hierin.

In totaal besteed SRE aan alle projecten 200.000 euro

Volgens mij is er dit of volgend jaar weer een nieuwe ronde met eenzelfde bedrag. Gemeenten kunnen projecten indienen die vervolgens beoordeeld worden door SRE.

Voorkeur voor mij: Gemert-Boxmeer 8-)
Helaas slaapt de gemeente Gemert als het om ov gaat...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Bepaalt niet, zie komst 122 enkele jaren terug en de commotie rond die Houthoofd van Helmond die de 121 wilde laten ombuigen naar Helmond (juist Laarbeek slaapt meestal, ook in beide genoemde gevallen). Ik denk juist dat Gemert de noodzaak van een verbinding naar Boxmeer nuet inziet. Zolang ze maar 4-6x per uur in de spits rechtstreeks met Eindhoven verbonden blijven.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Uit het feit dat ze pas een maand voor het wijzigen van de route in Gemert voor de 122 dit jaar na aandringen van de raad contact opnemen om de route weer door de wijken te laten lopen.

Ook bij de aanbesteding noord Brabant is te zien dat er niet proactief gereageerd wordt. In het oorspronkelijke programma van eisen zou lijn 25 volledig verdwijnen waardoor kerkdorp Handel geen bus meer zou hebben. De gemeente Boekel heeft bezwaar hierop ingetekend waardoor in het definitieve bestek lijn 25 tot het kernnetwerk behoort, zei het voor alleen het stuk Veghel-Gemert. Gemert-Bakel liet niets van zich horen.


Verder hoorde ik vandaag in de bus iets nieuws. Halte Strijp-S Ir. Kalffstraat heet voortaan Strijp-S Klokgebouw. Weet iemand sinds wanneer dit is?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

In het verleden was dit dus wel anders in Gemert, wellicht is daar tegenwoordig iemand anders verantwoordelijke voor de portefeuille vervoer. In het verleden was het Gemert über alles. Bovendien heeft Gemert zelf de bus weggejaagd uit Gemert-oost door de infrastructuur dusdanig aan te passen dat het voor de 122 niet meer handig was. Maar dat gebeurt overal (altijd roepen om OV en dan de weg zo maken dat de bus er niet meer goed doorheen kan en dan moord en brand schreeuwen als het weggaat). Volgens mij vind Gemert het verder prima zolang de goede verbinding met Eindhoven maar blijft bestaan en boeit ze de 25 niets (en de 122 pas na protesten van reizigers ofzo?).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Eind dit jaar worden aan het eind vd Kennedylaan bij 'de gele kegels' de voorsorteervakken gewijzigd. De huidige 2 rechsaffers en de ene rechdoor/linksaffer wordt vervangen door een rechtsaffer, een rechtdoor en een linksaffer.
Deze zal met name in de spits en de overige drukke tijdstippen een behoorlijke tijdwinst opleveren. De bussen staan dan geen 10 minuten in de file.
Betreft de lijnen 3,4,152,153,156,157.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

huibf schreef:Eind dit jaar worden aan het eind vd Kennedylaan bij 'de gele kegels' de voorsorteervakken gewijzigd. De huidige 2 rechsaffers en de ene rechdoor/linksaffer wordt vervangen door een rechtsaffer, een rechtdoor en een linksaffer.
Deze zal met name in de spits en de overige drukke tijdstippen een behoorlijke tijdwinst opleveren. De bussen staan dan geen 10 minuten in de file.
Betreft de lijnen 3,4,152,153,156,157.
Klopt en zo staan er nog wat meer zogenaamde 'quick-win' projecten voor dit jaar op stapel.
1 daarvan is een ander belangrijk vervelend punt voor ons chauffeur, de bocht bij de mediamarkt. Die wordt breder en makkelijker 'tegelijk berijdbaar' door bussen vanuit tegenovergestelde richting.

Goede acties.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten