Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door webguy »

Het is ook dom om te denken dat je even een zebrapad kan weghalen en dat mensen 'm dan niet gebruiken. Dat pad (en z'n voorgangers) ligt er al jaren, eerst kon je daar oversteken het eindpunt van de sneltram.
Maar goed, scheelt weer twee verkeersregelaars.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Daniel, ik weet uit mijn hoofd dat er minimaal 1 streekgelede is waar de tekst nog goed is. Maar omdat de displays toch worden vervangen doen ze de moeite niet om dit bij de andere bussen ook netjes te maken. Dit is nog de opmaak als bij Connexxion geloof ik.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Geert »

Etienne schreef:Iets anders opvallends in de dienstregeling van lijn 6/16/36 staat tussen het Busstation en de Rozenstraat 2 minuten rijtijd voorgeschreven en in omgekeerde richting 6 minuten. Die 2 minuten is gewoon te weinig, zeker in de ochtendspits zijn vertragingen op deze as geen uitzondering meer.
Je neemt voor dat stukje toch zeker niet de bus? :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bumzle schreef:Daniel, ik weet uit mijn hoofd dat er minimaal 1 streekgelede is waar de tekst nog goed is. Maar omdat de displays toch worden vervangen doen ze de moeite niet om dit bij de andere bussen ook netjes te maken. Dit is nog de opmaak als bij Connexxion geloof ik.
Nee het was een overduidelijk ander lettertype als bij Connexxion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Geert schreef:
Etienne schreef:Iets anders opvallends in de dienstregeling van lijn 6/16/36 staat tussen het Busstation en de Rozenstraat 2 minuten rijtijd voorgeschreven en in omgekeerde richting 6 minuten. Die 2 minuten is gewoon te weinig, zeker in de ochtendspits zijn vertragingen op deze as geen uitzondering meer.
Je neemt voor dat stukje toch zeker niet de bus? :')
Nee, dat niet. Maar het is elke dag weer opvallend omdat ik tussen Utrecht Centraal en het Nijenoord reis :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

webguy schreef:Het is ook dom om te denken dat je even een zebrapad kan weghalen en dat mensen 'm dan niet gebruiken. Dat pad (en z'n voorgangers) ligt er al jaren, eerst kon je daar oversteken het eindpunt van de sneltram.
Maar goed, scheelt weer twee verkeersregelaars.
Van een afstandje meen ik gezien te hebben dat er betonblokken zijn geplaatst die oversteken op de oude plaats verhinderen. Er lijkt dus, zoals wel vaker, toch een gedachte achter te zitten. De nieuwe situatie is nu wel vervelend voor mindervaliden die van de lift gebruikmaken. Die moeten nu een keer extra oversteken ten opzichte van de rest.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Heden morgen weer een Groninger wagen op de lijndienst. Het leek op de 3214, die op de 71 zit.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Rode bussen blijven nog even

De bussen die we van Qbuzz-Groningen hebben geleend, blijven nog even in Utrecht al back-up
tijdens de ombouw van de 141 streekbussen. Deze bussen worden nu ingezet voor de
opleidingsritten in de streek voor de stadschauffeurs.
Afgelopen peeiode hebben ze veel instructieritten gereden. Zag er regelmatig een langskomen. Nu deze op de lijndienst rijd neem ik aan dat ze begonnen zijn met het ombouwen.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ook het zebrapad tussen perron B en A is weggehaald. Weet niet of dit een geweldige oplossing is. Mensen wordt door verkeersregelaars er op gewezen dat oversteken voortaan kan via de trap in de stationshal of aan jet einde van het perron, bij hgb I. Hier is niet echt een wettelijk kader voor, je kunt ook gewoon een meter naast de verkeersregelaar oversteken natuurlijk.
Afbeelding
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door donny2290 »

Het busverkeer wordt nu in ieder geval velen malen sneller door het busstation geloosd.
Ov liefhebber, reizen.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Alleen worden de reizigers nu onheus bejegend. Ik vind het niet netjes gebeuren. Een bordje zou minder dwingend overkomen
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Zal mij benieuwen wanneer er een aanrijding plaatsvind. Vanochtend omstreeks 9:15 wilde een meisje nog snel bus 28 naar Vleuten halen en stak zo tussen de rijdende bussen over, met als gevolg dat twee bussen een noodstop moesten maken. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond de nieuwste dubbelgelede (4206 neem ik aan?) nog bij de werkplaats, maar vanmiddag zo te zien gereed voor gebruik in de stalling.
Van de Groninger LE's is er aan de Europalaan inmiddels nog maar eentje aanwezig, die stond vanmiddag tussen twee gele dubbelgeledes in de stalling i.p.v. tegen het hek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik vraag mij af waarom die verkeersregelaars er staan?
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Mensen tegen te houden op de oude locatie over te steken. Voorzover ze daar in slaagden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Je kan het alleen voorkomen door hekken neer te zetten. Probleem is echter dat er bij deze oplossing niet is gedacht aan mindervaliden die de lift willen gebruiken, dat hadden ze vorig jaar ook al niet met het tijdelijke eenrichtingsverkeer, vanaf het busstation werd de toegang tot de lift gewoon geweigerd als je geen kinderwagen, krukken of rolstoel had.

Maar het echte probleem is dat men zonder nadenken een dubbele hoeveelheid bussen naar het busstation heeft gestuurd vorig jaar zonder goed na te denken over de consequenties. Dat het busstation pas dit jaar is geasfalteerd is daar een goed voorbeeld van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Zag gisteren ook een nieuwe dubbelgelede op een 28 naar De Uithof.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De verkeersregelaars op CS Centrumzijde waren vanmiddag alweer vervangen door informatiemedewerkers met CU2030 hesje. Zag trouwens ook dat er een grote tekstkar is neergezet bij de afgesloten oversteekplaats tussen de B-perrons en HGB-IV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Die tekstkar stond er in ieder geval gisteren ook al, en de CU2030-hesjes heb ik afgelopen dagen ook al meer gezien. Ben blij dat die onoverzichtelijke oversteken weg zijn rondom het busstation, ik liep altijd al via het A-perron omdat ik die oversteken verschrikkelijk onoverzichtelijk vond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Utrechts een-na-laatste aanwinst...
Afbeelding

En de laatste aanwinst, nog wel heel nieuw gezien in mijn herinnering vorige week de 4206 afgeleverd is dus dan zou dit de levering van deze week geweest zijn! Toevallig precies kruisend met een enkele weken oudere soortgenoot...
Afbeelding

Edit: tenaamstelling 4206 was op 21 maart, die van de 4207 afgelopen woensdag. Nog geen week oud dus en met de overbrenging uit België en de indienststelling erbij mogelijk z'n eerste dagje op de dienst geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

De kleuren vind ik mooier dan bij GVU als ik eerlijk ben. Ziet er gelikt uit.

Ben trouwens wel benieuwd wat voor materieel ze gaan aanschaffen voor het streekvervoer. In 2019 worden de streekwagens vervangen. Duurt nog wel even dus...
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door donny2290 »

Ik ben eerder benieuwd naar het nieuwe trammaterieel. Schijnt dit jaar bekend gemaakt te worden als ik het goed heb.
Ov liefhebber, reizen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Gunningsbesluit is begin 2015 ;)
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

donny2290 schreef:Ik ben eerder benieuwd naar het nieuwe trammaterieel. Schijnt dit jaar bekend gemaakt te worden als ik het goed heb.
Was dit niet een van de opties.
http://www.campusblog.nl/wp-content/upl ... r1-2-2.jpg
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Dacht dat dat alleen voorbeeldtram was, om publiek kennis te laten maken met lagevloerstram, denk dat deze ook te oud is (die proefrit was dacht ik in 2009???)

Zag vandaag trouwens ook Groninger op 41(/52/53)
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 01 apr 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten