Korte vragen #6
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #5
is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Fijn (y) Dankjewel voor je snelle reactie :)marvinkok schreef:Ja hoor, dat kan nog altijd :)
Re: Korte vragen #5
Is er überhaupt een plek in Nederland waar je geen kaartjes meer bij de chauffeur kunt krijgen?
Re: Korte vragen #5
Nee. Volgens mij niet. Tenminste, bij alle plekken met een open instapbeleid kan het ook nog gewoon.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #5
dylanwild94 schreef:is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #5
Ik denk het niet, maar waarom zou je dat willen?dylanwild94 schreef:dylanwild94 schreef:is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten.
Re: Korte vragen #5
Als je een papieren dagkaart (homeprint) hebt en je moet een stukje met de IC Direct zou het bijvoorbeeld wel handig zijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Met een losse op je chipkaart geladen toeslag zal het niet werken (dat is het soort product dat wordt geactiveerd als je incheckt), maar kan dit niet met de toeslagzuil?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #5
Kaartje kost 3 euro en je mag binnen een half uur na de stempeltijd overstappen of terugreizen, anders moet je weer een nieuwe kopen.Daantje schreef:Ik moet volgende week met mijn collega naar het Isalaziekenhuis in Zwolle. Ik heb een OV-chipkaart maar mijn collega niet. Kan je in de bus van het station naar het ziekenhuis gewoon nog een los kaartje kopen daar?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #5
Maar goed dat ik geen prijs gegokt heb dan
Hier in Twente is het (met dezelfde kaartjes) grofweg €1,50 per zone, zonder overstap... Spitstoeslag is ook €1,50..
Hier in Twente is het (met dezelfde kaartjes) grofweg €1,50 per zone, zonder overstap... Spitstoeslag is ook €1,50..
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Ah, top (y) Ik had al een vermoeden dat jij het antwoord hierop wist ;)Ardan schreef:Kaartje kost 3 euro en je mag binnen een half uur na de stempeltijd overstappen of terugreizen, anders moet je weer een nieuwe kopen.Daantje schreef:Ik moet volgende week met mijn collega naar het Isalaziekenhuis in Zwolle. Ik heb een OV-chipkaart maar mijn collega niet. Kan je in de bus van het station naar het ziekenhuis gewoon nog een los kaartje kopen daar?
Re: Korte vragen #5
At your service :)
Tevens: nu nog steeds geen ovc hebben :')
Tevens: nu nog steeds geen ovc hebben :')
Ik doe ook maar wat
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #5
Mja, tis een collega die echt maar één keer per jaar met de bus reist en met de trein ook zoiets denk ik en dan koopt ze gewoon een los kaartje.
Re: Korte vragen #5
Ik ga binnenkort naar de Harz.
Zie op de DB site dat er wordt gesproken over Sachsen-ticket, Turingen-Ticket en Sachsen Anhalt-ticket.
Voor het gebied waar de kaarten geldig zijn wordt naar deze kaart verwezen.
Op de kaart staan ook de Landergrenzen aangegeven. Zijn de regio-dagkaarten nu geldig in het gehele gebied (3 Bundeslander) of alleen in het betreffende Bundesland.
Wie weet het????
Ik heb al ontdekt dat de kaarten niet geldig zijn in de treinen van de HSB.
Zie op de DB site dat er wordt gesproken over Sachsen-ticket, Turingen-Ticket en Sachsen Anhalt-ticket.
Voor het gebied waar de kaarten geldig zijn wordt naar deze kaart verwezen.
Op de kaart staan ook de Landergrenzen aangegeven. Zijn de regio-dagkaarten nu geldig in het gehele gebied (3 Bundeslander) of alleen in het betreffende Bundesland.
Wie weet het????
Ik heb al ontdekt dat de kaarten niet geldig zijn in de treinen van de HSB.
Re: Korte vragen #5
Het Sachsen-Ticket, Thüringen-Ticket en Sachsen-Anhalt-Ticket zijn eigenlijk drie namen voor hetzelfde ticket, namelijk één ticket voor alle regionale treinen en de meeste lijnbussen in alle drie de deelstaten, ongeacht de naam van het ticket. Je zou eigenlijk beter van een Südost-Ticket kunnen spreken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #5
Bee, bedankt voor je snelle reactie.
Zag dat de kaart ook in een aantal verkehrsverbunden, en de daarin gelegen tramsteden, geldig is.
Zag dat de kaart ook in een aantal verkehrsverbunden, en de daarin gelegen tramsteden, geldig is.
Re: Korte vragen #5
Er is een volledig overzicht gemaakt door DB, te vinden in deze PDF: http://www.bahn.de/regional/view/mdb/pv ... 010813.pdf
In Dresden (=VVO) is het dus niet geldig in de tram.
In Dresden (=VVO) is het dus niet geldig in de tram.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Korte vragen #5
Vanavond spotte ik per toeval deze brute diesel. Wat een mooie loc zeg. Echte dieselpower. Enig idee wat hij hier doet of van wie hij is???
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Korte vragen #5
Hij is van de fabrikant en doet nu detectieproefritten tussen Utrecht en Maarn (daar ligt testapparatuur daarvoor)
Re: Korte vragen #6
Vraagje: Waarom hebben sommige seinen het groene sein in het midden zitten ipv bovenaan? Valt me vooral op tussen Tilburg en Den Bosch. En vandaag zag ik het ook bij een sein ergens tussen Geldermalsen en Den Bosch
Re: Korte vragen #6
Zie bijvoorbeeld http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htm, scrollen naar 'Volgorde van de kleuren'. De volgorde geel-groen-rood werd toegepast vanaf de invoering van het seinstelsel in 1955, en is vanaf 1967 veranderd naar de internationale standaard groen-geel-rood. Deze seinen zijn blijkbaar van voor 1967.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen #6
Dat zijn seinen die dubbel geel konden tonen misschien? Die hadden van boven naar beneden geel-groen-rood-geel
Re: Korte vragen #6
Nee. Want die seinen hebben 3 lampen en geen 4.
Re: Korte vragen #6
Hierop inhakend: waarom hebben voorseinen ook drie lampen, terwijl een voorsein helemaal geen rode lamp nodig heeft?
Gewone seinen met twee lampen bestaan namelijk wel, bijvoorbeeld op Hoek van Holland Haven richting Hlds. Daar hoeft het sein nooit groen te tonen omdat het volgende sein in feite het stootblok van Hlds is.
Gewone seinen met twee lampen bestaan namelijk wel, bijvoorbeeld op Hoek van Holland Haven richting Hlds. Daar hoeft het sein nooit groen te tonen omdat het volgende sein in feite het stootblok van Hlds is.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten