OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Aking »

In stel 4033 heet wifi SSID niet langer "tmobile" maar "Wifi in de trein".... Is voor mij de eerste keer dat ik een afwijkende SSID aantref.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Dat zag ik gisteren ook in een aantal andere ICM stellen. Zowel van de serie 4000 als 4200.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

Heren, daar zijn al een aantal opmerkingen over gemaakt :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:
Marc schreef:Trein t821 is daarnet in Maastricht aangekomen. Van dit zesje zijn de prullenbakken al vol, er ligt rotzooi op de tafeltjes en kots op de grond (het lijkt erop dat het stel vannacht in het nachtnet heeft gereden). In Maastricht wordt de trein op zaterdag nog niet zo vroeg schoongemaakt, de volgende schoonmaakbeurt is over drie uur in Alkmaar...
En ook die heeft niet plaatsgevonden, schoonmakers staken.
Bijzondere discussie dit. Het stel is namelijk niet in Alkmaar geweest vanwege de werkzaamheden bij 's-Hertogenbosch, verder dan Boxtel kwam de rit dus niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

De s800 reed gisteren toch nog wel? En zo niet blijft het probleem. In Boxtel is ook geen keerpuntreiniging dus zal het stel smerig blijven.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

De s800 reed gisteren nog wel. Veel te groot trouwens, mijn reisgenoot en ik hadden een hele coupé in een VIRM-8 voor onszelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Heren, daar zijn al een aantal opmerkingen over gemaakt :Y
Vertel? Ik kan er zo snel namelijk niets over vinden, en ga niet elk topic uitpluizen, daar heb ik dit mooie dumptopic nou juist voor :Y

Bee schreef:mijn reisgenoot en ik hadden een hele coupé in een VIRM-8 voor onszelf.
Zijn die dingen nog verder verlengd ja? :P
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

@Aking: niet dat de nieuwe wifi naam eerder is gezien, maar dat NS plannen had per 1 april die naam te hanteren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef:Heren, daar zijn al een aantal opmerkingen over gemaakt :Y
Dat heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden :? . Is er misschien een linkje?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

En toch snap ik het niet.. Waarom is de overstap van de "Fyra" naar de Intercity Brussel (treinen t1205 en t1209) in Rotterdam op werkdagen 29 minuten (aankomst om :36, vertrek om :05) maar is het de rest van de dag gewoon 2 minuten? Waarom moeten die twee treinen drie minuten eerder vertrekken uit Rotterdam dan de rest van de treinen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Ik was not impressed met mijn eerste ervaring met U-OV. In de ochtend reed lijn 41 zeer stipt op tijd voor mijn neus weg en was de volgende 5 min te laat. In de avond lagen de in- en uitchecktijden een uur te laat! Het lag opeens in mijn treinreis. Gaf gelukkig geen gezeik met gemiste 35 minuten ofzo. Maar bij veel mensen kan dat wel geweest zijn.

In de ochtend ging het goed maar dat was een Amba met Infoxx. In de avond had ik een nieuwe Citaro met Qbuzz systeem. Denk dat Qbuzz de wintertijd overgecorrigeerd heeft.
"Een touringcar is geen bus"
benza

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door benza »

Ik zag vanochtend op 07:05 een ICE-3 tussen Amsterdam Lelylaan en Schiphol.
Misschien testing op het HSL? Vreemd want DB wil niet rijden tussen Amsterdam en Londen, ook niet tussen Amsterdam en Parijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Driehoeken van het stel.
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door MdJ »

Rondje Amsterdam-Schiphol-Den Haag-Schiedam-Gouda-Utrecht-Emmerich ivm stukke cabine.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Milco »

Vanmorgen zag ik Syntus 5115 (VDL Berkhof Ambassador) op station Harderwijk die buiten dienst was. Naast het feit dat op de voor- en zijkant 'Geen dienst' stond, scrollde op het lijnfilmdisplay op de achterkant van de bus ook 'Geen dienst'. Dat heb ik nou nog nooit gezien!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Hainje »

Dat heb ik regelmatig gezien bij Arriva bussen hier in Brabant. Dat heeft volgens mij met dat apparaatje te maken waarmee je lijnbestemmingen los van de Prodata in kunt stellen. (dat kastje met 8 van die gele knopjes). Het ziet er op de lijnfilm inderdaad heel suf uit.
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door MdJ »

Nee hoor. De Gorba-display's, die daarin zitten, zijn zo ingesteld dat het lijnnummer vrij smal wordt weergegeven. Daardoor komt een deel van de tekst in het "lijnnummerveld" en dan gaat het scrollen. Ook ambassadors van Arriva Achterhoek hebben er "last" van.

Kwestie van instelling van het display. Zie ook in het verslag van Michael:
Smalle lijnnummers, terwijl Connexxion met dezelfde Citaro brede cijfers toont.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Dat heb ik regelmatig gezien bij Arriva bussen hier in Brabant. Dat heeft volgens mij met dat apparaatje te maken waarmee je lijnbestemmingen los van de Prodata in kunt stellen. (dat kastje met 8 van die gele knopjes). Het ziet er op de lijnfilm inderdaad heel suf uit.
Is dat in het Brabose niet vooral een kwaal van die oude Amba's (80xx)? Daar zie ik aan de zijkant, waar zij alleen een lijnnummeraanduiding hebben (en geen bestemming) ook wel eens het begin van de tekst "Buiten dienst" of "Geen dienst" staan, maar dan niet scrollend.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daantje »

benza schreef:Ik zag vanochtend op 07:05 een ICE-3 tussen Amsterdam Lelylaan en Schiphol.
Misschien testing op het HSL? Vreemd want DB wil niet rijden tussen Amsterdam en Londen, ook niet tussen Amsterdam en Parijs.
Ik zag hem om tien voor acht op spoor 3 in Delft.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef: In de ochtend ging het goed maar dat was een Amba met Infoxx. In de avond had ik een nieuwe Citaro met Qbuzz systeem. Denk dat Qbuzz de wintertijd overgecorrigeerd heeft.
Dat systeem van Qbuzz heet Qbis en is eigenlijk hetzelfde als InfoXX. En ik neem aan dat die Amba ook gewoon Qbis had. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:
Hainje schreef:Dat heb ik regelmatig gezien bij Arriva bussen hier in Brabant. Dat heeft volgens mij met dat apparaatje te maken waarmee je lijnbestemmingen los van de Prodata in kunt stellen. (dat kastje met 8 van die gele knopjes). Het ziet er op de lijnfilm inderdaad heel suf uit.
Is dat in het Brabose niet vooral een kwaal van die oude Amba's (80xx)? Daar zie ik aan de zijkant, waar zij alleen een lijnnummeraanduiding hebben (en geen bestemming) ook wel eens het begin van de tekst "Buiten dienst" of "Geen dienst" staan, maar dan niet scrollend.
Dat zou goed kunnen hoor dat dit alleen bij de 80xx is. Destijds niet zo heel goed op gelet eigenlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dat systeem van Qbuzz heet Qbis en is eigenlijk hetzelfde als InfoXX. En ik neem aan dat die Amba ook gewoon Qbis had. ;)
Het chipkaartsysteem is meen ik wel net wat anders. De nieuw bestelde bussen hebben daar een extra schermpje voor als ik me niet vergis, terwijl in de Amba's het systeem niet gewijzigd is (alleen de software van de boordcomputer is vervangen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Somoht »

Het systeem van Arriva is van het Belgische Prodata, het CXX/Qbuzz systeem van Vialis geloof ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Ik doelde niet op waar het systeem vandaan komt, maar meer op dat de aansturing van de chipkaartapparatuur bij Connexxion in InfoXX geïntegreerd is en bij Qbuzz juist een apart systeem is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door fogeltje »

Feit blijft dat het in de Amba (met andere incheckpalen) goed ging en in de Citaro niet. Dus ergens moet daar verschil zitten. Ik vraag me af of ze dit opgelost hebben. Ik heb het gisteren via Twitter gemeld maar blijkbaar gebruiken ze dat schijnbaar niet zo intensief als Breng of NS. Maar het kan me te weinig schelen om er een formulier voor in te vullen (gezien ik niet gedupeerd ben).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten