OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door reisthijs »

Overstappen is niet meer nodig als het een doorgaande sprinter Tiel - Den Haag wordt. :Y
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Tochjo »

Inderdaad, ik verheug me al op de doorgaande verbinding als DoorStroomStation Utrecht klaar is :D
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef: Overigens: op het Amstelstation besloot het GVB dat het niet nodig was om een bestemmingsomroep aan te hebben staan, ondanks dat er drie verschillende metrolijnen gebruik maken van hetzelfde perronspoor richting Gaasperplas/Gein/Westwijk.
Het is niet zo dat het aan of uit staat. Hij doet het wel of niet (als gevolg van een storing of iets dergelijks; bijv als de PIDs geen tijden tonen of vast zijn gelopen).
Maar Amstel heeft altijd duidelijke bestemmingsafroepen gehad dus is het niet zo dat het om de nieuwe bestemmingsafroepen gaat en die halverwege worden afgekapt door het windows-plingeltje (alleen het ondersteepte/vetgedrukte gedeelte hoor je dus)?
"Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Gein. Dear travellers, the next metro goes to Gein-station"
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door wouter15 »

Vanmiddag toch wel iets aparts meegemaakt op Utrecht Centraal. De 8800 van 12:54 stond aangekondigt op spoor 18b. De trein had 2x ICM III. Om 12:53 stond op onverklaarbare wijze de IC naar Heerlen ook op spoor 18b aangekondigt. Ze waren blijkbaar op het idee gekomen op de IC naar Leiden van 12:54 te gaan splitsen en 1x ICM III naar Leiden te laten gaan en 1x ICM III naar Heerlen te laten gaan. Maar dat allemaal wel op 1 perronfase. De reizigers waren natuurlijk in de war welke trein nou waar heen ging en dus werd ik ook door behoorlijk wat reizigers bestookt met vragen of het deel waar ik in zat naar Leiden of Heerlen ging.

Nu heb ik 2 vragen: Mag je 2 treinen op 1 perronfase afhandelen? En weet iemand waarom de IC naar Heerlen niet gewoon op spoor 15 binnen kon komen? Ik heb namelijk niks bijzonders gezien zover ik iets van spoor 15 kon zien.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door reisthijs »

Volgens http://ovtijden.com/infoplus/mat/3543/20140325/ is de originele trein Schiphol-Heerlen in Asb opgeheven.

Dan hebben ze dus alternatief materieel gezocht om in Utrecht toch om 12:53 een trein naar Heerlen te kunnen laten vertrekken.
Laatst gewijzigd door reisthijs op di 25 mar 2014, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ardan »

wouter15 schreef:Nu heb ik 2 vragen: Mag je 2 treinen op 1 perronfase afhandelen?
Zo af en toe gebeurt het wel, zoals in Apd toen de s7000 en de s17800 beide op 3 keerden. De achterste wordt dan met geel-knipper binnengenomen.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Gebeurt iedere twee uur op Amsterdam, zodat de s2600 achter de Pimpel kan staan op de 10.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Michael »

Vandaag een rondje Breda-Nijmegen-Arnhem-Zutphen-Deventer-Apeldoorn-Amersfoort-Utrecht-Den Bosch-Breda gemaakt. Zonder vertraging. Alles reed keurig op tijd. *O*
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:
wouter15 schreef:Nu heb ik 2 vragen: Mag je 2 treinen op 1 perronfase afhandelen?
Zo af en toe gebeurt het wel, zoals in Apd toen de s7000 en de s17800 beide op 3 keerden. De achterste wordt dan met geel-knipper binnengenomen.
of 1... Afhankelijk van welke dag het was (maandag spoor 1 bd, woensdag spoor 3 en donderdag spoor 4). Tegenwoordig, sinds de s17800 en de s7000 niet meer op het zelfde symmetrietijdstip in Apd wordt gekeerd (7000 keert rond symmetrietijd .15/45, de s17800 rond 00.30), is dat niet meer het geval.

Ook wordt het met de s7000 in Hgl gedaan op het moment dat de pimpel te laat is: dan wordt deze tegen het seintje op spoor 2a gezet, waardoor de s7000 erachter kan staan op spoor 2b. (of dat lukt net met groen)
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door dennistd »

De pimpel past nooit in zijn geheel op 2a en de wissels.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Wubbo »

Bezet binnenkomen mag in principe (ja, in principe) alleen voor combineren.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:Gebeurt iedere twee uur op Amsterdam, zodat de s2600 achter de Pimpel kan staan op de 10.
Als het goed is past de Pimpel op de 10MBC
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 25 mar 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Vaak zat dat hij nog voor sein 136 stond .
Komt wel goed schatje.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Marc »

Een leuke omroep op Amsterdam Centraal: vanwege kortere treinen werden reizigers van trein t1554 (gereden met ICMm III+IV) geadviseerd om ook gebruik te maken van trein t1556. Waarom wordt de t14556 niet genoemd voor reizigers naar Hoorn en Enkhuizen? Trein t3052 reed met een solo VIRM-VI, reizigers werden verwezen naar trein t3054. Hier werd trein t854 ook niet genoemd, dat was maar goed ook: trein t854 reed ook met een solo VIRM-VI en begon in Sloterdijk al vol te lopen. Ook reizigers van deze trein werden verzocht om een volgende trein te nemen. Nou NS, zo maak je vrienden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Iets na half negen de stoet van Obama gezien vanuit de trein. Een hele reeks zwaailichten en zwarte limo's met daarboven twee helicopters die over de A44 richting Schiphol zoefden. :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Je heb toch wel naar hem gezwaaid he :wink: ?
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door donny2290 »

De 12557 is niet uit Rotterdam vertrokken, de daarop volgende trein pult met slechts een virm4 uit.
Ov liefhebber, reizen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Milco »

Vanmiddag reisde ik met lijn 3 van Almere Centrum naar de Bouwmeesterbuurt. Bij het instappen viel het mij al op dat het nogal naar diesel stonk in de bus (Connexxion 9153) en de chauffeur liep even naar achteren (wel in de bus), keek even richting de motor of zo en liep weer naar z'n cabine om te gaan rijden.

Bij Waterwijk Oost stapte de chauffeur uit en keek ditmaal via de buitenkant richting de motor (maar of hij nog een klep opendeed heb ik niet gezien). Nadat hij weer instapte, reden we wel weer verder, maar het bleef stinken naar diesel.

Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

donny2290 schreef:De 12557 is niet uit Rotterdam vertrokken, de daarop volgende trein pult met slechts een virm4 uit.
De daar weer op volgende trein t559 kwam ook nog met een goed gevuld los zesje in Utrecht aan, maar werd daar gecombineerd met een tweede zesje wat men kennelijk op het opstelterrein gevonden had. Dan moet er toch wel een aardig materieelgebrek in Rotterdam zijn geweest vanmiddag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daantje »

Het was vanmorgen best een puinhoop in Rotterdam, veel treinen uit de richting Dordrecht met veel vertraging, een aantal opgeheven treinen. Zelf had ik de trein van 9.37 uur naar Amsterdam Centraal die in Delft opgeheven werd maar daar een hele tijd bleef staan met de deuren dicht. Echt fijn als je daar de bus wil halen. Gelukkig wisten mensen te vertellen dat ik verderop in het treinstel er wel uit kwam. Helaas stond de conducteur voor die enige uitgang te ouwehoeren waardoor ik alsnog bijna mijn bus miste.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Alarmoproep op de HSL-Zuid heeft voor flinke vertragingen gezorgd rondom Dordrecht heden ochtend. (Vraag me niet waarom dat kan gebeuren, maar dat is de oorzaak.)
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door iljitsch »

Vandaag met m'n zus naar Eindhoven. Maar ik stap op Den Haag HS op, zij in Schiedam. Maar nu heeft de kaartautomaat geen optie meer om een kaartje vanaf een ander vertrekstation te kopen???

Triest trouwens dat de reisplanner vrolijk "intercity direct"-adviezen aanbiedt die zo'n 10 minuten en twee overstappen trager zijn...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Eerst bestemming invoeren, en dan kun je het vertrekstation aanpassen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door reisthijs »

iljitsch schreef:Triest trouwens dat de reisplanner vrolijk "intercity direct"-adviezen aanbiedt die zo'n 10 minuten en twee overstappen trager zijn...
Waarom zou de reisplanner dat niet mogen doen? De reisplanner volgt gewoon letterlijk de reisregels volgens AVR-NS, en je krijgt die adviezen dus omdat je dan eerder op je bestemming aankomt. Aan jou de keus welk advies je opvolgt.

Het zou triest zijn als de reisplanner die informatie voor jou achterhield.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Wat wel suf is dat de toeslag voor IC direct-treinen niet meegenomen in het lijstje met reisadviezen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten