Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

Vandaag zijn ik en plan-v444 weg geweest,naar Neerpelt om voorverkoop lijnkaart te kopen en om Belgische patatkes te eten. 8-)
Afbeelding
Lijn 172 Eindhoven Station - Luyksgestel Boscheind Bracht ons naar de Markt in Valkenswaard.De bus was stampvol met de toekomstige generatie gymdocenten voor de Sporthogeschool. Bij de Theo Komenlaan liep de bus leeg en konden we gaan zitten.
Afbeelding
Daarna [wiki]Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel (B) Kerk[/wiki] genomen, 2 reizigers moesten achter blijven omdat de bus vol zat.De bus reed via een Zandpad naar de Kempervennen :D :pos:
Afbeelding
Voor deze kaarten hebben we het reisje gemaakt,en hebben ze in Achel kunnen kopen bij de krantenwinkel
Afbeelding
Daarna zijn we naar de Frituur gelopen en daar heerlijke Vlaamse Friet gekocht.
Afbeelding
Deze Citaro reed als Lijn 18a Hasselt Station - Achel Statie en bracht ons naar Station Neerpelt.
Afbeelding
Afbeelding
Station Neerpelt wordt verbouwd en heeft een verse schilderbeurt gehad :pos:
Afbeelding
Afbeelding
Perron 3 en 4 zijn al af,1&2 moeten nog.
Afbeelding
Nieuwe onderdoorgang onder het spoor.
Afbeelding
Deze Van Hool A600 bracht ons weer van Neerpelt naar Achel.
Afbeelding
Het 2e buurtbusje terug naar Valkenswaard.
Afbeelding
We zijn via een alternatieve route met Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt naar Leende gegaan omdat een touringcar veel fijner is dan een Amba.
Afbeelding
Daarna vanaf Leende Dorpsstraat Lijn 173 Eindhoven Station - Weert Station genomen naar Eindhoven en vanaf daar met Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station naar Mierlo,waar ik heb overgestapt op Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station.
Afbeelding
De Caps Lock Amba bracht mij naar Huis *bus*
de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort zit namelijk veel te ruim in zijn rijtijd omdat de nieuwe route veel sneller is dan de oude.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door fogeltje »

De 3350 springt er met zijn hoofdletters inderdaad altijd tussenuit. Enig idee waarom dat zo is? Dat is de enige SRE-bus die deze kuren heeft. Leuke foto's verder. Wat is die kaart voor iets?
Mr-W schreef:de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.
Zo heb ik ooit een jaar terug een chauffeur op lijn 121 gehad die flink op het gas drukte vanaf Uden. Bleek dat hij in Gemert even wat pauzeertijd wilde hebben voor een vis. Leuk voor alle mensen tot aan Gemert die wellicht wat laat waren :') In Beek en Donk is er ooit een van de 21 bij de friettent gestopt, maar die rit was een paar haltes voor het einde, zonder passagiers en had geen retourrit meer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Hainje »

Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.

Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

Fogeltje schreef:
Mr-W schreef:de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.
Zo heb ik ooit een jaar terug een chauffeur op lijn 121 gehad die flink op het gas drukte vanaf Uden. Bleek dat hij in Gemert even wat pauzeertijd wilde hebben voor een vis. Leuk voor alle mensen tot aan Gemert die wellicht wat laat waren :')
Volgens mij heb ik die visliefhebber dan ook ooit gehad op lijn 52 :lol: In Mierlo-Hout stopte de Chauffeur bij de Kerk op Zaterdag(op Vrijdag en Zaterdag staat er een viskraam uit Beek en Donk) en haalde een makreel. Ik vind het zelf allemaal prima dat ze eten of Drinken halen tijdens de rit zolang de bus maar op tijd aankomt.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.
Op Zaterdag kun je gratis met de bus naar Neerpelt,alleen doordeweeks rijdt de Buurtbus vaker waardoor de aansluiting beter is. Buurtbus moet wel eens reizigers achterlaten dus het is verstandig om 15 minuten eerder 171/172 te nemen uit Eindhoven zodat je gegarandeerd mee kunt.
Hainje schreef:Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
:oops:
Hainje schreef:
fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.
€1,90 tegenwoordig,de tarieven zijn verhoogd maar het is nog steeds spotgoedkoop.
Afbeelding
We zijn na 40 minuten weer teruggereisd en hebben maar €1,20 betaald voor 2 personen 8-) Bij de 2e rit werd er schijnbaar niets afgeschreven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Hainje »

Haha, oeps. Verkeerde kaart gekocht zo te merken. :P
Nou ja, betwijfel het zeer of de controle op plaatsbewijzen daar wel zo intensief is. Lijkt mij meer te gebeuren in de grotere steden dan op Limburgs platteland. Desalniettemin volgende keer wel op letten als je van die kaarten gaat halen.
Mr-W schreef: Afbeelding
We zijn na 40 minuten weer teruggereisd en hebben maar €1,20 betaald voor 2 personen 8-) Bij de 2e rit werd er schijnbaar niets afgeschreven.
Dat is enkel een (retour)ritje voor één persoon hoor. Dus tenzij je maatje de andere kaart gebruikte, heeft een van jullie ook nog eens zwart gereden. :X
Laatst gewijzigd door Hainje op do 27 mar 2014, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.

Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.
Dat 3de betalersysteem zit erg vreemd in elkaar.
er zijn verschillende 3de betalersysteem en elke gemeente kan kiezen.
zo zijn er gemeenten die alleen voor haar inwoners een 3de betalersysteem op poten zetten.
maar er zijn ook gemeenten die grote hoeveelheden verkopen en deze via de wederverkoopkanalen aan iedereen beschikbaar stellen.

Feit is dat je 2 verschillende versies toont. Jij of je reisgenoot had er dus al een.
was in Achel de 6 euro kaart gekocht of de 10 euro.

Feit 2 is dat een reis eigenlijk belachelijk goedkoop is. Zeker voor die hele lange reizen opdat er max 3 zones zijn.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Hainje schreef:Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.

Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.

Feit is dat je 2 verschillende versies toont. Jij of je reisgenoot had er dus al een.
was in Achel de 6 euro kaart gekocht of de 10 euro.

Feit 2 is dat een reis eigenlijk belachelijk goedkoop is. Zeker voor die hele lange reizen opdat er max 3 zones zijn.
Ik heb 2 kaarten gekocht. 1tje voor Lange Streekritten en 1 voor stukjes,waar de goedkope gemeentekaart geldig is.
Volgens verkoper in de krantenwinkel is die kaart gewoon geldig naar Neerpelt. E
Ja 1,90 Reusel/Tilburg-Antwerpen is gewoon belachelijk goedkoop. Volgens mij ben ik met leeftijdskorting tussen Eindhoven en Reusel nog zelfs meer kwijt.

P.S heb ontdekt dat de Go-pass 1 in de NMBS kaartautomaat zit :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Hainje »

Naar aanleiding van huibs post ben ik eens gaan kijken en inderdaad, er is meer mogelijk dan ik dacht. Maar ik hou het lekker op een Lijnkaart, aangezien ik toch altijd in Tilburg opstap zullen die kaarten geen meerwaarde hebben voor mij. En om nou voor die paar duppies zo moeilijk te gaan lopen doen, nah.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door huibf »

Ah ok. Ik weet van een paar jaar geleden dat Achel het systeem had van 3de betaler voor iedereen. Wat wil zeggen dat ze goedkope 10 ritkaarten verkopen.
Uiteindelijk erg duur voor de gemeente, want volgensmij is zon kaart overal geldig, maar dat weet ik niet. En hoe checken ze dat?
Klaarblijkelijk is dat dus nog steeds zo in Achel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Hainje »

Ik denk dat het wel meevalt met de hoge kosten voor een gemeente op dergelijke kaartjes. De meeste mensen die frequent met de bus reizen hebben toch wel een BuzzyPazz/OmniPas. Bij het aanvraagforumulier dient de nieuwe klant ook aan te geven op welke lijnen hij/zij het meeste denkt te gaan reizen, op die manier is er een aardige inschatting te maken over hoe de kosten dienen te worden verdeeld.

Over een paar jaar zal het overigens veel duidelijker worden hoe mensen reizen aangezien men in Vlaanderen (en wellicht ook Wallonië) is begonnen met het invoeren van een OV-Chipkaart (MOBIB) en dan is dit systeem van papierenkaartjes vrijwel overbodig geworden.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Suus »

Mr-W schreef:P.S heb ontdekt dat de Go-pass 1 in de NMBS kaartautomaat zit :)
Klopt. En Roosendaal en Maastricht worden ook als station geaccepteerd door de automaat dus die varianten van de Go Pass 1 zijn ook gewoon bij de automaat te koop :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door huibf »

Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Mr-W schreef:Afbeelding
Daarna [wiki]Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel (B) Kerk[/wiki] genomen, 2 reizigers moesten achter blijven omdat de bus vol zat.De bus reed via een Zandpad naar de Kempervennen :D :pos:
Leuke foto's. Alleen foei. Dankzij jullie 2 konden waarschijnlijk 2 vaste reizigers niet mee met de buurtbus :P.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door huibf »

Die BB rijdt elk half uur :oops:
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Hainje »

Vind eigenlijk dat ze op die lijn gewoon een verlengde sprinter in moeten gaan zetten (19 pers.), dan desnoods de frequentie terugschroeven naar 1x/uur om de kosten wat te compenseren.
🍉
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door dennistd »

Met een grotere bus is een groot deel van het voordeel van de buurtbus weg: vrijwilligers met een B-rijbewijs zijn er genoeg, vrijwilligers met een D(1)-rijbewijs zullen een stuk lastiger te vinden zijn. Dan kun je beter op drukke ritten met 2 bussen rijden, lijn 592 in Borne doet dit bijvoorbeeld ook.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Op de wisseldagen hebben ze wat achter de hand.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Mr-W schreef:Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Dan foei voor de rest van de groep. Dat ze niet gezamenlijk gingen staan wachten op de volgende buurtbus. Maar je snapt denk ik mijn punt wel ;). Overigens heb ik vaak zat meegemaakt twee jaar geleden dat in Cromvoirt de buurtbus al vol was, maar dat er toch nog extra passagiers meegenomen werden door sommige chauffeurs. Alleen in Den Bosch nam hij dan niemand mee (liet wel mensen uitstappen op het ziekenhuis). Andersom was het ook wel eens het geval dat de chauffeur met een volle buurtbus op station Den Bosch vertrok (lees 8 personen) maar op het station niemand meenam die in Den Bosch zelf moest zijn (oudere mensen uitgezonderd), maar onderweg wel meer mensen meenam voor richting Cromvoirt of verder. Maar dat wijkt af van het onderwerp en niet alle vrijwilligers zijn hetzelfde.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Meltrain »

Waarom kun je op zaterdag gratis naar Neerpelt?
En waarom heeft het station van Neerpelt 4 sporen? :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Mr-W schreef:Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Op de wisseldagen hebben ze wat achter de hand.
Zijn de Wisseldagen Maandag,Vrijdag en evt Zaterdag ?
Heeft de buurtbus verenging een eigen versterkingsbus ?
Meltrain schreef:Waarom kun je op zaterdag gratis naar Neerpelt?
En waarom heeft het station van Neerpelt 4 sporen? :shock:
De Lijn schreef:Marktbus

De reiziger betaalt 0 euro per rit op zaterdag (wekelijkse marktdag) binnen het grondgebied van Neerpelt. Ook de verplaatsingen van Overpelt en Hamont-Achel naar Neerpelt en terug zijn elke zaterdag (marktdag) gratis.Link
Op Zaterdag geldt er vanwege de markt een 0 tarief en kan iedereen gratis met de bus naar Neerpelt,Gemeente Neerpelt-Achel en Overpelt kunnen dat schijnbaar betalen doodmiddel van een 3e betaler overeenkomst.
Waarom Neerpelt 4 sporen heeft zou ik niet weten,maar misschien heeft dat iets te maken met de toekomstige trein Neerpelt-Hasselt. Volgens een bouwvakker van Infrabel zou de verbouwing aan het eind van volgende maand klaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door fogeltje »

Waarom foei? De bus is er voor iedereen, ook voor mensen die om het reizen zelf gaan. Bovendien, als je met een groep van vijf man met een buurtbus mee wilt, dan doe je er in mijn ogen sowieso goed aan om van te voren contact op te nemen met de vervoerder. Of ze daar wat mee doen is een ander natuurlijk, dat heb ik tien jaar terug bij Syntus gemerkt. Er zou een grotere bus komen omdat wij alleen de bus al vol maakten, staat er toch een kleine bus :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Suus »

Neerpelt had in 2012 nog maar drie perrons, waarvan er twee werden gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Hainje »

Is die uitbreiding van perrons niet vanwege het doorrijden naar Hamont binnenkort?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten