Vervoerder vs. versterkingsrit

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Vervoerder vs. versterkingsrit

Bericht door flipje »

Goedenavond allen,
Ik vraag met het volgende af; op de wiki kom ik verscheidene keren tegen dat de vervoerder van een versterkingsrit bij de uitvoerende vervoerder van een buslijn staat (voorbeeld). Hoe gaan we hier mee om op de wiki?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vervoerder vs. versterkingsrit

Bericht door fogeltje »

Als het alleen om enkele spitsritten gaat, dan zou ik ze niet in de infobox vermelden. Het kan eventueel wel in de tekst, maar ook daarmee moeten we voorzichtig zijn, want dan moeten we wel bijhouden hoe actueel dat is. Dit wisselt soms. Sommige toerboeren worden "ontslagen" en vervangen of de vervoerder gaat het juist zelf doen. Wellicht volstaat in de tekst de regel dat "in 2014 enkele versterkingsritten door touringcarbedrijven werd uitgevoerd".

Als echter een ander bedrijf wordt ingehuurd om op complete dagdelen de bediening over te nemen (veel in Limburg en in het SRE bijvoorbeeld lijn 26), dan kan dit best in de Infobox worden vermeldt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervoerder vs. versterkingsrit

Bericht door ODRAIL »

En dan zou je eventueel ook nog de naam van de desbetreffende touringcarbedrijven kunnen vermelden :idea: .
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Vervoerder vs. versterkingsrit

Bericht door BrengMe »

Volgens mij is dat exact wat fogeltje bedoeld.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vervoerder vs. versterkingsrit

Bericht door fogeltje »

Ja, alleen moeten we bij de naam dus wel oppassen omdat vervoerders nog wel eens contracten gaan wijzigen. Zo verzorgde Diamond bijvoorbeeld op lijn 99 jarenlang enkele spitsritten maar zijn ze later vervangen Munckhof. In de middag ging Arriva juist zelf enkele ritten rijden die voorheen door hen gereden werden en besteedde dit vorig jaar alsnog weer uit maar dit keer aan Van Dijk.

Maar het vermelden in de Infobox vind ik voor enkele ritten in de spits of ter versterking teveel van het goede.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vervoerder vs. versterkingsrit

Bericht door fogeltje »

In navolging hiervan wil ik dan ook meteen even het balletje opgooien bij materieel. Bij het genoemde voorbeeld wordt nu ook "touringcar" genoemd, maar dit gaat zover ik kan opmaken maar over 1 rit per dag in de spits. Ik vind het dan ook teveel van het goede om dit materieel erbij te noemen. In mijn ogen alleen standaard mat vermelden. Materieel dat slechts voor 1 rit of incidenteel wordt ingezet hoeft wat mij betreft niet in de Infobox (zie bijvoorbeeld Eindhoven waar wat mij betreft de MAN niet bij streeklijnen hoeft te staan, ook rijdt deze daar incidenteel wel, want dan zijn de gebruikelijke Amba's gewoon even niet beschikbaar).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten