Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Deze zomer en in het Pinksterweekend zal op diverse plekken intensief aan het spoor worden gewerkt rond Utrecht Centraal. Hierdoor zal hinder ontstaan voor de reizigers.
Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aan de Tweede Kamer.
Ook rond 's Hertogenbosch en Schiphol wordt dit jaar intensief aan het de verbetering van de spoorverbindingen gewerkt.

Dit jaar zal er bijna ieder weekend sprake zijn van werkzaamheden rond Utrecht Centraal.
Van 9 tot en met 17 augustus wordt er echter elke dag gewerkt aan het spoor. In deze periode zal op meerdere trajecten met de bus of via alternatieve gereisd moeten worden. Op deze dagen rijden op sommige trajecten minder treinen of helemaal geen treinen.

Lees verder:
http://www.nu.nl/binnenland/3741323/voo ... ht-cs.html

wijzigingsreden: link gefixt
Laatst gewijzigd door AppleMoose op di 01 apr 2014, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Hainje »

ik krijg een 404.

Oh ik zie dat je het woordje 'url' te veel hebt gebruikt in je link. Dit is de juiste link

Maar ja, wat betreft de werkzaamheden. We moeten er gewoon even doorheen. Zodra het allemaal klaar is, zijn we de hinder collectief weer vergeten. :P
Laatst gewijzigd door Hainje op di 01 apr 2014, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Aking »

Er staat url achter de .html in de link, en dat snapt uw bladeraar niet :wink:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door BR628 »

Hainje schreef:Maar ja, wat betreft de werkzaamheden. We moeten er gewoon even doorheen. Zodra het allemaal klaar is, zijn we de hinder collectief weer vergeten. :P
We moeten er al jaren doorheen zien te komen, maar het lijkt dat die werkzaamheden nooit ophouden. [/Fles modus]
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Tochjo »

Ik begrijp nog steeds niet waarom er niet gewoon gecommuniceerd wordt welke treinseries op welke dagen op welke manier zullen worden aangepast.
Zo rijden in deze zomerweekenden minder intercity's van en naar Arnhem, 's Hertogenbosch en Gouda en helemaal geen treinen naar stations in de omgeving, zoals Breukelen en Driebergen.
Dit is bijvoorbeeld volstrekt onduidelijk. Minder treinen naar Arnhem en dan niet kunnen stoppen in Driebergen-Zeist? :?:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Hoe zien de buitendienststellingen er uit?
Rond station Utrecht Centraal wordt dit jaar vrijwel ieder weekend aan het spoor gewerkt. Hinder is te verwachten in het Pinksterweekend en in de zomervakantie. Tijdens het Pinksterweekend vinden er werkzaamheden plaats waardoor treinverkeer in meerdere richtingen niet mogelijk is. Als in augustus de zomervakantie op z’n hoogtepunt is, wordt 9 dagen achter elkaar gewerkt, van 9 tot en met 17 augustus. Bij de planning van werkzaamheden heeft ProRail in overleg met NS steeds gestreefd naar beperking van de hinder voor de reiziger.

Tijdens bovengenoemde periode rijdt NS met een aangepaste dienstregeling van en naar Utrecht Centraal. NS streeft er naar om zoveel mogelijk doorgaande Intercity-verbindingen in stand te houden. Utrecht Centraal blijft bereikbaar, maar het kan niet worden voorkomen dat reizigers hinder ondervinden. Er ontstaat voor een groep reizigers een langere reistijd omdat een bus de treindienst vervangt of omdat er bijvoorbeeld vaker moet worden overgestapt.

Op sommige trajecten rijden minder treinen dan normaal:
  • In de weekenden: de Intercity’s richting Arnhem, ‘s Hertogenbosch en Gouda;
  • Op werkdagen: de Sprinters richting Geldermalsen en Veenendaal.
Op een aantal trajecten rijden geen treinen en wordt vervangend busvervoer
ingezet:
  • In de weekenden: de treinen naar bestemmingen relatief dichtbij Utrecht Centraal zoals Woerden, Breukelen, Utrecht Overvecht en Driebergen;
  • Op werkdagen: de Sprinter richting Woerden.
Tevens rijdt een aantal Intercity’s niet maar de betreffende bestemmingen zijn wel bereikbaar via een alternatieve route:
  • In de weekenden: de Intercity naar Schiphol;
  • De gehele periode: de Intercity naar Woerden.
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door wouter15 »

Hieronder heb ik een poging gedaan om per treinserie aan te geven wat er gebeurd:

WERKDAGEN
s3500: Rijdt normaal
s3100: Rijdt normaal
s3000: Rijdt normaal
s800: Rijdt normaal
s17400: Opgeheven Utrecht C. - Veenendaal C.
s7400: Rijdt normaal
s4900: Rijdt normaal
s5700: Rijdt normaal
s5500: Rijdt normaal
s5600: Rijdt normaal
s11700: Rijdt normaal
s12500: Rijdt normaal
s1700: Rijdt normaal
s500: Rijdt normaal
s6000: Opgeheven Utrecht C. - Geldermalsen
s16000: Rijdt normaal
s6100: Opgeheven Utrecht C. - Woerden
s8800: Opgeheven Utrecht C. - Woerden
s9800: Opgeheven Utrecht C. - Woerden
s2000: Rijdt normaal
s2800: Rijdt normaal

WEEKEND
s3500: Opgeheven Schiphol - Den Bosch
s3100: Opgeheven Schiphol - Driebergen-Zeist
s3000: Opgeheven Utrecht C. - Driebergen-Zeist
s800: Rijdt normaal
s17400: Opgeheven Utrecht C. - Breukelen
s7400: Opgeheven Utrecht C. - Breukelen
s4900: Opgeheven Utrecht C. - Overvecht
s5700: Opgeheven Utrecht C. - Overvecht
s5500: Opgeheven Utrecht C. - Overvecht
s5600: Opgeheven Utrecht C. - Overvecht
s11700: Rijdt normaal
s12500: Rijdt normaal
s1700: Rijdt normaal
s500: Rijdt normaal
s6000: Rijdt normaal
s16000: Rijdt normaal
s8800: Opgeheven Utrecht C. - Woerden
s9800: Opgeheven Utrecht C. - Woerden
s2000: Opgeheven Utrecht C. - Gouda

Mochten er fouten inzitten, meldt en dan alsjeblieft en ik pas het z.s.m. aan.
Laatst gewijzigd door wouter15 op do 03 apr 2014, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Daniel »

Waar heb je dit overzicht nu op gebaseerd? Met gokken schieten we ook niks op natuurlijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat men nu bedoeld met het via een alternatieve route bereikbaar zijn van Woerden: de s6100, s9800 en s8800 rijden dus niet, maar kennelijk kan je omreizen. De vraag is alleen hoe dan, want in het weekend rijden er ook geen treinen van Utrecht naar Breukelen wat toch wel de meest logische omreisroute zou zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Donderdag is trouwens een persbijeenkomst door NS & ProRail over dit wat staat te gebeuren.
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Waar heb je dit overzicht nu op gebaseerd? Met gokken schieten we ook niks op natuurlijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat men nu bedoeld met het via een alternatieve route bereikbaar zijn van Woerden: de s6100, s9800 en s8800 rijden dus niet, maar kennelijk kan je omreizen. De vraag is alleen hoe dan, want in het weekend rijden er ook geen treinen van Utrecht naar Breukelen wat toch wel de meest logische omreisroute zou zijn :wink:
Ik basseer dit op de brief van Mansveld en op series die bij aanpassingen het vaakst deels sneuvelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af of de wijzigingen al helemaal duidelijk zijn: het is nog dik 4 maanden totdat het zover is, de plannen zitten nog lang niet in beton. Wat ik wel weet is dat het werk zich concentreert aan de noordkant van Utrecht en op een aantal perronsporen, dus ik verwacht vooral veel sneuvelende stoptreinseries en minder sneuvelende IC's.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door waldo79 »

In eerste instantie weinig nieuws onder de zon. Er wordt al jaren gewerkt in Ut.
Maar het is, zoals Wubbo al aangeeft, afwachten hoe de beperkingen rond Utrecht gaan uitwerken.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Tochjo »

Wubbo schreef:Ik vraag me af of de wijzigingen al helemaal duidelijk zijn: het is nog dik 4 maanden totdat het zover is, de plannen zitten nog lang niet in beton.
Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Dit soort zaken wordt toch al bepaald voordat een dienstregeling ingaat?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Hainje »

Op grote lijnen inderdaad wel, maar heb wel eens gelezen dat het echt tot op een week van tevoren pas tot in detail bekend word hoe de treinenloop zal zijn. Nu weet ik hier niet de details van, dus ik hou mij verder op de vlakte hierover, maar ik twijfel er niet aan dat andere leden op dit forum hier meer over kunnen vertellen.
🍉
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door wouter15 »

Ik hoop in ieder geval dat NS en Prorail morgen met wat duidelijkere info naar buiten komen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Wubbo »

Tochjo schreef:
Wubbo schreef:Ik vraag me af of de wijzigingen al helemaal duidelijk zijn: het is nog dik 4 maanden totdat het zover is, de plannen zitten nog lang niet in beton.
Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Dit soort zaken wordt toch al bepaald voordat een dienstregeling ingaat?
Voordat een dienstregeling ingaat wordt er al wel bepaald welke buitendienststellingen er zijn, maar nog niet precies bepaald welke treinen er dan rijden. Dat is een proces wat pas later begint.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door ODRAIL »

Daarna pas :? ? Je zou denken dat dit proces gelijk loopt. Of denk ik dan te makkelijk / moeilijk?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Onttrekking is al ver van te voren bekend, de aanpassingen in grote lijnen en enkele maanden van te voren wordt een detailuitwerking gemaakt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Op grote lijnen inderdaad wel, maar heb wel eens gelezen dat het echt tot op een week van tevoren pas tot in detail bekend word hoe de treinenloop zal zijn.
Ik heb recentelijk nog diverse gevallen gezien waarbij die treinenloop die 10 dagen vooraf in de reisplanner stond op de dag van de werkzaamheden zelf nog uitgedund was omdat 'ie toch niet werkbaar bleek. 't gaat dus kennelijk tot wel heel kort vantevoren door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door ODRAIL »

@ wouter15:

Is het mogelijk je post aan te passen dat ik er met een mousover kan zien om welke trajecten het gaat. Zo is het veel uitzoekwerk.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door wouter15 »

KM46 schreef:@ wouter15:

Is het mogelijk je post aan te passen dat ik er met een mousover kan zien om welke trajecten het gaat. Zo is het veel uitzoekwerk.
De post is aangepast.

Op NS.nl is trrouwens en overzicht verschenen met de buitendienststelling van 29 mei t/m 1 juni en 7 t/m 9 juni. Zie hier. Er staat trouwens 1 fout in. Ben benieuwd wie hem ziet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Z2N »

Op 8 juni worden reizigers uit Den Haag tot tien uur naar de s8800 verwezen, maar deze rijdt niet naar Utrecht toe.

Waarom gaat eigenlijk de s9500 eruit? Ik dacht dat er alleen maar bij Utrecht Centraal gewerkt werd?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Suus »

Het lijkt op geknutsel ten westen van station Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door wouter15 »

Z2N schreef:Op 8 juni worden reizigers uit Den Haag tot tien uur naar de s8800 verwezen, maar deze rijdt niet naar Utrecht toe.

Waarom gaat eigenlijk de s9500 eruit? Ik dacht dat er alleen maar bij Utrecht Centraal gewerkt werd?
Dat is inderdaad ook een fout maar deze ook:
Zondag 8 juni tot 10.00 uur

Bussen:
tussen Woerden - Utrecht Centraal kunnen geen treinen rijden; er rijden stopbussen

Aangepaste dienstregeling:
tussen Woerden - Utrecht Centraal rijden vier Intercity's en twee Sprinters per uur
Zeggen dat er geen treinen rijden en daaronder vermelden dat er wel treinen rijden. Wat is het nu?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Vooral in zomer veel overlast op Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Via Breukelen wellicht?
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten