5000 posts & 2,5 jaar foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Thom91 »

Ter ere van de mijlpaal 5000 posts op dit forum een selectie gemaakt uit 2,5 jaar 'fotograferen' van OV-gerelateerde objecten.
Bedankt allen dat ik dit mooie aantal toch maar weer heb mogen halen, zonder jullie was dat natuurlijk niet gelukt.

*Ingelaste pauze voor een applaus voor jezelf*

Tijd voor foto's, ik heb mijn best gedaan overal een klein verhaal bij te zetten.

Afbeelding
21 juni 2012, gebroederlijk staat deze Thalys onder de kap te Amsterdam Centraal te wachten tot nadere orders. Wegens een defect aan de spoorbrug is er geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer. Deze hinder zal drie maanden aanhouden en gedurende deze periode keert onder andere de Thalys onder de kap.

Afbeelding
Zelfde dag, andere zijde van het station. Een ICE staat te wachten tot alle reizigers zijn ingestapt en zal zijn weg vervolgen naar Keulen en Frankfurt.

Afbeelding
13 juli 2012, historische tram op de lijn 10 in Rotterdam op volgens mij de Coolsingel.

Afbeelding
6 augustus 2012, de eerste treinreis met een hogesnelheidstrein. Niet de eerste keer met de Thalys, ooit al eens een keertje Amsterdam - Leiden - Rotterdam gedaan. Was een mooie beleving.

Afbeelding
14 september 2012, mijn eerste enige V250 rit. Vmax 246 km/h en nul vallende bodemplaten. De rest van de geschiedenis van deze trein is geschiedenis zoals menigeen al weet.

Afbeelding
6 december 2012, de dag na pakjesavond hebben Sint & Piet nog een verassing achtergelaten, ICR zal mij naar huis brengen, een welkome afwisseling na het geVIRM tussen Amsterdam & Heerhugowaard.

Afbeelding
8 december 2012, de opening van de Hanzelijn waarbij deze brakke foto van het stationsgebouw gemaakt is. Volgens mij botste Klaasje of Ardan vlak daarvoor tegen me aan waardoor hij zo scheef is. :wink:

Afbeelding
9 januari 2013, GTW Alfred Mozer brengt mij van Zutphen naar Apeldoorn.

Afbeelding
18 januari 2013, VIRM is onderweg als IC van Amersfoort naar de rand van het land gesierd in de ongeroerde sneeuw die op de ballast ligt.

Afbeelding
21 januari 2013, sneeuw blijft een fenomeen in combinatie met het spoor. In 2013 werd een recordaantal aan aangepaste dienstregelingen uitgevoerd, bovenstaande trein arriveert met zo'n tien minuten vertraging te Heerhugowaard om vervolgens zijn reis naar Amsterdam te vervolgen.

Afbeelding
24 januari 2013, Amsterdam Centraal in de koude ochtendgloren.

Afbeelding
24 januari 2013, TRAXX 186.119 als loc van de inmiddels historische Fyra treindienst naar Breda.

Afbeelding
26 januari 2013, NMBS Desiro-ML 08506 heeft ondergetekende & reisgenoten zojuist van Antwerpen-Centraal naar Noorderkempen gebracht. Een comfortabele rit in de splinternieuwe NMBS sprinter die over een WC beschikt waar menig trein jaloers op is.

Afbeelding
15 februari 2013, veel historie passeert zich in deze serie. Hedendaags niet meer te koop in de Pimpel, genieten was het toen.

Afbeelding
19 maart 2013, De Sjoelbak werd aan een bezoekje onderworpen. Doel van de reis, een blik werpen op de voortgang van de bouw van het station.

Afbeelding
19 maart 2013, overzijde van het perron stond deze stam ICR te wachten tot het weer mocht vertrekken naar Venlo. Ondergetekende is met de IC naar Amsterdam C gereisd en daar overgestapt richting het noorden van Noord-Holland.

Afbeelding
13 april 2013, de Pimpel werd omgeleid via de Hanzelijn, zonder stop te Zwolle. Ik onderweg in een trein naar Lelystad Centrum haalde te Weesp deze Pimpel in die daar mocht wachten tot zowel de IC naar Lelystad als de IC naar het hoge noorden gepasseerd was.

Afbeelding
10 mei 2013, het buurtbusje wat Fles, Caspar, Ardan, Klaasje en ik van Roodeschool naar Delfzijl had gebracht. Deze chauffeur is een baas, daar heeft Fles nog wel een foto van.

Afbeelding
23 mei 2013, een thuiswedstrijdje. De trein waar ik net uit was gestapt wordt hier ter hoogte van de Noordhollands Kanaal brug te Alkmaar op de gevoelige plaat vastgelegd in een heerlijk middagzonnetje. Op de achtergrond post Alkmaar van ProRail.

Afbeelding
28 mei 2013, de zomer van 2013 stond in Amsterdam in het teken van de afsluiting van de metrotunnel. Vele dagen & nachten is er gewerkt aan de metrotunnel waardoor deze hopelijk weer vele jaren mee kan.

Afbeelding
28 mei 2013, een krappe twintig minuten later wordt de volgende foto gemaakt op het station Duivendrecht, wachtende op Klaasje. Te laat geklikt maar toch best een geinige foto al zeg ik het zelf. Op de achtergrond het in aanbouw zijnde Amstelkwartier.

Afbeelding
19 augustus 2013, Flushing Meadows. Zojuist gearriveerd met een Express Train vanuit Manhattan op Roosevelt Av. wordt te voet pas gezet naar Flushing Meadows waar ongeveer een week later de US Open wordt gespeeld. Totaal onverwacht wordt een opstelterrein voor metrovoertuigen van lijn 7 waargenomen, waar het Arthur Ashe Stadium prachtig als achtergrond dient voor dit spektakel.

Afbeelding
28 oktober 2013, Nederland wordt geteisterd door een zeer heftige oktoberstorm waarbij twee doden vallen in den lande. Het treinverkeer rondom Amsterdam is vrijwel volledig gestremd tussen 12:00 en 16:00, waarna het treinverkeer mondjesmaat weer op gang komt.

Afbeelding
2 december 2013, vrij recent is het glazen dak van het nieuwe Den Haag Centraal afgerond en daar moest natuurlijk even een tripje aan gewaagd worden. Veel staal & glas, de specialiteit van ondergetekende samen met hoge snelheid.

Afbeelding
7 december 2013, beton mag uiteraard niet ontbreken in deze fotoserie. Op een druilerige zaterdag werd koers gezet naar Den Bosch waar na een wandeling toch maar de OV-Fiets werd aangesproken. Inmiddels rijden de treinen door deze bak heen en wordt nu aan de andere zijde van emplacement een grote verbouwing toegepast.

Afbeelding
24 december 2013, in Berlijn wordt op Potsdamer Platz deze speciale aluminium bovenleiding constructie vastgelegd.

Afbeelding
26 december 2013, Berlin Hauptbahnhof wordt blij verrast met deze vrolijk versierde Taurus ES64-U2 van DB AG op een RE. Het heerlijke gezang van deze locomotief maakt dit een fantastisch apparaat.

Afbeelding
1 januari 2014, weinig woorden aan vuil maken. Middagzonnetje, IJsselbrug & sinaasappelsap. Het was een lange zware nacht.

Afbeelding
21 januari 2014, studiereisje door Nederland om verkeersonderzoek eindelijk eens onder de knie te krijgen en mijn allerlaatste hbo tentamen eindelijk af te ronden. Onderweg werd koers gezet via de Oude lijn naar Breda, waar de brug over het Hollandsch Diep natuurlijk eventjes op een matige foto gezet moest worden.

Afbeelding
21 januari 2014, zo prachtig als het in de ochtend was in het zuiden van het land, zo erg betrok het in de avonduren. Even na half negen 's avonds wordt deze foto gemaakt op het met zeer dichte mist bekleedde station van Heemskerk.

Vele foto's zullen de revue op dit forum al gepasseerd hebben, en in het bijzonder wil ik mijn reportage aan de Hef nog even aanbevelen. Dat was teveel geweest om die hier nog bij te plakken.

Ik hoop dat jullie er van genoten hebben en ik ga er van uit dat ik over ~5000 posts wel weer voldoende foto's heb gemaakt voor een nieuw fototopic.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door deadlock »

Zo lang en zwaar was het heul niet :D

Leuk zeg (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos: Mijn complimenten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Klaasje »

Sjonge.. Het lijkt net alsof we een relatie hebben Thom. Dat is toch niet zo? Of toch? :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door deadlock »

De dag dat jij en Thom91 voor elkaar vallen, of voor een man in het algemeen, is de dag dat ik mijn bank opeet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Fles »

stelletje geilneuzen!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door deadlock »

Fles schreef:stelletje geilneuzen!
Look who's talking.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Ardan »

Leuk hoor :) :pos:
Thom91 schreef:Afbeelding
10 mei 2013, het buurtbusje wat Fles, Caspar, Ardan, Klaasje en ik van Roodeschool naar Delfzijl had gebracht. Deze chauffeur is een baas, daar heeft Fles nog wel een foto van.
Hier was ik heul niet bij. Ja in je gedachten misschien maar lichamelijk niet :')
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Thom91 »

Niet? Shit :P
Dan was het Bee in plaats van jou. Foutje :oops:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Meltrain »

Leuke reportage. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door marlies »

Proficiat :)
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Timon91 »

Nice! Mooi overzicht zo :) Op naar de volgende 5000? ;)
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door waldo79 »

Geinig ;)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door isadora »

Buiging, met hoed in de hand! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Jef400 »

Mooie foto's, heel herkenbaar ook. :!:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's

Bericht door Thom91 »

Ik dank u allen!
Timon91 schreef:Nice! Mooi overzicht zo :) Op naar de volgende 5000? ;)
Is wel de bedoeling eah! :)
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten