Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Hmm, oh ja, daar had ik even niet bij stil gestaan.
Raar dat er dan is gecommuniceerd dat ook naast Arriva ook DB interesse had getoond in Brabant. We zullen het maar op een verkeerd overgenomen citaat houden.
Raar dat er dan is gecommuniceerd dat ook naast Arriva ook DB interesse had getoond in Brabant. We zullen het maar op een verkeerd overgenomen citaat houden.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
nvdw schreef:Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.
Dat is een gevolg van de hele grote concessies. Kleinere spelers krijgen de benodigde financiering niet rond voor zulke grote gebieden.
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
- Contacteer:
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Frans F schreef:Dat de zweminstructeur nog de naam BBA gebruikt betekent dat hij de laatste 10 jaar waarschijnlijk niet meer in de bus heeft gezeten.
Het ging mij niet alleen om die persoon. Ook mensen die nog wel met de bus reizen gebruiken wel eens BBA. Maar mijn punt was dat een naam van een vervoerder vaak wordt gebruikt i.p.v. het woord lijnbus (zie ook de foto die ik plaatste in fotoquiz 16 of 17). Net zoals dat een touringcar door veel mensen een bus genoemd wordt. Als een bepaalde naam of verwijzing eenmaal in je hoofd zit, gaat het er moeilijk uit. Als Hermes gaat verdwijnen, zullen veel mensen in SRE gewoon nog Hermes blijven roepen, geldt misschien ook nog voor Connexxion. Voor Veolia Transport daarentegen weet ik het zo nog niet, want die bestaat nog maar 10 jaar in Nederland (of minder).
JeffreyMeijer schreef:Als je je niet interesseert voor openbaar vervoer en er heeft een vervoerder als BBA jarenlang rond gereden. Dan ken ik mij best voorstellen dat je die naam gebruikt en niet die van de huidige vervoerder. Daar komt bij dat de zweminstructeur niet per sé in dat gebied hoeft te wonen.
Instructeur woont in hetzelfde gebied. Woont zelfs gewoon in Uden op steenworp afstand van het station.
Frans F schreef:nvdw schreef:Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.
Dat is een gevolg van de hele grote concessies. Kleinere spelers krijgen de benodigde financiering niet rond voor zulke grote gebieden.
Daarom ben ik ook blij dat GD nog kleinere concessies blijft houden om andere spelers ook op de OV-markt te kunnen brengen. Nu alleen nog stimulering om van daaruit ook op andere (grotere) concessies in te schrijven. Als zoiets nu in elke concessie in Nederland gebeurt, kleinere concessies in een grote concessie (bijvoorbeeld in Rivierenland de lijnen met een midibus en de lijnen naar 's-Hertogenbosch als een kleine concessie). Veel lijnen worden nu uitbesteed aan derden. Als die lijnen nu kleinere concessies vormen, krijg je misschien op den duur meer spelers. TCR is nu ook al flink gegroeid namelijk, alleen jammer dat die niet echt meer een echte eigen concessie heeft (afgezien van de seizoensgebonden concessie rondom Renesse).
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Staat Veolia nog in de etalage? Aan welke rechtspersoon worden nieuwe gewonnen concessies toebedeeld?
Het is een spectrum.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Ja, officieel wel. Alleen zal ook Transdev inmiddels wel door hebben dat het niet makkelijk te verkopen is en dan komt de vraag of je het niet beter kunt integreren binnen je eigen organisatie.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
BrengMe schreef:huibf schreef:we kunnen natuurlijk ook connexxion als merknaam opheffen.
Merknamen komen en gaan. Vaak ook met rechtsopvolgers en zo. Ik wil mijn "Centraal Nederland" terug


"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Geef mij dan maar de GVM 

Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Zullen we maar weer ontopic gaan? 

Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
- Contacteer:
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Ontopic: Veolia en Connexxion gaan voortaan onder de naam Transdev inschrijven en meer samenwerken (al dan niet voor elkaar ritten rijden). Ze zeggen wel dat het geen fusie is, maar het ziet er bijna naar uit dat je ze dan beter kunt fuseren op deze manier. Maar wat kun je er nog meer over zeggen?
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen
.
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Michael 1988 schreef:Ontopic: Veolia en Connexxion gaan voortaan onder de naam Transdev inschrijven en meer samenwerken (al dan niet voor elkaar ritten rijden). Ze zeggen wel dat het geen fusie is, maar het ziet er bijna naar uit dat je ze dan beter kunt fuseren op deze manier. Maar wat kun je er nog meer over zeggen?
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen.
Niet in alle gevallen he?

Connexxion en Veolia kunnen zich nog steeds onder eigen naam inschrijven. Alleen bij aanbestedingen waar zowel Connexxion als Veolia zich op in zouden schrijven, zal altijd de naam TransDev worden gebruikt.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
In Zeeland wordt er al op een aantal lijnen intensief samengewerkt overigens. Hoop overigens dat het gehele Veolia IT systeem zsm wordt vervangen door het Connexxion systeem 

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Hainje schreef:Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
Bedoel je taxibusjes? Je zou verwachten dat ze die genoeg hebben.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Z2N schreef:Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Aaaaaah, ja, dat klinkt logischer.

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Z2N schreef:Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Ja, dit dus inderdaad.

Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Korte Afstands Radio (KAR) is weer iets heel anders. Betere vergelijk is de 27mc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- Nitein-Repart
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen.
Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 969
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Hainje schreef:Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
Cxx in Zeeland heeft (gelukkig) wel bakkies.
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
- Contacteer:
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Erno-BE schreef:Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen.
Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
Zie dit nu pas. In Brabant heb ik niet direct klachten over Veolia.
Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Michael 1988 schreef:Zie dit nu pas. In Brabant heb ik niet direct klachten over Veolia.Erno-BE schreef:Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen.
Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
In elk concessiegebied zijn mensen die vinden dat de vervoerder daar nergens zou moeten rijden, en mensen die exact het tegenovergestelde vinden.

Uitzonderingen daargelaten, zoals een vervoerder die door constante verleningen van de concessie met bussen rijdt die met ductape bij elkaar gehouden worden.

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven
Ik zou niet weten wat er mis is met veolia in zuid limburg.
Ik reis er dagelijks mee, nette schone bussen en bijna altijd op tijd,
Veolia heeft de dienstregeling en de heuvellandlijn flink opgepimpt in vergelijking met hermes en de ns.
Ik reis er dagelijks mee, nette schone bussen en bijna altijd op tijd,
Veolia heeft de dienstregeling en de heuvellandlijn flink opgepimpt in vergelijking met hermes en de ns.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten