NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
ZZP'ers onbetrouwbaar
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen.deadlock schreef:Ik ben niet de saneerder en heb geen inzicht in de personeelsdossiers maar met automatiseren kan een heleboel. En er kan vast een hoop efficiënter.Dagren schreef:Waar wil je 100FTE weghalen?
Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y
En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Ja. Dat lijkt me ook vrij logisch.waldo79 schreef:ZZP'ers onbetrouwbaar
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Euh, nee.Dagren schreef:Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen.
Nog nooit een willekeurige saneringsronde meegemaakt, merk ik? Sociale plannen gezien, met vakbonden om tafel gezeten? Wat ik zei is allemaal vrij standaard.Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y
Dat levert jammer genoeg vaak meer op dan het kost.En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard. Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.deadlock schreef:Euh, nee.Dagren schreef:Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen.
Nog nooit een willekeurige saneringsronde meegemaakt, merk ik? Sociale plannen gezien, met vakbonden om tafel gezeten? Wat ik zei is allemaal vrij standaard.Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y
Dat levert jammer genoeg vaak meer op dan het kost.En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
COBOL en FORTRAN programmeurs kunnen met 12 weken per jaar werken anderhalf keer modaal verdienen. Echt teh fuck.marlies schreef:Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Ik heb geen inzicht in welke FTE's er precies weg kunnen en op welke niveaus. Dát is wat er aan me gevraagd werd en dáár gaf ik antwoord op. Wat je nu doet is draaien om mijn verhaal ongeldig te laten lijken.Dagren schreef:Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard.
Ik durf best te beweren dat bij ieder bedrijf waar 10.000 of meer mensen werken je wel 100 man zonder al te veel problemen kan schrappen.Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Ben je ook bekend met de situatie ter plekke voordat je riep dat de kwartierdiensten die ook na 22:00 rijden een overbodige luxe zijn? Ik ben die mening namelijk totaal niet toegedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Dat niet
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Dan stap je dus te makkelijk over de praktijk heen om in theorie een besparing te bedenken. Gaat niet werken. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Ik hoef daar niks voor te draaien. Wat je zegt is gewoon onzin en dat mag je best verteld worden. :Ydeadlock schreef:Ik heb geen inzicht in welke FTE's er precies weg kunnen en op welke niveaus. Dát is wat er aan me gevraagd werd en dáár gaf ik antwoord op. Wat je nu doet is draaien om mijn verhaal ongeldig te laten lijken.Dagren schreef:Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard.
Ik durf best te beweren dat bij ieder bedrijf waar 10.000 of meer mensen werken je wel 100 man zonder al te veel problemen kan schrappen.Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.
En zo is het klaar, je hebt je
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Maak de discussie niet te persoonlijk, zou ik zeggen :')
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
En nog wil niemand van onder de 40 het doendeadlock schreef:COBOL en FORTRAN programmeurs kunnen met 12 weken per jaar werken anderhalf keer modaal verdienen. Echt teh fuck.marlies schreef:Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Jullie horen het wel als ik weer een baan zoek door de bezuinigingen...
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.Erno-BE schreef:Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.
En in het sprintervervoer worden de diensten in de daluren al uitgedund. Wil je daar buiten de Randstad om de twee uur gaan rijden?
Verder is het probleem van lagere frequenties dat aansluitingen op grote schaal de mist in gaan omdat de huidige dienstregeling daar niet op ontworpen is.
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Sorry, mijn zwakte. Ik ga maar door en door en door. :@waldo79 schreef:Maak de discussie niet te persoonlijk, zou ik zeggen :')
@webguy, misschien kunnen we van plekje wisselen dan.
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Zag vandaag nog een ronkend bericht over het belang van ICT bij NS voorbij komen in Intermediairwebguy schreef:Jullie horen het wel als ik weer een baan zoek door de bezuinigingen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Utrecht-Rhenen, Utrecht-Baarn en Geldermalsen-Tiel rijden 7 dagen per week tot middernacht ieder half uur terwijl 's avonds na 22 uur, zaterdagavond en zondagmorgen een uursdienst volstaat.Frans F schreef:De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.Erno-BE schreef:Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.
En in het sprintervervoer worden de diensten in de daluren al uitgedund. Wil je daar buiten de Randstad om de twee uur gaan rijden?
Verder is het probleem van lagere frequenties dat aansluitingen op grote schaal de mist in gaan omdat de huidige dienstregeling daar niet op ontworpen is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Geen idee of ik nu moet reageren, maargoed... Je wilt van 22 tot 00 een uursdienst aanbieden. Dat is een schrapping van 2/3 treinen...
*Utrecht-Tiel: Voorheen was Utrecht-Geldermalsen in de avond, afgelopen dienstregeling is dit een kwartierdienst geworden. (Geldermalsen-Den Bosch is nog steeds een uursdienst, terwijl materieeltechnisch + personeeltechnisch doorrijden niks extra's kost) Inkorten heeft geen zin: materieeltechnisch levert het niks op. Ja, je kunt Utrecht-Geldermalsen een halfuursdienst geven door of naar Den Bosch of naar Tiel te rijden. Vraag me af of dat wel wenselijk is (patroonverlegging +
*Utrecht-Baarn ga je de mist in doordat je vervelend zit met kerinen: bij een uursdienst houd je van de 3 omlopen 2 overeind + je personeel staat een half uur uit zijn neus te eten. Of staat in Utrecht een perronspoor bezet te houden. Dat zal afrangeren worden (!rangeerpersoneel!)
*Utrecht-Rhenen was in de jaren 90-00 al een uursdienst 's avonds. Ik kan me goed voorstellen dat Utrecht-Veenendaal nog een redelijk gevraagde verbinding is. Materieeltechnisch ga je dan hier weer geen (ik krijg ineens een deejarvu-moment) materieel+personeel opleveren.
*Utrecht-Tiel: Voorheen was Utrecht-Geldermalsen in de avond, afgelopen dienstregeling is dit een kwartierdienst geworden. (Geldermalsen-Den Bosch is nog steeds een uursdienst, terwijl materieeltechnisch + personeeltechnisch doorrijden niks extra's kost) Inkorten heeft geen zin: materieeltechnisch levert het niks op. Ja, je kunt Utrecht-Geldermalsen een halfuursdienst geven door of naar Den Bosch of naar Tiel te rijden. Vraag me af of dat wel wenselijk is (patroonverlegging +
*Utrecht-Baarn ga je de mist in doordat je vervelend zit met kerinen: bij een uursdienst houd je van de 3 omlopen 2 overeind + je personeel staat een half uur uit zijn neus te eten. Of staat in Utrecht een perronspoor bezet te houden. Dat zal afrangeren worden (!rangeerpersoneel!)
*Utrecht-Rhenen was in de jaren 90-00 al een uursdienst 's avonds. Ik kan me goed voorstellen dat Utrecht-Veenendaal nog een redelijk gevraagde verbinding is. Materieeltechnisch ga je dan hier weer geen (ik krijg ineens een deejarvu-moment) materieel+personeel opleveren.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Gdm -Tl zou ik lekker op een halfuursdienst houden. Je krijgt anders veel te veel kerende treinseries in Gdm en doorrijden biedt ten minste nog een aansluiting naar Est en Ah. Daarnaast zijn de Sprinters tussen Ut en Gdm op de latere uren nog goed gevuld, zeker als ze met een losse SLT-IV gereden worden :Y
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Ja hoor, jij zal het weten, je hebt immers genoeg saneringsrondes meegemaakt en dat maakt je per definitie een expert :herp:Dagren schreef:En zo is het klaar, je hebt jehakkenkop toch in het zand.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Er rijden natuurlijk op zondagmorgen sowieso minder treinen dan op alle andere ochtenden. Mijn ervaring is dat de bezettingsgraad vanuit Friesland richting de randstad behoorlijk hoog is. Zeker als er wat te doen is in de Randstad: de eerste twee reismogelijkheden puilen echt uit qua reizigers. Dat zijn vooral mensen die een dagje uitgaan en nog wat aan hun dag willen hebben. Na de middag ontstaat de studentenpiek van studenten die teruggaan naar de stad waar ze een kamer hebben, waardoor veel vervoerbedrijven ook extra aanbod aanbieden.De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.
Zondag is allang niet meer enkel een rustdag.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Vanuit het zuiden richting Randstad is het ook druk op zondagochtend, vooral inderdaad als er wat te doen is in het saaie gedeelte van het land. Dan puilt de trein meestal uit van de Limburgse huisvrouwen. Dan baal ik altijd dat ik geen priem bij heb om mijn trommelvliezen door te prikken. Een halfuursdienst zou dan niet volstaan, vooral omdat op zondag de treinen soms ook korter zijn in mijn beleving.
Andere pieken zijn het weekend waarin de geldigheid van een Kruidvatkaartje oid afloopt.
Andere pieken zijn het weekend waarin de geldigheid van een Kruidvatkaartje oid afloopt.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 116 gasten