de plannen van een r-net lijn tussen leiden en Zoetermeer lagen er wat langer. dat in de tussentijd en concessie wisseling is en arriva een bus laat rijden met 365 kan niemand iets aan doen. maar het heeft niets te maken met de leeftijd van lijnnummer 365.Bee schreef:Oja, want het lijnnummer 365 is zo oud
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nee, alle R-net lijnen zijn met 3xx.BrengMe schreef:Te veel lijnen 400 of te veel wijzigingen?
*tilt*
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Prachtig, inderdaad een forse verbetering: nieuwe haltes met mooie kleurtjes.
We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Raar dat het lijnnummer van lijn 365 wordt veranderd. Er bestaat namelijk nog geen R-net lijn 365 en die zal er mogelijk ook niet komen. Daarnaast zijn er nog zat 3xx nummers over (330 t/m 369 en 380 t/m 389, afgezien van de huidige lijnnummers en enkele nummers tussen andere reeksen door).
Bijna alle, alleen de nachtlijnen (als die al r-net zijn) beginnen met een N i.p.v. 3.Hainje schreef:Nee, alle R-net lijnen zijn met 3xx.BrengMe schreef:Te veel lijnen 400 of te veel wijzigingen?
*tilt*
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
R-Net is Hoogwaardig Openbaar Vervoer, dus daar horen zeer waarschijnlijk ook hoogwaardige tarieven bij, inderdaad.WSM schreef:We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
Maar wellicht valt het verschil voor de
In de toekomst zal ook het huidge lijn 197 (Schoonhoven - Gouda) als R-Net gaan rijden. En daar ben ik niet zo blij mee, zeker niet als de tarieven dan ook (fors?) omhoog gaan. Ik blijf het ook onbegrijpelijk vinden waarom de 197 R-Net zou moeten worden?
Bij de
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarom opnieuw het nummer wijzigen, ik was net gewend aan lijn 365 ipv 206..
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Tristan schreef:WSM schreef:We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
R-Net is Hoogwaardig Openbaar Vervoer, dus daar horen zeer waarschijnlijk ook hoogwaardige tarieven bij, inderdaad.
Maar wellicht valt het verschil voor de365400 nog wel mee omdat die lijn al een Qliner is en de tarieven dus al hoger zijn dan gewone buslijnen.
In de toekomst zal ook het huidge lijn 197 (Schoonhoven - Gouda) als R-Net gaan rijden. En daar ben ik niet zo blij mee, zeker niet als de tarieven dan ook (fors?) omhoog gaan. Ik blijf het ook onbegrijpelijk vinden waarom de 197 R-Net zou moeten worden?
Bij de365400 is dat nog wel te begrijpen: een lijn van een grote stad naar een vliegveld, oftewel twee belangrijke (knoop)punten, maar voor de 197 die van een kleine stad naar een iets grotere stad rijdt, daar zie ik het nut niet van in :X
Lijn 365 rijdt van Zoetermeer naar Leiden en wordt later verlengd naar Leiderdorp. Waar jij over hebt is lijn 361 of 370. 361 rijdt van Noordwijk naar Schiphol en lijn 370 rijdt van Alphen aan de Rijn naar Schiphol.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 03 apr 2014, 22:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarschijnlijk zie je het nut van een andere vorm snoep in de zakjes autodrop ook niet; dat komt namelijk omdat je niet tot de doelgroep behoort. Net als bij R-net. R-net is er voor de bestuurders (GS) die dan weer een rondedansje kunnen maken omdat het OV verbeterd is. :pos:Tristan schreef:(...) daar zie ik het nut niet van in :X
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Edit op mijn vorige bericht. Ik weet nu waarom lijn 365 wordt omgenummerd.
De lijn rijdt nu deels door van Leiden naar Schiphol. Dit wordt opgeknipt in Leiden/Leiderdorp. Het traject wordt van Zoetermeer naar Leiden in 2014 en naar Leiderdorp in 2020. Dit staat ook in het artikel. Lijn 365 van Leiden naar Schiphol zal dus waarschijnlijk blijven bestaan.
De lijn rijdt nu deels door van Leiden naar Schiphol. Dit wordt opgeknipt in Leiden/Leiderdorp. Het traject wordt van Zoetermeer naar Leiden in 2014 en naar Leiderdorp in 2020. Dit staat ook in het artikel. Lijn 365 van Leiden naar Schiphol zal dus waarschijnlijk blijven bestaan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dus eigenlijk net als de invoering van de ov-chipkaart. Die is ook NIET ingevoerd voor het gemak van de reizigers, maar voor het gemak van de vervoerders. Maar goed, dat is een andere discussie ;)Karl schreef:Net als bij R-net. R-net is er voor de bestuurders (GS) die dan weer een rondedansje kunnen maken omdat het OV verbeterd is. :pos:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Oude wijn in nieuwe zakken heeft wel een fris etiket nodig. Ik snap wel dat ze het omnummeren naar een catchy nummer dat tante toos makkelijker kan onthouden dan 365, wat toch meer een willekeurige verzameling van cijfers is. Je kunt aan de zuidtangent Haarlem-Amsterdam Bijlmer zien dat een afgerond buslijnnummer tot een spectaculaire reizigersgroei leidt. Daarom zal de komende jaren werk gemaakt worden van de introductie van mooie afgeronde lijnen. Alles voor de reiziger...WSM schreef:Prachtig, inderdaad een forse verbetering: nieuwe haltes met mooie kleurtjes.
We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Als dit het geval mocht zijn dan snap ik niet waarom er een vorm van inconsistentie wordt gecreëerd in het concept van R-net.Tristan schreef:R-Net is Hoogwaardig Openbaar Vervoer, dus daar horen zeer waarschijnlijk ook hoogwaardige tarieven bij, inderdaad.WSM schreef:We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
Maar wellicht valt het verschil voor de365400 nog wel mee omdat die lijn al een Qliner is en de tarieven dus al hoger zijn dan gewone buslijnen.
Hier in Zaanstad wordt deze welbekende productformule nu al ruim 3 jaar toegepast, maar dan wel gewoon tegen tarieven die gelijk liggen aan de rest van het reguliere vervoer binnen deze concessie. Dat geldt ook voor het R-net in concessie Waterland voor zover ik weet. Ook het verbreken van het (eerder doorgedramde) systeemautisme met de invoering van lijnnummer 400 is dan een vreemde zaak, zoals anderen al benoemen.
OV = Business. Niks meer & niks minder. Gemak voor de reiziger is een secundaire zaak geworden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zuid-Holland hanteert al sinds de invoering van de OV-Chipkaart hogere tarieven voor HOV-lijnen. Dat waren altijd de Interliners van Connexxion, maar het heeft Arriva behaagt wat meer van die lijnen in te voeren op verbindingen die bij Connexxion gewone streeklijnen waren. Ik kan mij heel goed voorstellen dat WSM daar tegen ageert, aangezien de reiziger tussen Zoetermeer en Leiden een flinke tariefstijging heeft mogen slikken zonder significante verbetering aan de lijn, behalve dat er nu iets betere bussen met een USB-aansluiting en wifi rijden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat dit alles ook deels aan de vervoerder onderhevig is moge duidelijk zijn. Om nog maar een voorbeeldje uit eigen regio te benoemen; 5 spitslijnen over EXACT dezelfde route naar A'dam West; 4 van EBS, 1 van CXX. Bij EBS tik je HOV-tarieven af, maar wacht je wat langer op het alternatief, dan ben je klaar voor een habbekrats. En dat allemaal onder dezelfde productformule, waar EBS simpelweg het woordje 'Bizzliner' aan heeft toegevoegt. Zeer vreemd (en verwarrend voor de gewone boerenkinkel), als je het mij vraagt
Maar terug naar ZHN; het is inderdaad een grove schande dat het HOV-tarief in Zoeterwoude en Leidschendam Stompwijk hardhandig door de strot is geramd, zonder enige vorm van mededogen met de karige poetlap van menig Nederlander. Bied dan op z'n minst nog een onderliggend net aan, in wat voor vorm dan ook. Dat zou naar mijn mening een eis moeten zijn voordat dit soort besluiten überhaubt al genomen kunnen worden. Maarja, nogmaals; 'business'... :N
Maar terug naar ZHN; het is inderdaad een grove schande dat het HOV-tarief in Zoeterwoude en Leidschendam Stompwijk hardhandig door de strot is geramd, zonder enige vorm van mededogen met de karige poetlap van menig Nederlander. Bied dan op z'n minst nog een onderliggend net aan, in wat voor vorm dan ook. Dat zou naar mijn mening een eis moeten zijn voordat dit soort besluiten überhaubt al genomen kunnen worden. Maarja, nogmaals; 'business'... :N
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jij snapt het Bee.Bee schreef:Ik kan mij heel goed voorstellen dat WSM daar tegen ageert, aangezien de reiziger tussen Zoetermeer en Leiden een flinke tariefstijging heeft mogen slikken zonder significante verbetering aan de lijn, behalve dat er nu iets betere bussen met een USB-aansluiting en wifi rijden :')
En dan te bedenken dat er t/m augustus 2009 ook Interliners reden (Integro's) tegen gewoon strippenkaarttarief.
Dus netto zijn de enige verbeteringen de zesminutendienst in de avondspits (ipv tienminutendienst), de wifi (die ik niet gebruik) en de USB-aansluitingen (die ik ook niet gebruik).
De tariefstijging staat in geen enkele verhouding tot het geboden kwaliteitssprongetje.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Mja, zo is het wel vaker gegaan. Eerst is er een Interliner gekomen van Alphen naar Schiphol en Amsterdam (370) naast de normale streekbus Alphen - Schiphol (199), daarna is de streekbus opgeheven en mochten alle reizigers uit de tussengelegen dorpen verder lopen naar de haltes voor een duurdere bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Daardoor rendeert HOV wel beter, en dat is de concessieverlener ook opgevallen. Vandaar dat de onderliggende lijnen vrijwel allemaal worden ingekort of opgeheven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
ik zie op OVzoeker de 4884 op de Keukenhofpendel 854!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Graag iets meer uitleg - dit ruikt naar een materieelafwijking/ervaring.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
de 4884 is een afwijkende bus op deze lijn, er rijden normaliter Citea's (8500 en 8800) en Volvo's (7700).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik dacht dat de afwijkingen in het reiservaringen-forum hoorde?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
@ webguy en de rest van het beheer: Deze groene kleur is zeer zeer slecht te lezen. Gaarne de volgende keer een andere kleur gebruiken.webguy schreef:Graag iets meer uitleg - dit ruikt naar een materieelafwijking/ervaring.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In aanvulling hierop kan ik melden dat ook de 7854 (Scania Omnilink) naar Leiden gehaald is voor de Keukenhof.Z2N schreef:Het materieelpark voor de Keukenhof-lijnen bestaat op het ogenblik vooral uit Qliner-Volvo's, waar er sinds de laatste dienstregelingwijziging te veel van zijn, maar er zijn dit jaar ook een paar uniekelingen: een vijftal Friese Citea's, de 8501 - 8505.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
rood is het handigste/beste, naar mijn ervaring.KM46 schreef:@ webguy en de rest van het beheer: Deze groene kleur is zeer zeer slecht te lezen. Gaarne de volgende keer een andere kleur gebruiken.webguy schreef:Graag iets meer uitleg - dit ruikt naar een materieelafwijking/ervaring.
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Er zijn nog meer 'vreemde eenden' naar deze concessie gehaald voor de Keukenhof lijnen. Vanmiddag zag ik de 7853, 7856 en de voor Arriva Touring rijdende Duvedec 9043 op lijn 858 rijden. Daarnaast zag ik ook nog de hybride 4836 die vanaf Leiden leeg over de A44 naar de Keukenhof reed.
Naast de 8501-8505 zag ik ook de 8506 rijden. Deze is echter compleet in de Zuid-Holland stijl en reed op lijn 50.
Naast de 8501-8505 zag ik ook de 8506 rijden. Deze is echter compleet in de Zuid-Holland stijl en reed op lijn 50.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten