Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Daniel »

Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Geplaatst op: dinsdag 1 april 2014 20:47
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 april 2014 20:49


Connexxion en Veolia Transport Nederland gaan onder moedermaatschappij Transdev samenwerken bij aanbestedingen in het openbaar vervoer. Dat zegt Bart Schmeink, die sinds enkele weken de nieuwe directeur van Connexxion is. Een fusie van de twee vervoersbedrijven is voorlopig niet aan de orde.
Doordat Connexxion en Veolia Transport Nederland als Transdev reageren, kunnen zij op meer OV-concessies dan voorheen inschrijven. De vervoersbedrijven hebben vanuit de aandeelhouders de opdracht meegekregen om niet tegelijkertijd op dezelfde OV-concessies in te schrijven. Het gezamenlijk reageren is in deze nieuwe constructie wél mogelijk.
Lees verder | Dossier Connexxion | Meer nieuws over Connexxion
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door fogeltje »

Betekent dit dat Hermes zich niet meer inschrijft bij het SRE?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Hermes is een dochteronderneming van Connexxion. Het is in het nieuws altijd de combi CXX/VTN geweest. Dus ik denk dat Transdev in voormalige ZO gebieden voorlopig nog wel onder Hermes in zal schrijven.
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Nitein-Repart »

Is het niet handiger om alles onder Connexxion in laten schrijven. Connexxion is de sterkste naam.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Het zal vast wel met oude CAO's te maken hebben die een erfenis zijn uit de NZH/ZWN/CN/etc. tijd. Die zullen ongetwijfeld een stuk beter (lees: duurder voor Transdev) zijn dan wanneer er een geheel 'nieuw' bedrijf opgezet word met een nieuwe (schralere) CAO.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Mr-W »

Erno-BE schreef:Is het niet handiger om alles onder Connexxion in laten schrijven. Connexxion is de sterkste naam.
Ben ook voorstander van het verdwijnen van Hermes uit de SRE en onder Conexxion in te schrijven.Ook in de regio is Conexxion een sterker merk dan Hermes vanwege hun taxi service en het rijden in de rest van Nederland.
Bovendien gaan heel veel dingen al via Connexxion en regelmatig is er dit te zien in de bus.
Afbeelding
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door huibf »

In SRE en Limburg is juist Hermes een sterk merk. Zelf na 8 jaar na dato van het verdwijnen van Hermes in Limburg.
Connexxion heeft nu eenmaal niet de beste naam wat betreft taxivervoer. Daarbij is het een bekende naam uit de randstad, en dat kan behoorlijk negatief werken.

we kunnen natuurlijk ook connexxion als merknaam opheffen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Inderdaad, Randstad :neg:
🍉
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door BrengMe »

huibf schreef:we kunnen natuurlijk ook connexxion als merknaam opheffen.
:neg:
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: Connexxion heeft nu eenmaal niet de beste naam wat betreft taxivervoer.
Conexxion Taxiservice heb ik op zich positieve ervaringen mee,ze doen het volgens mij beter dan mening louche taxibedrijf met een dikke Mercedes.Ik ben in de taxiwereld niet zo goed thuis.
huibf schreef:Daarbij is het een bekende naam uit de randstad, en dat kan behoorlijk negatief werken.
Tja,Randstadsfobie van aantal mensen kan ik zeker over mee praten....
huibf schreef:we kunnen natuurlijk ook connexxion als merknaam opheffen.
@Brengme ben het helemaal met je eens,conexxion opheffen :neg:
Artikel schreef:Vervoerders dienen goede afspraken te maken, bijvoorbeeld over line sharing. Vervoerders zouden in goed overleg kunnen doorrijden op elkaars lijnennet om het belang van de reiziger te dienen.”
Line sharing :pos: dan wordt onnodig knippen van lijnen vermeden en gaan lijnen niet afsterven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door fogeltje »

Erno-BE schreef:Is het niet handiger om alles onder Connexxion in laten schrijven. Connexxion is de sterkste naam.
Niet in het ZO, daar is de naam Hermes beter en meer ingeburgerd. Vandaar dat het ook een goede keuze was om in Eindhoven als Hermes in te schrijven.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me dan nu ook heel erg af onder welke naam ingeschreven zal worden in Limburg: Veolia Transport (huidige vervoerder) of Hermes (voormalige vervoerder die nog steeds een goede naam heeft).
In Zeeland had ik een regionale naam ook wel leuk gevonden, iets als ZWN ofzo. :X (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:
Erno-BE schreef:Is het niet handiger om alles onder Connexxion in laten schrijven. Connexxion is de sterkste naam.
Niet in het ZO, daar is de naam Hermes beter en meer ingeburgerd. Vandaar dat het ook een goede keuze was om in Eindhoven als Hermes in te schrijven.
De merknaam/bedrijfsnaam levert toch geen punten op in de aanbesteding mag ik hopen?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Michael 1988 »

Persoonlijk vind ik dat Hermes nog als dochterbedrijf moet blijven bestaan. Het is zoals al eerder werd gezegd bekend in het voormalig ZO-gebied. Dat Veolia en Connexxion nu als Transdev verder gaan verbaasd mij wel. Ik meende dat Transdev juist van Veolia af wou. Nou ja, het staat nog steeds te koop.
Mr-W schreef:
Erno-BE schreef:Is het niet handiger om alles onder Connexxion in laten schrijven. Connexxion is de sterkste naam.
Ben ook voorstander van het verdwijnen van Hermes uit de SRE en onder Conexxion in te schrijven.Ook in de regio is Conexxion een sterker merk dan Hermes vanwege hun taxi service en het rijden in de rest van Nederland.
Bovendien gaan heel veel dingen al via Connexxion en regelmatig is er dit te zien in de bus.
Afbeelding
Ik meen dat hier wel ooit Hermes (met logo) i.p.v. Connexxion heeft gestaan. Tenminste in de stadsbussen dan. Maar ik weet niet of dat in de oude stadsbussen was of in de huidige.

Even een beetje offtopic omdat het hier toch over ingeburgerde namen gaat. Krijg in mijn omgeving nog vaak zat de naam BBA te horen. Dat terwijl BBA al jaren weg is uit Oost-Brabant. Zelfs tijdens de theorieles voor lifesaver (is van reddend zwemmen) sprak de instructeur die niet veel ouder is als ik over een BBA bus die te water zou zijn gegaan (met doven erin :roll: ), i.p.v. een touringcar of lijnbus of Arriva.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Frans F »

Je kunt altijd onder merken als Hermes, NZH of GTW gaan rijden als je nostalgie belangrijk vindt, maar het lijkt me wel wat efficiënter om binnen Transdev niet langer drie verschillende bedrijven te handhaven met al hun overhead.

Dat de zweminstructeur nog de naam BBA gebruikt betekent dat hij de laatste 10 jaar waarschijnlijk niet meer in de bus heeft gezeten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Jef400 »

Als je je niet interesseert voor openbaar vervoer en er heeft een vervoerder als BBA jarenlang rond gereden. Dan ken ik mij best voorstellen dat je die naam gebruikt en niet die van de huidige vervoerder. Daar komt bij dat de zweminstructeur niet per sé in dat gebied hoeft te wonen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door huibf »

Er zijn in SRE en paar bussen die Cxx tonen op het scherm, ook staan er dan standaard 3 cijfers als lijn. Dus 001, of 020 in dit geval.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door VIRM »

Nu is het voor ons als OV-fans natuurlijk wel interessant.
Maar boeit de consument/reiziger dit? Een bus is een bus, of er nu een Connexxion of Veolia logo op staat. Het maakt waarschijnlijk alleen uit als je er al erg aan gehecht ben, of de prestaties van de vervoerder significant verbeteren of verslechteren.
Beul van de blindegeleidelijn
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

VIRM schreef:Nu is het voor ons als OV-fans natuurlijk wel interessant.
Maar boeit de consument/reiziger dit? Een bus is een bus, of er nu een Connexxion of Veolia logo op staat. Het maakt waarschijnlijk alleen uit als je er al erg aan gehecht ben, of de prestaties van de vervoerder significant verbeteren of verslechteren.
Het boeit de aandeelhouders, die willen liever niet dat Connexxion en Veolia met elkaar concurreren bij dezelfde concessies. :)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door nvdw »

Uiteindelijk zou het de consument wel degelijk iets moeten schelen.

Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

nvdw schreef:Uiteindelijk zou het de consument wel degelijk iets moeten schelen.

Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.
Hmm, de kans dat we veel aanbestedingen zien met alleen TransDev en Arriva is dan wel vrij groot ja. Zeker als Qbuzz terughoudender wordt. Ik weet eigenlijk niet hoe Syntus naar nieuwe aanbestedingen kijkt sinds ze het financieel wat lastig hebben gehad, maar volgens mij is die wel wat minder enthousiast met inschrijven dan Arriva en TransDev.
Rickingsh

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Rickingsh »

En dan hebben we natuurlijk EBS ook nog. Maar denk persoonlijk dat we daar nog weinig van zullen zien na het fiasco in Waterland :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Nou ja, DB heeft een tijd geleden ook interesse getoond in Brabant, dus op zich zie ik die op een gegeven moment ook nog wel inschrijven. Maar we moeten niet vergeten dat het aantal vervoerders altijd al vrij beperkt is geweest. In 2006 had je nog 'de grote drie', te weten Arriva, BBA en Connexxion. Straks is dat minimaal Arriva, Transdev en Keolis/Syntus. Dus heel veel zal het niet schelen denk ik.
🍉
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

Oh en ik moet natuurlijk niet de vervoerders vergeten die op dit moment nog geen OV-concessie hebben, maar wel interesse hebben getoond. Zoals bij IJsselmond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Nou ja, DB heeft een tijd geleden ook interesse getoond in Brabant, dus op zich zie ik die op een gegeven moment ook nog wel inschrijven.
DB heeft dat "opgelost" door Arriva in te lijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten