(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

JeePee schreef:
Karl schreef:- De enkele MAN bussen die ik zag waren vanmiddag al ontzettend goor, echt zwart, zit er een roetfilter op zo'n ding? Kan toch niet na anderhalve dag ritjes maken..
Roetfilter zit er inderdaad wel op, dat zwarte zijn we aan het uitzoeken en gaan we proberen te verhelpen.
Is het zwart over de gehele bus, alleen het gedeelte achter de wielen of gaat het om de kont van de bus? In het tweede geval is het misschien zinnig om te kijken of er iets van brede spatborden op de wielkasten of aan de onderkant gemonteerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Vanavond was het busvervoer gratis in Delft vanwege lichtjesavond.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: gold dat ook op lijn 40?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Chauf21 schreef:Is het zwart over de gehele bus, alleen het gedeelte achter de wielen of gaat het om de kont van de bus? In het tweede geval is het misschien zinnig om te kijken of er iets van brede spatborden op de wielkasten of aan de onderkant gemonteerd kunnen worden.
Eigenlijk alleen om de kont. In mindere mate ook achter de achterwielen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanavond heb ik net als meltrain ook een ritje gemaakt met het elektrisch voertuigje op lijn 60 in Rotterdam. Qua geluid is het net de Parkshuttle. Het lijkt dus alsof hij 80 km/h rijdt, terwijl hij misschien nog geen 50 km/h rijdt. :P De stoeljes zijn harde kuipstoeltjes die toch wel aardig zitten. Een foto van het leuke busje, morgen probeer ik hem met daglicht te fotograferen:
Afbeelding

Sinds zondag stopt er bij perron O van het Zuidplein geen bus meer. Ondanks 2 gele vellen op de haltepaal zie ik toch elke dag nog steeds mensen wachten op lijn 66 die er vroeger stopte. Soms zelfs als er al bussen van lijn 66 bij de nieuwe halte geweest zijn. Is lezen zo moeilijk of ben ik nu zo slim? :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Een uurtje geleden kwam er hier een Irisbusje langs op lijn 3, kennelijk een tijdelijke vervanger geweest vanwege een defect of vertraging want nu net komt er weer gewoon een Citaro langsgereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door BR628 »

Leeuwarden. Vanmorgen op de buffer een Volvo 8700 van Connexxion als lijn 350 gezien (de 5612). Is aannemelijk om 10:00 vertrokken richting Alkmaar. Dacht dat die niet meer in Friesland zouden komen? Ook enkele CXX MAN Lion CIty's gezien hier: 8837, 8845 en 8855. Duvedec 7824 als lijn 97 naar Franeker *O* Ook nog groene en ex-Hermes Alliance B95'en zien rijden hier. Ook stond er een grijze Qbuzz (nummer niet kunnen zien, maar kenteken = BV-PV-22). Foto's volgen later in het Bussen in Leeuwarden topic.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Dat van die 8700's volg ik ook niet helemaal meer, maar ik geloof dat ze toch blijven op de ritten vanuit Alkmaar, maar dat die ritten nu geheel onder de concessie Noord-Fryslân vallen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Vanavond heb ik net als meltrain ook een ritje gemaakt met het elektrisch voertuigje op lijn 60 in Rotterdam. Qua geluid is het net de Parkshuttle. Het lijkt dus alsof hij 80 km/h rijdt, terwijl hij misschien nog geen 50 km/h rijdt. :P De stoeljes zijn harde kuipstoeltjes die toch wel aardig zitten. Een foto van het leuke busje, morgen probeer ik hem met daglicht te fotograferen:
Afbeelding

Sinds zondag stopt er bij perron O van het Zuidplein geen bus meer. Ondanks 2 gele vellen op de haltepaal zie ik toch elke dag nog steeds mensen wachten op lijn 66 die er vroeger stopte. Soms zelfs als er al bussen van lijn 66 bij de nieuwe halte geweest zijn. Is lezen zo moeilijk of ben ik nu zo slim? :roll:
Ik dacht, het busje zal wel nieuw zijn, maar hij is al bijna 3 jaar oud. :p Het busje is van Bredameraninibus, een Italiaanse bouwer. Weet iemand misschien waar dit wagentje vandaan komt?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Enkele jaren terug heeft er in opdracht (en op kosten) van het Havenbedrijf Rotterdam ook zo'n type voertuigje gependeld op de Wilhelminapier. Zal wel dezelfde zijn, naar ik aanneem ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Ohja! Inderdaad, nu je het zegt komt er zoiets weer boven borrelen. Ik neem dan inderdaad wel aan dat het dezelfde is. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Was dat dezelfde lijn die - een paar jaar geleden geloof ik - eerst met een grote bus werd gereden? :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Jurjen »

Gisteren in Alkmaar in het centrum, waar tegenwoordig 8 stadsbussen per uur rijden i.p.v. 3 servicebussen per uur, op bus 3 naar Overdie gestapt. Bleek de verkeerde lijn te zijn, want deze maakte het rondje andersom, en geen idee in welke lijn 'ie over zou gaan op het eindpunt. Een stuk voor het eindpunt dacht de chauffeur dat alleen ik en m'n vriendin er nog in zaten, en vanwege de vertraging besloot 'ie z'n rit niet af te maken (in overleg met iemand aan de andere kant van de telefoon). Toen 'ie dus van de route afweek om alsnog langs de halte te rijden waar wij heen moesten, begonnen twee andere reizigers die hij over het hoofd gezien had te zeuren. Bij de volgende rotonde omgedraaid om hen alsnog bij de halte af te zetten, waar ze wezen moesten, en een andere rotonde weer omgedraaid om naar onze halte te rijden. Die andere reizigers bleven maar zeuren dat het niet kon, van de route afwijken, ondanks dat ze gewoon op hun halte afgezet werden... Heb ze even gevraagd wat nou hun probleem was. Uiteindelijk waren wij in elk geval met lijn 3 bij een halte van lijnen 2 en 9 afgezet. Kwam het toch nog goed door de vertraging.

Volgende keer toch even opletten of ik nou lijn 2, 3, 4 of 9 moet hebben. Wel even wennen die nieuwe lijnindeling. ;-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Geert schreef:Was dat dezelfde lijn die - een paar jaar geleden geloof ik - eerst met een grote bus werd gereden? :P
Ja, volgens mij wel, dat was met vijf minuten de korste buslijn van Nederland. En de meest onzinnige.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Jurjen schreef:Die andere reizigers bleven maar zeuren dat het niet kon, van de route afwijken, ondanks dat ze gewoon op hun halte afgezet werden... Heb ze even gevraagd wat nou hun probleem was.
En, wat was het probleem? 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door ODRAIL »

Het was vanochtend weer eens een gigiantische puinzooi bij de RET. Er scheen nabij Capelse Brug een stremming geweest te zijn. Ik heb op het station Nesselande ruim drie kwartier staan blauwbekken voor dat er eindelijk een metro kwam. Over een ritje van ongeveer 20 minuten deed ik bijna nog een uur over. :?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Het gerucht over een te hoge hobbel of drempel op de route van RET-lijn 57 kan de ijskast in. Vanmiddag reed er namelijk een nieuwe Citaro op:
Afbeelding

Ook vanuit de Qbuzz-stalling Maasland rijdt minimaal 1 ex-RET Alliance, de 816 is de gelukkige. Dat verklaart wel gelijk waardoor de Qbuzz 1006 vanuit Ridderkerk rijdt. Dit is die 816:
Afbeelding
Bij de RET zelf rijden er overigens ook nog enkele 800-tjes rond, vooral op lijn 41 zag ik vanmiddag. Ikzelf zat in de 814.

Tot slot wens ik jullie na prettige feestdagen nu ook een...:
Afbeelding
Het is dat de chauffeur van deze bus (nadat ik hem met de gewone bestemming gefotografeerd had) het zei, anders had ik deze bestemming niet gezien.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:
Jurjen schreef:Die andere reizigers bleven maar zeuren dat het niet kon, van de route afwijken, ondanks dat ze gewoon op hun halte afgezet werden... Heb ze even gevraagd wat nou hun probleem was.
En, wat was het probleem? 8-)
Ja niks. Daarom zei ze ook verder niks. Waarom ik dan toch zoveel gesputter achter me hoorde kon ze niet verklaren; toen stapte ze maar snel uit. ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een bus met heimwee gespot: de Qbuzz 823 stond in Dordrecht op de buffer met "55 Station Schiedam C." op de film :mrgreen:

Verder nog een fraai staaltje duidelijkheid volgens RET: de bestemmingen "Vlaardingen West NS" van lijn 56, waar naar mijn idee toch niks mis mee was, is vervangen door "Station Vlaard. West". Tja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

De kleine letters die bij de haltelijst van Qbuzz te zien zijn, is volgens mij een SRR-kwaal. De RET heeft er namelijk op de infoschermen in de Citaro's ook last van. Ik vind het er maar slordig uit zien.

Gisteravond was de wedstrijd Feyenoord - Lech Poznan in de Kuip. De 3000 Polen werden met bussen vervoerd van het Ahoy naar de Kuip. Hiervoor werd alleen wel de belangrijke weg tussen het Zuidplein en De Kuip de hele avond afgesloten, terwijl de Polen bij de Kuip gewoon vrij rond konden lopen maar goed. Op die pendels reden voor de wedstrijd nog oude bussen van Jojo Tours en Milot Reizen (brakke Alliance's, touringcars en een O408), maar na de wedstrijden werden er op 2 brakke Alliance's van Milot een groot aantal (oude) Citaro's van de RET opgetrommeld met als bestemming "voetballetje Ahoy". Merkwaardig verschil en dat mag Feyenoord ook maar weer eens organiseren voor haar eigen supporters. Sinds de bezuinigingen van 2005 is er namelijk geen bus meer te zien voor de Feyenoord-supporters richting het Zuidplein. Daarvoor werden er nog een aantal gelede Duvedec's (de 500-tjes) opgetrommeld die non-stop naar het Zuidplein reden. Dat was lekker snel. 8-)

En gisteren waren de abri's bij de halte Melkhuisje in Rijsoord ineens veranderd in een groot rechthoekig gat, maar vanmorgen stonden er ineens weer 2 splinternieuwe abri's. :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:
Geert schreef:Was dat dezelfde lijn die - een paar jaar geleden geloof ik - eerst met een grote bus werd gereden? :P
Ja, volgens mij wel, dat was met vijf minuten de korste buslijn van Nederland. En de meest onzinnige.
Het enige verschil is dat de lijn die uitgevoerd werd door de RET een vorm van openbaar vervoer was en de lijn die werd gereden in opdracht van het havenbedrijf besloten vervoer in de spitsen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door BR628 »

GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!! Er is dus toch een nieuwe bijgekomen hier in Leeuwarden
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door lint41 »

Vanmorgen in lijn 45 (Tiel - Wageningen) toonde het LCD-schermpje vrolijk kortingsacties en DRGL-wijzigingen voor de regio Brabant Oost :P Bus was overigens de 5989, een Wright die al heel erg lang in Rivierenland rondcrosst. Ook ging de chauffeur tijdens de rit nog even 5 minuten stilstaan om met een vriend te bellen :neg:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

De vestiging Tiel valt sinds kort onder Brabants beheer, dus dat zou de Brabantse reclame wel kunnen verklaren in de bus.

Op 5 januari wijzigt overigens al de eerste Qbuzz-lijn. De bedrijvenbus van Barendrecht Oost (lijn 188) wordt dan verlengd vanaf Veilig ZHE naar het waterschapshuis. :) Daardoor vervalt het busje wat nu heen en weer pendelt tussen het station van Barendrecht en het waterschapshuis. Wel komen er nu meer mogelijkheden om bij het waterschap te komen, want het busje rijdt nu alleen in de spits en tussen half 1 en 1 4x per uur, maar lijn 188 gaat de hele dag van 6:30 t/m 19:00 uur 4x per uur rijden. Het blijft wel nog steeds een 8-persoonsbusje, dus Taxi Bakker zal wel verder gaan op lijn 188.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:De vestiging Tiel valt sinds kort onder Brabants beheer, dus dat zou de Brabantse reclame wel kunnen verklaren in de bus.
Vestiging Tiel gaat pas op 4 januari 2009 over naar Brabant, met ingang van de nieuwe dienstregeling dus :wink:
Maareh, sinds wanneer hebben ze eigenlijk TFT-schermen in de Rivierenlandse bussen, of is het gewoon te lang geleden dat ik daar geweest ben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daantje »

meltrain schreef:
Daantje schreef:Vanavond was het busvervoer gratis in Delft vanwege lichtjesavond.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: gold dat ook op lijn 40?
Als ik het goed gesnapt heb, gold het voor alle bussen in de zone Delft dus ook voor de 40.

Ontopic: Gisteren ging mijn metro kapot :( Ik was op weg naar mijn diploma-uitreiking en alles ging goed maar een halte voor mijn eindbestemming wilden er twee gasten nog even snel met de metro mee door de deuren terug open te trekken die eigenlijk al dicht waren zodat de metro kon weg rijden. Dat was echter iets te drastisch want ze hingen hierna nogal los waardoor ze niet meer goed dicht en vergrendeld wilden worden. Alle reizigers werden verzocht uit te stappen, de metro reed leeg weg en iedereen moest met de volgende metro mee. Gelukkig was ik nog op tijd :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten