OVer je reiservaringen in april 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Etienne »

Het wordt weer lekker weer en de wissels bij Leidschenveen houden het weer voor gezien. Vanmiddag vanaf Den Haag Centraal eerst 15 minuten voor het eerste sein stil gestaan en vervolgens sein-kruipend tot Nootdorp, waarna pas weer op volle snelheid verder gereden kon worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Michael »

Ik zag vandaag het DDZ zesje 7625 weer rijden. In de t1955. Verder hoorde ik dat het tweede DDZ zesje, de 7645 momenteel aan het testen is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door webguy »

Had vandaag de s3100 van 16:38 die met +38 uit Utrecht vertrok (onder protest, was een VIRM-6 die veel te vol was volgens de HC en er niet voor verantwoordelijk wilde zijn) die met +45 in Arnhem aankwam en daar werd opgeheven (wat wil je als je vindt dat je 80 rijdt). De balkons waren inderdaad vol, maar ja, wanneer gebeurt dat met een storing eigenlijk niet?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

En opheffen van de trein vanwege te vol is alleen maar het probleem verplaatsen, ik heb dat echt nog nooit begrepen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Had vandaag de s3100 van 16:38 die met +38 uit Utrecht vertrok
+38 uiteindelijk geworden ja? Ik heb 'm nog met +10 op de borden zien staan en met +15 gespoorwijzigd horen worden, maar kennelijk mag ik blij zijn dat ik met slechts +10 in Amersfoort beland ben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Geert »

Het ging lekker overal, zo te lezen. Ik had vanmiddag de t2256 (17.37 uit Rtd richting Den Haag) die met een losse VIRM4 reed en die ook bom- en bomvol was. Ding had al +7 bij aankomst in Rotterdam, de s1900 werd toen nog voor gelaten (rijdt normaal achter de s2200 aan) en kwam uiteindelijk met +15 in Den Haag HS aan. Om extra vertraging te kweken (ook voor een trein uit de andere richting) werd-ie op Laan van NOI ook nog eens gespoorwijzigd van spoor 6 naar 4, waar dat goed voor was? In ieder geval voor nog twee minuten extra vertraging...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam er opeens een bus van lijn 77 langs op CS/Jaarbeurszijde in Utrecht. Die hoort daar niet thuis, maar op zich geen gek idee om op de omleiding die die lijn nu heeft ook even aan die kant van het station te stoppen. Scheelt toch weer wat tijd die het ommetje via de Leidseveertunnel normaal kost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door julsteren »

Afbeelding
Ik snap d'r helemaal niks meer van.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Hainje »

Hengelo Oost - Hengelo moet je volgens dit kaartje met Syntus reizen en Hengelo - Borne met NS. Al betwijfel ik de echtheid van dit kaartje, aangezien € 1,23 wel heel weinig is voor dat stukje (plus dat het minimum bedrag op het spoor iets van €1,35 is).
🍉
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door julsteren »

Het kwam net uit de automaat rollen en heb er voor betaald ook, en voor aankomende zaterdag heb ik al een kaartje gekocht bij het loket, Borne-Geerdijk retour €10,03.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Hainje »

Wel vet goedkoop dan. :P

Maar ik zie inderdaad dat je het kaartje op 02-04-2014 om 15u hebt gekocht.
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door reisthijs »

Hainje schreef:Hengelo Oost - Hengelo moet je volgens dit kaartje met Syntus reizen en Hengelo - Borne met NS. Al betwijfel ik de echtheid van dit kaartje, aangezien € 1,23 wel heel weinig is voor dat stukje (plus dat het minimum bedrag op het spoor iets van €1,35 is).
Syntus heeft een ander minimumbedrag. 1, 23 is de prijs van een enkeltje Hglo - Hgl
"Laat je ledematen bewegingen maken"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door julsteren »

Dus dan reis ik Hgl - Bn gratis?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door dennistd »

Hglo-Bn kost volgens ns.nl €2,46: 1,23 voor Hglo-Hgl van Syntus en 1,23 voor Hgl-Bn van NS
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door webguy »

Let wel op - dat zijn OV Chipkaart tarieven. Als je de prijstabel uitklapt zie je de prijzen voor het papieren kaartje en daar staat gek genoeg inderdaad 1,23. Alle systemen zeggen dus hetzelfde (NS.nl en Kaartautomaat). Dan rest de vraag waar die prijs vandaan komt, maar geloof dan dat het wel klopt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door MdJ »

Sowieso appart, aangezien NS op dubbeltjes (dus per stappen van €0,10) afrond.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Suus »

Dat laatste staat sinds heel kort ook aangegeven als je een betaaloptie moet kiezen bij de betaalautomaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door webguy »

Maar je hebt dus 1,23 betaald. Er gaat denk ik iets mis ergens in een systeem, maar het heeft er mee te maken dat Hengelo en Hengelo-Oost een tariefpunt zijn. Je betaalt feitelijk dus alleen Borne-Hengelo en niet het stukje naar Hengelo-Oost. Ik zou dan verwachten dat je het NS deel betaalt en niet het Syntus deel, maar kennelijk toch niet. Overigens rond NS af bij betalingen, maar Syntus dus niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Er gaat hier afhankelijk van de richting iets mis merk ik nu. Heb het net even in de planner geprobeerd rond een ander gemeenschappelijk tariefpunt met prijzen van papieren kaartjes:

Zwijndrecht - Dordrecht Stadspolders = € 2,62
Dordrecht Stadspolders - Zwijndrecht = € 1,39
Dordrecht - Dordrecht Stadspolders = € 1,39
Dordrecht - Zwijndrecht = € 2,10

Oftewel: van NS naar Arriva betaal je een 42 cent extra voor het stukje met Arriva wat je erbij krijgt, maar van Arriva naar NS krijg je het NS traject gratis. Dat lijkt dan haast wel in het basistarief te zitten: bij NS zou je al op het minimum zitten en dat vervalt dan omdat je bij Arriva al basistarief betaald hebt. Andersom is het basistarief bij Arriva lager en moet je dus nog wel wat bijbetalen.
Wel fraudegevoelig zolang er nog papieren kaartjes zijn dus, want het is goedkoper van Dordrecht naar Zwijndrecht reizen als je een kaartje vanaf Stadspolders koopt. Niemand die kan vaststellen dat je niet uit een Arriva-trein komt zolang er geen ingangscontrole is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ardan »

Hmmm, daar gaat inderdaad iets mis ja :')
Om het maar even nog gekker te maken: wat gebeurt er van en naar DB-stations als Glanerbrug en Eygelshoven Markt? Hebben die een DB-tarief of wordt dan NS-tarief gerekend?
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door webguy »

DB/NMBS tarief (om die ook maar af te handelen) bestaan (nog) niet - gaat pas later spelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Wel fraudegevoelig zolang er nog papieren kaartjes zijn dus, want het is goedkoper van Dordrecht naar Zwijndrecht reizen als je een kaartje vanaf Stadspolders koopt. Niemand die kan vaststellen dat je niet uit een Arriva-trein komt zolang er geen ingangscontrole is.
En zelfs wat dan nog, je mag met een papieren kaartje je reis toch onderbreken :)

Al met al niet echt een verduidelijking die nieuwe tariefstructuur, op deze manier :/ Gaan de prijstabellen ook nog door de vervoerders gepubliceerd worden, net zoals NS ook jaarlijks een kaart met tariefeenheden publiceert? Ik vind het altijd wel prettig om de mogelijkheid te hebben prijzen na te rekenen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Etienne »

Vanaf Rotterdam Centraal heeft vanochtend de t2827 niet gereden, verre van handig in de ochtendspits natuurlijk. Dit had er echter mee te maken dat de t2816 met +13 reed.
Je zou toch zeggen dat deze wel uit Rotterdam had kunnen vertrekken, de keertijd op spoor 13 is ongeveer 10 minuten. De 7 bakken ICM van de t527 puilden op Rotterdam Centraal al uit en toen moesten Rta en Gd er nog bijkomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Hmmm, daar gaat inderdaad iets mis ja :')
Om het maar even nog gekker te maken: wat gebeurt er van en naar DB-stations als Glanerbrug en Eygelshoven Markt? Hebben die een DB-tarief of wordt dan NS-tarief gerekend?
Hebben deze stations eigenlijk al CiCo's?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ronald »

Glanerbrug en De Eschmarke niet. Ik weet trouwens ook niet zeker of je in Enschede op het "Duitse" perron kunt in- en uitchecken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten