Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
DOETINCHEM/ ZEVENAAR - De waardering voor het spoor in Achterhoek en Liemers is in 2013 gestegen. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-klantenbarometer van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV)
De waardering van de reizigers voor de treinen van Arriva steeg van een 6,6 naar en 7,3 op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk. De spoorlijn Winterswijk-Zutphen ging van een 6,6 naar een 7,5. De trein tussen Arnhem en Doetinchem van Breng kreeg een 7,2. Lees verder
DOETINCHEM/ ZEVENAAR - De waardering voor het spoor in Achterhoek en Liemers is in 2013 gestegen. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-klantenbarometer van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV)
De waardering van de reizigers voor de treinen van Arriva steeg van een 6,6 naar en 7,3 op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk. De spoorlijn Winterswijk-Zutphen ging van een 6,6 naar een 7,5. De trein tussen Arnhem en Doetinchem van Breng kreeg een 7,2. Lees verder
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Gaan we nu voor elke regio een eigen "waarderingstopic" krijgen, of houden we het liever centraal?
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=10140
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=10140
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Waarom niet? Ik zie daar geen probleem in eerlijk gezegd zolang de discussie hier gaat over de betreffende regiolijnen. Dan kan hier inhoudelijk dieper op worden ingegaan terwijl men in het algemene topic meer naar het grote plaatje gaat kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Tja, het is maar hoe je er naar kijkt, maar ik leg me graag bij het weloverwogen besluit van de beheerder neer.
Deze zal niet voor niets beheerder zijn, toch?
Deze zal niet voor niets beheerder zijn, toch?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Tsja, inmiddels is de infra dusdanig op orde dat de problemen uit de tijd van Syntus veel minder spelen. Nu nog iets doen aan de herrie bij het openen en sluiten van de deuren en het kon nog weleens wat worden daar.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Die herrie met de deuren is niet uniek voor Arnhem Winterswijk.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Dat deurgeluid is standaard bij alle nieuwe GTW's.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Dat zal, maar elders reis ik er niet mee
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Maar ze maken lang niet overal zo een herrie. Breng en Arriva zijn daarvoor juist berucht volgens mij. De GTW's van Veolia tussen Nijmegen en Roermond maken veel minder herrie.Michael schreef:Dat deurgeluid is standaard bij alle nieuwe GTW's.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Die van Veolia op de Maaslijn en Heuvellandlijn en die in de noordelijke provincies en de Merwedelingelijn zijn ook een stuk ouder en hebben dus allemaal een ander deurgeluid dan de nieuwe die in de regio Arnhem rijden.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Waarbij aangetekend dat de Veolia-D-GTW's in vermogen zijn beperkt. (dus toeren dus geluid minder is...)
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Het ging echter om het deurgeluid. Dat hebben de Veolia, MLL en Noordelijke Nevenlijnen-GTWs bij mijn weten zelfs helemaal niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Op Twitter heb ik veelvuldig klachten voorbij zien komen dat passagiers het deurgeluid van de Arriva en Breng GTWs echt te hard vinden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Neemt iemand dat genuil via Twitter serieus dan?fogeltje schreef:Op Twitter heb ik veelvuldig klachten voorbij zien komen dat passagiers het deurgeluid van de Arriva en Breng GTWs echt te hard vinden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Opvallend is dat de waardering van Zutphen-Apeldoorn is gestegen, terwijl Arriva minder comfortabele en kortere treinen inzet dan NSRegio.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Hoezo minder comfortabel en korter? Misschien is er wel minder capaciteit nodig. En vergeet niet dat NS met oude treinstellen reed.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Misschien omdat Zutphen - Apeldoorn extra stations heeft dan vroeger alleen Klarenbeek.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Maar die extra stations werden ook al onder NS bediend.
@Erno-BE: wat comfortabel is, is nogal persoonlijk. Ik krijg er de kriebels van als jij je persoonlijke standaard tot feit bombardeert :N
@Erno-BE: wat comfortabel is, is nogal persoonlijk. Ik krijg er de kriebels van als jij je persoonlijke standaard tot feit bombardeert :N
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Aantal zitplaatsen 2e klas.
DM'90: 123
GTW 2/6: 84
DM'90: 123
GTW 2/6: 84
Nou oud, DM'90 is helemaal niet oud en had tenminste niet van die irritante piepjes. Geef mij maar gewoon DM'90.En vergeet niet dat NS met oude treinstellen reed.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
DM'90 drinkt dieselolie alsof het limonade is.
Verder is het minder comfortabel dan de treinen van Arriva, geen airco bijv. in DM'90.
Verder is het minder comfortabel dan de treinen van Arriva, geen airco bijv. in DM'90.
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Dm'90 is een prima trein, alleen had het een paar decennia eerder geintroduceerd moeten worden. Na Dm'90 is NS vrijwel alle diesellijnen verloren aan andere vervoerders; kwamen er overal gelijkvloerse treinen; kwamen er treinen met klimaatbeheersing; kwamen er treinen met meer overzicht; reisinformatie, etc, etc. Dm'90 kan niet voldoen aan de eisen die tegenwoordig gesteld worden door (regionale) overheden.
Het is een spectrum.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Het subjectieve 'comfort' van de treinen is niet beoordeeld bij deze steekproef.
Volgens de klantenbarometer zijn de grootste verbetering op Zutphen-Apeldoorn (2012 -> 2013):
-Netheid 6,6 -> 7,7
-Gemak instappen 8,2 -> 8,8
-Punctualiteit 7,7 -> 8,1
-Overstaptijd 5,9 -> 6,3
Dan nog twee dingen die hier genoemd waren:
-Zitplaats 8,0 -> 8,2
-Geluid 5,9 -> 5,7
Volgens de klantenbarometer zijn de grootste verbetering op Zutphen-Apeldoorn (2012 -> 2013):
-Netheid 6,6 -> 7,7
-Gemak instappen 8,2 -> 8,8
-Punctualiteit 7,7 -> 8,1
-Overstaptijd 5,9 -> 6,3
Dan nog twee dingen die hier genoemd waren:
-Zitplaats 8,0 -> 8,2
-Geluid 5,9 -> 5,7
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Ik ken die piepjes inmiddels ook en ik moet zeggen dat de mensen geen ongelijk hebben. Ze zijn gewoon irritant hard en dan zijn ze al een keer aangepast (nav klachten via twitter en andere media).deadlock schreef:Neemt iemand dat genuil via Twitter serieus dan?fogeltje schreef:Op Twitter heb ik veelvuldig klachten voorbij zien komen dat passagiers het deurgeluid van de Arriva en Breng GTWs echt te hard vinden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Niks van gemerkt :Xfogeltje schreef: en dan zijn ze al een keer aangepast (nav klachten via twitter en andere media).
Ik doe ook maar wat
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt
Toen ik in januari met Frank wat rondgereisd ben in de Achterhoek stonden die dingen achterlijk hard.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten