'President-directeur Prorail stapt op'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Daniel »

'President-directeur Prorail stapt op'
Geplaatst op: donderdag 3 april 2014 20:06
Laatst bijgewerkt: donderdag 3 april 2014 20:06


De president-directeur van Prorail stapt op. Dat meldt ANP. Meer informatie volgt.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Freek »

Soms is nieuws geen nieuws ;)
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door WSM »

Heeft dat consequenties voor de nul verwijtbare storingen in 2015, die ze ons heeft beloofd?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Marion Gout-van Sinderen vertrekt bij ProRail

Bericht door Daniel »

Marion Gout-van Sinderen vertrekt bij ProRail
Geplaatst op: donderdag 3 april 2014 21:10
Laatst bijgewerkt: donderdag 3 april 2014 21:10


De Raad van Commissarissen maakt vandaag het volgende bekend: met de afronding van de Lange Termijn Spooragenda komt ProRail in een volgende fase van haar ontwikkeling. De onderneming zal transformeren van een zelfstandige overheidsdeelneming naar een uitvoeringsorganisatie onder strakkere regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Deze belangrijke wijziging in de aansturing, heeft ertoe geleid dat Marion Gout-van Sinderen in goed overleg met de Raad van Commissarissen te kennen heeft gegeven haar functie van President-directeur in het belang van de onderneming per 1 juli aanstaande ter beschikking te stellen.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Frans F »

De verhalen in de diverse kranten doen vermoeden dat het vertrek niet op eigen initiatief is. Wellicht was de wisselchaos de druppel die emmer deed overlopen. Morgen een uitgebreid achtergrondverhaal in de Telegraaf.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Dennenboom »

Er zijn mensen die sneller bewegen dan de scherven die ze voortbrengen..........
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:De verhalen in de diverse kranten doen vermoeden dat het vertrek niet op eigen initiatief is. Wellicht was de wisselchaos de druppel die emmer deed overlopen. Morgen een uitgebreid achtergrondverhaal in de Telegraaf.
Gast, serieus. Neem jij de Telegraaf hier serieus? :')
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Frans F »

Ja
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Hainje »

Ik weet niet of ik nu moet lachen, moet huilen of moet huilen van het lachen. :X
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Aking »

En hoeveel vertrekpremie neemt ze mee? (A)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Thom91 »

En nou wachten tot die headhunter me belt..
Komt wel goed schatje.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door mijack1985 »

Frans F schreef:De verhalen in de diverse kranten doen vermoeden dat het vertrek niet op eigen initiatief is. Wellicht was de wisselchaos de druppel die emmer deed overlopen. Morgen een uitgebreid achtergrondverhaal in de Telegraaf.
Ja De Telegraaf had het ook bij het juiste eind met hun "NS aan banden gelegd" Viel uiteindelijk ook allemaal mee ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door mijack1985 »

Er gebeurd veel in de spoor- & OV sector. Bij Connexxion Bart Schmeik die Guyot opvolgt. Timo Hughes die Bert van Meerstadt opvolgt bij NS en mevrouw van Vroomhoven die ook vertrekt bij NS. Wie is de volgende, Anne Hettinga stapt op bij Arriva en gaat voor RET werken :-P
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door deadlock »

Spithorst zit te fappen op dit bericht. Ik weet niet wat ik er van vind. Roepen om het hoofd van iemand is behoorlijk populistisch genitwit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Dennenboom »

Inderdaad, want wordt het na het vertrek van deze dame nu echt beter? Het lijkt me dat juist de structuur van Prorail het bedrijf alert reageren moeilijk maakt. De vele regeltjes en voorschriften waardoor zaken niet kunnen en mogen verdwijnen echt niet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Jef400 »

Ik vraag me hardop af welk effect voor de kwaliteit van t spoor hier toegebracht wordt. Voor de rest interesseert het me niet wrlk poppetje op welke positie zit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Topvrouw ProRail weg om artikel De Telegraaf

Bericht door Geert »

Topvrouw ProRail weg om artikel De Telegraaf
Geplaatst op: vrijdag 4 april 2014 09:13
Laatst bijgewerkt: vrijdag 4 april 2014 09:13


Topvrouw Marion Gout van spoorbeheerder ProRail is gisteravond plotseling opgestapt, nadat ze kennis had genomen van een desastreus artikel in De Telegraaf. Volgens ingewijden sloeg de paniek volledig toe bij de ProRail-top. Er werd nog geprobeerd een positief persbericht naar het ANP te sturen om het tij te keren, zeggen ingewijden. Ook werd NS gevraagd om achter Gout te gaan staan. De spoorwegen weigerden dit echter.

De Telegraaf meldt vandaag dat het aantal storingen op het spoor de laatste jaren gigantisch is gestegen van 1846 (2011) tot 2312 vorig jaar, een toename van ruim 25 procent. Voorzitter Arriën Kruyt van Rover gaf als reactie daarop dat de positie van de ProRail-topvrouw ’onmogelijk’ was geworden. „Ze beloofde bij haar aantreden in 2011 dat er in 2015 nul procent verwijtbare verstoringen op het spoor zouden zijn, maar dat gaat ze nooit halen.” Gout trok daaruit de conclusie en stapte op.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Jef400 »

Opportunisme ten top weer bij rover :(
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Wubbo »

Ik geloof er niets van dat ze alleen is opgestapt vanwege een negatief artikel in de Telegraaf. Dat is hoogstens de druppel die de emmer deed overlopen. Dat die emmer steeds voller liep is, gezien hoe de relatie tussen overheid en ProRail op dit moment is, geen verrassing.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Karl »

Maar met vrouwen aan de top, gaat alles toch veel beter dan het 'old boys network'. Kijk maar naar de minister I&M, staatssecretaris OV...
Het is een spectrum.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Klaasje »

Ik denk dat het gebrek aan prestaties maar ten dele aan verwijtbare missers ligt. Het beleid is gewoon raar als je het aan de realiteit spiegelt: Tegelijk meer beschikbaarheid, minder storingen, lagere kosten, meer veiligheid voor rijdende treinen en ook nog eens veel meer veiligheid voor baanpersoneel terwijl bij die laatste de asymptoot erg dichtbij ligt. Ja, dan is het onvermijdelijk dat het een keertje gaat klappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Suus »

Er hoeft niet direct een verband te liggen tussen "goedkoper het onderhoud uitvoeren" en het aantal storingen, maar de grote vraagtekens die daar door velen behalve ProRail en de aannemers zijn geplaatst zijn misschien toch niet zo heel vreemd geweest :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Klaasje »

Ik denk niet eens zozeer dat het alleen in de goedkoper-hoek zit.. Maar juist in de hoek van veiligheid, veiligheid en veiligheid afgezet tegen die kosten. Wil je tegen een hoog veiligheidsniveau veel doen dan heb je heel veel personeel nodig doordat het lastig is om veel sporen buiten dienst te krijgen als er geen accute veiligheidsproblemen zijn. En laat personeel nu juist zo'n beetje het voornaamste waar geld te besparen valt voor een aannemer zijn.

Overigens, ik ben niet tegen meer veiligheid maar de nieuwste veiligheidsregels sinds een paar jaar hebben nauwelijks wat van doen met de meeste ongevallen die bij baanwerkers zijn voorgekomen in de afgelopen jaren. Het lijkt dus totaal niet om zinnig beleid te gaan terwijl het wel grote gevolgen heeft voor de mogelijkheden tot onderhoud en reparaties zonder de treindienst aan te tasten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door deadlock »

Heeft er iemand een inlog voor De Televaag die me screenshots kan sturen van dat 'desastreuze artikel'?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'President-directeur Prorail stapt op'

Bericht door Klaasje »

Ik heb het net op Lexis-Nexis opgezocht en ik vond het weinig spannend om eerlijk te zijn. Het aantal storingen neemt toe terwijl ze had beloofd dat er nul verwijtbare storingen zouden overblijven is het verhaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten