Pleit je er nu voor om alle conducteurs af te schaffen?deadlock schreef:Ga weg met je gecontroleer.
Dat lijkt me weer het andere uiterste.
Pleit je er nu voor om alle conducteurs af te schaffen?deadlock schreef:Ga weg met je gecontroleer.
klopt, Je kan ook eisen dat een bepaald aantal ritten per treinserie wordt gecontroleerd.Frans F schreef:Pleit je er nu voor om alle conducteurs af te schaffen?deadlock schreef:Ga weg met je gecontroleer.
Dat lijkt me weer het andere uiterste.
Waar het om draait is dat NS de laatste jaren voornamelijk investeert in het buitenland en niet zo erg geïnteresseerd lijkt te zijn in investeringen in het binnenlandse treinvervoer, waar zoals gezegd de groei nu al jaren fors achterblijft bij de eigen doelstellingen en bij de concurrentie. Voor investeringen elders heeft NS door de noodzakelijke bezuinigingen en de verdere verhoging van de infraheffing in 2015 de komende tien jaar trouwens sowieso geen geld, ik denk eerder dat ze zullen proberen wat af te stoten.Roy1970 schreef:Zojuist was een persconferentie van staatssecretaris Mansveld op Politiek 24.
Bedrijven als Qbuzz, HTM en buitenlandse activiteiten hoeven niet te worden afgestoten.
Er zijn aan NS geen restricties hieromtrent opgelegd zolang de dienstverlening op het hoofdrailnet maar de core business blijft, aldus Mansveld. De Telegraaf had dat dus fout.
Op alle sprinters sowieso. Maar wat mij betreft verdwijnen alle machinisten ook. Personeelskosten is bijna 50% van je treinreis.Frans F schreef:Pleit je er nu voor om alle conducteurs af te schaffen?
Dat lijkt me weer het andere uiterste.
en de techniek heeft de laatste tijd zo goed gewerkt .......deadlock schreef:Op alle sprinters sowieso. Maar wat mij betreft verdwijnen alle machinisten ook. Personeelskosten is bijna 50% van je treinreis.Frans F schreef:Pleit je er nu voor om alle conducteurs af te schaffen?
Dat lijkt me weer het andere uiterste.
Wat werkte er precies niet? Eén wissel wat niet goed om wil en hoe heeft dat precies invloed op automatische vs handmatige bediening gehad?CamilleKreemers schreef:en de techniek heeft de laatste tijd zo goed gewerkt .......
Zie ook dit topic. Overigens staat ergens in mijn geheugen dat Abellio nu positief bijdraagt aan het bedrijfsresultaat van NS, maar ik kan dat zo snel niet vinden in de cijfers van het jaarverslag van NS. En tegen DB lopen ook nog wel rechtszaken in het kader van concurrentievervalsing, dus of je daar een volledig vrije markt hebt is maar de vraag.Roy1970 schreef:Zojuist was een persconferentie van staatssecretaris Mansveld op Politiek 24.
Bedrijven als Qbuzz, HTM en buitenlandse activiteiten hoeven niet te worden afgestoten.
Er zijn aan NS geen restricties hieromtrent opgelegd zolang de dienstverlening op het hoofdrailnet maar de core business blijft, aldus Mansveld.
De Telegraaf had dat dus fout.
Bij metro's werkt het toch ook prima? Dus waarom zou het bij treinen dan niet kunnen? Ok, het vergt een investering, maar dat haal je op de langere termijn er wel weer uit.CamilleKreemers schreef:en de techniek heeft de laatste tijd zo goed gewerkt .......
De omzet van NS Reizigers is 2 miljard, van Abellio is 1,6 miljard volgens deze pagina.Wubbo schreef:Overigens staat ergens in mijn geheugen dat Abellio nu positief bijdraagt aan het bedrijfsresultaat van NS, maar ik kan dat zo snel niet vinden in de cijfers van het jaarverslag van NS.
Jij maakt de fout.CamilleKreemers schreef:NS maakt dus de fout om het niet als aparte bedrijven te zien, maar het eigen bedrijf.
De afdelingen moeten ook zelfstandig kunnen blijven staan, en Abellio moest alles eerst voorleggen aan het moederbedrijf. Laat alle takken; NS, Qbuzz en Abellio op eigen inzicht inschrijven en dan ook met elkaar concurreren. Bij de RET en HTM hielp het om de markt open te gooien. Misschien moet er meer marktdreiging komen voor de NS. Bij wet krijgt de NS toch de concessie en misschien moet die regeling eraf. Bij GVB wordt aldus PvE gedreigd met openbaar aanbesteden als de GVB er met de pet naar gooit.
Waarom heb ik nou het idee dat ik die tijd bewuster heb meegemaakt dan jij? (A)marlies schreef:15 jaar geleden waren de problemen met de materieelstand véél groter, was de punctualiteit een drama, was de organisatie compleet niet gericht op klantvriendelijkheid, waren de stations veel meer verloederd, etc. Vroeger was niet alles beter.Frans F schreef: Welke kwaliteitsverbetering? Verouderd materieel, steeds kortere treinen en dus steeds meer staan, etc.
Om aan de gerechtvaardigde behoeften van deze reizigers tegemoet te komen zou NS kunnen overwegen om naast stiltecoupés ook controlecoupés in te richten. Daarin kunnen dan de reizigers plaatsnemen die behoefte hebben aan controle door een echte ambtenaar. Vanzelfsprekend zullen ook de familieleden van de ambtenaar in de betreffende coupés een prominente positie innemen. Mocht het voorkomen dat er geen controleurs beschikbaar zijn, bijvoorbeeld omdat zij allen naar de studio zijn voor een fotoreportage, dan moet het toegestaan/mogelijk zijn dat de reizigers in de controlecoupé elkaar en desnoods zichzelf controleren. De reguliere reiziger hoeft daar dan niet in gemengd te worden.Hainje schreef:Het belangrijkste van het kopen van een plaatsbewijs is inderdaad het vervoerd worden, maar er zit ook iets psychologisch achter denk ik dat mensen op het plaatsbewijs gecontroleerd willen worden...............
Ja, je zag mensen in de tram dat destijds wel doen. Er waren overigens niet zoveel dagkaarten of abonnementen in omloop. Die dagkaart van 2 Mark was bijv. loeiduur als je bedenkt dat een gewoon ritje 20 pf kostte.Geert schreef:Werd dat destijds ook werkelijk gedaan?
Iets met sociale veiligheid, zwartrijden en zo?deadlock schreef:Ja want je betaalt natuurlijk om gecontroleerd te worden, fuck dat vervoerd worden.Frans F schreef:Dat je tegenwoordig bijv. op en neer van Groningen naar Den Haag kunt reizen zonder ook maar een conducteur te zien. De controle is lachwekkend slecht, zeker als je de bakken geld ziet die NS uitgeeft aan conducteurs.
Als het controlegehalte daar net zo groot is als het stil is in stiltecoupés.....atbrg schreef:Om aan de gerechtvaardigde behoeften van deze reizigers tegemoet te komen zou NS kunnen overwegen om naast stiltecoupés ook controlecoupés in te richten. Daarin kunnen dan de reizigers plaatsnemen die behoefte hebben aan controle door een echte ambtenaar. Vanzelfsprekend zullen ook de familieleden van de ambtenaar in de betreffende coupés een prominente positie innemen. Mocht het voorkomen dat er geen controleurs beschikbaar zijn, bijvoorbeeld omdat zij allen naar de studio zijn voor een fotoreportage, dan moet het toegestaan/mogelijk zijn dat de reizigers in de controlecoupé elkaar en desnoods zichzelf controleren. De reguliere reiziger hoeft daar dan niet in gemengd te worden.Hainje schreef:Het belangrijkste van het kopen van een plaatsbewijs is inderdaad het vervoerd worden, maar er zit ook iets psychologisch achter denk ik dat mensen op het plaatsbewijs gecontroleerd willen worden...............
Zwartrijders zul je altijd hebben, controle of niet. En conducteurs zie je nu ook niet dus je kan ze beter afschaffen aangezien het de sociale veiligheid niet ten goede komt.Hageneis schreef:Iets met sociale veiligheid, zwartrijden en zo?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten