OVer Missers in de Reisinformatie #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

'tis de verbinding met de minste overstappen, dus wat dat betreft mag 'ie :P Met je OV-chipkaart trouwens niet te vroeg inchecken voor deze trein want met een reistijd van bijna 5,5 uur red je het maar krap om binnen zes uur na je checkin weer uit te checken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Meltrain »

Ik krijg Vlissingen - Groningen / Leeuwarden niet zonder overstap uit de reisplanner, zelfs niet wanneer ik voor "minste overstappen" kies.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Ook wel logisch omdat het eigenlijk altijd sneller is om in Rotterdam over te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Thom91 »

Komt omdat overstappen in Rotterdam nog altijd sneller is, pak een route via Leiden bijvoorbeeld.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Ook wel logisch omdat het eigenlijk altijd sneller is om in Rotterdam over te stappen.
Maar als ik kies voor "minste overstappen" verwacht ik ook een reis met de minste overstappen en 0 < 1.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Thom91 »

Ik krijg hem er wel gewoon uit?

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door reisthijs »

Huh, drie adviezen met vertrektijd 20:06, hoe krijg je dat voor elkaar? (Bij mij zijn het er netjes twee.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Thom91 »

Geen idee, vul gewoon Vs bij vertrek in en Gn bij aankomst.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Edit: owwacht, 20.06 krijg ik er wel drie uit... Als ik nog even verder kijk blijkt het advies met de t12685 er trouwens twee keer in te staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Meltrain »

Hmm, vreemd. Als ik vandaag plan, krijg ik die reis wel, maar als ik de datum van morgen invul (wat ik eerst had gedaan), dan niet. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: Ergens in de vroege ochtend heb je als ik me niet vergis ook nog een s800 die Den Helder - Maastricht doet, die's mogelijk nog wat langer in kilometers.
Ken je topografie zou ik zeggen. Vlissingen Leeuwarden is dik 400 km en s800 in zijn langste variant zo'n 300 km ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Vinny »

De trein Leeuwarden-Vlissingen rijdt natuurlijk ook om via Amsterdam ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Jef400 »

Volgens de informatie die geert z'n app doorgeeft moet de s4800 vandaag weer Amsterdam - Haarlem pendelen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door webguy »

Meltrain schreef:Maar als ik kies voor "minste overstappen" verwacht ik ook een reis met de minste overstappen en 0 < 1.
Het enige war die functie doet is van de vijf reismogelijkheden die je links ziet, de beste selecteren. Als je dus voor minste overstappen kiest krijg je van die vijf degene met de minste overstappen.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door waldo79 »

Vinny schreef:De trein Leeuwarden-Vlissingen rijdt natuurlijk ook om via Amsterdam ;)
Uit mijn blote koppie is het 217 tariefeenheden Vs-Asd en 206 tariefeenheden van Asd naar Lw. Maakt 423. Haal daar wat inconsistenties af en je houdt zo'n 400 km over.
Over de weg is het 330 km, maar dat is een stuk rechtstreekser :)

Hdr-Mt is ongeveer 297 tariefeenheden: een krappe 300 km.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door marlies »

Daniel schreef:Qua tijdsduur is 'ie zelfs zo lang dat je als je in Rotterdam overstapt op de IC van een kwartier later je alsnog drie kwartier eerder in Leeuwarden bent.
Ja, daar doelde ik op, ik vond het vreemd dat dat niet in de trein omgeroepen werd maar dat gewoon braaf de lijst met alle stations tot en met Leeuwarden opgedreund werden. Met de klant in gedachte doe je dat niet en zeg je gewoon dat reizigers voor Zwolle en verder beter kunnen uitstappen en de IC van een kwartier later op spoor X kunnen nemen. Dat kost minder tijd en moeite dan dat hele lijstje oplezen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door huibe »

Waarom is dit eigenlijk één trein serie? En niet twee losse IC's die 'toevallig' gekoppeld zijn op Asd? (Even los van een discussie over het nut van een treinstel dat het hele land doorkruist)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Heeft waarschijnlijk vooral te maken met de rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en de Hanzelijn - Leeuwarden / Groningen. InfoPlus kan erg slecht overweg met gekoppelde series, met één serie weet je tenminste dat er op Schiphol staat aangekondigd dat het de IC naar Groningen is.

Andere misser die me net toevallig nog te binnen schiet: van de week was de DRIP bij de oude halte Anne Frankplein in Utrecht weer gekoppeld aan de nieuwe halte. Na de opheffing van de oude halte en de hernoeming van Lanslaan in Anne Frankplein heeft de DRIP bij de oude halte lang "Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar" getoond, maar eerder deze week toonde hij weer tijden. Echter waren dat die van de om de hoek gelegen halte, want de DRIP staat nogsteeds op z´n oude plek :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door marlies »

Ja, precies, als je er 2 series van zou maken wil je ze eigenlijk laten overlappen en dan heb je één trein met twee nummers en dat dat niet kan is niet zo vreemd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Suus »

huibe schreef:Waarom is dit eigenlijk één trein serie? En niet twee losse IC's die 'toevallig' gekoppeld zijn op Asd? (Even los van een discussie over het nut van een treinstel dat het hele land doorkruist)
Ze zijn technisch gezien gekoppeld in Lelystad, daar gaat de trein vanuit de s2600-tijdsligging de Noordoost-tijdsligging in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door reisthijs »

In de praktijk komt het inderdaad neer op een koppeling, maar dat is het technisch gezien dus niet.
Daniel schreef:Heeft waarschijnlijk vooral te maken met de rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en de Hanzelijn - Leeuwarden / Groningen. InfoPlus kan erg slecht overweg met gekoppelde series, met één serie weet je tenminste dat er op Schiphol staat aangekondigd dat het de IC naar Groningen is.
En toch heeft InfoPlus helemaal geen moeite met de gekoppelde serie s16000 + s13600 (er staat in Utrecht netjes Breda op de borden). Waardoor gaat dat dan wel goed?

(Dat is in de praktijk één doorgaande verbinding maar technisch gezien twee losse series.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door webguy »

Doorgaande verbindingen gaan bij werkzaamheden/storingen/etc niet goed - ingewikkeld verhaal maar technische beperking.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Opmerkelijk genoeg hadden de diverse reisinfobronnen vanmiddag al wel door dat de t12554 niet meer door de wisselstoring te Gouda in Utrecht op de t559 zou keren (die stond al ruim vantevoren als niet rijdend aangekondigd), maar niet dat dat betekende dat de trein als eerste weer naar Rotterdam zou gaan rijden (immers, er was wel een reden dat 'ie niet keerde op de tegentrein :wink: ).
Die 12554 vertrok uiteindelijk ook van een perron waar alle TBPs op blanco stonden.
Daniel schreef:Andere misser die me net toevallig nog te binnen schiet: van de week was de DRIP bij de oude halte Anne Frankplein in Utrecht weer gekoppeld aan de nieuwe halte.
Deze misser bleek vanmiddag alweer opgelost te zijn. I.p.v. tijden staat er nu een tekstbericht op de DRIP dat je om de hoek op de Europalaan moet instappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Vinny »

webguy schreef:Doorgaande verbindingen gaan bij werkzaamheden/storingen/etc niet goed - ingewikkeld verhaal maar technische beperking.
Het structurele probleem is dat systeemautisme boven duidelijkheid voor de reiziger gesteld wordt. Dat is een "misser" die ik sinds de invoering van de digitale schermen waarneem. Daarbij komt dat de NS het maar niet voor elkaar krijgt om gewoon a. op tijd en b. zinvol reizigers te informeren omtrent geplande buitendienststellingen. Daarnaast zijn of worden allerlei analoge informatiebronnen geschrapt zonder een adequaat alternatief te bieden.

En zie hier een reden dat ik me wel eens in deze draad opwind ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door marlies »

Hm? De digitale schermen hebben zo hun problemen en ik wil ook zeker niet zeggen dat zoals het nu is, het goed genoeg is. Maar de oude CTA's waren veel slechter. Die konden écht voor geen meter omgaan met complexe of afwijkende situaties.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten