5000 posts & 2,5 jaar foto's
5000 posts & 2,5 jaar foto's
Ter ere van de mijlpaal 5000 posts op dit forum een selectie gemaakt uit 2,5 jaar 'fotograferen' van OV-gerelateerde objecten.
Bedankt allen dat ik dit mooie aantal toch maar weer heb mogen halen, zonder jullie was dat natuurlijk niet gelukt.
*Ingelaste pauze voor een applaus voor jezelf*
Tijd voor foto's, ik heb mijn best gedaan overal een klein verhaal bij te zetten.
21 juni 2012, gebroederlijk staat deze Thalys onder de kap te Amsterdam Centraal te wachten tot nadere orders. Wegens een defect aan de spoorbrug is er geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer. Deze hinder zal drie maanden aanhouden en gedurende deze periode keert onder andere de Thalys onder de kap.
Zelfde dag, andere zijde van het station. Een ICE staat te wachten tot alle reizigers zijn ingestapt en zal zijn weg vervolgen naar Keulen en Frankfurt.
13 juli 2012, historische tram op de lijn 10 in Rotterdam op volgens mij de Coolsingel.
6 augustus 2012, de eerste treinreis met een hogesnelheidstrein. Niet de eerste keer met de Thalys, ooit al eens een keertje Amsterdam - Leiden - Rotterdam gedaan. Was een mooie beleving.
14 september 2012, mijn eerste enige V250 rit. Vmax 246 km/h en nul vallende bodemplaten. De rest van de geschiedenis van deze trein is geschiedenis zoals menigeen al weet.
6 december 2012, de dag na pakjesavond hebben Sint & Piet nog een verassing achtergelaten, ICR zal mij naar huis brengen, een welkome afwisseling na het geVIRM tussen Amsterdam & Heerhugowaard.
8 december 2012, de opening van de Hanzelijn waarbij deze brakke foto van het stationsgebouw gemaakt is. Volgens mij botste Klaasje of Ardan vlak daarvoor tegen me aan waardoor hij zo scheef is.
9 januari 2013, GTW Alfred Mozer brengt mij van Zutphen naar Apeldoorn.
18 januari 2013, VIRM is onderweg als IC van Amersfoort naar de rand van het land gesierd in de ongeroerde sneeuw die op de ballast ligt.
21 januari 2013, sneeuw blijft een fenomeen in combinatie met het spoor. In 2013 werd een recordaantal aan aangepaste dienstregelingen uitgevoerd, bovenstaande trein arriveert met zo'n tien minuten vertraging te Heerhugowaard om vervolgens zijn reis naar Amsterdam te vervolgen.
24 januari 2013, Amsterdam Centraal in de koude ochtendgloren.
24 januari 2013, TRAXX 186.119 als loc van de inmiddels historische Fyra treindienst naar Breda.
26 januari 2013, NMBS Desiro-ML 08506 heeft ondergetekende & reisgenoten zojuist van Antwerpen-Centraal naar Noorderkempen gebracht. Een comfortabele rit in de splinternieuwe NMBS sprinter die over een WC beschikt waar menig trein jaloers op is.
15 februari 2013, veel historie passeert zich in deze serie. Hedendaags niet meer te koop in de Pimpel, genieten was het toen.
19 maart 2013, De Sjoelbak werd aan een bezoekje onderworpen. Doel van de reis, een blik werpen op de voortgang van de bouw van het station.
19 maart 2013, overzijde van het perron stond deze stam ICR te wachten tot het weer mocht vertrekken naar Venlo. Ondergetekende is met de IC naar Amsterdam C gereisd en daar overgestapt richting het noorden van Noord-Holland.
13 april 2013, de Pimpel werd omgeleid via de Hanzelijn, zonder stop te Zwolle. Ik onderweg in een trein naar Lelystad Centrum haalde te Weesp deze Pimpel in die daar mocht wachten tot zowel de IC naar Lelystad als de IC naar het hoge noorden gepasseerd was.
10 mei 2013, het buurtbusje wat Fles, Caspar, Ardan, Klaasje en ik van Roodeschool naar Delfzijl had gebracht. Deze chauffeur is een baas, daar heeft Fles nog wel een foto van.
23 mei 2013, een thuiswedstrijdje. De trein waar ik net uit was gestapt wordt hier ter hoogte van de Noordhollands Kanaal brug te Alkmaar op de gevoelige plaat vastgelegd in een heerlijk middagzonnetje. Op de achtergrond post Alkmaar van ProRail.
28 mei 2013, de zomer van 2013 stond in Amsterdam in het teken van de afsluiting van de metrotunnel. Vele dagen & nachten is er gewerkt aan de metrotunnel waardoor deze hopelijk weer vele jaren mee kan.
28 mei 2013, een krappe twintig minuten later wordt de volgende foto gemaakt op het station Duivendrecht, wachtende op Klaasje. Te laat geklikt maar toch best een geinige foto al zeg ik het zelf. Op de achtergrond het in aanbouw zijnde Amstelkwartier.
19 augustus 2013, Flushing Meadows. Zojuist gearriveerd met een Express Train vanuit Manhattan op Roosevelt Av. wordt te voet pas gezet naar Flushing Meadows waar ongeveer een week later de US Open wordt gespeeld. Totaal onverwacht wordt een opstelterrein voor metrovoertuigen van lijn 7 waargenomen, waar het Arthur Ashe Stadium prachtig als achtergrond dient voor dit spektakel.
28 oktober 2013, Nederland wordt geteisterd door een zeer heftige oktoberstorm waarbij twee doden vallen in den lande. Het treinverkeer rondom Amsterdam is vrijwel volledig gestremd tussen 12:00 en 16:00, waarna het treinverkeer mondjesmaat weer op gang komt.
2 december 2013, vrij recent is het glazen dak van het nieuwe Den Haag Centraal afgerond en daar moest natuurlijk even een tripje aan gewaagd worden. Veel staal & glas, de specialiteit van ondergetekende samen met hoge snelheid.
7 december 2013, beton mag uiteraard niet ontbreken in deze fotoserie. Op een druilerige zaterdag werd koers gezet naar Den Bosch waar na een wandeling toch maar de OV-Fiets werd aangesproken. Inmiddels rijden de treinen door deze bak heen en wordt nu aan de andere zijde van emplacement een grote verbouwing toegepast.
24 december 2013, in Berlijn wordt op Potsdamer Platz deze speciale aluminium bovenleiding constructie vastgelegd.
26 december 2013, Berlin Hauptbahnhof wordt blij verrast met deze vrolijk versierde Taurus ES64-U2 van DB AG op een RE. Het heerlijke gezang van deze locomotief maakt dit een fantastisch apparaat.
1 januari 2014, weinig woorden aan vuil maken. Middagzonnetje, IJsselbrug & sinaasappelsap. Het was een lange zware nacht.
21 januari 2014, studiereisje door Nederland om verkeersonderzoek eindelijk eens onder de knie te krijgen en mijn allerlaatste hbo tentamen eindelijk af te ronden. Onderweg werd koers gezet via de Oude lijn naar Breda, waar de brug over het Hollandsch Diep natuurlijk eventjes op een matige foto gezet moest worden.
21 januari 2014, zo prachtig als het in de ochtend was in het zuiden van het land, zo erg betrok het in de avonduren. Even na half negen 's avonds wordt deze foto gemaakt op het met zeer dichte mist bekleedde station van Heemskerk.
Vele foto's zullen de revue op dit forum al gepasseerd hebben, en in het bijzonder wil ik mijn reportage aan de Hef nog even aanbevelen. Dat was teveel geweest om die hier nog bij te plakken.
Ik hoop dat jullie er van genoten hebben en ik ga er van uit dat ik over ~5000 posts wel weer voldoende foto's heb gemaakt voor een nieuw fototopic.
Bedankt allen dat ik dit mooie aantal toch maar weer heb mogen halen, zonder jullie was dat natuurlijk niet gelukt.
*Ingelaste pauze voor een applaus voor jezelf*
Tijd voor foto's, ik heb mijn best gedaan overal een klein verhaal bij te zetten.
21 juni 2012, gebroederlijk staat deze Thalys onder de kap te Amsterdam Centraal te wachten tot nadere orders. Wegens een defect aan de spoorbrug is er geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer. Deze hinder zal drie maanden aanhouden en gedurende deze periode keert onder andere de Thalys onder de kap.
Zelfde dag, andere zijde van het station. Een ICE staat te wachten tot alle reizigers zijn ingestapt en zal zijn weg vervolgen naar Keulen en Frankfurt.
13 juli 2012, historische tram op de lijn 10 in Rotterdam op volgens mij de Coolsingel.
6 augustus 2012, de eerste treinreis met een hogesnelheidstrein. Niet de eerste keer met de Thalys, ooit al eens een keertje Amsterdam - Leiden - Rotterdam gedaan. Was een mooie beleving.
14 september 2012, mijn eerste enige V250 rit. Vmax 246 km/h en nul vallende bodemplaten. De rest van de geschiedenis van deze trein is geschiedenis zoals menigeen al weet.
6 december 2012, de dag na pakjesavond hebben Sint & Piet nog een verassing achtergelaten, ICR zal mij naar huis brengen, een welkome afwisseling na het geVIRM tussen Amsterdam & Heerhugowaard.
8 december 2012, de opening van de Hanzelijn waarbij deze brakke foto van het stationsgebouw gemaakt is. Volgens mij botste Klaasje of Ardan vlak daarvoor tegen me aan waardoor hij zo scheef is.
9 januari 2013, GTW Alfred Mozer brengt mij van Zutphen naar Apeldoorn.
18 januari 2013, VIRM is onderweg als IC van Amersfoort naar de rand van het land gesierd in de ongeroerde sneeuw die op de ballast ligt.
21 januari 2013, sneeuw blijft een fenomeen in combinatie met het spoor. In 2013 werd een recordaantal aan aangepaste dienstregelingen uitgevoerd, bovenstaande trein arriveert met zo'n tien minuten vertraging te Heerhugowaard om vervolgens zijn reis naar Amsterdam te vervolgen.
24 januari 2013, Amsterdam Centraal in de koude ochtendgloren.
24 januari 2013, TRAXX 186.119 als loc van de inmiddels historische Fyra treindienst naar Breda.
26 januari 2013, NMBS Desiro-ML 08506 heeft ondergetekende & reisgenoten zojuist van Antwerpen-Centraal naar Noorderkempen gebracht. Een comfortabele rit in de splinternieuwe NMBS sprinter die over een WC beschikt waar menig trein jaloers op is.
15 februari 2013, veel historie passeert zich in deze serie. Hedendaags niet meer te koop in de Pimpel, genieten was het toen.
19 maart 2013, De Sjoelbak werd aan een bezoekje onderworpen. Doel van de reis, een blik werpen op de voortgang van de bouw van het station.
19 maart 2013, overzijde van het perron stond deze stam ICR te wachten tot het weer mocht vertrekken naar Venlo. Ondergetekende is met de IC naar Amsterdam C gereisd en daar overgestapt richting het noorden van Noord-Holland.
13 april 2013, de Pimpel werd omgeleid via de Hanzelijn, zonder stop te Zwolle. Ik onderweg in een trein naar Lelystad Centrum haalde te Weesp deze Pimpel in die daar mocht wachten tot zowel de IC naar Lelystad als de IC naar het hoge noorden gepasseerd was.
10 mei 2013, het buurtbusje wat Fles, Caspar, Ardan, Klaasje en ik van Roodeschool naar Delfzijl had gebracht. Deze chauffeur is een baas, daar heeft Fles nog wel een foto van.
23 mei 2013, een thuiswedstrijdje. De trein waar ik net uit was gestapt wordt hier ter hoogte van de Noordhollands Kanaal brug te Alkmaar op de gevoelige plaat vastgelegd in een heerlijk middagzonnetje. Op de achtergrond post Alkmaar van ProRail.
28 mei 2013, de zomer van 2013 stond in Amsterdam in het teken van de afsluiting van de metrotunnel. Vele dagen & nachten is er gewerkt aan de metrotunnel waardoor deze hopelijk weer vele jaren mee kan.
28 mei 2013, een krappe twintig minuten later wordt de volgende foto gemaakt op het station Duivendrecht, wachtende op Klaasje. Te laat geklikt maar toch best een geinige foto al zeg ik het zelf. Op de achtergrond het in aanbouw zijnde Amstelkwartier.
19 augustus 2013, Flushing Meadows. Zojuist gearriveerd met een Express Train vanuit Manhattan op Roosevelt Av. wordt te voet pas gezet naar Flushing Meadows waar ongeveer een week later de US Open wordt gespeeld. Totaal onverwacht wordt een opstelterrein voor metrovoertuigen van lijn 7 waargenomen, waar het Arthur Ashe Stadium prachtig als achtergrond dient voor dit spektakel.
28 oktober 2013, Nederland wordt geteisterd door een zeer heftige oktoberstorm waarbij twee doden vallen in den lande. Het treinverkeer rondom Amsterdam is vrijwel volledig gestremd tussen 12:00 en 16:00, waarna het treinverkeer mondjesmaat weer op gang komt.
2 december 2013, vrij recent is het glazen dak van het nieuwe Den Haag Centraal afgerond en daar moest natuurlijk even een tripje aan gewaagd worden. Veel staal & glas, de specialiteit van ondergetekende samen met hoge snelheid.
7 december 2013, beton mag uiteraard niet ontbreken in deze fotoserie. Op een druilerige zaterdag werd koers gezet naar Den Bosch waar na een wandeling toch maar de OV-Fiets werd aangesproken. Inmiddels rijden de treinen door deze bak heen en wordt nu aan de andere zijde van emplacement een grote verbouwing toegepast.
24 december 2013, in Berlijn wordt op Potsdamer Platz deze speciale aluminium bovenleiding constructie vastgelegd.
26 december 2013, Berlin Hauptbahnhof wordt blij verrast met deze vrolijk versierde Taurus ES64-U2 van DB AG op een RE. Het heerlijke gezang van deze locomotief maakt dit een fantastisch apparaat.
1 januari 2014, weinig woorden aan vuil maken. Middagzonnetje, IJsselbrug & sinaasappelsap. Het was een lange zware nacht.
21 januari 2014, studiereisje door Nederland om verkeersonderzoek eindelijk eens onder de knie te krijgen en mijn allerlaatste hbo tentamen eindelijk af te ronden. Onderweg werd koers gezet via de Oude lijn naar Breda, waar de brug over het Hollandsch Diep natuurlijk eventjes op een matige foto gezet moest worden.
21 januari 2014, zo prachtig als het in de ochtend was in het zuiden van het land, zo erg betrok het in de avonduren. Even na half negen 's avonds wordt deze foto gemaakt op het met zeer dichte mist bekleedde station van Heemskerk.
Vele foto's zullen de revue op dit forum al gepasseerd hebben, en in het bijzonder wil ik mijn reportage aan de Hef nog even aanbevelen. Dat was teveel geweest om die hier nog bij te plakken.
Ik hoop dat jullie er van genoten hebben en ik ga er van uit dat ik over ~5000 posts wel weer voldoende foto's heb gemaakt voor een nieuw fototopic.
Komt wel goed schatje.
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Zo lang en zwaar was het heul niet :D
Leuk zeg (y)
Leuk zeg (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Leuke foto's :pos: Mijn complimenten.
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Sjonge.. Het lijkt net alsof we een relatie hebben Thom. Dat is toch niet zo? Of toch?
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
De dag dat jij en Thom91 voor elkaar vallen, of voor een man in het algemeen, is de dag dat ik mijn bank opeet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
stelletje geilneuzen!
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Look who's talking.Fles schreef:stelletje geilneuzen!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Leuk hoor :) :pos:
Hier was ik heul niet bij. Ja in je gedachten misschien maar lichamelijk niet :')Thom91 schreef:
10 mei 2013, het buurtbusje wat Fles, Caspar, Ardan, Klaasje en ik van Roodeschool naar Delfzijl had gebracht. Deze chauffeur is een baas, daar heeft Fles nog wel een foto van.
Ik doe ook maar wat
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Niet? Shit
Dan was het Bee in plaats van jou. Foutje
Dan was het Bee in plaats van jou. Foutje
Komt wel goed schatje.
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Leuke reportage. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Proficiat :)
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Nice! Mooi overzicht zo :) Op naar de volgende 5000? ;)
Mijn Flickr account.
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Geinig ;)
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Buiging, met hoed in de hand! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Mooie foto's, heel herkenbaar ook.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: 5000 posts & 2,5 jaar foto's
Ik dank u allen!
Is wel de bedoeling eah! :)Timon91 schreef:Nice! Mooi overzicht zo :) Op naar de volgende 5000? ;)
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten