Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Vandaag zijn ik en plan-v444 weg geweest,naar Neerpelt om voorverkoop lijnkaart te kopen en om Belgische patatkes te eten.
Lijn 172 Eindhoven Station - Luyksgestel Boscheind Bracht ons naar de Markt in Valkenswaard.De bus was stampvol met de toekomstige generatie gymdocenten voor de Sporthogeschool. Bij de Theo Komenlaan liep de bus leeg en konden we gaan zitten.
Daarna [wiki]Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel (B) Kerk[/wiki] genomen, 2 reizigers moesten achter blijven omdat de bus vol zat.De bus reed via een Zandpad naar de Kempervennen :D :pos:
Voor deze kaarten hebben we het reisje gemaakt,en hebben ze in Achel kunnen kopen bij de krantenwinkel
Daarna zijn we naar de Frituur gelopen en daar heerlijke Vlaamse Friet gekocht.
Deze Citaro reed als Lijn 18a Hasselt Station - Achel Statie en bracht ons naar Station Neerpelt.
Station Neerpelt wordt verbouwd en heeft een verse schilderbeurt gehad :pos:
Perron 3 en 4 zijn al af,1&2 moeten nog.
Nieuwe onderdoorgang onder het spoor.
Deze Van Hool A600 bracht ons weer van Neerpelt naar Achel.
Het 2e buurtbusje terug naar Valkenswaard.
We zijn via een alternatieve route met Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt naar Leende gegaan omdat een touringcar veel fijner is dan een Amba.
Daarna vanaf Leende Dorpsstraat Lijn 173 Eindhoven Station - Weert Station genomen naar Eindhoven en vanaf daar met Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station naar Mierlo,waar ik heb overgestapt op Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station.
De Caps Lock Amba bracht mij naar Huis *bus*
de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort zit namelijk veel te ruim in zijn rijtijd omdat de nieuwe route veel sneller is dan de oude.
Lijn 172 Eindhoven Station - Luyksgestel Boscheind Bracht ons naar de Markt in Valkenswaard.De bus was stampvol met de toekomstige generatie gymdocenten voor de Sporthogeschool. Bij de Theo Komenlaan liep de bus leeg en konden we gaan zitten.
Daarna [wiki]Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel (B) Kerk[/wiki] genomen, 2 reizigers moesten achter blijven omdat de bus vol zat.De bus reed via een Zandpad naar de Kempervennen :D :pos:
Voor deze kaarten hebben we het reisje gemaakt,en hebben ze in Achel kunnen kopen bij de krantenwinkel
Daarna zijn we naar de Frituur gelopen en daar heerlijke Vlaamse Friet gekocht.
Deze Citaro reed als Lijn 18a Hasselt Station - Achel Statie en bracht ons naar Station Neerpelt.
Station Neerpelt wordt verbouwd en heeft een verse schilderbeurt gehad :pos:
Perron 3 en 4 zijn al af,1&2 moeten nog.
Nieuwe onderdoorgang onder het spoor.
Deze Van Hool A600 bracht ons weer van Neerpelt naar Achel.
Het 2e buurtbusje terug naar Valkenswaard.
We zijn via een alternatieve route met Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt naar Leende gegaan omdat een touringcar veel fijner is dan een Amba.
Daarna vanaf Leende Dorpsstraat Lijn 173 Eindhoven Station - Weert Station genomen naar Eindhoven en vanaf daar met Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station naar Mierlo,waar ik heb overgestapt op Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station.
De Caps Lock Amba bracht mij naar Huis *bus*
de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort zit namelijk veel te ruim in zijn rijtijd omdat de nieuwe route veel sneller is dan de oude.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
De 3350 springt er met zijn hoofdletters inderdaad altijd tussenuit. Enig idee waarom dat zo is? Dat is de enige SRE-bus die deze kuren heeft. Leuke foto's verder. Wat is die kaart voor iets?
Zo heb ik ooit een jaar terug een chauffeur op lijn 121 gehad die flink op het gas drukte vanaf Uden. Bleek dat hij in Gemert even wat pauzeertijd wilde hebben voor een vis. Leuk voor alle mensen tot aan Gemert die wellicht wat laat waren :') In Beek en Donk is er ooit een van de 21 bij de friettent gestopt, maar die rit was een paar haltes voor het einde, zonder passagiers en had geen retourrit meer.Mr-W schreef:de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.
Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
🍉
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Volgens mij heb ik die visliefhebber dan ook ooit gehad op lijn 52 In Mierlo-Hout stopte de Chauffeur bij de Kerk op Zaterdag(op Vrijdag en Zaterdag staat er een viskraam uit Beek en Donk) en haalde een makreel. Ik vind het zelf allemaal prima dat ze eten of Drinken halen tijdens de rit zolang de bus maar op tijd aankomt.Fogeltje schreef:Zo heb ik ooit een jaar terug een chauffeur op lijn 121 gehad die flink op het gas drukte vanaf Uden. Bleek dat hij in Gemert even wat pauzeertijd wilde hebben voor een vis. Leuk voor alle mensen tot aan Gemert die wellicht wat laat waren :')Mr-W schreef:de Chauffeur maakt bij de Shell op de Mierloseweg een tussenstop omdat zijn water op was en om tijd af te wachten omdat hij te vroeg was.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Op Zaterdag kun je gratis met de bus naar Neerpelt,alleen doordeweeks rijdt de Buurtbus vaker waardoor de aansluiting beter is. Buurtbus moet wel eens reizigers achterlaten dus het is verstandig om 15 minuten eerder 171/172 te nemen uit Eindhoven zodat je gegarandeerd mee kunt.Hainje schreef:Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.
Hainje schreef:Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
€1,90 tegenwoordig,de tarieven zijn verhoogd maar het is nog steeds spotgoedkoop.Hainje schreef:Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
We zijn na 40 minuten weer teruggereisd en hebben maar €1,20 betaald voor 2 personen Bij de 2e rit werd er schijnbaar niets afgeschreven.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Haha, oeps. Verkeerde kaart gekocht zo te merken.
Nou ja, betwijfel het zeer of de controle op plaatsbewijzen daar wel zo intensief is. Lijkt mij meer te gebeuren in de grotere steden dan op Limburgs platteland. Desalniettemin volgende keer wel op letten als je van die kaarten gaat halen.
Nou ja, betwijfel het zeer of de controle op plaatsbewijzen daar wel zo intensief is. Lijkt mij meer te gebeuren in de grotere steden dan op Limburgs platteland. Desalniettemin volgende keer wel op letten als je van die kaarten gaat halen.
Dat is enkel een (retour)ritje voor één persoon hoor. Dus tenzij je maatje de andere kaart gebruikte, heeft een van jullie ook nog eens zwart gereden. :XMr-W schreef:
We zijn na 40 minuten weer teruggereisd en hebben maar €1,20 betaald voor 2 personen Bij de 2e rit werd er schijnbaar niets afgeschreven.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 27 mar 2014, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Dat 3de betalersysteem zit erg vreemd in elkaar.Hainje schreef:Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.
Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
er zijn verschillende 3de betalersysteem en elke gemeente kan kiezen.
zo zijn er gemeenten die alleen voor haar inwoners een 3de betalersysteem op poten zetten.
maar er zijn ook gemeenten die grote hoeveelheden verkopen en deze via de wederverkoopkanalen aan iedereen beschikbaar stellen.
Feit is dat je 2 verschillende versies toont. Jij of je reisgenoot had er dus al een.
was in Achel de 6 euro kaart gekocht of de 10 euro.
Feit 2 is dat een reis eigenlijk belachelijk goedkoop is. Zeker voor die hele lange reizen opdat er max 3 zones zijn.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Ik heb 2 kaarten gekocht. 1tje voor Lange Streekritten en 1 voor stukjes,waar de goedkope gemeentekaart geldig is.huibf schreef:Hainje schreef:Leuke foto's en het station van Neerpelt ziet er goed uit. Moet ik eigenlijk ook nog een keer naartoe gaan. Maar ja, dat komt nog wel een keer.
Overigens, waarom hebben jullie een Rittenkaart Derdebetaler? Naar mijn weten is dat alleen voor inwoners van Vlaanderen wiens gemeente of werkgever een contract heeft met De Lijn.
Dat is een Lijnkaart, een soort pre-paidkaart waarmee je je ritten kunt betalen. Zo kun je met deze kaart bijvoorbeeld voor € 1,60 van Reusel naar Antwerpen reizen.fogeltje schreef:Wat is die kaart voor iets?
Feit is dat je 2 verschillende versies toont. Jij of je reisgenoot had er dus al een.
was in Achel de 6 euro kaart gekocht of de 10 euro.
Feit 2 is dat een reis eigenlijk belachelijk goedkoop is. Zeker voor die hele lange reizen opdat er max 3 zones zijn.
Volgens verkoper in de krantenwinkel is die kaart gewoon geldig naar Neerpelt. E
Ja 1,90 Reusel/Tilburg-Antwerpen is gewoon belachelijk goedkoop. Volgens mij ben ik met leeftijdskorting tussen Eindhoven en Reusel nog zelfs meer kwijt.
P.S heb ontdekt dat de Go-pass 1 in de NMBS kaartautomaat zit :)
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Naar aanleiding van huibs post ben ik eens gaan kijken en inderdaad, er is meer mogelijk dan ik dacht. Maar ik hou het lekker op een Lijnkaart, aangezien ik toch altijd in Tilburg opstap zullen die kaarten geen meerwaarde hebben voor mij. En om nou voor die paar duppies zo moeilijk te gaan lopen doen, nah.
🍉
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Ah ok. Ik weet van een paar jaar geleden dat Achel het systeem had van 3de betaler voor iedereen. Wat wil zeggen dat ze goedkope 10 ritkaarten verkopen.
Uiteindelijk erg duur voor de gemeente, want volgensmij is zon kaart overal geldig, maar dat weet ik niet. En hoe checken ze dat?
Klaarblijkelijk is dat dus nog steeds zo in Achel.
Uiteindelijk erg duur voor de gemeente, want volgensmij is zon kaart overal geldig, maar dat weet ik niet. En hoe checken ze dat?
Klaarblijkelijk is dat dus nog steeds zo in Achel.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Ik denk dat het wel meevalt met de hoge kosten voor een gemeente op dergelijke kaartjes. De meeste mensen die frequent met de bus reizen hebben toch wel een BuzzyPazz/OmniPas. Bij het aanvraagforumulier dient de nieuwe klant ook aan te geven op welke lijnen hij/zij het meeste denkt te gaan reizen, op die manier is er een aardige inschatting te maken over hoe de kosten dienen te worden verdeeld.
Over een paar jaar zal het overigens veel duidelijker worden hoe mensen reizen aangezien men in Vlaanderen (en wellicht ook Wallonië) is begonnen met het invoeren van een OV-Chipkaart (MOBIB) en dan is dit systeem van papierenkaartjes vrijwel overbodig geworden.
Over een paar jaar zal het overigens veel duidelijker worden hoe mensen reizen aangezien men in Vlaanderen (en wellicht ook Wallonië) is begonnen met het invoeren van een OV-Chipkaart (MOBIB) en dan is dit systeem van papierenkaartjes vrijwel overbodig geworden.
🍉
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Klopt. En Roosendaal en Maastricht worden ook als station geaccepteerd door de automaat dus die varianten van de Go Pass 1 zijn ook gewoon bij de automaat te koop :)Mr-W schreef:P.S heb ontdekt dat de Go-pass 1 in de NMBS kaartautomaat zit :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Leuke foto's. Alleen foei. Dankzij jullie 2 konden waarschijnlijk 2 vaste reizigers niet mee met de buurtbus .Mr-W schreef:
Daarna [wiki]Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel (B) Kerk[/wiki] genomen, 2 reizigers moesten achter blijven omdat de bus vol zat.De bus reed via een Zandpad naar de Kempervennen :D :pos:
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Die BB rijdt elk half uur
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Vind eigenlijk dat ze op die lijn gewoon een verlengde sprinter in moeten gaan zetten (19 pers.), dan desnoods de frequentie terugschroeven naar 1x/uur om de kosten wat te compenseren.
🍉
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Met een grotere bus is een groot deel van het voordeel van de buurtbus weg: vrijwilligers met een B-rijbewijs zijn er genoeg, vrijwilligers met een D(1)-rijbewijs zullen een stuk lastiger te vinden zijn. Dan kun je beter op drukke ritten met 2 bussen rijden, lijn 592 in Borne doet dit bijvoorbeeld ook.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Op de wisseldagen hebben ze wat achter de hand.Mr-W schreef:Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Dan foei voor de rest van de groep. Dat ze niet gezamenlijk gingen staan wachten op de volgende buurtbus. Maar je snapt denk ik mijn punt wel ;). Overigens heb ik vaak zat meegemaakt twee jaar geleden dat in Cromvoirt de buurtbus al vol was, maar dat er toch nog extra passagiers meegenomen werden door sommige chauffeurs. Alleen in Den Bosch nam hij dan niemand mee (liet wel mensen uitstappen op het ziekenhuis). Andersom was het ook wel eens het geval dat de chauffeur met een volle buurtbus op station Den Bosch vertrok (lees 8 personen) maar op het station niemand meenam die in Den Bosch zelf moest zijn (oudere mensen uitgezonderd), maar onderweg wel meer mensen meenam voor richting Cromvoirt of verder. Maar dat wijkt af van het onderwerp en niet alle vrijwilligers zijn hetzelfde.Mr-W schreef:Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Waarom kun je op zaterdag gratis naar Neerpelt?
En waarom heeft het station van Neerpelt 4 sporen?
En waarom heeft het station van Neerpelt 4 sporen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Zijn de Wisseldagen Maandag,Vrijdag en evt Zaterdag ?huibf schreef:Op de wisseldagen hebben ze wat achter de hand.Mr-W schreef:Tussen de middag rijdt hij maar 1x per uur,dus konden de 2 reizigers gaan lopen of 1 uur wachten.
Ze waren onderdeel van een groep van 5 die naar de Kempervennen gingen.
Vraag me af hoe ze het in de vakantieperiode willen opvangen.
Heeft de buurtbus verenging een eigen versterkingsbus ?
Meltrain schreef:Waarom kun je op zaterdag gratis naar Neerpelt?
En waarom heeft het station van Neerpelt 4 sporen?
Op Zaterdag geldt er vanwege de markt een 0 tarief en kan iedereen gratis met de bus naar Neerpelt,Gemeente Neerpelt-Achel en Overpelt kunnen dat schijnbaar betalen doodmiddel van een 3e betaler overeenkomst.De Lijn schreef:Marktbus
De reiziger betaalt 0 euro per rit op zaterdag (wekelijkse marktdag) binnen het grondgebied van Neerpelt. Ook de verplaatsingen van Overpelt en Hamont-Achel naar Neerpelt en terug zijn elke zaterdag (marktdag) gratis.Link
Waarom Neerpelt 4 sporen heeft zou ik niet weten,maar misschien heeft dat iets te maken met de toekomstige trein Neerpelt-Hasselt. Volgens een bouwvakker van Infrabel zou de verbouwing aan het eind van volgende maand klaar moeten zijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Waarom foei? De bus is er voor iedereen, ook voor mensen die om het reizen zelf gaan. Bovendien, als je met een groep van vijf man met een buurtbus mee wilt, dan doe je er in mijn ogen sowieso goed aan om van te voren contact op te nemen met de vervoerder. Of ze daar wat mee doen is een ander natuurlijk, dat heb ik tien jaar terug bij Syntus gemerkt. Er zou een grotere bus komen omdat wij alleen de bus al vol maakten, staat er toch een kleine bus :')
"Een touringcar is geen bus"
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Neerpelt had in 2012 nog maar drie perrons, waarvan er twee werden gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)
Is die uitbreiding van perrons niet vanwege het doorrijden naar Hamont binnenkort?
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten