Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F)

Bericht door Daniel »

Hoewel het een concessiegebied betreft dat voor mij redelijk letterlijk om de hoek ligt kom ik er eigenlijk verrassend weinig: de Gooi- en Vechtstreek. Afgelopen zaterdag was het zodoende weer eens tijd voor een bezoekje aan dit gebied wat ik begon met een kort ritje per Sprinter naar Hilversum. Aldaar zoals gebruikelijk even een fiets gehaald en de ronde kon beginnen. Een flinke zou het uiteindelijk worden, al voelde dat met het heerlijke weer niet zo.

Als eerste ging het maar eens richting het centrum van Hilversum waar al snel lijn 104 langs kwam...
Afbeelding

Via de Loosdrechtseweg verlaat lijn 121 Hilversum in de richting van, de straatnaam zegt het al, Loosdrecht...
Afbeelding

Lijn 1 slaat een eindje verder af naar de Gijsbrecht van Amstelstraat. Waar de inzet op deze lijn meerendeels uit Ambassadors bestond...
Afbeelding

...reed er ook een omloopje wat in de voorafgaande nacht te heet gewassen was. Zoals hier om de hoek bij de vorige fotolocatie op de Zeverijnstraat...
Afbeelding

Nog een laatste foto op Hilversums grondgebied maakte ik in de Kerkelandenlaan...
Afbeelding

Al snel kwam ik daarvandaan in Nieuw Loosdrecht terecht. De bus was ik al eerder tegengekomen, maar de best smalle busroute door Loosdrecht is natuurlijk ook wel leuk...
Afbeelding

In Nieuw Loosdrecht komen echter meerdere vervoerders, namelijk een uitlopertje van U-OV in de vorm van lijn 122. Sinds die kleine-bus-lijntjes met wat herkenbaarder materieel met bestemmingsdisplay rijden vindt ik ze ook wel leuk om mee te pakken. Overigens realiseerde ik me later ook dat de lijnkleur op deze lijn wat weinig toevoegt, beide eindpunten liggen immers in het gebied "lichtblauw met een zuil"...
Afbeelding

Van Nieuw Loosdrecht ging het naar Oud Loosdrecht, want een foto met de Loosdrechtse plassen erop zou toch ook wel leuk zijn. Niet wetende dat ik later pech zou hebben legde ik alvast een lijn 121 op weg naar Hilversum vast die kennelijk recent een InfoXX-storing gehad had gezien het bordje achter de voorruit...
Afbeelding

Niet veel later vond ik een fraai plekje met zicht op de plassen, maar helaas, er bleek nou net tegemoetkomend verkeer te zijn toen bovenstaande bus weer op de terugweg was. Nou was dat nog geen hele grote ramp, want kon even verderop nog de bus de andere kant op vastleggen die maar een paar minuten later kwam. Iets minder zicht op de plassen, maar toch...
Afbeelding

En toen was het tijd voor weer het busje wat ik deze dag het vaakst zou treffen. Binnendoor had ik Kortenhoef bereikt wat, bij gebrek aan andere mogelijke routes, door lijn 105 in beide richtingen in twee richtingen bediend wordt. Gezien de aanwezige haltes is dit daarmee een van de zeldzame plekken waar het mogelijk is om de weg over te steken door een stukje de bus te nemen :mrgreen:
Afbeelding

Vlak naast Kortenhoef ligt 's Graveland. Men heeft bij Connexxion nog wel de moeite genomen daar ook een via-bestemming voor op de koersdisplays van te maken, al stelt het dorpje niet veel voor daar het voor 99% uit een gebied van Natuurmonumenten bestaat. Er is wat zeldzame bebouwing, die is hier links van de bus te zien...
Afbeelding

Zelf vervolgde ik m'n weg naar een stukje van de gemeente Hilversum dat vrij geïsoleerd van de rest ligt. Op de Zuidermeent in Hilversumse Meent passeert eveneens lijn 105...
Afbeelding

En toen de volgende lijn 105 langskwam was ik inmiddels in Bussum beland...
Afbeelding

Na een uitstapje naar de vesting van Naarden...
Afbeelding

...was ik weer terug in Bussum waar bleek dat zowel de 8474 als 8475 inmiddels lijn 105 voor lijn 109 hadden verruild...
Afbeelding

Afbeelding

Via de binnendoorroute, eveneens de weg die lijn 100 en 101 afleggen, werd via het gehuchtje Bikbergen...
Afbeelding

...koers gezet richting Huizen. Aldaar kwam ik zowaar nog eens een andere ProCity tegen...
Afbeelding

Daarnaast rijden daar natuurlijk de Citea's van R-Net lijn 320 waar ik nog opmerkelijk weinig echt fraaie plaatjes van heb gemaakt. Bij deze dan maar een eerste...
Afbeelding

Wat me bij een vorig bezoekje nog niet gelukt was lukte vandaag dan juist wel: het maken van een foto in Huizerhoogt. Lijkt niet zo moeilijk, maar de voornaamste hindernis is dat dit dorpje zo ontzettend klein is dat je voor je het weet in Huizen of Blaricum staat. Zelfs de naar het dorpje vernoemde halte ligt in Blaricum namelijk. De fietsers nemen we maar even voor lief, ze staan in elk geval niet vol voor het foto-onderwerp...
Afbeelding

En na heuse filevorming in Laren, je verwacht het toch niet, te hebben kunnen aanschouwen met helaas de 8469 daar middenin...
Afbeelding

...kwam ik bij een toen nog een uur eerder ondergaand zonnetje de 3712 nog tegen in Hilversum...
Afbeelding

Niet veel later was ik weer op station Hilversum waarmee na toch een ruime 8 uur een einde kwam aan dit heerlijke rondje. Wel vaak dezelfde busnummertjes getroffen, maarja, met een ruim assortiment locaties maakt het eigenlijk niet uit welk nummertje erop staat natuurlijk :wink: En toen maar gauw de intercity terug naar Amersfoort in gesprongen, want begon ondertussen wel weer honger te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Hainje »

Leuke en mooie foto's wederom. Heeft mij ook op het idee gebracht om een soortgelijke ronde te doen in Groningen binnenkort. Alleen neem ik dan wel een brommertje, want voor zo ver fietsen heb ik geen conditie. En ik ben ook een klein beetje lui.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Milco »

Leuk verslag met mooie plaatjes. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Z2N »

Leuke foto's! :) :pos:

En natuurlijk de vraag van de dag: hoeveel kilometer stond er na afloop op de teller?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Daniel »

Nou vooruit, heb 'm nog even in afstandmeten.nl uitgezet. Totaal is 56 km geworden volgens deze route...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Etienne »

Mooie foto's inderdaad :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos: :D
Op welke lijn reed die laatste bus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Michael »

Mooi verslag :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door isadora »

Erg herkenbaar ;)
Mooie kiekjes Daniel. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door mb90 »

Leuk verslag! Aardig rondje heb je gemaakt zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #76: De Gooi- en Vechtstreek rond (veel F

Bericht door Daniel »

Eentonig hoor, die reacties :mrgreen: Toch een keer mindere plaatjes gaan maken dan :lol:
Meltrain schreef:Op welke lijn reed die laatste bus?
Lijn 107, de enige die op de Koninginneweg komt overigens. Over het algemeen zijn de displays in de VDL-bussen van Connexxion wel goed op de foto te krijgen, maarja, ook die hebben een verversingsfrequentie en zijn dus af en toe heel even blanco :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten