Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Hmm, oh ja, daar had ik even niet bij stil gestaan.
Raar dat er dan is gecommuniceerd dat ook naast Arriva ook DB interesse had getoond in Brabant. We zullen het maar op een verkeerd overgenomen citaat houden.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Frans F »

nvdw schreef:Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.
Dat is een gevolg van de hele grote concessies. Kleinere spelers krijgen de benodigde financiering niet rond voor zulke grote gebieden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:Dat de zweminstructeur nog de naam BBA gebruikt betekent dat hij de laatste 10 jaar waarschijnlijk niet meer in de bus heeft gezeten.
Het ging mij niet alleen om die persoon. Ook mensen die nog wel met de bus reizen gebruiken wel eens BBA. Maar mijn punt was dat een naam van een vervoerder vaak wordt gebruikt i.p.v. het woord lijnbus (zie ook de foto die ik plaatste in fotoquiz 16 of 17). Net zoals dat een touringcar door veel mensen een bus genoemd wordt. Als een bepaalde naam of verwijzing eenmaal in je hoofd zit, gaat het er moeilijk uit. Als Hermes gaat verdwijnen, zullen veel mensen in SRE gewoon nog Hermes blijven roepen, geldt misschien ook nog voor Connexxion. Voor Veolia Transport daarentegen weet ik het zo nog niet, want die bestaat nog maar 10 jaar in Nederland (of minder).
JeffreyMeijer schreef:Als je je niet interesseert voor openbaar vervoer en er heeft een vervoerder als BBA jarenlang rond gereden. Dan ken ik mij best voorstellen dat je die naam gebruikt en niet die van de huidige vervoerder. Daar komt bij dat de zweminstructeur niet per sé in dat gebied hoeft te wonen.
Instructeur woont in hetzelfde gebied. Woont zelfs gewoon in Uden op steenworp afstand van het station.
Frans F schreef:
nvdw schreef:Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.
Dat is een gevolg van de hele grote concessies. Kleinere spelers krijgen de benodigde financiering niet rond voor zulke grote gebieden.
Daarom ben ik ook blij dat GD nog kleinere concessies blijft houden om andere spelers ook op de OV-markt te kunnen brengen. Nu alleen nog stimulering om van daaruit ook op andere (grotere) concessies in te schrijven. Als zoiets nu in elke concessie in Nederland gebeurt, kleinere concessies in een grote concessie (bijvoorbeeld in Rivierenland de lijnen met een midibus en de lijnen naar 's-Hertogenbosch als een kleine concessie). Veel lijnen worden nu uitbesteed aan derden. Als die lijnen nu kleinere concessies vormen, krijg je misschien op den duur meer spelers. TCR is nu ook al flink gegroeid namelijk, alleen jammer dat die niet echt meer een echte eigen concessie heeft (afgezien van de seizoensgebonden concessie rondom Renesse).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Karl »

Staat Veolia nog in de etalage? Aan welke rechtspersoon worden nieuwe gewonnen concessies toebedeeld?
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Frans F »

Ja, officieel wel. Alleen zal ook Transdev inmiddels wel door hebben dat het niet makkelijk te verkopen is en dan komt de vraag of je het niet beter kunt integreren binnen je eigen organisatie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Vinny »

BrengMe schreef:
huibf schreef:we kunnen natuurlijk ook connexxion als merknaam opheffen.
:neg:
Merknamen komen en gaan. Vaak ook met rechtsopvolgers en zo. Ik wil mijn "Centraal Nederland" terug :lol: :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door BrengMe »

Geef mij dan maar de GVM :lol:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Zullen we maar weer ontopic gaan? :)
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Michael 1988 »

Ontopic: Veolia en Connexxion gaan voortaan onder de naam Transdev inschrijven en meer samenwerken (al dan niet voor elkaar ritten rijden). Ze zeggen wel dat het geen fusie is, maar het ziet er bijna naar uit dat je ze dan beter kunt fuseren op deze manier. Maar wat kun je er nog meer over zeggen?

Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

Michael 1988 schreef:Ontopic: Veolia en Connexxion gaan voortaan onder de naam Transdev inschrijven en meer samenwerken (al dan niet voor elkaar ritten rijden). Ze zeggen wel dat het geen fusie is, maar het ziet er bijna naar uit dat je ze dan beter kunt fuseren op deze manier. Maar wat kun je er nog meer over zeggen?

Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).
Niet in alle gevallen he? ;)

Connexxion en Veolia kunnen zich nog steeds onder eigen naam inschrijven. Alleen bij aanbestedingen waar zowel Connexxion als Veolia zich op in zouden schrijven, zal altijd de naam TransDev worden gebruikt.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Somoht »

In Zeeland wordt er al op een aantal lijnen intensief samengewerkt overigens. Hoop overigens dat het gehele Veolia IT systeem zsm wordt vervangen door het Connexxion systeem ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
🍉
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

Hainje schreef:Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
Bedoel je taxibusjes? Je zou verwachten dat ze die genoeg hebben.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Z2N »

Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

Z2N schreef:Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Aaaaaah, ja, dat klinkt logischer. :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Ja, dit dus inderdaad. :P
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door huibe »

Korte Afstands Radio (KAR) is weer iets heel anders. Betere vergelijk is de 27mc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Nitein-Repart »

Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).
Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Hainje schreef:Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
Cxx in Zeeland heeft (gelukkig) wel bakkies.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Michael 1988 »

Erno-BE schreef:
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).
Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
Zie dit nu pas. In Brabant heb ik niet direct klachten over Veolia.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door Dagren »

Michael 1988 schreef:
Erno-BE schreef:
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).
Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
Zie dit nu pas. In Brabant heb ik niet direct klachten over Veolia.
In elk concessiegebied zijn mensen die vinden dat de vervoerder daar nergens zou moeten rijden, en mensen die exact het tegenovergestelde vinden. :P

Uitzonderingen daargelaten, zoals een vervoerder die door constante verleningen van de concessie met bussen rijdt die met ductape bij elkaar gehouden worden. ;)
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Bericht door rww »

Ik zou niet weten wat er mis is met veolia in zuid limburg.


Ik reis er dagelijks mee, nette schone bussen en bijna altijd op tijd,


Veolia heeft de dienstregeling en de heuvellandlijn flink opgepimpt in vergelijking met hermes en de ns.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten