Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Filmfoutjes

Bericht door Aking »

De DRIS in Amersfoort had er ook weer zin in vanavond:

Afbeelding


56
ZEIST
WIJK BIJ DUURSTEDE
252 UITHOF

Nou rijd die 56 maar tot Zeist busstation, en die 252 pas morgenvroeg ergens weer :roll:

Of hadden ze zoiets van wie wil dr nou na 23:30 nog met de bus, laten we hem alvast op morgen zetten :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Denk dat laatste... het DRIS in Dordrecht gaat om 23.30 uur ook al op blanco :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

De Citaro 267 van de RET wilde vandaag tijdens het bufferen bij Schiedam Centrum even naar Bergschenhoek:
Afbeelding
Gelukkig ging hij wel aan het begin van de rit naar de goede bestemming: 54 De Gorzen.

Wright 6235 van Arriva liet vandaag de oude bestemming van wat nu Alblasserdam Rijnstraat is zien. Buslijn 89 ging dus vanaf de Kralingse Zoom in Rotterdam naar het Scheldeplein in Alblasserdam:
Afbeelding

Maar, de leukste was vanmiddag op het Zuidplein te zien. De RET had de 676 weer eens uit het stof gehaald, maar de bestemmingsdisplay was nog niet helemaal wakker. Hij kwam om 17:00 uur aan bij de halte van Buslijn 68, maar filmde "73 Feijenoord" en dat terwijl Feijenoord de bestemming van Buslijn 66 is:
Afbeelding
De vraag is natuurlijk op welke lijn zat hij nu. Toen hij wegreed kwam de bestemming uiteindelijk toch bij "68 Heijplaat" terecht. Hij zat dus op Buslijn 68.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Filmfoutjes

Bericht door Aking »

Het is me afgelopen dagen opgevallen dat bij de nieuwe provincie Amba's hier Doorn Postkantoor afgekort is naar Doorn Postkant.


Klein detail: de tekst scrollt, waarom dan in godsnaam afkorten? :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Aking schreef:Het is me afgelopen dagen opgevallen dat bij de nieuwe provincie Amba's hier Doorn Postkantoor afgekort is naar Doorn Postkant.
Da's al tijden zo bij de Lion's City's, dus dat zal iets van Infoxx zijn. Scrollen is dan wel erg suf ja :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Filmfoutjes

Bericht door Aking »

Ja dat je het afkort als het niet past snap ik, het ging dan ook specifiek om het afkorten+scrollen :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Suus »

Ik kwam een spitsdienst van bus 187 (normaal Gouda - Leiden) die tot station Waddinxveen Noord gaat, en die had als bestemming Waddinxveen via Waddinxveen Noord :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

Veolia3814 in Apeldoorn op lijn 1 Matenveld-Gelre Zkh Lukas filmde " 462 Matenveld '' op een punt, waar normaal 'Gelre Zkh Lukas' op het display staat.
Gokje: prodata (Infoxx, maar dan voor Veolia) uitgevallen, en dan met de hand de bestemming instellen, maar dit was dan gedaan bij het lijnnummer... Heel handig iig..
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

De bestemmingsdisplay's van de Amba's van Arriva in HW/GO vertonen steeds meer kuren. Vandaag zag ik bijvoorbeeld dit bij de 8367:
Afbeelding

Verder zag ik ook nog een Amba rijden met "177 Strijen, Sneldienst" met Strijen en sneldient inclusief komma onder elkaar. Dit zelfde zag ik ook op een andere Amba op lijn 177, maar dan zonder lijnnummer op de display.

Tot slot kwam Amba 8376 op lijn 176 ook nog langs. Deze zorgde voor een verbinding met de Groningse wijk Paddepoel :P :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Ook nog een rare... op de buffer in Dordrecht stond vanavond de 8046 met "19 MAARSSEN" op het bestemmingsdisplay :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of het hoort, maar op Amsterdam Centraal zag ik vanavond ook wel een leuke van Arriva Waterland:
afwisselend '114 Hoorn', '114 Hoorn via Edam' en '114 Hoorn Busstation'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Filmfoutjes

Bericht door Jurjen »

Laatst zag ik op het station van Alkmaar een schoolbus naar Alkmaar NS van Cxx binnenkomen. Althans, op de plaats van het lijnnummer werd zo'n 'schoolbusicoontje' getoond. =') Geen idee op welke lijn hij gereden heeft, maar aparte schoolbussen heb ik nog niet eerder gezien in Alkmaar, dus het lijkt me haast onjuist...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Filmfoutjes

Bericht door Vinny »

Vandaag in een bus zonder bestemmingsfilmpje gezeten. Ook de chipkaartlezers en infoplus deed het niet. Een gratis ritje voor mij dus (140 Hoofddorp - Aalsmeer) :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Deze bus reed nog even door na Amsterdam CS :wink:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Filmfoutjes

Bericht door Karl »

Na m'n tweede ritje in een Utrecht amba weet ik het zeker, ik wil de MB Interliner Integro terug! Vorige keer kon ik de reisinformatie niet lezen, nu wel, in een bus met standplaatsen, dat was vroeger zelden en wat een onzin wordt daar op vertoond. Het scherm 'volgende halte' laat de volgende halte in een even groot lettertype zien als het totaal overzicht. Lekker nuttig dus. Dan is er nog een scherm met de verwachte aankomsttijd op de eindhalte, who cares, de meeste mensen gaan niet naar de eindbestemming. Voorts wordt de informatie (die best handig is, maar slecht wordt gepresenteerd) afgewisseld met twee filmpjes van camera's in de bus. Tsja...
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Ook tijdens de laatste week gaat het niet goed bij de bestemming Waalhaven Oostzijde op RET-Buslijn 72. Vanmiddag reed er namelijk een Alliance rond met Waalhaven Zuid als bestemming. Er is echt in de 2 jaar tijd dat deze bestemming er was, geen week geweest dat alle bussen die ik zag met een bestemming reden (dat ontbrak ook vaak) en zo ja met een goede.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Ik zag vandaag op het station een Solaris voorbijkomen op lijn 24E. Hij filmde alleen netjes 924, precies zoals je het in moet voeren in de filmaansturing, de film snapte de 'hint' alleen niet dat 'ie 24E moest gaan filmen.. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
markie2506
Berichten: 10
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 22:58

Re: Filmfoutjes

Bericht door markie2506 »

In Haarlem en omstreken, onder meer op de lijnen 175 en 176 naar respectievelijk Amsterdam Zuid en Amsterdam Bijlmer ArenA waren de lijnfilms op bijna al deze ritten niet werkzaam: voor- en zijkant op zwart. Binnenin de bus zelf werkte InfoXX eveneens niet...

Sommige chauffeurs improviseerden met een handgeschreven velletje met het lijnnummer erop. Sorry, heb geen foto's kunnen maken.

Kan het zijn dat de nieuwe dienstregeling nog niet in het systeem is verwerkt, waardoor de bussen ook geen lijnfilminfo kunnen tonen?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

Het kan met elkaar samenhangen ja :)
Wanneer Infoxx totaal niet opstart, valt er echt heel weinig te doen met de lijnfilms en evtentuele informatieschermen in de bus. Het kan ook zijn dat Infoxx een bepaalde omloop niet herkent (is op zich niet ondenkbaar bij een nieuwe dienstregeling). De automatische aansturing van de films werkt dan niet, maar soms is er handmatig nog wel wat mogelijk. Probleem daarbij is alleen dat je moet zoeken naar speld in de hooiberg (die ene bestemming in een ongesorteerde lijst van misschien wel 1.000 bestemmingen). Het zou eventueel ook een plaatselijke of tijdelijke Infoxx-storing kunnen zijn geweest, maar dan is het meestal beperkt tot slechts enkele bussen ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Een ongesorteerde lijst? Handig. :|
markie2506
Berichten: 10
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 22:58

Re: Filmfoutjes

Bericht door markie2506 »

Het zou eventueel ook een plaatselijke of tijdelijke Infoxx-storing kunnen zijn geweest, maar dan is het meestal beperkt tot slechts enkele bussen
Maar hoe werkt het dan: is de infoXX-computer in de bus constant in verbinding met een centrale? Kan de lijnfilm dan halverwege een rit ineens uitvallen? Ik zie het wel regelmatig gebeuren op de InfoXX-schermen in de bus zelf, plosteling staat er dan 'er is geen route informatie beschikbaar'.

Als de infoXX-schermen tijdens de rit uitvallen, werkt de Marion Jager-halteafroep overigens wel gewoon.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

De Infoxx-computer is niet constant verbonden, maar is dat wel altijd als het nodig is ;) Ook positie-informatie wordt eens in de zoveel seconden doorgegeven. Infoxx kan in principe ook werken zonder direct in contact te staan met een centrale server, maar de mogelijkheden zijn dan beperkt.
Hoe die Infoxx TV-schermen in het passagiersgedeelte werken, heb ik nooit gesnapt. De informatie bij de chauffeur blijft vaak wel zichtbaar, terwijl het bij de reizigers dan kan uitvallen. Ik rijd vrijwel nooit op bussen met dat soort schermpjes, dus ik weet niet precies hoe dat zit :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door STF »

Geert schreef:Een ongesorteerde lijst? Handig. :|
Handig is anders, maar het komt wel bij meer vervoerders voor helaas.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Een alfabetische lijst voor de hele regio is ook niet alles hoor... die hebben ze bij Arriva DAV en om het overzichtelijk te maken staat daar werkelijk alles in. Tot de bestemmingen van buurtbussen en taxibusjes aan toe.
Om het handig te maken ontbreken echter de bestemmingen van enkele versterkingsritten in de spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
markie2506
Berichten: 10
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 22:58

Re: Filmfoutjes

Bericht door markie2506 »

Ik heb vanmorgen toch maar eventjes snel een foto gemaakt, hier de ZuidTangent voor vertrek op Amsterdam Zuid. Het papiertje in het midden van de ruit toont:

SCHIPHOL
310
Nieuw Vennep V.V.

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten