Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Vanavond klokslag 19.00 uur zijn de werkzaamheden in Den Bosch begonnen. Tot zondagmorgen is alleen het derde perron beschikbaar, daarna is van alle perrons de noordelijke helft beschikbaar.

Even later reden de eerste bussen en nieuw was daarbij dat bij iedereen die met de bus mee wilde zijn/haar vervoersbewijs werd gecontroleerd. Kennelijk wil NS niet drie weken lang reizigers gratis vervoeren.

Overigens vertrokken de bussen in tegenstelling met wat was aangekondigd aan de stadszijde. De reden is dat de speciale busperrons die aan de westzijde op straat worden aangelegd nog niet klaar waren. Een constructiebedrijf was vanavond nog steeds volop bezig met de bouw.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 27 mar 2014, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Suus »

Er wordt al langer gecontroleerd op vervoersbewijzen bij busvervoer en je ziet tegenwoordig ook vrij regelmatig een verrijdbare OV-Chippaal bij bushaltes van TVV staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door fogeltje »

De laatste keer (eerste helft van deze maand) had ik zwart kunnen reizen kunnen reizen wanneer ik dat wilde in 's-Hertogenbosch. De keer daarvoor ook (eind vorig jaar/begin dit jaar). Volgens mij ben ik nooit gecontroleerd voordat ik een NS-bus ingestapt ben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Hainje »

Zelf heb ik alleen zo'n bus als ik een keer laat ergens van terug kom en dan controleren ze tegenwoordig wel. Maar meestal mijd ik de trein het weekend als er ergens op mijn traject werkzaamheden zijn. Alleen als het echt niet anders kan neem ik de trein.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door fogeltje »

Ik heb juist vaak het pech dat als ik een keer weg wil in het weekend er werkzaamheden zijn. En fietsen naar Utrecht zie ik niet zo zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Michael 1988 »

Vraagje, ik lees hier dat ze een "busstation" willen plaatsen voor de NS-bussen aan de west-zijde (neem aan, dat er mee bedoelt word aan de paleiskwartierzijde). Waar komen die haltes te staan dan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Hainje »

Meestal kunnen reizigers dan instappen onder aan de roltrappen aan de Leeghwaterlaan.
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door dennistd »

In het verleden heb ik de bussen wel eens zien vertrekken van de parkeerplaatsen aan de Magistratenlaan (net ten noorden van de traverse), waarbij alle bussen dus in zuidelijke richting vertrokken. Heel krap voor het overige verkeer die bussen op de parkeerstrook (dat half de middenberm op moet, zeker vrachtwagens), maar het past wel.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Anne »

Bee schreef:Er wordt al langer gecontroleerd op vervoersbewijzen bij busvervoer en je ziet tegenwoordig ook vrij regelmatig een verrijdbare OV-Chippaal bij bushaltes van TVV staan.
Ik kwam deze in oktober tegen in Gouda.
Afbeelding
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Vraagje, ik lees hier dat ze een "busstation" willen plaatsen voor de NS-bussen aan de west-zijde (neem aan, dat er mee bedoelt word aan de paleiskwartierzijde). Waar komen die haltes te staan dan?
Inderdaad bij het paleiskwartier. De Magistratenlaan/Parallelweg is afgesloten voor gewoon verkeer. Één perron is gebouwd bovenop de middenberm waar eerst het gras van is afgegraven, het tweede perron wordt (zo te zien, ze waren gisterenavond nog bezig) over het fietspad naast de rijbaan gebouwd. De beide perrons liggen daardoor precies langs de twee rijbanen. De perrons zelf zijn van metaal. Verder is bij de fietsenstalling een partytent gekomen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Er is inmiddels nog een derde perron verder in de straat geplaatst voor uitstappen, dat perron is zeker 100 meter lang. Ze waren nog bezig om er een hekje om heen te zetten zodat de reizigers er (in het donker) niet af kunnen vallen. Verder wemelt het van de mobiele OV-chipkaart apparatuur, ik zag in de gauwigheid al minstens 5 tot 6 apparaten her en der verspreid staan.

Weet iemand trouwens hoe die mobiele apparaten aan hun stroom komen? Zit er een accu in of zo?

Misplaatst was de materieelinzet in de IC's Eindhoven-Utrecht. De treinen Eindhoven-Schiphol rijden niet, maar de IC's Eindhoven-Alkmaar zijn niet versterkt, sterker nog sommige treinen zijn juist ingekort tot een losse VIRM4, zodat het massaal opgepropt staan was in de loop van de ochtend.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door BrengMe »

avl schreef:
Bee schreef:Er wordt al langer gecontroleerd op vervoersbewijzen bij busvervoer en je ziet tegenwoordig ook vrij regelmatig een verrijdbare OV-Chippaal bij bushaltes van TVV staan.
Ik kwam deze in oktober tegen in Gouda.
Vanmiddag ook een gezien op Ahz.

Maar, moet dit topic niet in OV in zuid-Nederland?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Kennelijk wijs geworden na de problemen gisteren zijn de treinen van de 800-serie vandaag versterkt in plaats van ingekrompen.

Er zijn vandaag maar weinig werkzaamheden, er wordt alleen gewerkt aan de bovenleiding aan de noordkant en daarvoor moet natuurlijk wel de spanning van een groot aantal sporen.

In het BD verder vandaag een artikel over Rosmalen, waar nergens is aangeven waar en hoe laat er bussen vertrekken, terwijl er ook geen personeel aanspreekbaar is. Hopelijk wordt dat vanaf morgen in Vught beter geregeld.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Hainje »

Dus in Rosmalen kan het wel blijven zoals het nu is?
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Nee, maar in Rosmalen gaan vanaf morgen de treinen weer gewoon rijden. Gebeurd en niets meer aan te doen. En als goedmakertje rijdt de 4400 tijdens de werkzaamheden ook zondags en in de late avonduren iedere 30 minuten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door fogeltje »

Ik mag morgen de werkzaamheden ook ervaren, moet met de trein naar Utrecht. De laatste keer, enkele weken terug, was het prima geregeld, toen moest ik van 's-Hertogenbosch een bus naar Zaltbommel pakken om daar weer op de IC te stappen. Maar ook de laatste keer dat ik Eindhoven was, was het goed geregeld. Toen was er ook sprake van treinen naar Boxtel en daar overstappen maar vanaf Eindhoven vertrokken toen ook snelbussen naar 's-Hertogenbosch. Is dat nu ook weer zo of moet ik met de trein naar Boxtel?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Hainje »

Ik zie niets over bussen tussen Eindhoven en den Bosch staan. Dus ik zou voor het gemak uitgaan van een overstap in Boxtel.
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Ik mag morgen de werkzaamheden ook ervaren, moet met de trein naar Utrecht.
Is het niet slimmer om met de auto te gaan? Scheelt een hoop tijd en ellende. Het is dat ik zelf nog geen rijbewijs heb,anders zou ik bijna nooit meer met de trein reizen.Alleen naar Steden met hoogparkeertarief zoals Amsterdam wil ik nog wel de trein nemen. Naar bijv.Den Bosch zou ik hem in P&R zetten.
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 29 mar 2014, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Zowel de IC's als de Sprinters uit Eindhoven rijden tot Boxtel. Vanaf Boxtel zijn er snel- en stopbussen (via Vught) naar Den Bosch. Er zijn geen bussen vanaf Eindhoven.

Door de moeilijke route in Boxtel doet ook de sneldienst er (maximaal) 30 minuten over, zodat je normaal gesproken 30 minuten vertraging oploopt.

De IC's rijden overdag gewoon om het kwartier.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 29 mar 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef:Naar bijv.Den Bosch zou ik hem in P&R zetten.
Zo lang dat nog kan.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door MLouter »

zijn er plannen om die te sluiten dan? Volgens mij worden ze allemaal maximaal gebruikt...
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Ik zie niets over bussen tussen Eindhoven en den Bosch staan. Dus ik zou voor het gemak uitgaan van een overstap in Boxtel.
Ik bedenk me net dat de situatie begin dit jaar ook anders was. Toen was er geen treinverkeer Eindhoven - Boxtel. Er waren alleen bussen naar Boxtel aangekondigd en vanaf daar treinen maar er reden ook stiekem snelbussen naar 's-Hertogenbosch en het was volgens NS personeel sneller om gewoon die bussen te pakken en niet de bussen naar Boxtel en daar op de IC te stappen. En dat kon best goed waar zijn.
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Ik mag morgen de werkzaamheden ook ervaren, moet met de trein naar Utrecht.
Is het niet slimmer om met de auto te gaan? Scheelt een hoop tijd en ellende. Het is dat ik zelf nog geen rijbewijs heb,anders zou ik bijna nooit meer met de trein reizen.Alleen naar Steden met hoogparkeertarief zoals Amsterdam wil ik nog wel de trein nemen. Naar bijv.Den Bosch zou ik hem in P&R zetten.
Als ik een rijbewijs en auto had, dan zou dat een optie zijn ja. Maar een half uur is best te doen en ik heb bij geplande werkzaamheden eigenlijk nog nooit problemen ondervonden buiten de extra reistijd.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Frans F »

MLouter schreef:zijn er plannen om die te sluiten dan? Volgens mij worden ze allemaal maximaal gebruikt...
De pendelbussen zijn niet meer aanbesteed door de Provincie omdat ze niets met OV te maken hebben en de Provincie daarom vindt dat de gemeente ze maar zelf uit de parkeeropbrengsten moet betalen. Verder mogen ook de pendelbussen in de toekomst niet meer de stad in waardoor ze sowieso tamelijk zinloos worden. En tot slot is er een parkeergarage van 100 miljoen euro in aanbouw waardoor een enorm overschot aan parkeerruimte dreigt te ontstaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Hainje »

Volgens mij gaat het hier helemaal niet om de P+R lijnen 60/70/80, maar om de Q-Parkplaatsen vlakbij het station. Dat is ook P+R.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Den Bosch 27/3-16/4

Bericht door Suus »

Op https://www.prorail.nl/projecten/den-bo ... -de-webcam kan je nu live meekijken naar hoe het spoor er wordt herverbouwt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten