Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #6

Bericht door Daantje »

Het eigendom van sloten en bermen is heel divers en kan variëren tussen de gemeente, provincie, Rijkswaterstaat, het waterschap of een particulier.
Rickingsh

Re: Korte vragen #6

Bericht door Rickingsh »

jellejh schreef:Als je de buzzer van Connexxion bij een servicebalie koopt, is deze dan alleen op de dag van aankoop geldig, of kan je het kaartje ook bewaren voor een andere dag?
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij het meest voor de hand liggende dat dit gewoon mogelijk moet zijn. Denk dat ze het stempel wel een paar daagjes naar voren kunnen draaien als je daar vriendelijk om vraagt. Op de dag van reizen kun je deze dan gewoon aan de desbetreffende chauffeurs tonen, deze weten immers niet waar & wanneer je de kaart hebt verkregen, en hoeven dat ook helemaal niet te weten. Zolang het stempel maar klopt, daar gaat het om. Een ongestempelt exemplaar zul je waarschijnlijk niet verkrijgen, want dat zou voor verwarring kunnen zorgen bij de chauffeurs (diefstal, doorspelen van kaartjes enz.)

Hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #6

Bericht door Hainje »

Weet wel dat Mart van OViB ooit ongestempelde Buzzers heeft verloot. Nu is dat natuurlijk al even geleden, maar ik denk dat er wat dat betreft niet veel veranderd is. Anders moet jellejh misschien even de klantenservice van CXX bellen?
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #6

Bericht door Meltrain »

Met de Buzzer in de voorverkoop heb ik geen ervaring, maar de landelijke dagkaart en de ZomerZwerfKaart werden alleen met stempel verkocht.
Laatstgenoemde heb ik ook eens voor twee dagen later gekocht en dat was geen probleem, toen werd de stempel gewoon even twee dagen vooruit gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #6

Bericht door Aking »

Aangezien de uiterst vriendelijke dame van de Breng klantenservice mij niet van een antwoord kon voorzien:

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de geldigheid van het studentenreisproduct op lijn 58 Emmerich - Nijmegen?
Laatst gewijzigd door Aking op di 01 apr 2014, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #6

Bericht door fogeltje »

Vraag het even bij @BrengOV op Twitter, die weet meestal een zinnig (en correct) antwoord te formuleren, want ik zou het zo niet durven zeggen. Ik dacht dat het binnen Nederland geldig was (en ze hebben incheckdingen bij de chauffeur, dus je moet wel bliepen). Daarbuiten chipkaarttarief NRW.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #6

Bericht door Freek »

Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Korte vragen #6

Bericht door Hageneis »

Is er al een reële invoerdatum bekend voor Traject Vrij (maand)? Eerdere berichten op de NS-site gaven aan dat het half maart geweest had moeten zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #6

Bericht door webguy »

Wordt volgens mij paar maanden later
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Korte vragen #6

Bericht door Hageneis »

webguy schreef:Wordt volgens mij paar maanden later
O, dan wordt zelfs eerste helft 2014 zoals ze nu aangeven nog een hele uitdaging. Persoonlijk lijkt het mij namelijk wel een verbetering door de standaardkorting buiten je traject en het reizen op rekening. Ik kan wat dat betreft niet wachten.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #6

Bericht door dennistd »

Freek schreef:Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.
Waarom is het daar zo duur eigenlijk? Zijn losse kaartjes daar ook zo duur?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #6

Bericht door Aking »

De klantenservicemevrouw wist mij wel te vertellen dat een los kaarte 5,20 of 5,60 (iig iets in de 5 euro) was.





Freek schreef:Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.
Dank :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #6

Bericht door Freek »

Waarom is het daar zo duur eigenlijk? Zijn losse kaartjes daar ook zo duur?
Tarieven zouden normaal zijn in Duitsland en voor deze lijn niet hoger zijn. Wellicht wel dat het kunstmatig is omdat er normaal natuurlijk geen km-tarieg is in Duitsland. Maar om daar goed inzicht in te verkrijgen moet je eigenlijk alle prijzen eens vergelijken.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #6

Bericht door Mr-W »

Morgenvroeg wil ik van Hmbv naar Eindhoven. Volgens de reisplanner moet ik eerst terugreizen naar Helmond met een stopbus en daar overstappen op de snelbus. Heb ik daarvoor een via kaartje voor nodig / in en uitchecken op station Helmond?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #6

Bericht door Ardan »

Dat lijkt me vrij sterk. Als de planner dit aangeeft mag je het op één kaartje doen toch?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Bericht door Thom91 »

Sowieso chippen, de kans dat er een mobiele paal staat is waarschijnlijk erg klein dus kan je gewoon gratis reizen ;)
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #6

Bericht door Mr-W »

Ardan schreef:Dat lijkt me vrij sterk. Als de planner dit aangeeft mag je het op één kaartje doen toch?
Het probleem is dat de ns planner niets aangeeft en de 9292 app wel,maar wel als via reisweg (5,10 ipv 2,50) alleen is er geen andere reisweg dan eerst terugreizen omdat de pendelbus alleen tussen Hm en Hmbv rijdt en tussen Hm en Eindhoven rijden wel rechtstreekse bussen. Als ik die 5,10 moet betalen kan ik beter de streekbus (lijn 24/20) nemen. Of rijden er wel rechtstreekse stopbussen tussen Hmh-Hmbv-Ehv en staan ze gewoon niet in de planner ?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #6

Bericht door Ronald »

Simpel: als de omweg niet jouw schuld is hoef je hem ook niet te betalen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #6

Bericht door Aking »

Freek schreef:Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.

Ik heb gisteren vanaf Kleve helemaal niets betaald, en dit terwijl de chauffeur mij wel in en uitgecheckt heeft. *O*

Overigens sluit ik een foutje niet uit, want de rit is online nog niet terug te vinden. Maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat de betreffende PDA nog niet is uitgelezen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #6

Bericht door webguy »

PDAs duren soms een week...
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Korte vragen #6

Bericht door casper_rzb »

Weet iemand waarom en hoelang er nog SLT treinen rijden op de s4100 en s4200
Laatst gewijzigd door casper_rzb op vr 04 apr 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Bericht door Thom91 »

Tot in het ijnde der teiden.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #6

Bericht door Ardan »

Niet langer dan tot 2018 in ieder geval als de RET daar met metro's gaat reiden.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #6

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Tot in het ijnde der teiden.
Dat leikt mei neit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #6

Bericht door Hainje »

Neem die jongen toch niet zo in de zijk door een tiepfoutje. :N
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten