Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Gepubliceerd op 17 december 2008, 23:08
Hilversum - De trein naar Utrecht die dinsdagavond om 20.14 uur vanuit Hilversum hoorde te vertrekken, moest om een wonderlijke reden worden geannuleerd. Aanvankelijk noemde de NS ’een technisch defect’ als oorzaak. Een woordvoerster van de NS bevestigde later echter dat de eigenlijke reden een dronken conducteur was.
,,We vinden het een ontzettend pijnlijk voorval en nemen dit zeer serieus.’’ De bewuste trein was bezig aan een retourrit tussen Hilversum en Almere.
Op station Almere Oostvaarders zou de machinist van cabine wisselen om terug naar Hilversum te rijden. Op dat moment kwamen hij en een conductrice erachter dat een collega-conducteur daar lag te slapen. Door de alcoholgeur die er hing, wisten ze dat hij gedronken had. Ze kenden de conducteur geen van beiden. Ook wisten ze niet of hij dienst had. Ze probeerden hem wakker te krijgen. De conducteur hield de stoel van de machinist bezet.
De machinist en conductrice schudden hem om beurten door elkaar, niets leek effect te hebben. Bovendien durfde geen van beiden drastische maatregelen te nemen omdat ze rekening hielden met het feit dat hij daarvan agressief kon worden. Na een half uur tevergeefs proberen, belde de machinist de politie. Het lukte de machinist voordat de politie ter plaatse was de conducteur wakker te maken. Die reageerde zeer verward.
Omdat de trein meer dan een half uur vertraging had opgelopen, werd de rit naar Hilversum afgelast. Het is onbekend hoeveel mensen daar last van hebben gehad.
Bron: Gooi- en Eemlander
Gepubliceerd op 17 december 2008, 23:08
Hilversum - De trein naar Utrecht die dinsdagavond om 20.14 uur vanuit Hilversum hoorde te vertrekken, moest om een wonderlijke reden worden geannuleerd. Aanvankelijk noemde de NS ’een technisch defect’ als oorzaak. Een woordvoerster van de NS bevestigde later echter dat de eigenlijke reden een dronken conducteur was.
,,We vinden het een ontzettend pijnlijk voorval en nemen dit zeer serieus.’’ De bewuste trein was bezig aan een retourrit tussen Hilversum en Almere.
Op station Almere Oostvaarders zou de machinist van cabine wisselen om terug naar Hilversum te rijden. Op dat moment kwamen hij en een conductrice erachter dat een collega-conducteur daar lag te slapen. Door de alcoholgeur die er hing, wisten ze dat hij gedronken had. Ze kenden de conducteur geen van beiden. Ook wisten ze niet of hij dienst had. Ze probeerden hem wakker te krijgen. De conducteur hield de stoel van de machinist bezet.
De machinist en conductrice schudden hem om beurten door elkaar, niets leek effect te hebben. Bovendien durfde geen van beiden drastische maatregelen te nemen omdat ze rekening hielden met het feit dat hij daarvan agressief kon worden. Na een half uur tevergeefs proberen, belde de machinist de politie. Het lukte de machinist voordat de politie ter plaatse was de conducteur wakker te maken. Die reageerde zeer verward.
Omdat de trein meer dan een half uur vertraging had opgelopen, werd de rit naar Hilversum afgelast. Het is onbekend hoeveel mensen daar last van hebben gehad.
Bron: Gooi- en Eemlander
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Zo, proost :pos: Als je met twee man bent zet je m toch direct op het perron? :?
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Nouja, in een dronken en verwarde toestand val je daar ook zo weer in slaap, om met deze temperaturen niet meer wakker te worden, of zwaar onderkoelt te raken.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Inderdaad, dan was dit toch 'beter' dan 'm op het perron te zetten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Hoe hip is het tegenwoordig om bij NS te werken en je te bezatten op/voor je werk?!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Deze conducteur ook op staande voet ontslaan?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Neuh.Mark schreef:Deze conducteur ook op staande voet ontslaan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Het zijn net mensen.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Lijkt me wat overdreven, bij een machinist is het een andere zaak natuurlijk.Mark schreef:Deze conducteur ook op staande voet ontslaan?
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Nouja, als conducteur heb je natuurlijk ook een veiligheidsfunctie. Je moet ervoor zorgen dat de trein veilig kan vertrekken, dit kan je alleen goed doen als je nuchter bent. Beschonken zijn als HC vind ik dus absoluut niet kunnen, je brengt de passagiers wel degelijk in gevaar. Ontslag lijkt me dan zeer terecht.
Als hij geen dienst meer had die dag is het op zich een ander verhaal: het blijft uiteraard behoorlijk ernstig, een flinke waarschuwing (en eventueel iets meer) is dan op z'n plek. Ontslag gaat dan echter naar mijn mening te ver.
Als hij geen dienst meer had die dag is het op zich een ander verhaal: het blijft uiteraard behoorlijk ernstig, een flinke waarschuwing (en eventueel iets meer) is dan op z'n plek. Ontslag gaat dan echter naar mijn mening te ver.
Laatst gewijzigd door Cookie op vr 19 dec 2008, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangevuld met 'te ver', te vroeg op ENTER gedrukt ;-)
Reden: aangevuld met 'te ver', te vroeg op ENTER gedrukt ;-)
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Te ver?
Op een andere site wordt trouwens gemeld dat hij NIET in dienst was... hij was die dag geslaagd voor zijn BOA en heeft dat gevierd... om niet zo onder het publiek te komen is hij in Utrecht achterin gaan zitten en toen in slaap gevallen...
Op een andere site wordt trouwens gemeld dat hij NIET in dienst was... hij was die dag geslaagd voor zijn BOA en heeft dat gevierd... om niet zo onder het publiek te komen is hij in Utrecht achterin gaan zitten en toen in slaap gevallen...
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Ondanks dat ik niet met mensen oid werk denk ik dat mijn baas het niet heel tof vind als ik dronken op m'n werk verschijn. Eerlijk gezegd vind ik dat in alle gevallen not done.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Ach bij mij op het werkhebben ze het wel eens voor elkaar gekregen om champagne te gaan ontkurken. Om 11:00 's ochtends :o
Ik ben de rest van de dag niet heel productief meer geweest
Ik ben de rest van de dag niet heel productief meer geweest
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Prorail? Dus dát is de reden. :)Vinny schreef:Ach bij mij op het werkhebben ze het wel eens voor elkaar gekregen om champagne te gaan ontkurken. Om 11:00 's ochtends :o
Ik ben de rest van de dag niet heel productief meer geweest
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Dat zijn geen feiten. Dat hij die dag zijn BOA had gehaald en dat is gaan vieren heeft een lid op dat andere forum van horen zzeggen. Dat de dronkaard daarom achterin is gaan zitten en toen in slaap is gevallen, is niet meer dan een aanname van een lid van dat andere forum.Aking schreef:Op een andere site wordt trouwens gemeld dat hij NIET in dienst was... hij was die dag geslaagd voor zijn BOA en heeft dat gevierd... om niet zo onder het publiek te komen is hij in Utrecht achterin gaan zitten en toen in slaap gevallen...
Laten we dit onderwerp wel zuiver (nuchter? ;)) bespreken.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Volgens mij is dit krantenberichtje sowieso een beetje ver opgeblazen. Ik zat op een paar meter van de trdl en heb over dit hele voorval niets gehoord.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Ik zeg ook niet dat het zo gelopen is... enkel dat dat op een ander forum gemeld wordt...M57 schreef:Dat zijn geen feiten. Dat hij die dag zijn BOA had gehaald en dat is gaan vieren heeft een lid op dat andere forum van horen zzeggen. Dat de dronkaard daarom achterin is gaan zitten en toen in slaap is gevallen, is niet meer dan een aanname van een lid van dat andere forum.Aking schreef:Op een andere site wordt trouwens gemeld dat hij NIET in dienst was... hij was die dag geslaagd voor zijn BOA en heeft dat gevierd... om niet zo onder het publiek te komen is hij in Utrecht achterin gaan zitten en toen in slaap gevallen...
Laten we dit onderwerp wel zuiver (nuchter? ;)) bespreken.
Ik was er niet bij... dus ik kan ook niet vertellen hoe het gelopen is...
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Naar wat ik heb horen zeggen was de man inderdaad niet in dienst die avond.
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Mag hij dan in de cabine komen?
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
Nou, dat weet ik niet, maar ik mag aannemen dat iedere HC een sleutel bij zich heeft. Als je dan een rustig plekje opzoekt moet je in ieder geval niet in slaap vallen :D
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
NS hanteert een 0% norm op het werk voor al het personeel. Dat geldt ook voor personeel, dat een uniform draagt en niet meer in dienst is. Buitenstaanders kunnen immers niet zien of de persoon in uniform wel of niet in dienst is.
Dick van den Hoven
Re: Dronken conducteur verhindert treinrit Hilversum
En daarbij heeft de NS natuurlijk gelijk. Laten we dus vooral stellen dat:
- het niet handig was van de conducteur om zich niet dusdanig om te kleden, dat hij niet meer als zijnde medewerker van NS herkenbaar was, maar vooral:
- dat het treinverkeer nimmer in gevaar is geweest, omdat het dienstdoende personeel aanwezig én nuchter was, en:
- dat de betreffende conducteur, ondanks dat hij onder invloed was, wel gepoogd heeft het imago van het bedrijf zo min mogelijk te schaden, door daar plaats te nemen, waar reizigers hem niet konden zien. Had hij niet in slaap gevallen, was er ook niks aan de hand geweest.
- het niet handig was van de conducteur om zich niet dusdanig om te kleden, dat hij niet meer als zijnde medewerker van NS herkenbaar was, maar vooral:
- dat het treinverkeer nimmer in gevaar is geweest, omdat het dienstdoende personeel aanwezig én nuchter was, en:
- dat de betreffende conducteur, ondanks dat hij onder invloed was, wel gepoogd heeft het imago van het bedrijf zo min mogelijk te schaden, door daar plaats te nemen, waar reizigers hem niet konden zien. Had hij niet in slaap gevallen, was er ook niks aan de hand geweest.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 173 gasten